bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R1 klikové a ojniční ložiska
 
9.3.2021 v 18:18
Ahoj chci se zeptat jestli jste někdy někdo řešil lagry na klice a ojnicích podle příručky mi vyšlo podle čísel na klice a na karteru ze by měli být klikový 4 černý a 1 hnědý ale pak jsem si všiml že jsou označeny všechny hnědou ojniční jsem zatím nekoukal tak jen jak se to správně počítá nebo jak se to řeší klikový dam všechny hnědý tak jak byli ale bojim se ojničních když nebudou označený jak to správně spočítat předem děkuji za rady
Předchozí
1 2
Následující

R1 klikové a ojniční ložiska

9.3.2021 v 18:56 | Nahoru | #1
Doporučuju zkouknout tohle: https://www.faceboo...eos/728328571357261/

R1 klikové a ojniční ložiska

9.3.2021 v 19:30 | Nahoru | #2
Super moc děkuji

R1 klikové a ojniční ložiska

9.3.2021 v 20:09 | Nahoru | #3
A nemáš přebroušenou kliku ?

R1 klikové a ojniční ložiska

9.3.2021 v 21:45 | Nahoru | #4
Třeba u Suzuki je na klice třeba AABABAAB na setrvačníku a podle toho jsou v manuálu barvy a rozměry kluzných ložisek pro klik. hřídel. Pro kontrolu proměřit mikrometrem či plastigauge... U Yamah jsem zatím s klikama neměl čest...
E: koukám u Yamah je to stejný...

Naposledy editováno 09.03.2021 21:49:24

2 reakcí na tento příspěvek R1 klikové a ojniční ložiska

9.3.2021 v 22:26 | Nahoru | #5
1. v servisnim manualu si zjisti jake mas mit vule na loziskach, ktera chces resit.
2. podle vuli si kup spravnou variantu merek plastigauge. Jsou tri typy barevne rozlisene. Vetsinou na motorkach to vychazi na pouziti cervenych merek.
Dej si pri mereni pozor na to aby jsi meril spravnou stranou merky. Jedna je v mm a druha v palcich.
3. Nez koupis jakakoli loziska (saly) tak si zmer vule ktere tam mas.
4. Podle znaceni na salkach a namerenych vuli se tak dopocitas spravneho rozmeru
5. zmer kliku mikrometrem
Nic extra sloziteho ,ale je to piplacka.

Pri pouzivani plastigauge je dobre dodrzet par veci.
0. ocistit povrchy
1. nikdy s merenou hrideli neotacej, jinak se ti to rozmaze a hodnota bude zkreslena
2. vzdy dotahni vsechno na spravny moment momentovym klicem. Idealne nejakym kalibrovanym.
3. Jednu stranu salku si strikni silikonovym sprejem ( na tuto stranu se pak plastigauge neprilepi a zustane na hrideli)
4. aby se ti pri montazi plastigauge nesvezl bokem tak na hridel dej malilinkatou kapicku vazelinky do ktere plastigauge polozis. Mereni to neovlivni.
5. Plastigauge by se mel dat na merenou hridel kolmo a pres celou jeji sirku. Kdyz tam das malinkatej kousicek tak to opet ovlivni presnost mereni.
6. mereni by se nemelo provadet u mazacich kanalu. To znamena, ze proste kliku budes merit treba natrikrat aby jsi neudelal to same co v tom videu. U mazasich kanalku miva klika mensi prumer a navic ti plastigauge muze zalezt dovnitr a to taky nechces.
7. po zakoupeni novejch salku a jejich instalace do motoru to pred skladanim zmer kompletne vsechno jeste jednou, jestli jsi neudelal nekde chybu.

(reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 06:17 | Nahoru | #6
cuir> přesně

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 08:00 | Nahoru | #7

cuir píše:
2. vzdy dotahni vsechno na spravny moment momentovym klicem. Idealne nejakym kalibrovanym.


