globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zjištění příčiny proč to nejede
29.3.2021 v 14:45
Ahoj moto bando,
potřeboval bych zjistit možnou příčinu mého problému.
Vlastním Hondu CBR 600f4 r.v.1999 a když se mi motor zahřeje na provozní teplotu (je jedno jestli jedu nebo motorka stojí na volnoběhu) a spustí se ventilátor, začnou padat otáčky až motor vypne a následně nejde motorka nastartovat tak dlouho, než se vychladí...třeba pul hodiny, hodinu. Víte někdo čím by to mohlo být nebo stalo se to už někomu? Předem díky za radu.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:53 | Nahoru | #31
Ve mě to teda na 180A důvěru nebudí. Právě proto bych chtěl proud měřit odečítáním napětí mezi dvěma stávajícími body.

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:57 | Nahoru | #32
kerut> Jasný, ale preci jen pisu “wattmetr”

Přesnost je jeste horsi nez pises, je na youtube video kde typek porovnává několik takových meraku, ale treba pro moje účely je celkem fuk, jestli tam tece 120 nebo 125A

Jinak jsem zatim na motorce nenameril vic jak chvilkovych 140A - litrove v2 co celou zimu nevrcelo...

Wild: jelikoz to ma ve specifikaci 48V/180A tak pri 12V bys to nemel usmazit ani pri trvalém provozu.

Naposledy editováno 30.03.2021 00:02:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:57 | Nahoru | #33
Borntobewild> bude tam tlustej drat (180A leptany asi nebude) a presnej operak.. teda presnej, pocitej s tim ze v rozsahu stovek amper to mit presnost na 5mA nebude, spis tak na +-0,5A, ale jestli ti bere starter 77,325A nebo proste kolem 78A asi neresis.. obousmerne neumim, bidirekcionalni operak tu mam ale to co mam hotovy je jednosmerny, stejne jako to assassinovo (predpokladam, techto meraku je mrak..)

Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 00:00 | Nahoru | #34
Ten čínskej: Předpokládám, že pro měření potřebuje vést oba póly přes sebe, je to tak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 00:01 | Nahoru | #35

kerut píše: Borntobewild> bude tam tlustej drat (180A leptany asi nebude) a presnej operak.. teda presnej, pocitej s tim ze v rozsahu stovek amper to mit presnost na 5mA nebude, spis tak na +-0,5A, ale jestli ti bere starter 77,325A nebo proste kolem 78A asi neresis.. obousmerne neumim, bidirekcionalni operak tu mam ale to co mam hotovy je jednosmerny, stejne jako to assassinovo (predpokladam, techto meraku je mrak..)


Assasin psal, že funguje obousměrně.

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 00:07 | Nahoru | #36

Borntobewild píše: Assasin psal, že funguje obousměrně.



Jj funguje i obracene (opacne znaménko) docela prekvapeni ale zase za ty prachy dobrej diagnostickej nastroj na dobíjení

Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 00:07 | Nahoru | #37
no teoreticky se meri jen na jedny strane a druha by mela stacit privest jen jako napajeni, samozrejme zalezi na konkretni konstrukci.. taky nezapomen ze pri tech odberech bude ubytek i na dratech jak krava.. takze bude wattmeter trochu kecat pokud budes mit delsi draty.. (atd. atd.. teorie mereni prvak nebo druhak FEL, neplevelme to tu..)

Assassin> no to zas tak jasny neni, musi tam bejt trosku sofistikovanejsi zapojeni uz (bidirekcionalni mereni kazdej z tech sensoru nedava..) nicmene nevidim v tom stezejni vec, ja to vyvyjel pro RCcka tenkrat..

Naposledy editováno 30.03.2021 00:10:38

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 00:22 | Nahoru | #38
Wild:

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 05:37 | Nahoru | #39
Edrig> hele, hádat se nebudu. Jen popisiju vlastní zkušenost, nic víc Stenej model, rok a stejná závada.
A důležité je taky číst dále, že ano? Radil jsem mu, ať si nejprve nechá vše proměřit a pak si zkusí půjčit baterku a zkusí to.

Naposledy editováno 30.03.2021 05:44:34

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 07:44 | Nahoru | #40
A k teme, preco nestartuje uz sa to niekam pohlo? Nieje to nahodou karburatorova verzia? Ked uz sa tu rozoberalo vstrekovanie.
Asi by som posrupoval tak, ze poodpajal vsetko co nepotrebuje motorka pre chod motora a nechal ho zohriat, ci nezdochne. Ale je potrebne mat nejaky ventilator, aby si to neprehrial, kludne domovy a fukat na chladic.
Ak to zdochne aj napriek tomu, pomerat tlaky vo valcoch, moze byt vybehany a za tepla sa kompresne tlaky znizia. (Zredne olej) A este, rozvody boli kedy menene? Jeden mechanik mi vravel, ze ak je rozvod moc vybehany, postupne nebude moto vediet udrzat volnobeh az sa nakoniec nebude dat nastartovat.

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 08:19 | Nahoru | #41
Máš štěstí že jdu zrovna kolem, máš baterku co nedrží proud, kup si nějakou pořádnou a pak se zaměř na regulátor který ti ji zničil, pokud neumíš elektriku zajed do servisu ?

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 08:34 | Nahoru | #42

dasto píše: A k teme, preco nestartuje uz sa to niekam pohlo? Nieje to nahodou karburatorova verzia? Ked uz sa tu rozoberalo vstrekovanie.
Asi by som posrupoval tak, ze poodpajal vsetko co nepotrebuje motorka pre chod motora a nechal ho zohriat, ci nezdochne. Ale je potrebne mat nejaky ventilator, aby si to neprehrial, kludne domovy a fukat na chladic.
Ak to zdochne aj napriek tomu, pomerat tlaky vo valcoch, moze byt vybehany a za tepla sa kompresne tlaky znizia. (Zredne olej) A este, rozvody boli kedy menene? Jeden mechanik mi vravel, ze ak je rozvod moc vybehany, postupne nebude moto vediet udrzat volnobeh az sa nakoniec nebude dat nastartovat.


Co píšeš je samozřejmé možné. Ale v zájmu ušetření času a sraní bych začal diagnostiku vylučovací metodou tím nejjednodušším a to je měření elektriky, co nás tu navrhuje víc nezávisle.

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 08:36 | Nahoru | #43
assassin>
Vypadá to, že bošník je jen na mínusu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 11:41 | Nahoru | #44
ja1> to taky tvrdím Mě osobně vše po změření fungovalo, prostě jen umřela baterka, ale já ji tam měl možná několik let. On ji má rok starou, takže určitě kontrola dobíjení.

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 16:03 | Nahoru | #45

Michi.RR píše: ja1> to taky tvrdím Mě osobně vše po změření fungovalo, prostě jen umřela baterka, ale já ji tam měl možná několik let. On ji má rok starou, takže určitě kontrola dobíjení.


i rok stara baterka muže umřít, zaruka je 6mesíců tuším, ale když nedrží proud na start při ventilatoru tak je po ní

Naposledy editováno 30.03.2021 16:05:04

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 19:51 | Nahoru | #46

kerut píše: bez velkyho vjesteni z koule - cidlo ventilatoru(nebo ventilator samotnej, resp cokoliv co je v ceste dal..) po sepnuti vyzkratuje palubni sit ?



Nevím jak u CBR, ale u endur má Honda "čidlo ventilátoru" udělané jako tepelný spínač na kostru - pokud by zkratoval, běžel by větrák furt, elektriku by to nevyzkratovalo.

Edrig píše: Michi.RR> Baterka? Při chodu motoru dodává proud alternátor,takže v baterii těžko.Ale vypadá to na zkrat někde u větráku.Zkus ho na chvíli odpojit.



Alternátor v motorce na volnoběh větrák rozhodně neutáhne (alespoň mě ne), dost proudu dává až v otáčkách. Narozdíl od auta nemá pohon řemenem s převodem 3x do rychla, rotor má namontovaný přímo na klikovce.

Borntobewild píše: kerut> Předpokládáš, že má stejnosměrnej klešťák? Tvl. ten nemám ani já.



To jsem nevěděl, že stejnosměrnej klešťák je něco luxusního. Při hledání problémů u motorek a aut mi hodněkrát usnadnil život, rozhodně stojí zato. Kdyby mi chcípl, hned bych koupil další.
Jasně, před měřením se musí vynulovat a proud pod ampéru tím jde měřit jen obtížně.

Naposledy editováno 30.03.2021 19:53:29

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 20:15 | Nahoru | #47

Deadman píše: Nevím jak u CBR, ale u endur má Honda "čidlo ventilátoru" udělané jako tepelný spínač na kostru - pokud by zkratoval, běžel by větrák furt, elektriku by to nevyzkratovalo.



pokud spinac, spinajici ke kostre, sepne ke kostre neco co ma mensi odpor nez to ma mit, tak tim ten spinac vyzkratuje(presneji zatizi) sit,.. nevim co je na tom tak nesrozumitelnyho ...kdyby melo byt sepnuty trvale, tak asi logicky nebudu psat ze "po sepnuti"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

30.3.2021 v 20:49 | Nahoru | #48
Deadman>
Tak jako jo, jednou za uherák bych dc klešťák užil. Zatím jsem se bez něj odešel. Ale nejlevnější do 40A stojí cca 2 litry. Možná si o něj napíšu Ježíškovi.
Ale můj myšlenkový pochod šel směrem, že lidi, co zakládají podobná témata nemají doma většinou ani obyčejný multimetr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

31.3.2021 v 00:55 | Nahoru | #49

kerut píše: pokud spinac, spinajici ke kostre, sepne ke kostre neco co ma mensi odpor nez to ma mit, tak tim ten spinac vyzkratuje(presneji zatizi) sit,.. nevim co je na tom tak nesrozumitelnyho ...kdyby melo byt sepnuty trvale, tak asi logicky nebudu psat ze "po sepnuti"


Jasně, ale tvá odpověď navozovala dojem, že problém je asi v tom tepelném spínači. Což být prakticky nemůže.

Borntobewild> Ono některým lidem by ten multimetr stejně k ničemu nebyl, protože v elektrice je nejdůležitější mít dobrou představu, co vlastně měřím.

Naposledy editováno 31.03.2021 00:56:34

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

31.3.2021 v 01:16 | Nahoru | #50
Deadman> jj, takhle jo, naspal jsem to asi trochu nesrozumitelne,..

kazdopadne si myslim ze kdyby mel KO baterku melo by to i jiny priznaky, a hlavne uz by to nenastartoval ani po tom vychladnuti, ..jen rozdily ve startovacich proudech (zima/leto, studenej/teplej motor) budou minimalne stejny, ne-li vetsi nez co bere ten vetrak..

Zjištění příčiny proč to nejede

31.3.2021 v 06:59 | Nahoru | #51
Mě bere větrák cca 2A kus. Mám dva.Do pěti ampér i se ztrátama. Takže pokud to nastartuje a po sepnutí větráku to jde do kopru, znamená to že s větrákem něco je a má mnohem větší odběr. A nebo taky něco úplně jiného

Naposledy editováno 31.03.2021 06:59:40

Zjištění příčiny proč to nejede

31.3.2021 v 14:01 | Nahoru | #52
dobíjení je v pohodě, po nastartování za studena naskočila na první šup, vytahl jsem konektor větráku a klepalo v pohodě celou dobu. Když jsem vypnul motor a chtěl ho za tepla nastartovat, tak to nešlo.

Zjištění příčiny proč to nejede

31.3.2021 v 14:32 | Nahoru | #53
"klepalo v pohodě celou dobu" – taková zvláštní terminologie. Když mi v motorce něco klepe, tak to spíše moc v pohodě není…
Takže problém se zužuje na start teplého motoru?

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

31.3.2021 v 16:27 | Nahoru | #54
Teplý motor má větší kompresní tlaky, tam bych hledal nápovědu.
Vše to furt vypadá na končící baterku. Jediná alternativa je studený spoj, který se během provozu stává velmi horkým a tak zhoršuje přechodový odpor.
To, že to při běhu na volnoběh po zapnutí větráku po chvíli chcípne, by spíše napovídalo že baterka má kapacitu nula, ačkoliv startovací proud krátkodobě zvládne.

Stejným způsobem mi chcípla AGM baterka v autě: Plné nabití/vybití za 5 minut (kapacita asi 1Ah), ale na 2 svižné otáčky motoru to stačilo, takže to vždy nastartovalo. Stačilo ale 10 minut osvětlení interiéru a byla prázdná.

Anti> 2A je 25W, to je sranda větráček. 100W větrák není v motorce neobvyklý.

Naposledy editováno 31.03.2021 16:29:48

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

31.3.2021 v 16:37 | Nahoru | #55
Deadman> tipuju, ze je to ital... neco jako duc. ja mam to same na 999 - jsou tam dva vetracky jak z pocitace, budou brat tech cca 2A … a jeste to italove vylepsili a neni tam rele, ale spina je primo jednotka. me teda jednotka jeden spinat prestala.
na japonci kdyz sepne vetrak, tak to vypada ze to vzlitne, ta duc to jednim na miste nedokaze uchladit...

Zjištění příčiny proč to nejede

6.11.2022 v 03:53 | Nahoru | #56
ventilová vůle?

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

6.11.2022 v 17:43 | Nahoru | #57
Ahoj mám tdm 900 nevíte někdo přesně co ovládá nebo kde hledat příčinu proč mi neotevre vstřikování. Z ničeho nic přestala chytat nemohu ji nahodit, jednoho dne si řekla že nepojede. Udělal jsem svíčky, rozvody zkontroloval palivové čerpadlo, až do lišty se natlakuje ale při otočení prostě neotevre a palivo nepustí dal... Jsem už bezradny, jiskru dává palivo až po vstřikování je, potřebuji poradit co ho ovládá zda jen snímač na klíče nebo nějaké relé nebo už jen přímo řídící jednotka. Budu rád za každou radu děkuji

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

6.11.2022 v 18:51 | Nahoru | #58
viky16> Proč si nezaložíš vlastní téma? Podle schematu mají vstřiky vlastní relé. Takže ho najdi a zjisti kde je problém. Buď do něj nejde spínací nebo napájecí napětí.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist