bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení ventilových vůlí
2.3.2021 v 12:39
Ahoj! Měl bych na vás dva dotazy ohledně seřizování ventilových vůlí. Pustil jsem se do měření ventilových vůlí na svém Shiveru (na kterém mají být vůle 0.11-0.18 mm sací a 0.16-0.23 mm výfukový), avšak mám pouze měrky po 0,05 mm. Hlavní měrky, které jsem tedy používal, byly 0.10, 0.15 a 0.20. Uvažuju, že bych si pořídil menší měrky (0.13, 0.18, 0.23), tak by mne zajímal váš názor. Říkám si, že pokud by šlo o výfukový ventil a např. měrka 0.10 byla volná a 0.15 se nevešla, může být vůle 0.11, 0.12, 0.13, 0.14 - v případě 0.11 bych uvažoval o podložce o 0.10 menší, přičemž u 0.14 pouze o 0.05 menší. Proto by mě zajímal váš názor na menší měrky.

Můj druhý dotaz souvisí s již zmíněným - nastavovat ventilové vůle spíše ke spodní hranici, ke středu anebo k horní hranici tolerance? Díky za odpovědi!

Naposledy editováno 31.03.2021 21:06:34

Seřízení ventilových vůlí

2.3.2021 v 12:47 | Nahoru | #1
Můj názor - jemnější měrky nemají absolutně smysl, protože už u těch po krocích 0.05 je to o pocitu a rozdí není tak veliký, tj, i větší tam ještě narveš, jen to víc drhne. Rozdíl jednu nebo dvě setiny nemáš šanci poznat. Navíc bys pak už musel řešit při jaké přesně teplotě to měříš. V zimě -20 a v létě 30 ti těch pár setin nejspíš udělá taky. Proto je tam to rozmezí.

Ventily se zaklepávají, tj vůle se časem zmenšuje, proto osobně dávám na horní hranici, ale zas ne nad rozmezí, takže těch tvých 0.15 a 0.20 je fajn.

Naposledy editováno 02.03.2021 12:53:58

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilových vůlí

2.3.2021 v 13:24 | Nahoru | #2
Optimum je na střed. Samozřejmě se to dá upravit, ale to chce už nějakou znalost toho motoru (jak moc se mezi intervaly vůle změnily), obecně zpočátku se zaklepávaj ventily/sedla, takže se vůle zmenšují, ale to s přibývajícími kilometry pomíjí a pak už se vůle příliš nemění.

Měrky změř mikrometrem, možná budeš překvapenej co to tam vlastně měříš.
Prodávaj se i léry přímo na ventily, zahnutý a po menších krocích. Neni to nezbytnost, ale hodí se, zvlášť když máš dilema kde přesně v tom rozmezí jsi.

Naposledy editováno 02.03.2021 13:25:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilových vůlí

2.3.2021 v 13:40 | Nahoru | #3
FiZzeR> Nevím jak to má ta Aprilka, u vůlí seřízovanejch šroubem to taky dávám na střed, ale mám třeba japonský auto, kde jsou vůle natvrdo podložkama a k jejich výměně se musí vyndat vačky a tam to fakt nechci dělat často, takže dávám na horní limit. Navíc je to LPG, který i přes přímaz zaklepává víc, takže to záleží na konkrétním motoru. Zlatý hydroštely.

(reakce na) Seřízení ventilových vůlí

2.3.2021 v 13:47 | Nahoru | #4
Redguy> Jak to má shiver nevím, RSV bylo zlatý, tam stačilo ventily seřídit jednou a pak už se nehly. (Aspoň teda za těch asi 50k co jsem s tím najel). Což je fajn, protože tam jsou taky podložky a je to dvouvál, takže milión vaček a nastavování rozvodu atd

U některejch motorek jsem se setkal s tím, že když jsou na horní hranici tolerance (ale furt v toleranci), tak hrozně cvakaj, ale jakože fakt nezdravě. Tak mířím radši na prostředek.

Seřízení ventilových vůlí

2.3.2021 v 14:22 | Nahoru | #5
Shiver to má přes shim podložky, takže vačky ven, když chceš vymezovat. U šroubu to dávám taky na střed přece jenom je tam +/- nějaká odchylka daná měřenim. U shim podložek to dávám k horní hranici záleží jaký je rozmezí

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilových vůlí

3.3.2021 v 11:32 | Nahoru | #6
Ja mam tedy poskladanejch vic sad klasickejch merek, premerenejch mikrometrem, vono jim to dost lita. Ale stejne to je vo pocitu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilových vůlí

3.3.2021 v 11:42 | Nahoru | #7

gugo píše: Ja mam tedy poskladanejch vic sad klasickejch merek, premerenejch mikrometrem, vono jim to dost lita. Ale stejne to je vo pocitu.



Jo, když jseš nasypaný hovado, tak máš pocit že ta .20 tam jde snadno i když už drhne i .05

(reakce na) Seřízení ventilových vůlí

3.3.2021 v 11:51 | Nahoru | #8
FiZzeR> nojo tak nejak. Me ted v poslednim roce umreli dva kamaradi , jeden predevcirem a prvni mel zasadni moudro

"To je vo pocitu " a druhej
"hlavne se z toho neposrat "

a vono to fakt funguje.

Seřízení ventilových vůlí

3.3.2021 v 12:40 | Nahoru | #9
Mě se zdá, že po 30t km je to brzy mít všechny mimo, já měl na 2016 a nájezd 39t mimo jen zadní a dělalo se to poprvé, ve 20 žádná kontrola nebyla....

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilových vůlí

4.3.2021 v 23:26 | Nahoru | #10
Fajn, moc díky za vaše reakce

Naposledy editováno 11.03.2021 13:49:08

(reakce na) Seřízení ventilových vůlí

10.3.2021 v 07:56 | Nahoru | #11
Motoristik> Tak, vůle je správná když měrka drhne a větší už tam nestrčíš.

Seřízení ventilových vůlí

10.3.2021 v 22:30 | Nahoru | #12
Jenom poznámka jemně drhne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R QuincyMax 29 20.1.2024 v 16:06 dracek117
Zadní brzdič demontáž Aprilia SL 750 Shiver, Aprilia SL 750 Shiver GT fanda.hudek 0 24.7.2023 v 19:46 fanda.hudek


TOPlist