S tím,že už v roce 2024 se bude většina výrobcú motorů zabývat výrobou a vývojem jen elektrických motorů.Pro mě,motorkáře srdcem i duší je to zpáva,jako kdyby mě někdo vrazil nůž do zad.Takže jako mám ještě pár let,abych se svezl na normálním stroji?Co bude dál,nechají nás dojezdit,nebo všechno zakáží z důvodu nesplnění nesmyslných emisních norem?Co naše děti a naši vnuci?Budou už jen elektromotorky?Dovedete si představit jak to asi bude všechno vypadat. Vyrazit na cestu kolem světa nebo jen na Kavkaz s elektostrojem,asi utopije.Toto všechno je ale bohužel cíl těchto majitelů zeměkoule.A budeme si to moci užít aspon dokud to jde? ale ono už to nejde.Je mě z toho všeho tak nějak na blití.Co vy na to? Článek na Idnes/magazíny/auto.
Naposledy editováno 17.03.2021 08:46:17
1 reakcí na tento příspěvek konec UŽ ZA 14 LET
kdyby byla na trhu slusna elektricka kroska/supermoto tak ho koupim uz ted a nebudu cekat 14let
Naposledy editováno 21.03.2021 22:17:11
stráťa píše: To asi nepůjde dost dobře vysvětlit na pár řádcích ale stejně alespoň hodně zjednodušený nástřel:
Z odborného pohledu obvykle nejsou největším problémem dopravy emise, proti těm bojují nejvíc aktivisti a politici. Největším problémem dopravy je šílená neefektivita kdy průměrné auto stojí přes 90% času zaparkované (přesné číslo si teď nevybavuji ale bylo ještě vyšší, a to včetně firemních které jezdí víc než soukromá) a pokud náhodou jede tak v něm v sedí 1,2 lidí. Ale samozřejmě je potřeba aby auto bylo minimálně pětimístné, nejlíp sedmimístné SUV protože je párkrát za rok potřeba vzít rodinku na dovolenou nebo k babičce. Navíc je pořízení a provoz aut(a) velký zásah do rozpočtu v podstatě všech firem i rodin. Přesto všechno je vlastnictví auta pořád preferované řešení a v rodině už obvykle není jedno ale hned několik. To způsobuje šílené územní nároky silniční dopravy kdy jsme jí hlavně ve městech obětovali téměř všechnu dostupnou plochu. Ulice se dělí obvykle na plochu pro jízdu, plochu pro parkování, na další činnosti vlastně nezbývá prostor ale pořád to nestačí a individuální automobilová doprava potřebuje stále víc. Proto stavíme drahé a ztrátové parkovací domy, zpoplatňujeme parkování (zdaleka nedostatečně ale alespoň část se přenáší na uživatele)...
Proč to tedy všichni tolerují? Protože je to pořád jediný způsob jak být mobilní mimo velká města. Ve velkých městech je už teď u mladší generace zřetelný odklon od automobilismu. Zatímco ještě moje generace čekala na to až nám stát dovolí udělat řidičák a začít jezdit tak dnes už to zdaleka není pravidlo (klidně přiznám že bydlet ve městě tak mi auto za ty náklady a problémy s ním asi taky nestojí). Ale to umožňují pouze velká města kde je k dispozici rozvinutá MHD a případnou noční jízdu vyřeší třeba taxislužba. Na malé vesnici kde jede autobus 2x za den a taxík tam nikdy nikdo neviděl je vlastnictví auta jediná možnost. Co s tím?
Existují koncepty jako Carsharing, MaaS atd. které budou výrazně zvyšovat využití jednotlivých vozidel. Jedno vozidlo odveze denně třeba i desítky lidí (každýho samostatně kam potřebuje) takže provozní a pořizovací náklady rozdělí mezi více lidí. Aby to opravdu fungovalo je potřeba autonomní řízení které zajistí že vozidlo přijede na zavolání kam je potřeba bez drahého řidiče. Autonomní auto může po vyložení cestujícího zase odjet buď pro dalšího cestujícího nebo pokud jde o elektromobil nabíjet někam do vhodného místa a tím odlehčit rozvodné síti. Ale autonomní řízení potřebuje pro bezproblémový provoz kooperativní systémy díky kterým získá potřebné údaje o svém okolí a nebude se muset spoléhat pouze na nespolehlivé senzory ve vozidle. Pokud budou fungovat tyto služby pak není potřeba vozit vzduch v autech dnešní velikosti ale průměrné auto se může zmenšit na 1-2 místa a na těch pár cest s celou rodinou vyrazit ve více vozidlech (není potřeba řídit tak může cestovat třeba samotné dítě) nebo objednat větší. Získaný prostor na ulicích můžeme využít pro mikromobilitu která uvolní další místo na silnicích...
Pokud někdo přesto bude chtít jet dálkovou cestu vlastním autem, což je koncept který už opravdu bohatí lidé opustili ve prospěch kombinace letadlo nebo vlak s poslední mílí taxíkem nebo půjčeným autem, pak je tu možnost elektrických dálnic které mají odstranit problém dojezdu elektromobilů kde by se na nejkapacitnější a nejdelší části cesty elektromobil naopak nabíjel. Konkrétních řešení je několik ale zatím asi všechny havarují na nespolehlivosti lidského řidiče - zase potřebujeme nějaký stupeň autonomního řízení... Alternativou je třeba výměna baterií nebo přeložení užitné nástavby na jiný podvozek na které soukromý majitel alektromobilu nepřistoupí ale u cizího ho to trápit nebude. To jsou současně řešení pro nákladní dopravu.
Víc se mi to asi rozepisovat nechce ale, nic není vyložené sience fiction. Většina už dnes nějak funguje a je nutné to "pouze" dopilovat a rozšířit.
A nakonec odletíme než to tady Walli poramuje, Jestli by nebylo lepší nechat bydlet IT manažery ve městě, než pro ně stavět bytovky na orné půdě v Holubicích a nechat je ucpat každý den dálnici dojížděním za prací do města.
Naposledy editováno 21.03.2021 22:54:58
ale na osobni dopravu je to s baterkama nesmysl, rekuperace zadna (protoze vetsinu jizdy se spis snazis jet rovnomerne) ..tam fakt jedine trolej nebo jinej vnejsi napajec, pak by to byla pecka..
BTW uz jste vyresili jak to je s tou "vyrobou energie" ?
2 reakcí na tento příspěvek konec UŽ ZA 14 LET
ja se vcera svezl s teslou model X, nechapal jsem jak muze 2.5t auto tak dobre maskovat hmotnost, moje 1.8t volho je proti tomu totalni parnik a podle chovani by mu clovek tipnul o pulku vetsi hmotnost nez te tesle. chovani toho pohonu je neuveritelny, akcelerace je fakt kdyz jsem auto vratil a jel domu svym, prislo mi, ze jede na tri valce pri jizde to rekuperuje docela dost, regulujes jizdu plynem, kdyz plyn pustis uplne brzdi to skoro jak kdyz normalne intezivne brzdis brzdama… brzdy skoro nejsou treba.
Kamarad si na to vydelal truhlarinou, koupil to protoze se mu to libi, nedostal zadne dotace - dojizdi denne do prace cca 30km dobijii zhruba jednou tydne, co se spotreby tyka, rikal, ze zadna hitparada, ale ze to vyjde lip nez s predchozim dieselem (ano, neni tam srovnatelna spotrebni dan, ale to treba u toho LPG co tu vecne porovnava Borntobewild neni taky…)
ja na takove auto nemam, ale me se libi jak jezdi, bral bych to...
vyrobu energie jsem bohuzel zatim nerozlousknul… az se to podari, bude nejspis i na teslu
Naposledy editováno 21.03.2021 23:12:19
ohledne tesly, vykon kroutak od nuly to musi bejt znat, ja sem uz ve dvanacti rikal ze tim autem na vysilacku bych sam jezdit nechtel (kdyz jsem od tatinka darovanou piplanou, domastavenou, lehouckou placku 1:12 predelal z jeho verze mabuchi380 na svoji verzi speed 500BB )
na tu elektriku vyzrajem, jenom musime sehnat dost thoria a pucit si od arabu centrifugu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
a ta menší ségra eska je taky weird...:)
jinak bych se nezlobil ani za jedno samo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
Kerut: s autickama jsme blbnuli dost, uz ze speeda400 jsme byli vypleskly, jeste predtim ze zapadniho nemecka propasovanych sanyo cadnica jsme byli taky uplne mimo... ale to co dneska dokazou brushless motory je uplne jinej vesmir, mam v 1:8 aute 1,6kW elktromotor a je neuveritelny co to dokaze proti originalnimu 3,5ccm spalovaku... (samodomo koverze na leteckej outrunner - jinak jsou autickovy motory innrunery, docela drahy prestavbovy sety.. ja motor dostal skoro zadarmo...)
Naposledy editováno 21.03.2021 23:40:39
Medved píše: Hm, docela rad bych vedel, co presne v te energetice cely zivot delas a co to znamena "cely zivot". Protoze pokud delas nejakou zodpovednejsi praci nez je uklizeni uhli, ktere spadlo z pasu, je to s energetikou jako takovou docela spatne.
Kouzelný je, že místo toho, abys diskutoval o číslech, která jsem uvedl (celková účinnost elektromobilu není vyšší než účinnost spalováku, pokud ji počítáme od paliva po mechanickou energii na kolech) , tak jsi zaútočil na mne. Vcelku typické pro osoby, kterým chybí vědomosti v dané oblasti.
Mohl bys, prosím, vyvrátit mé tvrzení nějak jinak, než že jsem lopata?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
stráťa píše: charlie.vtx1800> Q7 V12 byla “nerentabilní” už jako nová, jenom po pár letech přestává být status symbolem.
To je vec, na ktorú ľudia často zabúdajú. Také auto si nekúpiš preto, že ho potrebuješ. Načo je Ti taký silný motor, aj tak môžeš jazdiť iba 90 a aj to nie stále, lebo polovicu času kysneš za niekým, kto z hocijakých dôvodov tak rýchlo nepôjde. To si kupuješ, lebo na to máš a chceš to ukázať.Lenže ak si ho nemôžeš dovoliť nové, tak proste na to nemáš. Preto je i menej kupcov, niektorí z nich si miesto luxusnej jazdenky kúpia nové alebo zánovné lacnejšie (nie zrovna Daciu, ale normálne auto). Plus pre dnešných už dospelých je elektronika dôležitá a tá sa rozvíja tak rýchlo, že súčasné autá majú lepšiu elektronickú výbavu než luxusné spred 15 rokov.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
Naposledy editováno 22.03.2021 15:52:07
assassin píše: Metric> vic jak devadesat procent lidi nepozna ze je to V12 TDI, pokud to nebude mit napsano na kufru. Pro vetsinu z nich to bude uplne stejny auto jako zakladni sestivalec…
a co hur, treba ja bych si klidne myslel ze je to ctyrvalec, a dokazal bych s tim zit1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
1 reakcí na tento příspěvek konec UŽ ZA 14 LET
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
K_petr píše: třeba v roce 2035 už žádná EU nebude
Neco podobného si v roce 61 urcite spousta lidí myslela i o SSSR...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
Wenca24 píše: Neco podobného si v roce 61 urcite spousta lidí myslela i o SSSR...
Jo - a v roce 81 politbyro (tehdy snad ještě s Brežněvem v čele) plánovalo množství vyrobené oceli v roce 1995
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
650ccm píše: Jo - a v roce 81 politbyro (tehdy snad ještě s Brežněvem v čele) plánovalo množství vyrobené oceli v roce 1995
A dnes? Žádná změna, akorát místo tun oceli plánujeme množství tun CO2, procento obnovitelných zdrojů a další chujoviny. To ta ocel byla ještě supr...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET
650ccm píše: Jo - a v roce 81 politbyro (tehdy snad ještě s Brežněvem v čele) plánovalo množství vyrobené oceli v roce 1995
No právě...jde o to jestli současný Sojuz už vyčerpal všechny možnosti to udržet pohromadě...ja se obávám, že zdaleka ne...
Dalsi věc je, že vnější tlaky na rozpad taky úplně nepůsobí...proto jsem to přirovnal spíš k tomu roku 61..kdy si spousta lidí myslelo, ze to nemůže dlouho vydržet a drželo se to jeste skoro třicet let silou...
Na druhou stranu nejsem ani přesvědčen o tom, že bychom ustali samostatnost a nezávislost, když vidím co si tady volíme za kokoty a tu všudepřítomnou korupci...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere | 31081 | 11 | 14.4.2024 v 02:55 MiKXX |
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere | hudekd | 11 | 4.3.2024 v 19:22 hudekd |
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere | jannyjohn112 | 8 | 7.1.2024 v 11:03 _pat_ |
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere | MartyBar | 7 | 19.12.2023 v 06:30 Lopp |
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere | Boda | 11 | 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM |