bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepání v motoru
27.3.2021 v 20:51
Zdarec. Koupil jsem pro přítelkyni XJ 600N. Z motoru je slyšet lehké klepání/cinkání. Sám mám druhou Hondu, tak nevím zda je to běžný zvuk, nebo ventily atd.?

Klepání v motoru

27.3.2021 v 21:01 | Nahoru | #1
To by chtelo porovnat s jinym XJ. XJcko ma dost specifickej zvukovej projev. Cinkani, seveleni a nevim co vsechno jeste k tomu patri.

Klepání v motoru

27.3.2021 v 21:05 | Nahoru | #2
Kazdopadne tichej motor to neni.

Klepání v motoru

27.3.2021 v 21:38 | Nahoru | #3
No a každopádně kouknout na ventily u "nové" motorky není na škodu.

Klepání v motoru

27.3.2021 v 22:24 | Nahoru | #4
Někdy stačí sundat víko spojky a utáhnout matku na spojkovém koši, a měl by taky motor být tišší. Samozřejmě seřídit ventily a karburátory.
Je to vzduchem chlazený motor, tak hlučnější bude o proti vodníkům.

Klepání v motoru

28.3.2021 v 07:41 | Nahoru | #5
Video.... nebude?

Klepání v motoru

28.3.2021 v 07:54 | Nahoru | #6
S podobnými zvuky jsem se setkal u Kawasaki ZR7 a světe div se, stačilo dotáhnout povolené příruby výfukových svodů.
Ale jemné cinkaní je na volnoběh u těchto motorů zcela normální.

Naposledy editováno 28.03.2021 09:00:18

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

28.3.2021 v 09:19 | Nahoru | #7
Myslím že tenhle motor má přenos síly z kliky ke spojce tlustým řetězem bez napinaku... Sundej dekl spojky, a u stojícího motoru rychle otáčej spojkovym košem dopředu a dozadu.... Tak zjistíš vůli.... Ten zvuk volného řetězu je jemný cinkání na volnoběh... Čím zahratejsi motor, tím víc cinka... Je to podobný vytahanemu rozvoďáku...

(reakce na) Klepání v motoru

28.3.2021 v 09:25 | Nahoru | #8

frool píše: Myslím že tenhle motor má přenos síly z kliky ke spojce tlustým řetězem bez napinaku... Sundej dekl spojky, a u stojícího motoru rychle otáčej spojkovym košem dopředu a dozadu.... Tak zjistíš vůli.... Ten zvuk volného řetězu je jemný cinkání na volnoběh... Čím zahratejsi motor, tím víc cinka... Je to podobný vytahanemu rozvoďáku...



tento motor nemá tlustý řetěz ,má soukolí . řetězem to má stará JAWA .

Naposledy editováno 28.03.2021 09:31:15

Klepání v motoru

28.3.2021 v 09:30 | Nahoru | #9
tento motocykl má zvuk motoru jako starý šicí stroj jsou slyšet jak ventily tak soukolí na spojkoví koš které drnčí jak když jdou zuby přes sebe a zvýšením otáček to přestane .

Klepání v motoru

28.3.2021 v 10:59 | Nahoru | #10

To jen, abychom předešli stupidním teoriím lidí, kteří o motoru XJčka vědí kulový.
1) Když sundáš spojkový koš, tak se přímo na něm nachází ozubené kolo pro pohon olejového čerpadla. Má obrovskou vůli, na úplně každém XJ, pokud někdo vůli již nevymezil. Já to udělal, rachtat to přestalo jen velmi málo.
2) Seřiď ventily, ať máš klid v duši
3) Seřiď podtlaky, to na kultivovanosti chodu udělá hodně - zmírní jakési “bouchání” na volnoběh
4) XJ je prostě mechanicky hlučná. Jestli pro to nemáš cit a nedokážeš zhodnotit, co je ok a co ne, nahraj sem video s kavlitním zvukem

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

28.3.2021 v 11:51 | Nahoru | #11
Souhlas s Robertkem. Jen fakt mrkni na ty příruby svodů. A seřízení podtlaků je samozřejmost po kontrole ventilových vůlí. Tady máš zvukový rozdíl, když jsem je dělal na XJR
Podtlaky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru

28.3.2021 v 12:00 | Nahoru | #12
__RomFox__> Ono většinou je stejně takový XJčko zralý na kompletní inspekční prohlídku. Tzn. vše rozebrat, zjistit stav a funkčnost, vyčistit, namazat, spoustu věcí vyměnit. Pak má smysl cokoliv seřizovat a ladit.
Bavíme se o stavu, aby vše fungovalo jako za mlada a aby, jak pravil klasik, si neměl jen stín z původního stroje.
Já si potrpim na naprostou funkčnost, a tak jsem do svého XJ nasypal 30tkč za rok jen v materiálu, práci nepočítám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru

28.3.2021 v 12:19 | Nahoru | #13
Robertek>
Tak samozřejmě, že ladění a seřizování předchází výměna a kontrola toho, co se kontrolovat a měnit má. Je např. hovadina seřizovat podtlaky, když nemám jistotu ve ventilech, nemám nový air filtr atd. atd.
Proto si raději všechno dělám na XJRku sám.

Naposledy editováno 28.03.2021 12:21:05

(reakce na) Klepání v motoru

28.3.2021 v 12:47 | Nahoru | #14

__RomFox__ píše: Robertek>
Tak samozřejmě, že ladění a seřizování předchází výměna a kontrola toho, co se kontrolovat a měnit má. Je např. hovadina seřizovat podtlaky, když nemám jistotu ve ventilech, nemám nový air filtr atd. atd.
Proto si raději všechno dělám na XJRku sám.


Jo, to já taky. + u XJ je taková lahůdka, že u některých kusů jsou zteřelé gumy airbox - karburátor. Takže to přisává vzduch všude okolo, přes filtr to asi bere většinu, ale ta 2-3mm mezera u přírub mi vadila. Ta závada není skoro vidět, ale když dotáhneš airbox, na oko to sedí, ale prostě je tam mezera.
To se nechá v pohodě vyřešit - 4ks 45mm trubky, po cca 7-10cm - už nevím, jsem nasunul (nalisoval) do airboxu a koupil 48mm hadice k turbu. Zkrátil na potřebnou délku a úhel, hadicovejma spojkama stáhnul. A funguje to fakt skvěle - vzduch jde tam, kudy má jít.
Ale jak říkám - dnes jsou xj už starý a opotřebený stroje obecně, téměř vždy je to polotovar.
Edit: + čeknout gumy na hrdlech sání, to je jasný. Na aliexpressu k sehnání za pár desítek kč.

Naposledy editováno 28.03.2021 12:51:32

Klepání v motoru

28.3.2021 v 18:48 | Nahoru | #15
Ahojte všichni. Když jsem tady pročítal jiná fóra, tak jsem si popravdě myslel, že budu za debila. Mooooc Vám všem děkuji l Čtu to až teď večer, tak video zkusím zítra odpo/večer pi práci. Kámoš, který měl taky XJ, tak mi tvrdil, že je to běžný zvuk . Opravdu moc děkuji. Na ventily to asi do servisu dám. Já tak max filtr a svíčky. Na zbytek nemám vercajk a různá udělátka

1 reakcí na tento příspěvek Klepání v motoru

29.3.2021 v 09:26 | Nahoru | #16
Jen tak náhodou - není to XJ červený, r.v. 2003 a na budíku něco kolem 100 000km? Jedno takový po opravdu kompletním servisu jsem do Sokolova prodával paní (nebo slečně), která si nakonec udělala řidičák jen na slabší a tak XJ bez ježdění poslal dál.
Kdyby to náhodou bylo ono, klidně ti k tomuto konkrétnímu kusu řeknu víc.

Naposledy editováno 29.03.2021 09:31:36

Klepání v motoru

29.3.2021 v 10:21 | Nahoru | #17
A dosť často býva voľný spojkový koš. Keď zmačkneš spojku, tak sa to utíši. Ako to opraviť, nájdeš videa na YT.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepání v motoru

29.3.2021 v 12:33 | Nahoru | #18
Koudy01> Červený je, ale r. v. 98., km ani neřeším =vrtačka udělá své. Teď ještě řešíme, "nějak" snížit výkon právě kvůli řidičáku. Je menšího vzrůstu, tak je XJ dost snížená a na velkou motorku nikde v okolí v autoškole nedosáhne Kvůli 2 kW ze 37 na 35 to budem muset nechat snížit těma ucpavkama do sání atd. na 25 kW. A nejbližší je Klababa u Rokycan. Si hold udělám celodenní výlet, ale já mám zas 2m,tak vosa na bonbónu

(reakce na) Klepání v motoru

29.3.2021 v 12:52 | Nahoru | #19
Švejk13> Jj, tak to není ono. To ti nepomůžu. Leda se servisem. Ale máš to asi 400 km. To asi najdeš i blíž

Klepání v motoru

29.3.2021 v 13:06 | Nahoru | #20
Servisy jsou tu 2,dokonce ve Varech Yamaha, ale nikdo to neudělá, tak musím jinam.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 H1d30k 13 5.9.2023 v 13:20 panTerek


TOPlist