globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zjištění příčiny proč to nejede
29.3.2021 v 14:45
Ahoj moto bando,
potřeboval bych zjistit možnou příčinu mého problému.
Vlastním Hondu CBR 600f4 r.v.1999 a když se mi motor zahřeje na provozní teplotu (je jedno jestli jedu nebo motorka stojí na volnoběhu) a spustí se ventilátor, začnou padat otáčky až motor vypne a následně nejde motorka nastartovat tak dlouho, než se vychladí...třeba pul hodiny, hodinu. Víte někdo čím by to mohlo být nebo stalo se to už někomu? Předem díky za radu.
Předchozí
1 2
Následující

Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 15:00 | Nahoru | #1
Co znamena - nejde nastartovat?

Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 15:33 | Nahoru | #2
Jak je na tom baterka a dobíjení? Měřil jsi to?

Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 16:00 | Nahoru | #3
To vypadá na problém v elektrice. Zkus změřit odběr tý sahary, napětí dobíjení před a po sepnutí té sahary.

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 16:04 | Nahoru | #4
bez velkyho vjesteni z koule - cidlo ventilatoru(nebo ventilator samotnej, resp cokoliv co je v ceste dal..) po sepnuti vyzkratuje palubni sit ?

2 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 17:44 | Nahoru | #5
Baterka to bude Měl jsem stejnej problém a taky na CBR 99, jak sepne ventilátor má to větší odběr a baterka už nemá kapacitu. Pak jsem to nastartoval jen roztlačením, ale musela se ochladit motorka. Jakmile zase sepl ventilátor, tak se motorka vypnula. Výměna baterky a bylo po problému, ale i tak zkontroluj dobíjení A jak máš starou baterku?

Edit: a nemáš moje CBR, modrý v barvách 2006? Pak by to bylo motorkou

Naposledy editováno 29.03.2021 17:50:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 18:02 | Nahoru | #6
Michi.RR> baterku jsem kupoval loni před sezónou... je pravda, že občas se to dusilo ale nakonec to začalo dělat tuhle neplechu.
A nebo třeba může mít na to vliv profuk a seřízení karburátorů? Nebo špatné svíčky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 18:07 | Nahoru | #7
Dejvmotorkař> šel bych prioritně po elektrice, proměnit dobíjení. Pujč si od někoho baterku a projeď to. Pokud to bude dělat dál pokračoval bych v hledání.
A jakou máš teda tu motorku, barva

Naposledy editováno 29.03.2021 18:08:47

Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 18:48 | Nahoru | #8
Koukám, že kolega bydlí ve stejný díře jako já Kdybys nevěděl jak to změřit, nebo ti chyběl ke změření vhodný nástroj - multimetr, tak se ozvi a něco vymyslíme

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 20:40 | Nahoru | #9
Michi.RR> barva červeno modrá, mám ji teď 6. rokem

Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 20:42 | Nahoru | #10
Jestli červeno- modrá, mohlo by to bejt tím spínačem

2 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 21:49 | Nahoru | #11
uplnou nahodou jsem teď přišel na 1 věc.. patří tam 8Ah baterka a já tam mám od loňska 11Ah... mohlo by to byt i tím?

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 21:52 | Nahoru | #12
Dejvmotorkař> Ne

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 21:53 | Nahoru | #13
Dejvmotorkař> Ne. Tim ze je baterka silnější se nic nezkazi. Kazdopadne bez mereni jsi odkázán na věštění lidi na fóru a na pokusy/omyly s výměnou dilu.

Obvykle si lidi vyslechnou rady co maj promerit... ale radeji zkousi veci ala výměna svíček :) to je totiz snazší...

Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 22:12 | Nahoru | #14
ok zítra změřím... díky

Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 22:19 | Nahoru | #15
Nabíjení je takova klasika u Hondy a slabá/mrtvá baterka se muze projevit jak pises, kluci maji s tim odběrem větráku pravdu.
Kdyz to ohrejes do stavu ze bezi vetrak tak pri startovani by napětí na baterce nemelo klesnout - tipnu - pod 10V.

Pri 8V uz nemusi spravne fungovat vstřikování.

Ty moderni baterie sice maji super kapacitu a daji velke start proudy, ale staci ze ji jednou vybijes nejak vic a uz je to zacatek konce. Chce to mit jistotu, ze je ok.

Naposledy editováno 29.03.2021 22:20:39

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 22:43 | Nahoru | #16
ten vetrak nemuze mit "normalne funkcni" takovej odber aby to napeti sam stahl dolu tak aby to chciplo a nestartovalo.. krome vetraku tam tece peknych par A do spousty dalsich veci.. baterka bude OK, vetrak je nekde sluslej (spaleny vinuti motoru) a kdyz sepne cidlo protece tam velkej proud..

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 22:51 | Nahoru | #17
kerut> mě tohle dělala pouze baterka po smrti, která už neudržela kapacitu a právě odběr větráku. Po výměně baterie byli vše ok a jezdila dál

Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 22:52 | Nahoru | #18
kerut> ten vetrak muze brati i vic jak 10A - coz v pripade, ze baterka uz je na hrane muze byt problem (600 4 valec bude mit start proud 60-90A a 10A uz neni uplne zanedbatelna cast...)

navic mivaj japonci tu elektriku .. no ne uplne koser, myslim ze v te "salboproude" casti nameris docela slusnej ubytek napeti ikdyz vse funguje (treba na napajeni civek) a pak pri startu uz to neni zadna slava…

staci jeden error navic, jako treba horsi nabijeni…

moje motorka prestala nabijet uz vic jak 10let zpatky, prepojil jsme regler primo na baterku a od te doby to funguje OK. neni to zrovna bulletproof konstrukce a po 20+ letech uz to ma sve mouchy

Naposledy editováno 29.03.2021 22:52:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 22:57 | Nahoru | #19
Michi.RR> Baterka? Při chodu motoru dodává proud alternátor,takže v baterii těžko.Ale vypadá to na zkrat někde u větráku.Zkus ho na chvíli odpojit.

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:01 | Nahoru | #20
10A berou bezny zarovkovy svetla, dlasich 5A zapalovani, a mnoho desitek starter.. BTW uz jen z argumentace, uvedena tolerance 60 az 90 je rozdil 3 takovejch vetraku, kdyby mel baterku takhle na hrane tak to studeny nenastartuje, on to nenastartuje ani teply (kdy odber starteru bude nizsi)

zacal bych pripojenim vetraku na baterku zvlast na primo, a zmereni proudu klestakem..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:04 | Nahoru | #21
kerut> Předpokládáš, že má stejnosměrnej klešťák? Tvl. ten nemám ani já.

Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:08 | Nahoru | #22
kerut> co se tyce ele, tak se s tebou urcite nehodlam hadat. podle me je problem v tom, ze ten obvod na kterem je zapalovani, napajeni ricici jednotky atd ma po letech svoje odpory a jakmile zacne tocit starter, tak v tom okruhu spadne napeti pod 10V a tam uz nikdo nevi, jak se bude ridici jednotka chovat. U TL je velkej rozdil v jiskre, pokud je na civkach o volt nebo dva min nez na baterce…

nevim jestli 929 sviti trvale, ale hlavni svetlo - 55W je cca 4.6A? vstriky berou 4A kdyz jsou trvale otevreny… vetrak bere spis vic nez 10A.. muze udelat udelat rozdil v pripade ze neco neni uplne v poradku.

pokud jde vetrak do zkratu, slo by to poznat podle chovani, nebo pomerne snadno namerit…. poku bude mit uzivatel alespon elementarni znalosti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:10 | Nahoru | #23

Borntobewild píše: kerut> Předpokládáš, že má stejnosměrnej klešťák? Tvl. ten nemám ani já.



180A wattmetr od Číňana, ani ne za 20usd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:26 | Nahoru | #24
assassin> Tak klešťák to není.
Ale hračka zajímavá. Měří to činný výkon, nebo to jen násobí napětí s proudem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:35 | Nahoru | #25
Borntobewild> Měří to jen stejnosmerne napětí/proud ... takze to jen násobí proud/napětí - predpokladam.
Je to určené na RC modely, ale zatim jsem tim změřil libovolnou motorku a docela to i sedi. Je fajn, ze to měří proud v “obou směrech” - takze pokud startujes, vidis start proud a pak jakmile to chyti, vidis jak to dobíjí. Prodává se to ruzne rebrandovane. Nevýhoda je, ze doplňkové info ala max proud atd na displeji “rotují” příliš rychle (asi 1s zobrazení)

Naposledy editováno 29.03.2021 23:35:41

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:41 | Nahoru | #26
assassin> To je dobrý. Já chtěl dát do auta ampermetr na baterku abych měl přehled při kempování a ty digitální mají problém, že počítaj s proudem přes mínus. Takže jednoduše nejdou napájet ze stejného okruhu, co měříš.
Vydrží tohle měřit trvale, nebo je to jak u multimetru, že 20A proud smíš měřit max 15 sekund?

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:42 | Nahoru | #27
jj mam podobnou hracku, dokonce uz ji mam i na novy desce (tu ale cekajici, zatim nezprovoznenou).. umim teda do 50, 180 je dost hodne no..
proud merim bocnikem a nasobim nizkoprikonovym operakem (current sense, konkretne tusim MAX4080), napeti primo AD, z toho pocitam okamtzitou energii v J a z tech pres cas Wh..

az se dostanu ktomu to rozchodit v tom novym kabate, mas (Wajld) jeden u me, desek mam dost.. ..akorat kdy to bude ti ted nezarucim, mam tu rozdelanejch veci tri prdele, a bracha prej nutne potrebuje vyvynout mikrofoniho phantoma

E: hehe, jedna dobova z roku cca 2005 kdyz si vzpomenu na ten voser delat ty desky, a ty kompromisy na nich..

E2: jeste osazovacka, toliko k principu funkce..


Naposledy editováno 29.03.2021 23:53:56

1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:45 | Nahoru | #28
Wild: mam za to, ze tyhle hračky používají tvorici samodomo elektrokol a měří to trvale. Pokud to zvládne 180A pri 48V chvilkove, tak to zvládne i beznej odber pri 12V...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:47 | Nahoru | #29
assassin> napeti je tomu mereni proudu fuk, 200A to spali na 5 i 50V stejne

(reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede

29.3.2021 v 23:50 | Nahoru | #30
kerut> Dík, jseš fakt kámoš. Ale teda, esi nebude lepší ten od Číňanů. Mě by stačilo něco, co by mi jednoduše měřilo obousměrně v autě proud do a z baterky. Stačilo by tak do 80A. Ale chtěl bych, aby bočníkem byl ten současný kabel, abych všechen proud neved přes měřák.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist