globalmoto_duben_nolan





Téma: Holeshot v MotoGP
 
30.3.2021 v 10:29
Franco Morbidelli byl s bídou předposlední v první GP v Kataru a podle toho, jak se vyjádřil po závodě, nefugovalo mu dobře zadní pérování, chyběl tlumicí účinek. Na jeho M1 je namontovaný Holeshot pro lepší odpich na startu a zdá se, že by ta věc mohla stát za vším špatným.
Víte někdo, jak to funguje?

Blokovaní uživatelé: KARING

Holeshot v MotoGP

30.3.2021 v 10:39 | Nahoru | #1
Podle tohoto videa to vypadá na hydrauliku na zadku (elektronicky nastavitelné tlumiče nejsou dovolené). Jakoby vypustil hydraulický válec mezi tlumičem a rámem, zadek klesne, sníží se těžiště, aby se to pak za jízdy při odlehčení zadního kola samočinně dopumpovalo na správnou výšku. Že by tedy Morbimu selhal nějaký ventil?


Naposledy editováno 30.03.2021 10:39:50

Holeshot v MotoGP

30.3.2021 v 10:59 | Nahoru | #2
ja si to tu očúram, takéto technológie...

Holeshot v MotoGP

30.3.2021 v 11:04 | Nahoru | #3


Naposledy editováno 30.03.2021 11:06:35

1 reakcí na tento příspěvek Holeshot v MotoGP

30.3.2021 v 11:44 | Nahoru | #4
je to mechanický systém, který drží stlačený přední nebo zadní tlumič. pro jeho resetování musí jezdec brzděním buď stlačit předek pod určitou mez nebo odlehčit zadek. pokud to nestihne v nájezdu před první zatáčkou, stává se z toho systému dost velká nevýhoda.




(reakce na) Holeshot v MotoGP

30.3.2021 v 12:50 | Nahoru | #5
Hanz.D.> Na předku to mechanicky být může, obdoba z motokrosu, stlačit vidlici, až se zahákne spodek s vrškem. Ale na tom zadku je u videa vidět, že jezdec nic nepřisedává. Otočí kolečkem doleva, zadne si gecne, utáhne doprava. Proto bych řekl, že tam bude nějaký hydraulický prvek.

1 reakcí na tento příspěvek Holeshot v MotoGP

30.3.2021 v 14:24 | Nahoru | #6
nemyslím, že by vymýšleli něco úplně nového. převzali nejspíš to, co se používá u kol nebo MX

https://www.gpone.co...ifter-adjustable.gif







Naposledy editováno 30.03.2021 14:25:29

Holeshot v MotoGP

30.3.2021 v 14:48 | Nahoru | #7
Na MX je tech reseni taky vic, nejčastěji je to integrované do kosti prepakovani, ale jsou tam dobre přístupné. Takze jestli to ma nakej ovladač v kokpitu, bude to nejspis nejakym zpusobem zakomponovane do tlumice.

Ja mam treba na kole zadni tlumic kde jsou vlastne dva tlumice v jednom, packou prepnu zdvih a zmenší se i sag - zvedne se zadek. V tomhle rezimu to používá i jine tlumici obvody, proc by nemohli mit neco podobného v top level závodění...

(reakce na) Holeshot v MotoGP

30.3.2021 v 15:01 | Nahoru | #8
Hanz.D.> Ano, to si myslí na gpone.com ohledně tajemného řešení u loňských ducatek.

1 reakcí na tento příspěvek Holeshot v MotoGP

31.3.2021 v 07:06 | Nahoru | #9
A já jsem si myslel, že holeshot je něco ohledně kouření trávy ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Holeshot v MotoGP

1.4.2021 v 18:24 | Nahoru | #10

Paprik23 píše: A já jsem si myslel, že holeshot je něco ohledně kouření trávy ....


Nebo kouření s ohrnovacím filtrem....

(reakce na) Holeshot v MotoGP

1.4.2021 v 20:22 | Nahoru | #11
KARING> Karingu, vyhul odsaď!

Holeshot v MotoGP

1.4.2021 v 20:35 | Nahoru | #12
Před rokem na testech v Sepangu bylo u Rossiho nafocené toto, odvzdušňovák svědčí pro hydrauliku.

Taky jsem se dočetl, že loni to komentovali Vinales a Quarta, že na startu je to dobrá věc, ale může dělat nepříjemnosti při brzdění. Morbidelli to loni nepoužíval, měl jinou motorku. Můžu hádat, že letos při testech se s probléma nesetkal, ale před závodem mu u toho udělali servis a špatně odvzdušnili ...

Holeshot v MotoGP

2.4.2021 v 07:53 | Nahoru | #13
Tak místo klasické kosti se závitovkou pro nastavení výšky motorky pro jezdce tam je hydraulický pístek nejspíš s nějakou pružinou, která to pak při odlehčení celé resetuje.

Holeshot v MotoGP

3.4.2021 v 09:16 | Nahoru | #14
Koukněte na konec druhých tréninku ze včera kdy jezdci na Ducati zkoušely starty kde když zastavil podržel nějaký čudl a celá motorka vzadu klesla skoro až na zem. To samé to děla na rovinách a věřím že když se to posere a pak to celý závod klečí na zemi tak se s tím míč jet nedá

1 reakcí na tento příspěvek Holeshot v MotoGP

4.4.2021 v 08:33 | Nahoru | #15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Holeshot v MotoGP

4.4.2021 v 10:31 | Nahoru | #16
Humlak> Má taky zablokovanou smáčknutou přední vidlici, už když přijíždí na start. Pak musí kluci doufat, že při brždění před první zatáčkou ten předek povolí a zadek povytáhne.


Naposledy editováno 04.04.2021 10:32:07

(reakce na) Holeshot v MotoGP

4.4.2021 v 14:26 | Nahoru | #17
[quote=Kohlstein]Humlak> Má taky zablokovanou smáčknutou přední vidlici, už když přijíždí na start. Pak musí kluci doufat, že při brždění před první zatáčkou ten předek povolí a zadek povytáhne.

Fakt hnusná motorka, jak do dragsterů. Nedivil bych se, kdyby tam měl Dall’Igna něco nedovoleného a až mu na to zase přijdou, tak řekne, že našel mezeru v pravidlech...

1 reakcí na tento příspěvek Holeshot v MotoGP

19.4.2021 v 18:38 | Nahoru | #18
Zajimavy zarizeni. Ze by se to v prvni gp posralo morbimu, a ted v portugalsku vynalezovi?

(reakce na) Holeshot v MotoGP

19.4.2021 v 19:27 | Nahoru | #19
Ozzy_> Když hlásili, že jezdí suveréně poslední, a každé kolo dostával vteřinu - dvě, taky jsem si to říkal.
Vinales “worried” after “not normal” Portugal MotoGP race

Holeshot v MotoGP

12.4.2022 v 20:51 | Nahoru | #20
Letos už to vychytali? Přehlídka dragsterů:

Holeshot v MotoGP

13.4.2022 v 07:50 | Nahoru | #21
Evidentne ....

1 reakcí na tento příspěvek Holeshot v MotoGP

13.4.2022 v 20:23 | Nahoru | #22
kurvadopice coze ? nejdiv zkurvili F1, ted kurvej motoGP, a uz zacinaj tahat tyhle " hi-tech nesmysly " i do cyklistiky ? ..u tech motosportu to jen sere, ale tady bych jim dal curakum fakt ocelovy facka, a at proste vyhraje ten co bude mit kliku na defekty a nejlepsi nohy, tohle uz ztraci smysl..

Holeshot v MotoGP

13.4.2022 v 20:48 | Nahoru | #23
Přesně a motogp na jawach 350

(reakce na) Holeshot v MotoGP

13.4.2022 v 21:01 | Nahoru | #24
kerut> Defektu to nezabrání a vzhledem k té miniaturní nádobce na náboji to vidím na jedno upuštění kol na dlažbu a pak jedno malinké přifouknutí.

Holeshot v MotoGP

13.4.2022 v 21:08 | Nahoru | #25
Assassin> ne, GP500 na "divokejch" NSR a RGV.. bez velky elektroniky, mapy beru ale mit serizenej podvozek na kazdou zatacku jinak je prehnany,.. pak se tam uplne ztraci ta nutnost kompromisu nastavit to tak aby to vyhovovalo konkretnimu jezdci, na konkretnim useku konrketni trati, na kterem vi ze je rychlej, a preziti te casti trati ktera mu nesedi nebo na kterou neni nastavena motorka idealne, a prolinani tech nastaveni u ruznejch jezdcu/motorek v priubehu zavodu, coz dela ten zavod zajimavej.. ne jako nuda v F1 kde se krouzi a krouzi, a kde rozhoduje zavody reditel souteze vysilanim safety caru jediny koukatelny zavody uz sou fakt SBK nebo prirodni okruhy...

jinak priznam se ze tentokrat jsem vyjimecne cihal odhlasenej protoze sem presne cekal co na to napises,.. neprekvapils prispevkem,a le prekvapils ze ohledne kol nepises nic ..myslim ze treba pro "vyssi hoby" jezdeni v terenu by to nemusel bejt vubec spatnej system, to beze sporu jenze silnicni cyklistika je hlavne o tom kdo to vydrzi a urve na silu, a urvat to na kostkach (voni to nejsou moc kostky, sou to spis takovy balvany vodporny, klouzavy) je proste tezky, to je to co dela z rubaix tu prestizarnu ktera to po desetileti je.. stejne tak, jako jsou zavody motoGP jsou (u tech tymu na spici kde je to vykonove hodne podobny) o ruzne taktice/nastaveni/stylu jizdy ruznych jezdcu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist