globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: konec UŽ ZA 14 LET
Zdrvím všechny nadšence motocyklů.Jako kdyby těch špatných zpráv v poslední době nebylo dost,objevují se další a další.Včera vyšla první oficiální zpráva od těch z Bruselu,kteří nám všem budou nařizovat jak máme žít.EU vydala datum konce spalovacích motorů,které je stanoveno na (1.1.2035)
S tím,že už v roce 2024 se bude většina výrobcú motorů zabývat výrobou a vývojem jen elektrických motorů.Pro mě,motorkáře srdcem i duší je to zpáva,jako kdyby mě někdo vrazil nůž do zad.Takže jako mám ještě pár let,abych se svezl na normálním stroji?Co bude dál,nechají nás dojezdit,nebo všechno zakáží z důvodu nesplnění nesmyslných emisních norem?Co naše děti a naši vnuci?Budou už jen elektromotorky?Dovedete si představit jak to asi bude všechno vypadat. Vyrazit na cestu kolem světa nebo jen na Kavkaz s elektostrojem,asi utopije.Toto všechno je ale bohužel cíl těchto majitelů zeměkoule.A budeme si to moci užít aspon dokud to jde? ale ono už to nejde.Je mě z toho všeho tak nějak na blití.Co vy na to? Článek na Idnes/magazíny/auto.


Naposledy editováno 17.03.2021 08:46:17
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek konec UŽ ZA 14 LET

21.3.2021 v 22:15 | Nahoru | #181
jinak ja netvrdim, ze elektromobil je nejaka spasa pro nasi planetu. Ale prijde mi, ze pravo na osobni automobil pro kazdeho cloveka je vec, ktera spasou take neni…

kdyby byla na trhu slusna elektricka kroska/supermoto tak ho koupim uz ted a nebudu cekat 14let

Naposledy editováno 21.03.2021 22:17:11

(reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

21.3.2021 v 22:54 | Nahoru | #182

stráťa píše: To asi nepůjde dost dobře vysvětlit na pár řádcích ale stejně alespoň hodně zjednodušený nástřel:

Z odborného pohledu obvykle nejsou největším problémem dopravy emise, proti těm bojují nejvíc aktivisti a politici. Největším problémem dopravy je šílená neefektivita kdy průměrné auto stojí přes 90% času zaparkované (přesné číslo si teď nevybavuji ale bylo ještě vyšší, a to včetně firemních které jezdí víc než soukromá) a pokud náhodou jede tak v něm v sedí 1,2 lidí. Ale samozřejmě je potřeba aby auto bylo minimálně pětimístné, nejlíp sedmimístné SUV protože je párkrát za rok potřeba vzít rodinku na dovolenou nebo k babičce. Navíc je pořízení a provoz aut(a) velký zásah do rozpočtu v podstatě všech firem i rodin. Přesto všechno je vlastnictví auta pořád preferované řešení a v rodině už obvykle není jedno ale hned několik. To způsobuje šílené územní nároky silniční dopravy kdy jsme jí hlavně ve městech obětovali téměř všechnu dostupnou plochu. Ulice se dělí obvykle na plochu pro jízdu, plochu pro parkování, na další činnosti vlastně nezbývá prostor ale pořád to nestačí a individuální automobilová doprava potřebuje stále víc. Proto stavíme drahé a ztrátové parkovací domy, zpoplatňujeme parkování (zdaleka nedostatečně ale alespoň část se přenáší na uživatele)...
Proč to tedy všichni tolerují? Protože je to pořád jediný způsob jak být mobilní mimo velká města. Ve velkých městech je už teď u mladší generace zřetelný odklon od automobilismu. Zatímco ještě moje generace čekala na to až nám stát dovolí udělat řidičák a začít jezdit tak dnes už to zdaleka není pravidlo (klidně přiznám že bydlet ve městě tak mi auto za ty náklady a problémy s ním asi taky nestojí). Ale to umožňují pouze velká města kde je k dispozici rozvinutá MHD a případnou noční jízdu vyřeší třeba taxislužba. Na malé vesnici kde jede autobus 2x za den a taxík tam nikdy nikdo neviděl je vlastnictví auta jediná možnost. Co s tím?

Existují koncepty jako Carsharing, MaaS atd. které budou výrazně zvyšovat využití jednotlivých vozidel. Jedno vozidlo odveze denně třeba i desítky lidí (každýho samostatně kam potřebuje) takže provozní a pořizovací náklady rozdělí mezi více lidí. Aby to opravdu fungovalo je potřeba autonomní řízení které zajistí že vozidlo přijede na zavolání kam je potřeba bez drahého řidiče. Autonomní auto může po vyložení cestujícího zase odjet buď pro dalšího cestujícího nebo pokud jde o elektromobil nabíjet někam do vhodného místa a tím odlehčit rozvodné síti. Ale autonomní řízení potřebuje pro bezproblémový provoz kooperativní systémy díky kterým získá potřebné údaje o svém okolí a nebude se muset spoléhat pouze na nespolehlivé senzory ve vozidle. Pokud budou fungovat tyto služby pak není potřeba vozit vzduch v autech dnešní velikosti ale průměrné auto se může zmenšit na 1-2 místa a na těch pár cest s celou rodinou vyrazit ve více vozidlech (není potřeba řídit tak může cestovat třeba samotné dítě) nebo objednat větší. Získaný prostor na ulicích můžeme využít pro mikromobilitu která uvolní další místo na silnicích...
Pokud někdo přesto bude chtít jet dálkovou cestu vlastním autem, což je koncept který už opravdu bohatí lidé opustili ve prospěch kombinace letadlo nebo vlak s poslední mílí taxíkem nebo půjčeným autem, pak je tu možnost elektrických dálnic které mají odstranit problém dojezdu elektromobilů kde by se na nejkapacitnější a nejdelší části cesty elektromobil naopak nabíjel. Konkrétních řešení je několik ale zatím asi všechny havarují na nespolehlivosti lidského řidiče - zase potřebujeme nějaký stupeň autonomního řízení... Alternativou je třeba výměna baterií nebo přeložení užitné nástavby na jiný podvozek na které soukromý majitel alektromobilu nepřistoupí ale u cizího ho to trápit nebude. To jsou současně řešení pro nákladní dopravu.

Víc se mi to asi rozepisovat nechce ale, nic není vyložené sience fiction. Většina už dnes nějak funguje a je nutné to "pouze" dopilovat a rozšířit.


A nakonec odletíme než to tady Walli poramuje, Jestli by nebylo lepší nechat bydlet IT manažery ve městě, než pro ně stavět bytovky na orné půdě v Holubicích a nechat je ucpat každý den dálnici dojížděním za prací do města.

Naposledy editováno 21.03.2021 22:54:58

(reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

21.3.2021 v 23:01 | Nahoru | #183
assassin> jenze to je presne vono.. na endoro dobry, na trial asi jeste lepsi, proste na blbnuti.. nebo na okruh kde se povozis a muzes nabijet nebo prohodit baterky, navic tam jezdis rezim brzda plyn takze bys mohl i rekuperovat (u motorky zatim teda spis ne no, vahove by ten rotor vysel podobne ale pochybuju ze by mel stejnej brzdnej vykon)...

ale na osobni dopravu je to s baterkama nesmysl, rekuperace zadna (protoze vetsinu jizdy se spis snazis jet rovnomerne) ..tam fakt jedine trolej nebo jinej vnejsi napajec, pak by to byla pecka..

BTW uz jste vyresili jak to je s tou "vyrobou energie" ?

2 reakcí na tento příspěvek konec UŽ ZA 14 LET

21.3.2021 v 23:11 | Nahoru | #184
kerut> od tebe bych spis cekal, ze reknes co maj lidi porad jezdit sem tam . kdyby se nevyrabelo vse hromadne v jedne obrovske tovarne, nemusi tam lidi dojizdet stovky km...

ja se vcera svezl s teslou model X, nechapal jsem jak muze 2.5t auto tak dobre maskovat hmotnost, moje 1.8t volho je proti tomu totalni parnik a podle chovani by mu clovek tipnul o pulku vetsi hmotnost nez te tesle. chovani toho pohonu je neuveritelny, akcelerace je fakt kdyz jsem auto vratil a jel domu svym, prislo mi, ze jede na tri valce pri jizde to rekuperuje docela dost, regulujes jizdu plynem, kdyz plyn pustis uplne brzdi to skoro jak kdyz normalne intezivne brzdis brzdama… brzdy skoro nejsou treba.
Kamarad si na to vydelal truhlarinou, koupil to protoze se mu to libi, nedostal zadne dotace - dojizdi denne do prace cca 30km dobijii zhruba jednou tydne, co se spotreby tyka, rikal, ze zadna hitparada, ale ze to vyjde lip nez s predchozim dieselem (ano, neni tam srovnatelna spotrebni dan, ale to treba u toho LPG co tu vecne porovnava Borntobewild neni taky…)

ja na takove auto nemam, ale me se libi jak jezdi, bral bych to...

vyrobu energie jsem bohuzel zatim nerozlousknul… az se to podari, bude nejspis i na teslu

Naposledy editováno 21.03.2021 23:12:19

(reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

21.3.2021 v 23:25 | Nahoru | #185
assassin> proc bych se s tim psal, kdyz vis ze bych to napsal a samozrejme souhlasim, at jezdej vlakem nebo litaj

ohledne tesly, vykon kroutak od nuly to musi bejt znat, ja sem uz ve dvanacti rikal ze tim autem na vysilacku bych sam jezdit nechtel (kdyz jsem od tatinka darovanou piplanou, domastavenou, lehouckou placku 1:12 predelal z jeho verze mabuchi380 na svoji verzi speed 500BB )

na tu elektriku vyzrajem, jenom musime sehnat dost thoria a pucit si od arabu centrifugu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

21.3.2021 v 23:28 | Nahoru | #186
assassin> vím, že je to individuální, ale ixko je fakt ošklivý (subjektivně), esko je hezká (tedy až na interiér, ty já u Tesel nemusím, vadí mi ta vypičená "plazma" :)), bral bych esko, s objemem kufru ixka a interiérem R8...

a ta menší ségra eska je taky weird...:)

jinak bych se nezlobil ani za jedno samo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

21.3.2021 v 23:36 | Nahoru | #187
kokonhead> Me se to taky nelibi, ale nazivo je ten efekt dobrej, jak nakej vesmirnej korab ze scifi filmu... jinak zpracovani interieru mi neprislo tak zly a to mam na to profesionalni uchylku ale kvalita nekterejch detailu se s nemcema neda srovnat, spis ale zvenku... spary na karoserii jsou horsi jak to co jsem mel na lade 2104 ... ale to je takova deformace od automobilovych zurnalistu, posuzovat auto podle spar na karoserii a mnozstvi mekkejch plastu v interieru, pritom oboji je uzivateli uplne k hovnu...

Kerut: s autickama jsme blbnuli dost, uz ze speeda400 jsme byli vypleskly, jeste predtim ze zapadniho nemecka propasovanych sanyo cadnica jsme byli taky uplne mimo... ale to co dneska dokazou brushless motory je uplne jinej vesmir, mam v 1:8 aute 1,6kW elktromotor a je neuveritelny co to dokaze proti originalnimu 3,5ccm spalovaku... (samodomo koverze na leteckej outrunner - jinak jsou autickovy motory innrunery, docela drahy prestavbovy sety.. ja motor dostal skoro zadarmo...)

Naposledy editováno 21.03.2021 23:40:39

(reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

22.3.2021 v 02:19 | Nahoru | #188
assassin> no ja myslel hlavne tu vlastnost ze das rejd, pulku plynu a to auto se proste z klidu otoci kolem osy 2,5x za vterinu ...to holt zadnej benzin ani model ani real neda.. nabeh elektromotoru resp ten obrovskej moment v nulovejch otackach je dokonalej, o tom absolutne zadna.. videl jsem nejakou trialku, lehoucky, silny jak krava.. no a voni vlastne staci takovy ty vozitka pod nohy, kdyz to umi vybalancovat cloveka zejo...

(reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

22.3.2021 v 10:22 | Nahoru | #189

Medved píše: Hm, docela rad bych vedel, co presne v te energetice cely zivot delas a co to znamena "cely zivot". Protoze pokud delas nejakou zodpovednejsi praci nez je uklizeni uhli, ktere spadlo z pasu, je to s energetikou jako takovou docela spatne.


Kouzelný je, že místo toho, abys diskutoval o číslech, která jsem uvedl (celková účinnost elektromobilu není vyšší než účinnost spalováku, pokud ji počítáme od paliva po mechanickou energii na kolech) , tak jsi zaútočil na mne. Vcelku typické pro osoby, kterým chybí vědomosti v dané oblasti.
Mohl bys, prosím, vyvrátit mé tvrzení nějak jinak, než že jsem lopata?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

22.3.2021 v 13:20 | Nahoru | #190

stráťa píše: charlie.vtx1800> Q7 V12 byla “nerentabilní” už jako nová, jenom po pár letech přestává být status symbolem.

To je vec, na ktorú ľudia často zabúdajú. Také auto si nekúpiš preto, že ho potrebuješ. Načo je Ti taký silný motor, aj tak môžeš jazdiť iba 90 a aj to nie stále, lebo polovicu času kysneš za niekým, kto z hocijakých dôvodov tak rýchlo nepôjde. To si kupuješ, lebo na to máš a chceš to ukázať.

Lenže ak si ho nemôžeš dovoliť nové, tak proste na to nemáš. Preto je i menej kupcov, niektorí z nich si miesto luxusnej jazdenky kúpia nové alebo zánovné lacnejšie (nie zrovna Daciu, ale normálne auto). Plus pre dnešných už dospelých je elektronika dôležitá a tá sa rozvíja tak rýchlo, že súčasné autá majú lepšiu elektronickú výbavu než luxusné spred 15 rokov.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

22.3.2021 v 15:51 | Nahoru | #191
Metric> vic jak devadesat procent lidi nepozna ze je to V12 TDI, pokud to nebude mit napsano na kufru. Pro vetsinu z nich to bude uplne stejny auto jako zakladni sestivalec… takze pokud chces ukazat ze na to mas, tak koupis obyc Q7 dvakrat, misto jedne V12

Naposledy editováno 22.03.2021 15:52:07

(reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

22.3.2021 v 16:31 | Nahoru | #192

assassin píše: Metric> vic jak devadesat procent lidi nepozna ze je to V12 TDI, pokud to nebude mit napsano na kufru. Pro vetsinu z nich to bude uplne stejny auto jako zakladni sestivalec…

a co hur, treba ja bych si klidne myslel ze je to ctyrvalec, a dokazal bych s tim zit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

22.3.2021 v 17:12 | Nahoru | #193
assassin> Im to poviem, ne?

1 reakcí na tento příspěvek konec UŽ ZA 14 LET

22.3.2021 v 19:42 | Nahoru | #194
třeba v roce 2035 už žádná EU nebude

(reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

22.3.2021 v 19:51 | Nahoru | #195
Metric> Tak to nemusis rikat o v12, staci rikat kolik to stalo ... a to muzes rikat cenu te v12 a mit tu v6

Kerut: kdyby ses svezl, tak bys to poznal, ta v12 se svejma 1000Nm jede fakt dost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

22.3.2021 v 19:52 | Nahoru | #196

K_petr píše: třeba v roce 2035 už žádná EU nebude


Neco podobného si v roce 61 urcite spousta lidí myslela i o SSSR...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

23.3.2021 v 07:43 | Nahoru | #197

Wenca24 píše: Neco podobného si v roce 61 urcite spousta lidí myslela i o SSSR...


Jo - a v roce 81 politbyro (tehdy snad ještě s Brežněvem v čele) plánovalo množství vyrobené oceli v roce 1995

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

23.3.2021 v 08:21 | Nahoru | #198

650ccm píše: Jo - a v roce 81 politbyro (tehdy snad ještě s Brežněvem v čele) plánovalo množství vyrobené oceli v roce 1995



A dnes? Žádná změna, akorát místo tun oceli plánujeme množství tun CO2, procento obnovitelných zdrojů a další chujoviny. To ta ocel byla ještě supr...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

23.3.2021 v 08:44 | Nahoru | #199
Codo> Ale tehdejší politický systém rozhodně super nebyl

(reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

23.3.2021 v 09:20 | Nahoru | #200

Kire640 píše: Codo> Ale tehdejší politický systém rozhodně super nebyl



To bych řek´, že nebyl!
Stál přímo za h...o.
Co si ale teda myslet o té dnešní současné variantě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

23.3.2021 v 10:45 | Nahoru | #201

650ccm píše: Jo - a v roce 81 politbyro (tehdy snad ještě s Brežněvem v čele) plánovalo množství vyrobené oceli v roce 1995


No právě...jde o to jestli současný Sojuz už vyčerpal všechny možnosti to udržet pohromadě...ja se obávám, že zdaleka ne...
Dalsi věc je, že vnější tlaky na rozpad taky úplně nepůsobí...proto jsem to přirovnal spíš k tomu roku 61..kdy si spousta lidí myslelo, ze to nemůže dlouho vydržet a drželo se to jeste skoro třicet let silou...
Na druhou stranu nejsem ani přesvědčen o tom, že bychom ustali samostatnost a nezávislost, když vidím co si tady volíme za kokoty a tu všudepřítomnou korupci...

(reakce na) konec UŽ ZA 14 LET

23.3.2021 v 13:13 | Nahoru | #202
Wenca24> Na korupci a rozkrádání v mld. srát, hlavně že nestojím frontu na banány a můžu jet ven
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere jannyjohn112 8 7.1.2024 v 11:03 _pat_
Teploměr vzduchu kecá Yamaha XT1200Z Super Tenere MartyBar 7 19.12.2023 v 06:30 Lopp
Spojka Yamaha XT1200Z Yamaha XT1200Z Super Tenere Boda 11 17.12.2023 v 22:59 Slávek-TDM


TOPlist