bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna klasické baterie za bezúdržbovou (AGM, Lithiovou)
Ahoj,

mám v Kawasaki KLR 600 (1985) klasickou olověnou baterii s elektrolytem a s těma dirkama pro dolívání vody. Nicméně vydrží na motorce rok až tři a je na výměnu (Varta za pár stovek), vždy když baterii dobíjím jednou až dvakrát za rok, je třeba dolít destilku, v některých článcích víc, v některých méně (max dva cm pod risku min). Mám na motorce voltmetr a ukazuje stabilně mezi 13,6V-13,9V to píšu proto že bych neřekl že to baterku přebíjí a elektrolyt se vypaří, nicméně často jezdím po nezpěvněném porvchu a možná se ten elektrolit postupně vyklepe(nebo nevím proč chybí) v každém případě mě nabaví ani dolévat ani každé dva roky měnit baterii.

Takže bych se chtěl zeptat zda je možné u takhle staré motorky vyměnit klasickou baterii za bezúdržbovou ( pod tím si představuji, AGM/Gelovou(prostě s vázaným elektrolytem a zalepenýma dírama pro dolévání) a v nouzi(kvůli ceně) i lithiovou)

Výměna klasické baterie za bezúdržbovou (AGM, Lithiovou)

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2021 v 18:54 | Nahoru | #1
Je to možný, proč by nemělo být. taky jsem měl obyč. dolívací a vyměnil jsem ji za bezúdržbovku.

Výměna klasické baterie za bezúdržbovou (AGM, Lithiovou)

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2021 v 18:55 | Nahoru | #2
Úplně v poho dej AGM

Výměna klasické baterie za bezúdržbovou (AGM, Lithiovou)

2.3.2021 v 19:04 | Nahoru | #3
Mám za to že jsem někde kdysi od někoho četl že ty staré motorky dobíjejí jinak a že by to mohlo tu AGM baterii nějak poškodit, ale nebyl jsem si jistý a tak jsem se raději zeptal

Naposledy editováno 03.03.2021 08:40:05

Výměna klasické baterie za bezúdržbovou (AGM, Lithiovou)

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2021 v 20:01 | Nahoru | #4
Dej v klidu agm....a pro klid duse muzes zmerit dobijeni....nebo mas treba strach ze ten starej alternator vyrabi starej proud kerej neni kompaktibilni s novou baterii?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna klasické baterie za bezúdržbovou (AGM, Lithiovou)

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2021 v 21:14 | Nahoru | #5
Firecracker: U některých starších modelů bývalo vyšší dobíjecí napětí (klidně přes 15 voltů) a to by bezúdržbovka dlouho nepřežila. Pokud máš stabilní napětí jaké píšeš, tak tam můžeš dát bezúdržbovku nebo lithiovku a bude fungovat normálně.
Taky jsem před lár lety přešel z dolívačky na bezúdržbovku Motobatt a je to nebe a dudy.

Naposledy editováno 02.03.2021 22:34:25

(reakce na) Výměna klasické baterie za bezúdržbovou (AGM, Lithiovou)

2.3.2021 v 22:09 | Nahoru | #6
1100Virago> ty se bavis o lithium baterie a pak o agm.....to se neda srovnat

Výměna klasické baterie za bezúdržbovou (AGM, Lithiovou)

2.3.2021 v 22:35 | Nahoru | #7
HornisGSX: Z hlediska použití v motorce při dobíjecím napětí 13,6V-13,9V tam fakt může dát cokoli. V tomhle lithium s AGM srovnat můžu. Nebo čeho se ta tvá námitka týkala?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 Firecracker 52 10.8.2023 v 20:29 Anti
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 Firecracker 1 13.7.2023 v 18:53 spac1
Spojkové plechy hladké vs vroubkova... [1, 2, 3] Kawasaki KLR 600 Firecracker 67 7.11.2022 v 14:42 VlaHa
problém s výkonem [1, 2] Kawasaki KLR 600 indyK 41 4.9.2022 v 23:35 XxxFrajirek
Kawasaki Klr 600 nevystavuje spojka Kawasaki KLR 600 hugo12 1 27.8.2022 v 21:34 Anti


TOPlist