globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAWA 350/639
Zdravím všechny. jsem tu nový Mám dotaz, koupil jsem JAWU 350/639, r.v. 1991 a nevím které jsou správné originální zpětné zrcátka? Kulaté či čtvercové? Chci jí dát do originálního stavu a v tomto tápu. Děkuji za info. Lišák

(reakce na) JAWA 350/639

20.3.2021 v 10:29 | Nahoru | #31
Lišák96> jé, moje jawka teda - já měl černou. Kupoval sem jí na jaře1992 za 15400,- Kč a prodal v nevalném stavu jednomu nezodpovědnýmu hňupovi za desítku v r. 2006. Kdoví kde skončila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639

Skvělá odpověď, děkuji! 20.3.2021 v 12:42 | Nahoru | #32

Lišák96 píše: Děkuji za odpovědi a názory. Rozhodně nejsem žádný mlaďoch, je mi 46 let a koupil jsem si jí na sváteční ježdění a na výlety. Prostě jsem si udělal radost i trochu starost. S tím jsem jí kupoval. A stála 25 tisíc.



Za 25 s papírama, pokud vypadá aspoň trochu slušně to byl dobrej kauf

Naposledy editováno 20.03.2021 12:43:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639

20.3.2021 v 18:26 | Nahoru | #33
Deyva> Dal jsem foto. Myslím, že je v dobrém, spíš slušném stavu až na drobnosti

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639

21.3.2021 v 00:12 | Nahoru | #34
Koupil jsem jí z nostalgie před časem také. Zatím jsem neměl už 5 000km čas jí pořádně projít - na servis
Ani na český kardan ..vlastně, vzduchový filtr jsem vyměnil. Je fakt, že to žere jak tank, když se s tím vydám na výlet s ostatními na Japoncích.
Při pomalé jízdě sice nežere, ale zase se zasírají svíčky (pak ale stačí protáhnout ostře a zase je chvíli klid).
]

Naposledy editováno 21.03.2021 00:12:55

JAWA 350/639

21.3.2021 v 10:24 | Nahoru | #35
Čau, ako milovník Jawy som si to tiež kúpil , píšem to, lebo smutne musím konštatovať , že to nie je a ani žiaľ nebola motorka ani v dobe svojho vzniku. Teda píšem o Jawe 350-638 s tou paródiou na motor. Keď som to-tú nešťastnú smutnú vec postavil k Suzuki GS 750 a hlavne k Yamahe 350 RD , čo sú motorky z tých rokov tak mi bolo smutno. V dnešnej dobe na........ a, prdím na to, nech si každí jazdí na čom chce, Hlavne , nech ti tá Jawa slúži , nech ťa to baví, aj to má svoje čaro. Ja už som teda na tom nedokázal jazdiť, každé dva roky som to slávnostne vytiahol z pivnice, ani mi to nestálo v garáži, tak som to vytiahol z pivnice a šiel slávnostne na STK. Potom to znova tíško plesnivelo v pivnici ďaľšie dva roky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639

21.3.2021 v 10:42 | Nahoru | #36
Franky> Nejspíše to máš moc bohaté. Origo karbec tohle dělá. I na nejchudší nastavení to žralo 5.5l/100km. Výfuky repasované. Jen fakt při eko jízdě se dalo dostat na 4.5l/100km. Prý pomáhá koupit nový karbec, made in TWN, který je velmi dobrý a všichni si ho chválí. Já jsem si koupil PWK kopii, seřídil a jezdím za 4l/100km. Má to ještě dětské nemoci, ale zatím dobré.

krokoš>souhlasím s tebou, až na motor. Na výkon 17kW je s ním příjemné jezdit. Nemusí se furt otravně vytáčet, aby to jelo. Nechá si hodně líbit, není ucukaný a po městě s ním lze jezdit jen do 2k rpm. Taky problém s vibracemi nemám. V čem je největší problém je ta převodovka, to je katastrofa. Jízdní vlastnosti nebudu zas tak moc komentovat, ale nikdy jsem nedostal do úzkých kvůli podvozku. RD350 je někde jinde, ale taky kolik nová stála, kolik na to dneska stojí díly, kolik je schopná najet (to by mě zajímalo)? Je to dneska spíše leštěnka než na denní ježdění. Jen je škoda, že ty jawy jsou tak drahé, fakt neví, co za to chtějí.

(reakce na) JAWA 350/639

21.3.2021 v 10:50 | Nahoru | #37

Lišák96 píše: Děkuji za odpovědi a názory. Rozhodně nejsem žádný mlaďoch, je mi 46 let a koupil jsem si jí na sváteční ježdění a na výlety. Prostě jsem si udělal radost i trochu starost. S tím jsem jí kupoval. A stála 25 tisíc.


Tak za tu cenu by fakt 2 hondy nebyly sorry.....nevypadá to špatně ale CB 500 jsem koupil cca před 5 lety ještě líp najel jsem na ní asi 30t km a opravy 0 jen spotřebák gumy atd. žárovka v př svetle je ješte made in Japan.... Taky už nejsem žádný mlaďoch,ta Jawa za tu cenu jde ,ale nechci smrdět od benzínu,Jako "mlaďoch" jsem si s těmi stroji užil dost......

2 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639

22.3.2021 v 08:34 | Nahoru | #38
Tady můžeš koupit za třetinu ceny Jawy Hondu CB 500. I když tohle je asi dost mrákota, pořád to bude lepší svezení než na Týneckém zázraku.

(reakce na) JAWA 350/639

22.3.2021 v 08:52 | Nahoru | #39
dave-lister> Sice servis bude za asi 40 tis. Kč, ale pak to svezení bude opravdu lepší.

Lišák96> Slušně si koupil. Tak ať slouží

Naposledy editováno 22.03.2021 08:55:26

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639

22.3.2021 v 09:02 | Nahoru | #40
Pěkná Za ty prachy rozhodně dobrý kup!
vyzkoušíš, uvidíš.. když tě to nebude bavit, vždycky to můžeš poslat dál a za peníze, za který se to dá prodat, koupíš bezproblémový stroj - třeba toho japonce...

(reakce na) JAWA 350/639

22.3.2021 v 09:15 | Nahoru | #41

dave-lister píše: Tady můžeš koupit za třetinu ceny Jawy Hondu CB 500. I když tohle je asi dost mrákota, pořád to bude lepší svezení než na Týneckém zázraku.


Tak ta v tom inzerátu to už bude dobrrá "vrána",ale dokazuje to že se jedná o kvalitní stroj,ktrý hodně vydrží.......

JAWA 350/639

22.3.2021 v 17:03 | Nahoru | #42
Taky jsem jednu z nostalgie koupil. Stala už pomalu jako slušný Japonec. Snad si svou cenu v budoucnu udrží. Koupena pro radost , za par let ji podědí syn.

(reakce na) JAWA 350/639

22.3.2021 v 20:01 | Nahoru | #43

Wenca24 píše: Pěkná Za ty prachy rozhodně dobrý kup!
vyzkoušíš, uvidíš.. když tě to nebude bavit, vždycky to můžeš poslat dál a za peníze, za který se to dá prodat, koupíš bezproblémový stroj - třeba toho japonce...



Navíc pokud se něco zásadně nezmění.Ji narozdíl od CB500 prodá i s možným mírným ziskem.

JAWA 350/639

22.3.2021 v 20:05 | Nahoru | #44
Kulatá kolečka

JAWA 350/639

23.3.2021 v 17:40 | Nahoru | #45
Pokud se neodrbava servis, menis jen spotrebni zbozi. Moje 639 ma najeto 73tis. A slape na puvodni elektroinstalaci.




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639

24.3.2021 v 00:02 | Nahoru | #46
SkotyCZ>
Díky za radu!
Že je směs bohatá mi došlo, ale bral jsem to jako výhodu, že nepropálím písty.
Nicméně, když jsem po celkem normální jízdě napočítal spotřebu na 8 l/100km - říkal jsem si, že seženu porevolučně na 640 osazovaný Bing.
Také proto, že dnes jsou díly na trhu pochybné kvality - co se jen tváří jako díly.
Jestli se TWN osvědčil - není důvod ho neosadit
.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639

24.3.2021 v 08:30 | Nahoru | #47
Franky> Ja bral karbec, z Týnce, který si jawa nechává vyrábět v číně (stál cca 1500,-) a místo jikov je nápis jawa. Funguje perfektně a spotřebu mám 4-5l na 100km.

(reakce na) JAWA 350/639

24.3.2021 v 10:14 | Nahoru | #48
romla411> Já jezdím taky karbec s nápisem Jawa. Jediné co odešlo tak ventilek co zavírá benzín. Tak jsem to prohodil z původního. Závit pasuje. Spotřeba taky kolem pěti litru.

(reakce na) JAWA 350/639

24.3.2021 v 10:30 | Nahoru | #49
Franky> já kupoval čínský pwk za 500 (+200kc sada trysek). Jediný problém je horší startování a moc bohatý volnoběh (nejmenší dostupná tryska). Možná by pomohlo snížit hladinu, ale nechci do toho drbat. Spotřebu nějak nemeřím, ale bude to kolem 4-5l/100km. Jinak jak psal romla411, ten karbec s nápisem Jawa je ten, který jsem myslel.

Jinak spolehlivost je taková, jak se o to majitel stará.
Minulý rok 3500km v Rumunsku bez závady. Spotřeba cca 4,7l/100km a pohoda. Tento rok, jestli to otevřou a budou peníze, tak se jede Nordkapp

JAWA 350/639

26.3.2021 v 08:51 | Nahoru | #50
Ahoj, souhlasím s kolegy. Sám jsme měl a pořád mám model 640 a nedám na to dopustit.
Co se týče spolehlivosti, je to přesně tak, že jak se o motorku staráš, tak ona tak jezdí. V mládí jsem se v Jawce vrtal z nadšení, často, ladil jsem a vylepšoval... a podle toho to jelo, nebo nejelo. Když jsem vše pochopil a naučil se, tak teď jsem pořešil jen opravdu přínosné vylepšení, známé problémy a jezdím a jezdím a všechno funguje. Výkon je více než dostačující, rám také dostačuje, po změně uložení v krku a zadní kyvce je více než dobrý a nemám si na co stěžovat.
Karburátor mám DellOrto, spotřeba menší není, hůře to startuje studené. Je podstatně lepší průběh výkonu/momentu, motor táhne jako ďas až k 6000ot, spojka 634 to za studena ani neudrží, proklouzne. Na to jsou ale vázané další věci na motoru.
Každopádně z mého pohledu se jedná o jednoduchou, robustní a spolehlivou motorku, s parádním charakterem motoru.
Jenže není pro každého. Občas vidím v jakém stavu je lidé mají, nerozumí tomu, ale vrtají se v tom a pak se diví, co to je za krám, že se to pořád sype.
Přeji Ti hodně zdaru.

2 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639

26.3.2021 v 09:56 | Nahoru | #51
Na Jawe 639 jsem najezdil přes 100.000 km.
Před 20 lety to byla dobrá motorka. V dobrém stavu se dala koupit za 10 az 20 litrů (za 20 byly moderněji vypadající J640) zatímco nejlevnejší japonec typu CB500 byl v dobrém stavu okolo kila (tehdejších peněz = nikdo mladý si to nemohl dovolit) a za 50 se prodavaly naprosté vraždy v podstatě po smrti.
Na J639 se dalo normálně jezdit a cestovat.
Ale je to Jawa, takže vrtáš se v tom furt. Sice se málokdy něco posere tak, abys musel půlit motor, ale furt nějaké drobnosti, nikdy nefunguje perfektně.
A také je to jen designový facelift kejvačky J354 z 50. let. Motor do poloviny otáček nemá sílu, od poloviny otáček nepříjemně vibruje. 4 kvalty daleko od sebe, takže často jsi motor točil buďto málo nebo moc. Zadní vidlice se kroutí jako had. Jakýkoliv Japonec je o světelné roky dál.
Dnes si za stejné peníze nebo i levněji koupíš CB500/GS500/ER5, svezení nesrovnatelně lepší, spolehlivost perfektní. Koupit Jawu dnes nedává žádný smysl kromě nostalgie.
Moji Jawu mám furt v garáži. Když se chci projet vemu kteroukoliv jinou motorku co mám, protože si chci jízdu užít.

(reakce na) JAWA 350/639

26.3.2021 v 10:38 | Nahoru | #52
Deadman> když tohle je věc osobního názoru, stejně jako jestli se Ti líbí támhleta a nebo tahle. J350 je historické konstrukce a vybavení, to je nezpochybnitelná pravda, ale co se týče jízdního projevu, tak já osobně nevnímám rozdíl, jestli jedu na nové motorce a nebo J350. Oboje jede, brzdí... Něco sedí lépe, něco lépe brzdí, ale asi tím že znám jejich projev, tak mě to nepřekvapuje, se slabinami počítám a výhody si užívám. Naopak motor J350/638 mě poskytne to co jinde prostě nenajdu. A když mám sáhnout po něčem, kde si jízdu užiju v takové té holé surovosti, jedu na 350. Brzda provozu nejsem, i když hlavní tahy nevyhledávám a na okreskách a cestičkách jede skvěle.
Vrtat se v tom furt nemusím, není důvod. A jestli se vrtám, tak jen že mě to baví a vylepšuji věci které mě připadají že bych mohl udělat lépe. Jinak ji sedlám také cca 25 let, natočeno hodně, nedojel jsem jednou, když praskla vidlička v převodovce. Naštěstí kousek od domova.

(reakce na) JAWA 350/639

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2021 v 11:03 | Nahoru | #53

HornisGSX píše: Lišák96> cece v 46 bys uz mel mit rozum tata nad takovou hovadinou taky uvazoval....koupil jsem mu cb500



A chtěl ji? Nebo jsi ji chtěl jen ty a zašlapal tátovi sen?
Zvažil jsi to? Přemýšlel?

Naposledy editováno 26.03.2021 11:14:59

(reakce na) JAWA 350/639

26.3.2021 v 11:06 | Nahoru | #54
Lišák96>

Ahoj moc pěkná a ať dělá radost, mám pro jistotu 1x 634 předělanou na kotouč a motor 638 a pak 639. Když nejede jedna jede druhá

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639

26.3.2021 v 11:17 | Nahoru | #55
Jedna stavba malá, je to 634 z 1984

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639

26.3.2021 v 11:25 | Nahoru | #56
A ta 639



Naposledy editováno 26.03.2021 11:25:40

(reakce na) JAWA 350/639

26.3.2021 v 11:29 | Nahoru | #57

sharp píše: A ta 639


V tomto provedení vypadá dost dobře

Naposledy editováno 26.03.2021 11:29:59

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639

26.3.2021 v 13:52 | Nahoru | #58

Deadman píše: Na Jawe 639 jsem najezdil přes 100.000 km.
Před 20 lety to byla dobrá motorka. V dobrém stavu se dala koupit za 10 az 20 litrů (za 20 byly moderněji vypadající J640) zatímco nejlevnejší japonec typu CB500 byl v dobrém stavu okolo kila (tehdejších peněz = nikdo mladý si to nemohl dovolit) a za 50 se prodavaly naprosté vraždy v podstatě po smrti.
Na J639 se dalo normálně jezdit a cestovat.
Ale je to Jawa, takže vrtáš se v tom furt. Sice se málokdy něco posere tak, abys musel půlit motor, ale furt nějaké drobnosti, nikdy nefunguje perfektně.
A také je to jen designový facelift kejvačky J354 z 50. let. Motor do poloviny otáček nemá sílu, od poloviny otáček nepříjemně vibruje. 4 kvalty daleko od sebe, takže často jsi motor točil buďto málo nebo moc. Zadní vidlice se kroutí jako had. Jakýkoliv Japonec je o světelné roky dál.
Dnes si za stejné peníze nebo i levněji koupíš CB500/GS500/ER5, svezení nesrovnatelně lepší, spolehlivost perfektní. Koupit Jawu dnes nedává žádný smysl kromě nostalgie.
Moji Jawu mám furt v garáži. Když se chci projet vemu kteroukoliv jinou motorku co mám, protože si chci jízdu užít.


Výstižně napsané......ono dnes je taky jiný provoz než před lety a pokud chybí výkon je problém předjet i kamion řeči o tom že to nebo ono stačí je nesmysl je to i o bezpečnosti.Je to stejné jak když bych tvrdil jaké je Š 120 skvělé auto......a že nic jiného vlastně nepotřebuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639

26.3.2021 v 14:36 | Nahoru | #59
macgyver55> Náhodou, předjíždění na jawě je velká zábava
Někoho dojedeš a teď nevíš, jestli je to neumětel a nebo má třeba jenom slabší chvilku či telefonuje a nebo něco hledá...Chvilku za ním jedeš a čteš ho - je blbý někoho předjet a pak ho zdržovat... když po cca kilometru poznáš, že to je neumětel a naskytne se dlooouhá rovinka, podřadíš za tři a s obrovským kraválem a s vydatným přísepěním kouřových efektů se dostaneš před něj...trojku ještě podržíš, abys získal odstup, pak dáš čtyři a při pohledu do zpětného zrcátka trošku zpytuješ svědomí, že jsi ho tak nakrmil vypálenýma usazeninama z výfuku... Naštěstí ale jenom chvilku, protože pak si uvědomíš, že jestliže někdo s dnešním autem v dnešním provozu jezdí tak pomalu, že ho předjede i jawa, trest si zaslouží

Jinak má Deadman samozřejmě pravdu, že v dnešní kupovat jawu nemá čistě ekonomicky moc smysl...i když v tomhle případě (25 za pěknou devítku) to úplně neplatí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639

26.3.2021 v 14:37 | Nahoru | #60
macgyver55> Ale jo, svět je jinde, ale co se týče bezpečného předjetí kamionu, tak to není vůbec o motorce a výkonu, ale jen a pouze o řidiči. Já s předjížděním problém nemám, je mě vcelku jedno na čem jedu. S kotoučem jsou brzdy dostačující. U auta je to jiné - tam se řeší pasivní bezpečnost a to jsou starší a povětšinou pevnostně již ne ve 100% kondici auta, docela bídně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist