bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: yamaha WR 250F motohodiny
Zdravím, pořídil jsem si wr250f (08). Předtím jsem měl DT125 takže jsem neřešil mth ale km. Mám jí na hobby ježdění pole,louka,les,pískovny, ale prostě občas potřebuju někam popojet po silnici, třeba dneska jsem se byl projet na 2hodinky a najel jsem po silnici nějakejch cca 22km a když jsem přijel zpátky tak jsem čuměl jako puk že mi naskočilo 3,5mth navíc . V nějakém vlákně jsem četl že na silnici samozřejmně ty mth naskakují rychleji, ale když si vemu že co 12mth olej a filtr tak mi to přijde docela přepal že by jsem to musel za víkend ježdění měnit...A to ještě nesmím opomenout cca 200mth motor . Při koupi jsem zamozřejmně bral na vědomí že náklady budou mnohonásobně větší než u DTčka. Ale nedá se ten servisní interval co se týče oleje a filtru natáhnout o něco víc než je těch 12mth? Protože opravdu žádnej extrém nejezdím ale chápu že jakej motor taková údržba. Ještě jen chci říct že servisní intervaly nechci několikanásobně prodlužovat počítám s tím že u ostrého motoru se to prostě dělat musí ale zajímá mě jestli ten motor prostě trpý stejně při klidné jízdě na silnici jako někde při výjezdu a vyloženě se ty mth musí dodržovat. A když už to píšu tak se samozřejmně musím zeptat na 10000x opakované téma, a to je GO motoru konkrétně u zmíněného Fka pokud budu jezdit i po té silnici. PS prosím neukamenujte mě peace

yamaha WR 250F motohodiny

26.2.2021 v 23:01 | Nahoru | #1

yamaha WR 250F motohodiny

Skvělá odpověď, děkuji! 27.2.2021 v 08:15 | Nahoru | #2
Čau, no podľa mňa tie MTH naskakujú podľa času koľko vrčí motor. Či to jazdí v lese, alebo po ceste je to jedno. aj na mieste, keď motor vrčí tak idú MTH. Keď som robil na stavbe a sme kecali tak to UNC bežalo na voľnobeh, lebo MTH , že akože robí. No, k veci. Píšeš , že máš rok výroby 2008. Podľa manuálu a odjazdených, odvrčaných MTH je to už dávno po smrti. Je to zombie motorka. Ja mám enduro HQ TE 449 rok výroby 2012 keď som to kúpil tak vraj 65 MTH, hahaha, teraz to má , ani neviem 160 ???.To je už tiež zombie motorka. Každý, kto predáva cross, enduro píše že mení olej a filter po 10 MTH, dokonca už píšu že to menia po 8 MTH, ba už po 6 MTH. Kto neverí nech tam beží. Ja na svojej mením po 15, 20 MTH , totiž tá potvora začne po 15 MTH ten olej žrať, po 10 MTH dolejem a potom to už radšej vymením. Nejde o prachy , ale som lenivé staré prasa. Mením to samo aj s filtrom. Vzduchový filter mením každú druhú výmenu oleju. Ja to robím tak, tu som to na fóre vyčítal od skúsenejších jazdcov crosu a endura, Kúpil som si ešte jeden vzduchový filter ( mám molitanový) a fľašu, nejakej sračky na filtre, taký olej čo sa dáva na vzduchový filter. Robím to takto. Jeden filter je namočený, ale poriadne oliaty tým lepkavým svinstvom, fakt to lepí ako sviňa, tak ten lepkavý hnus mám vo veľkom sáčku kde ten olej steká z toho filtra. Keď mením olej v motore tak rovno prehodím aj ten vzduchový filter. Ten pôvodný hodím do vedra. Motorku poskladám a je pripravená k jazdeniu. Potom ten pôvodný filter , čo bol v mašine vyperiem v purovej vode, pozor nie benzín, ten nie dosereš filter, ešte sa dajú kúpiť také sračky na čistenie filtra, periem to periem, ruky mám celé modré a lepkavé, pozor citlivo aby si ten filter nedosral, nepotrhal. Potom po vypratí ten filter nechám pár dní uschnúť. Po pár dňoch , keď ma chytí záchvat pracovitosti , tak ten filter strčím do toho veľkého plastového sáčku, prišiel mi v ňom ten nový filter tak ho používam, nalejem tam ten lepkavý salrajt ( dosť to bolo drahé, ale je to podľa skúsenejších lepšie ako ten sprej ten je o hovne) a tým salraajtom poriadne nechám nasiaknuť premágam to citlivo v tom oleji a potom to zavesím aj v tom sáčku aby ten prebytočný olej netiekol na zem, som čistotný a ekologicky zmýšľajúci , a škoda toho oleju. No, a teraz mi tam visí ďaľší vzduchový filter pripravený na výmenu. Tady končím a idem jazdiť, teda jazdiť budem po tom debilnom testovaní s paličkou do nosu a po nákupe potravín s manželkou, ale prisahám dnes nechllastám a idem jazdiť , ožerem sa až večer . Ináč jazdím ako starý sráč, čo aj som a po ceste minimum, šetrím štuple. Joj, ešte som zabudol, mažem prepákovanie , ja mám tam mazničky a čistím guferá na vidlách , takým plastovým prípravkom vyrobeným z fľašky. A ešte som vymenil vzduch v pneu za letný , včera. Ináč podľa manuálu už som mal trikrát meniť piest, ventily a ja starý prasák som nevymenil ani sviečku. A hlavne nalievam benzín.

PS: hlavné som zabudol, nech ti motka slúži , jazdí a sa nekazí.

Naposledy editováno 27.02.2021 08:17:59

1 reakcí na tento příspěvek yamaha WR 250F motohodiny

27.2.2021 v 20:44 | Nahoru | #3
u stavebních strojů lepších výrobců JCB,Caterpillar apod je počítání MTH řešeno palubním počítačem v závislosti na otáčkách a měření výkonu a tlaků hydrauliky,ale to už je asi větší liga oproti motorkám,a proto tyto stroje ukazují jinou hodnotu při volnoběhu a jinou hodnotu při zatížení stroje,R

(reakce na) yamaha WR 250F motohodiny

27.2.2021 v 21:19 | Nahoru | #4
roba> je čau, to už je nová doba, už ich chudák roboš neojebká, že to nechá bežať na voľnobeh.

PS: k téme, pozrel som dnes po jazde na poznámky, k tým MTH, u mňa robí tých 15 MTH cca 600 km, po ceste trošku , ale tam zaradím aj 6-tku a viac v teréne na trati, takej slabšej motokrosovej pre Pioniercross krátke rovinky ešte som nedostal ani dvojku do omedzovaču . Myslím, teraz sa mi nechce čumákovať do manuálu, tak je výmena oleju u endura Husqvarna TE 449 10 MTH a u verzie supermoto SMR 449 1000 km. Tak, že 10 MTH v teréne je cca 1000 km na ceste. Teoreticky. Len pre orientáciu zakladateľa tejto témy, aby nemal špatné svedomie pri preťahovaní výmeny oleju. Ja mám stále špatné svedomie pri zanedbanej údržbe, hlavne keď to úbohé zablatené smutné enduro strčím neumyté do plecháču. V lete ho umyjem, ale možno aj zajtra, no potom ho nebudem chcieť zablatiť. Celú zimu som z tej chudery blato iba oškrabal z konárikom vedľa trate aby som mohol ísť na cestu a potom doma zo starým šrúbovákom.

Naposledy editováno 27.02.2021 21:39:37

yamaha WR 250F motohodiny

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2021 v 12:12 | Nahoru | #5
3,5 mth na 20 km mi príde ako celkom dosť, to si šiel na vytočenú dvojku? Ja jazdievam (momentálne) možno 10 km tam (a 10 späť) a natočím tak 1 alebo trošku viac, ak pripočítam aj nejaké jazdenie v teréne (čo je väčšinou pomalá jazda v mojom prípade, nie výjazdy alebo lietanie). KTM EXC-F 350.

Po 160 mth som si nechal skontrolovať motor a servisák tvrdí, že by to ešte aspoň 100 mohlo vydržať (podľa zaobchádzania), pretože tie ventily a piest a pod. stoja majland - len treba poctivo meniť olej, čo robím v predpísaných intervaloch 15 mth (a palivové sitko a prať vzduchový filter).

PS: Filter právam v rukaviciach, lebo dostať ten olej z rúk je na dlho...

1 reakcí na tento příspěvek yamaha WR 250F motohodiny

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2021 v 13:56 | Nahoru | #6
Ke tvému účelu to byla hodně špatná volba motorky. to za prvé.
K otázce, ty předepsaný MTH jsou samozřejmně při závodním provozu. Když budeš jezdit po silnici, nebudeš motor přetáčet takže nebude dostávat takovej kopr. Nicméně pokud chceš aby motor něco vydržel nepřesahoval bych trojnásobek.
Problém je, že už teď má motor 200mth a ty nevíš v jakým režimu.
Ty mth tam máš předpokládám nějaký čínský, protože ti 3,5 mth po 20km nemůžou naskočit ani ve sněhu.
V terénu ti vychází 32km na 1MTH. Na silnici to bude cca 100km.

čínský MTH měří zjednodušeně, prostě pouze počítají počet zápalů a je jim jedno jestli je motorka přetočená v zápřahu nebo jede na volnoběh. V porovnání s MTH z jednotky ty čínský jsou o trochu rychlejší. Ale vsadím se že co kus to originál.

Naposledy editováno 01.03.2021 14:02:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) yamaha WR 250F motohodiny

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2021 v 19:58 | Nahoru | #7
novej> čau, no keď som to prečítal ešte raz, že najazdil 22 km za 2 hodiny a natočilo mu 3,5 MTH. Ja tomu nerozumiem, teda. Síce som sa nikdy nezamýšľal nad tými MTH , ja to sledujem nejak orientačne kvôli tým výmenám, mne sa ale zdá, nepíšem tadšej nič, ale fakt sa pokúsim to posledovať, síce na budíku-tacháči mám aj hodiny, ale už som zabudol ako sa to prepína, po kúpe som zistil , ako to funguje či to vôbec funguje a hlavne už som starý a slepí ako jašter a na pozeranie na ten tacháč a prepínanie by som musel mať bríle, Mám tam aj stopky , mohol by som si odstopovať čas na kolo, ale dokedy by som to prepol tak by som sa asi zabil. Serem na to som rád , že vidím km/hod, a odjazdené km celkom. Na to prepínanie sa vyprdím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) yamaha WR 250F motohodiny

1.3.2021 v 20:49 | Nahoru | #8
krokoš> Mne to mth ukazuje, iba keď stojím. Inak si nechávam hodiny (ako čas), tiež mi to vie ukazoval čas na kolo, ale serie to pes, poviem si, že budem niečo cvičiť a buďto dám pár opakovaní alebo čas... a potom je mi jedno, či to je na sekundu presne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) yamaha WR 250F motohodiny

1.3.2021 v 22:18 | Nahoru | #9
Metric> Čau, ja nechávam len km/hod, teda rýchlosť a celkové km, hodiny mi ukazuje po prepnutí, ale ako si to pekne napísal serie to pes. Na MTH mám osobitný budík , ten pozerám občas,. Nasralo ma včera ,teda včera som zistil , že som blbo opísal do poznámok pod sedlom kedy som menil olej , si to značím km aj MTH. Serie to pes. 2 MTH hore dolu. Fakt som už slepý jašter, normálne som si na Inazume 750 nalepil také trojuholníčky na podstatnú rýchlosť a otáčky. Nedovidím na tie číselká. Tak som si nalepil na 50 km/hod, nikdy som to nedodržiaval , až teraz, lebo tu na juhu merajú v obci stále, potom 120 km/hod, to je taká cestovná rýchlosť a potom 180 km/hod. Otáčky mám 3000 ot/min to sú minimálne, potom asi 6000 a 9000 akože max. Viac to netočím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) yamaha WR 250F motohodiny

1.3.2021 v 22:27 | Nahoru | #10
krokoš> To si macher, mne to ukazuje rýchlosť ako číslo, tak si nemám kde čo nalepiť, no a otáčky, to som si zvykol z Ténérky, keď je málo, tak to robí také blu-blu-blu a trasie sa trochu inak než obvykle. Teda Ténérka sa triasla furt, teraz mám dvojvalec, ten sa prakticky netrasie.

(reakce na) yamaha WR 250F motohodiny

2.3.2021 v 15:27 | Nahoru | #11
Metric> Jéj, čau, to si ma zle pochopil, síce ja som tto aj blbo napísal. Na endure mi to ukazuje ako tebe, len číslo, ale potom som prešiel v debate na starú inu čo má klasické ručičkové budíky , tam som lepil tie značky. Našťastie na endure to číslo= rýchlosť vidím dobre to je dosť veľké.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
WR250 F potřebuji nutně zapalovací ... Yamaha WR 250F RadekCzech 2 3.10.2023 v 19:10 Johny_Servis
Yamaha WR 250 F - r 2003, výkon Yamaha WR 250F Kryton 1 19.9.2022 v 12:29 ja1
Yamaha WR 250 F - r 2003, výkon Yamaha WR 250F Kryton 2 19.9.2022 v 11:29 Kryton
Yamaha WR 250F Yamaha WR 250F jirka958 3 8.4.2022 v 19:01 mRKEF


TOPlist