Srouby na ojnicich jsou vetsinou na jedno pouziti a pak je muzes vyhodit. Takze utahnout opravdu jen tak, aby to pocitove “dobre sedelo”, tak 8-10nm, zmerit a pocitat s tim, ze pri plnem utazeni to bude lehoulince tesnejsi.

R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 09:20 | Nahoru | #8
Super moc děkuji za rady

R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 12:37 | Nahoru | #9
Jen ještě pro upřesnění klikový jsou všechny hnědý a podle tabulky je to poslední barva takže jestli chápu tak už je zaměnit nemůžu a ojniční jsou 3 černý a 1 modrá takže můžu zaměnit už jen tu modrou za černou pochopil jsem to správně jinak pro upřesnění lagry nejsou nijak strašně projetý ale už jsou tam začátky tak chci dát rovnou nový když už to mam rozebrané

(reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 13:28 | Nahoru | #10

Robertek píše: Srouby na ojnicich jsou vetsinou na jedno pouziti a pak je muzes vyhodit. Takze utahnout opravdu jen tak, aby to pocitove “dobre sedelo”, tak 8-10nm, zmerit a pocitat s tim, ze pri plnem utazeni to bude lehoulince tesnejsi.



šrouby na ojnici dotahovat dle manuálu tj moment + úhel

LubinoGS > předpokládám, že jsi odečetl správně číslo skříně - klikovky pro uložení kliky mínus jedna a v druhém kroku ojnice mínus klikovka pro ojniční pánve to jen aby to bylo v cajku

obecně pro všechny:


Naposledy editováno 10.03.2021 13:30:46

1 reakcí na tento příspěvek R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 13:35 | Nahoru | #11
Ja mam u roku 2003 číslo skříně minus kliky a místo jedničky mam odečet 2

(reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 13:38 | Nahoru | #12
LubinoGS> tím pádem v pořádku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 13:44 | Nahoru | #13

Robertek píše: Srouby na ojnicich jsou vetsinou na jedno pouziti a pak je muzes vyhodit. Takze utahnout opravdu jen tak, aby to pocitove “dobre sedelo”, tak 8-10nm, zmerit a pocitat s tim, ze pri plnem utazeni to bude lehoulince tesnejsi.



Při měření použiješ starý šrouby,tak dotáhnout na předepsaný moment!

(reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 13:47 | Nahoru | #14

Murkin píše: Při měření použiješ starý šrouby,tak dotáhnout na předepsaný moment!


Proč ne Ale riskuješ střihlý šrouby v ojnici - ano, spíše nepravděpodobné, ale stát se to může

R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 14:09 | Nahoru | #15
Robertek> na jedno použití jsou, k měření tam dáš ty starý, tam to vůbec nevadí a nový dáš až na finální složení, jinak taky doporučuju utáhnout i při měření na předepsaný moment jak píšou kluci (moment + moment, nebo moment + úhel). Dělal jsem si pro sebe výzkum na staré ojnici a klice. Vůle byla při utažení na 15Nm okolo servisního limitu, při utažení na moment 21Nm bylo lehce nad standart a při utažení o 90stupňů krásně v mezích standartu. Při měření ojnice naprosto stejný, do utažení na hodnoty dle manuálu to byla hrozná šiška, pak se srovnala krásně do kruhu.

R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 17:04 | Nahoru | #16
Presne, ojnice pri dotahovani opravdu reaguje na svuj tvar. A jeste jsem nezazil, ze by se stare srouby pri opetovnem i nekolikanasobnem dotazeni strihly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 18:48 | Nahoru | #17

Robertek píše: [quote]Tak co inteligente? ma smysl to mazat, nenapadlo te ze kdyz to smazes ty tak ja to muzu zeditovat a ten tvuj nesmysl taky vymazat?? tak si toho inteligenta strc nekam...



nemohl by jsi tuhle svoji teoretickou kravinu vymazat aby to tu nahodou nekdo nepochopil spatne a nedej boze se tvoji "radou" neridil? diky.

EDIT: vymazan blabol od Robertka a do jeho citace doplnen komentar.

Naposledy editováno 10.03.2021 22:43:43

1 reakcí na tento příspěvek R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 18:56 | Nahoru | #18
a jeste doplnim... je potreba dat nove i matice... ne jen srouby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 20:26 | Nahoru | #19

cuir píše: nemohl by jsi tuhle svoji teoretickou kravinu vymazat aby to tu nahodou nekdo nepochopil spatne a nedej boze se tvoji "radou" neridil? diky.


Zcela určitě to má význam mazat, když jsi to právě citoval, ty inteligente.
Co motor, to originál a tak je k tomu potřeba přistupovat. Jsou ojnice, kde se po určitém dotažení (jen na kontrolu) nic zásadního dál neděje a ojnice, kde se to po plném utažení ještě dost pohne a jsou situace, kdy ty starý šrouby prostě nemáš.
Nikomu svoje názory nevnucuji a každý jedinec nechť si vše přebere dle stupně své inteligence, vnímání a citu pro věc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 22:41 | Nahoru | #20

Robertek píše: Zcela určitě to má význam mazat, když jsi to právě citoval, ty inteligente.
Co motor, to originál a tak je k tomu potřeba přistupovat. Jsou ojnice, kde se po určitém dotažení (jen na kontrolu) nic zásadního dál neděje a ojnice, kde se to po plném utažení ještě dost pohne a jsou situace, kdy ty starý šrouby prostě nemáš.
Nikomu svoje názory nevnucuji a každý jedinec nechť si vše přebere dle stupně své inteligence, vnímání a citu pro věc.



a dalsi blabol...
tady ses v tematu ke konkretni motorce a tazatel se pta na konkretni vec. Tak proc tady teoretizujes a vymyslis si teorie o jinych ojnicich a jinych strojich. Stejne vis uplne hovno se kterou danou ojnici mas tu cest a je potreba ridit se servisnim manualem nebo dostupnymi relevantnimi daty.... ale rozhodne neni relevatni udaj "dotahnout to tak nejak nacit" jak tady se snazis radit...to je proste hovadina jako zvon.
A vratim se k tem utrzenejm starejm ojnicnim sroubum.
tak zaprve, kdyz se utrhne tak se konkretne tady vubec nic nedeje..proste ho vytanes ven a pouzijes jinej. Coz by jsi vedel, kdyz by jsi nebyl jen teoretik od klavesnice a nemel golu zabalenou jeste v originalni folii od jeziska.
Zadruhe srouby neutrhnes pri dotahovani, je tam riziko prasknuti pri behu motoru, proto se srouby davaji nove. Me osobne jeste nikdy zadny sroub ktery jsem pri mereni dotahoval na predepsany moment plus uhel neprasknul. Zajimalo by me kolik jich prasklo tobe, ze o tom tady mas potrebu meldovat, ty starej praktiku
Zatreti... konkretne tady nedotahujes srouby, ale matice, jak jsem jiz psal a ty je treba dat taky nove... opet by jsi to vedel, pokud by jsi jen neteoretizoval ale mel s konkretnim strojem zkusenost.
boze to je zas material tohleto...pak mi na dilnu nemaji jezdit takove vrazdy...

Naposledy editováno 10.03.2021 22:52:58

(reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

10.3.2021 v 23:53 | Nahoru | #21
cuir>Jj hlavně přesnost dotažení,zajištěná šroubem co je za hranou plastické deformace

Naposledy editováno 10.03.2021 23:54:50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

11.3.2021 v 06:26 | Nahoru | #22

cuir píše: a jeste doplnim... je potreba dat nove i matice... ne jen srouby.

to jo, ale v novějších moto už jsou závity rovnou v ojnicích... U GSXRka jsem rovnou dával novou ojnici co byla vyhřátá do modra, nechtěl jsem riskovat dát jen nové šály, aby se pak někdy nešla podívat ven z bloku I novou kliku, broušení klikovek nevěřím... Tady třeba ojnice z TL1000R trochu lepší než originál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

11.3.2021 v 06:26 | Nahoru | #23
cuir> O tvých kvalitách nikdo nepochybuje, tak se prosím uklidni a přestaň se vyjadřovat jako aroganrní, namyšlenej kokot a povyšovat se, že jsi opravil snad každou motorku v republice a druhý shazovat s kecama o nerozbaleném momenťáku. Z toho je mi na blití a takový kecy si odpusť, je to odporný.
Víš, ono tepretická rovina je hodně důležitá - kolik negramotných buranů tu za týden založí vlákno s prospobou o informaci, kterou mají na první stránce uživatelského manuálu a o existenci servisího nemají ani páru? Cca 10-15?
A úplně nemám potřebu tu rozebírat, kolik strojů mi prošlo rukama a kolik jsem si jich musel svépomocí opravit, protože jsem neměl jak prachy, tak dědečka ani tatínka a už vůbec né zázemí.
Pardon za offtopic, už končím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

11.3.2021 v 20:10 | Nahoru | #24

Robertek píše: cuir> O tvých kvalitách nikdo nepochybuje, tak se prosím uklidni a přestaň se vyjadřovat jako aroganrní, namyšlenej kokot a povyšovat se, že jsi opravil snad každou motorku v republice a druhý shazovat s kecama o nerozbaleném momenťáku. Z toho je mi na blití a takový kecy si odpusť, je to odporný.
Víš, ono tepretická rovina je hodně důležitá - kolik negramotných buranů tu za týden založí vlákno s prospobou o informaci, kterou mají na první stránce uživatelského manuálu a o existenci servisího nemají ani páru? Cca 10-15?
A úplně nemám potřebu tu rozebírat, kolik strojů mi prošlo rukama a kolik jsem si jich musel svépomocí opravit, protože jsem neměl jak prachy, tak dědečka ani tatínka a už vůbec né zázemí.
Pardon za offtopic, už končím.



tak sis pobrecel ... a dal ?
nelibi se ti , kdyz te nekdo urazi? no vidis..tak to sam nedelej. Ty jsi me arogantne nazval inteligentem, nediv se, ze pak zvolim krapet jine pisemne vyjadrovani na tvoji adresu. Takze radoby slusnacke a psychologicke kecy ktere jsi ze sebe tady vyblil si priste odpust a chovej se rovnou slusne. Pak se ti nebude stavat to co se ti nelibi a zceho je ti na .
Jinak muj deda rikaval.... "teoretik ? hovno praktik "

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

11.3.2021 v 20:10 | Nahoru | #25

dewwil píše: to jo, ale v novějších moto už jsou závity rovnou v ojnicích... U GSXRka jsem rovnou dával novou ojnici co byla vyhřátá do modra, nechtěl jsem riskovat dát jen nové šály, aby se pak někdy nešla podívat ven z bloku I novou kliku, broušení klikovek nevěřím... Tady třeba ojnice z TL1000R trochu lepší než originál



a jeste by sla vyvlepsit

Naposledy editováno 11.03.2021 20:11:13

(reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

12.3.2021 v 05:27 | Nahoru | #26

cuir píše: tak sis pobrecel ... a dal ?
nelibi se ti , kdyz te nekdo urazi? no vidis..tak to sam nedelej. Ty jsi me arogantne nazval inteligentem, nediv se, ze pak zvolim krapet jine pisemne vyjadrovani na tvoji adresu. Takze radoby slusnacke a psychologicke kecy ktere jsi ze sebe tady vyblil si priste odpust a chovej se rovnou slusne. Pak se ti nebude stavat to co se ti nelibi a zceho je ti na .
Jinak muj deda rikaval.... "teoretik ? hovno praktik "


Klaním se tvému vrcholnému humoru.
Takže dle tvé teorie vlastně nikdo na nic nepotřebuje školu a vzdělání a vše se naučí za pochodu. Aha. A pak to podle toho vypadá:
Elektrikář, 70 let - Přijel na instalaci nového rozvaděče a dalších věcí. Vše zkurvil tak, že bylo vše vyloženě nebezpečné!!! Odjel, podepsal se pod to, nechal si to zaplatit.
Vyhlášený instalatér z okresu - cca 70 let - zapojení gastrozařízení - vše zapojil ok, ale neumí používat koudel. Po zapojení a natlakovaní vše teklo. No nic, tak to snížíme tlak vody, protože ženský rozhodně nesere, že si musí vlasy mýt hodinu.
Opravit přijel další instalatér, cca 50 let - prý málo natlakovaná expanzka. “Mladej, sežeň si pumpičku a dofoukej si expanzku, za cestu mi dej alespoň dvě kila.”
Kamarád elektrikář, instalatér 25 let s ČVUT - Vše musel chudák dělat odznovu, protože nemělo cenu stavět na nepevných základech. Ale udělal vše komplet, správně a tak, jak to má být. Radost koukat mu pod ruce.
Tím chci říct, že člověk bez vzdělání možná spoustu věcí ví a dokáže, ale pak se dostane do nějaké uličky z které vede rozcestí do deseti dalších uliček a prostě neví a zpravidla to posere.
Tihle a spoustu dalších starých borců - fachmanů, s neochvějnou autoritou v oboru mě naučilo jedno: Věk není ukazatelem moudrosti, zkušeností a umu.
Jinak, Cuire, já přišel s fackou a ty se samopalem, uvědom si to. Tak si prosím svůj rozbor situace strč třeba za klobouk a než něco napíšeš, zapni si anti-fight mode v mozku a podle toho jednej.
A kdybys náhodou chtěl vidět tu nejvíc utrápenou golu v republice, rád ti sem dám fotku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

12.3.2021 v 05:47 | Nahoru | #27

dewwil píše: to jo, ale v novějších moto už jsou závity rovnou v ojnicích... U GSXRka jsem rovnou dával novou ojnici co byla vyhřátá do modra, nechtěl jsem riskovat dát jen nové šály, aby se pak někdy nešla podívat ven z bloku I novou kliku, broušení klikovek nevěřím... Tady třeba ojnice z TL1000R trochu lepší než originál


Když je ojniční oko nenatažené a v mezích tolerance (spodní oko jde s lehce našroubovanými šrouby posunout k ojnici bez odporu a rovně), a když vše změříš se supitem a manuálem v ruce, zbytečná ztráta peněz. Ikdyž ta ojnice na obrázku je fakt nádherná a masivní, to se musí nechat.
A jistý “blok” k broušení klik chápu - nádherně to vysětlil borec na FB, co si říká Motoservis Petra.
Zkrátka brousit kliku není prdel a málokdo to umí fakt dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

12.3.2021 v 06:06 | Nahoru | #28
Robertek> jj, to ojniční oko hrálo všemi barvami a klika u ní taky, pro jistotu se to měnilo komplet, nevím co by tak vyhřátý kov vydržel. S těma klikama máš pravdu, ne každej to umí, a v mém okolí se dvě kliky podělaly po přebroušení na moto do 1000km znova, naštěstí ne po mý opravě.... Proto dávám kliky jiný, třeba jetou, ale v pořádku, jen přešáluju a mám klid na duši, z bouraček, které mají motor v cajku je to ideál. Klikovka za zlomek ceny než nová za cenu motorky

E: ta ojnice je zakázková a fakt pěknej kus materiálu, už jezdí ve 2. TLkách se zvětšeným objemem a fungují za jedna (teda po pár dětských nemocech, na které ojnice neměly vliv)

Naposledy editováno 12.03.2021 06:15:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

12.3.2021 v 06:27 | Nahoru | #29
dewwil> Kolik stojí vyhotovení takového nádherného kusu kovu?
Jinak přebroušená klika praskne vlastně většinou kvůli tomu, že brousič neudělá rádius “čep” - setrvačník. Namáhání se nemá jak roznést, vznikne vlasová trhlinka, trhlina, megatehlina, až se klika přetrhne. Taková prkotina..

(reakce na) R1 klikové a ojniční ložiska

12.3.2021 v 09:10 | Nahoru | #30
cuir>

a jeste by sla vyvlepsit


I profilem
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist