bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Začátky na mašině
26.2.2021 v 17:38
Zdravím,
rád bych se vás zeptal na radu ohledně začátku na motorce.
Chtěl bych začít na nějakém slabším kousku a postupem času a jak to půjde přesedlal na silnější.
Jakou bych měl zvolit skupinu v autoškole A1,2 a pak dodělat A nebo rovnou A.
Je mi 30 a zkušenosti s moto moc nemám.
Děkuji za rady ?
Předchozí
1 2
Následující

Začátky na mašině

Skvělá odpověď, děkuji! 26.2.2021 v 17:46 | Nahoru | #1
Tady máš velice obsáhlou odpověď ....
https://www.motorkari.cz/tema/?t=50756

Začátky na mašině

Skvělá odpověď, děkuji! 26.2.2021 v 17:55 | Nahoru | #2
Za mě rovnou Ačkou...přece nebudeš zbytečně platit x navíc a ještě se omezovat skupinou, když už mužeš mit plný A. Motorku už si pak mužeš vybrat jakou chceš. Klidně začit na nějaký 350 nebo 500 a pak přejít dál když budeš mit chuť.
Ve 30ti už to máš v hlavě srovnaný...je to o respektu k mašině začít se dá prakticky na čemkoliv. O tom jaký druh silnice, cesťák atd.... to už je tvoje volba.
Přeju hodně štěstí do začátku.

Začátky na mašině

Skvělá odpověď, děkuji! 26.2.2021 v 18:11 | Nahoru | #3
Ahoj, začínala jsem loni totálně bez zkušeností.nikdy jsem neřídila ani babetu.řešila jsem to stejný,postupovat po skupinách nebo hned do velkýho A?no,když už,tak už ... šla jsem do velkýho a jsem ráda. možná někdy zatoužím po nějakým plnokrevníkovi.teď sedlám Inazumu 250 a je to pro mě akorát.příjemná pohodlná motorka co mi odpustí spoustu začátečnických chyb.

Začátky na mašině

26.2.2021 v 18:45 | Nahoru | #4
skupinu A a klidně rovnou nějakou s obsahem 600-800 ccm ,pokud jseš rozumný,máš to v palici srovnané,tak v poho..

1 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině

26.2.2021 v 18:59 | Nahoru | #5
Zajimavy je, jak “vsichni” nesmyslne zacnou na litru, protoze “to mam v hlave srovnany” a postupne bud klesaj na objemu a svezou se lip a nebo jsou alespon schopny priznat, ze zacatek na sestce by jim dal vic, jak bejt hned hustej na litru.
Ale samozrejme velky A a moto vybrat s rozumem.

PS: jsem zarnym prikladem

1 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině

26.2.2021 v 19:04 | Nahoru | #6
Mít to v palici srovnaný je určitě důležitý,ale s techikou jízdy to nesouvisí.Selskej rozum mi říká, že dokud nedokážu naplno využít potenciál slabší motorky tak nepůjdu do silnější.

(reakce na) Začátky na mašině

26.2.2021 v 19:10 | Nahoru | #7
lucík74>

Začátky na mašině

26.2.2021 v 19:26 | Nahoru | #8
Děkuji všem zkušenějším za rady

Naposledy editováno 26.02.2021 19:26:25

2 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině

26.2.2021 v 19:52 | Nahoru | #9
Ahoj... Rozhodne rovnou A. Zena ma 28 let, nikdy na motorce nesedela a dala to uplne v pohode. Spis to byla jenom zábava. A to ma 56 kilo
Ted ma monstera 797, klidnou ale dospělou mašinu a je spokojena. A rada se projede i na moji nuladevitce. Na miste je u motorky pouze respekt, strach netřeba.

2 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině

26.2.2021 v 20:02 | Nahoru | #10
Hned daj A. V motoškole ťa to naučia, nejakú moto si tam vyberieš a budeš vedieť, čo si zháňať do garáže. Ak si jazdil predtým aj na aute, tie základy, ako kde sa hýbať a na čo dávať pozor na ceste už máš zmáknuté.

lucík74 : Naplno využiť potenciál, to znamená, že jazdím na maximálke, točím do červeného a tesne sa vyhýbam autám v protismere pri obiehaní kamiónu? Prečo by na 100 koňovej mašine nemohol jazdiť 50 po dedine a 80 medzimesto na pohodu? A užívať si jemné zrýchlenie, ergonómiu moto, turistiku, či vhodnejší výber pneu?

(reakce na) Začátky na mašině

26.2.2021 v 20:06 | Nahoru | #11

Wlnic píše: Ahoj... Rozhodne rovnou A. Zena ma 28 let, nikdy na motorce nesedela a dala to uplne v pohode. Spis to byla jenom zábava. A to ma 56 kilo
Ted ma monstera 797, klidnou ale dospělou mašinu a je spokojena. A rada se projede i na moji nuladevitce. Na miste je u motorky pouze respekt, strach netřeba.


Souhlas
s výjimkou ostrých dvoutaktů po otevření přívěry

Začátky na mašině

26.2.2021 v 20:34 | Nahoru | #12
Já bych to dělal postupně každý rok něco... am a1a2 velké A... Placat se každý rok v autoskole platit každý rok autoskole chodit každý rok na úřad pro rozšíření řidičáku pořizovat si problematické motorky 50.125.500 900 ccm abych se něco víc naučil sypat do nich prachy a pak je prodávat se ztatou kvuli upgrade na větší objem...to se vyplatí.

Naposledy editováno 26.02.2021 20:41:14

Začátky na mašině

27.2.2021 v 06:57 | Nahoru | #13
V roce 2017, v 38 letech, jsem si dělal velké A. Do té doby jsem měl jen klasické B s malým A. A nikdy jsem motorku neřídí. Nechtěl jsem řešit další navazující zkoušky a platit za to a doufat, že projdu. Potom jsem si koupil Hondu CB 750 a jsem spokojen.

Pokud to má člověk v hlavě srovnané, jezdí defenzivně a s respektem, tak je to v pohodě. Ale samozřejmě nikdy nevíš, koho potkáš. Ale v takovém případě moc nezáleží, zda jedeš na Jawě 350,nebo silnější mašině.

(reakce na) Začátky na mašině

27.2.2021 v 08:03 | Nahoru | #14
nevo7> pro mě to znamená perfektní ovládání motorky ve všech situacích.točit do červenýho není umění.porvé jsem sedla za řidítka ve věku kdy moje vrstevnice začínají hlídat vnoučata a tak to mám trochu jinak,,srovnaný""Kdybych byla nabroušenej třicátník tak asi kategorii dvěstěpade přeskočím

Začátky na mašině

27.2.2021 v 12:34 | Nahoru | #15
Já jsem názoru udělat A, a koupit spíš motorku s menším objemem ale ne úplnou rozpočtovku. Bude lehčí, nebudu se bát otevřít trochu plyn že to pojede moc a přitom to slušně pojede i tak. A když to proženeš do červenýho tak se tak moc nestane. Prostě se na tom naučíš daleko lépe. např:
https://www.motorkar...venture-1630132.html
https://www.motorkar...ja-250r-1629957.html
https://www.motorkar...a-mt-03-1621525.html

Začátky na mašině

28.2.2021 v 23:45 | Nahoru | #16
Jak radí kolegové. Jdi rovnou do A. Zkoušky jsou stejné. Stane se, že v motoškole mají tu samou motorku na A a na A2 je druhá stažená. Takhle jsme v motoškole jezdili, jeden na otevřené, druhý na stažené a v motoškole jsme ten rozdíl ve výkonu stejně nepostřehli

Nemá smysl dělat tu samou zkoušku několikrát. S áčkem si můžeš pak klidně pořídit fichtla nebo nějakou hodnout moto, ale nemusí tě trápit, že má o kw víc a už se ti nevejde do skupiny A2.

(reakce na) Začátky na mašině

1.3.2021 v 05:54 | Nahoru | #17

Wlnic píše: Ahoj... Rozhodne rovnou A. Zena ma 28 let, nikdy na motorce nesedela a dala to uplne v pohode. Spis to byla jenom zábava. A to ma 56 kilo
Ted ma monstera 797, klidnou ale dospělou mašinu a je spokojena. A rada se projede i na moji nuladevitce. Na miste je u motorky pouze respekt, strach netřeba.



A to je pak na silnici hrúza skoro na věky když nevyplní někde pangejt.No hnus když to zdržuje náklaďaky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátky na mašině

1.3.2021 v 09:46 | Nahoru | #18

nevo7 píše: Hned daj A. V motoškole ťa to naučia, nejakú moto si tam vyberieš a budeš vedieť, čo si zháňať do garáže. Ak si jazdil predtým aj na aute, tie základy, ako kde sa hýbať a na čo dávať pozor na ceste už máš zmáknuté.

lucík74 : Naplno využiť potenciál, to znamená, že jazdím na maximálke, točím do červeného a tesne sa vyhýbam autám v protismere pri obiehaní kamiónu? Prečo by na 100 koňovej mašine nemohol jazdiť 50 po dedine a 80 medzimesto na pohodu? A užívať si jemné zrýchlenie, ergonómiu moto, turistiku, či vhodnejší výber pneu?



Chtěl jenom říci, než si koupit litr a hlídat se při každém nadechnutí je lepší začít s menším obsahem a využít jeho potenciál do maxima a když se budeš cítit na silnější, přejít. Jinak každý strůjce svého štěstí (a neštěstí).

1 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině

1.3.2021 v 09:48 | Nahoru | #19
Dovedu si představit jedinou situaci, kdy by bylo vhodné postupovat přes A2 a teprve následně usilovat o velké A : Například u velmi drobné dámy (centimetry i kilogramy), zcela bez zkušeností, a řekněme i bez jistého talentu. Myslím ale, že v tomto případě by rozumný učitel autoškoly tento postup po prvních krůčcích stejně doporučil.

Pokud tato kritéria nesplňuješ není co řešit.

Začátky na mašině

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2021 v 10:17 | Nahoru | #20
Jak zde již mnoho kamarádu psalo, v Tvém věku jít cestou postupného rozšiřování..A1-A2-A a podobně asi nemá moc smysl, rovnou bouchni Áčko a hotovo.

Ohledně stroje bych pak byl sakra opatrný. Hlavně, v případě, že se ti zamlouvají sporty... Nicméně si myslím že by pro začátek, na sezonu či dvě, vůbec nebyla marná nějaká "nízkonákladová" máša. Ideálně bez veškerých elektronických pomocníků. Ať si člověk pěkně osvojí jaké to je, když je to jen ON a stroj pod ním. Dalo by se polemizovat o ABS a podobně... nicméně z mých zkušeností, bych doporučil bez. Jen Ty, stroj a dychtivost po nových zkušenostech.

Z mého pohledu by byla asi ideální volba na začátek nějaký ten "šestkový" Bandit, je to decela težký sloník, cenově dostupný a uživatelsky přívětivý, mnoho lety osvědčený a mezi začátečníky oblíbený. Když se o něho budeš starat a správně ho naleštíš, tak si určitě ostudu neutrhneš. A dál sám uvidíš, jakým směrem Tě to potáhne...

Hlavně stoupat postupně... tahat umí každý, ale bezpečně zastavit, to už bývá problém...

Začátky na mašině

1.3.2021 v 10:50 | Nahoru | #21
Zamyslel jsem se, jestli je vhodné začínat na supersportu. Jezdím asi pátým rokem (začal jsem po čtyřicítce) a docela jsem razil, že začít se může na čemkoliv, klidně na litru... ovšem, supersport jako takovej bych asi opravdu pro začátek vynechal. Je to přeci jen dost odlišnej způsob jízdy, dá se říct, že je to ideální pro ty co na tom skutečně lítají a nebopřípadně pro ty, kteří se na tom rádi ukazují Ale normální jízda na tom prostě příjemná není a je to vopruz. Začínal bych na něčem jako Fazer, Bandit atd, samo i naháč jde.

(reakce na) Začátky na mašině

1.3.2021 v 12:24 | Nahoru | #22

Animals21 píše: Zajimavy je, jak “vsichni” nesmyslne zacnou na litru, protoze “to mam v hlave srovnany” a postupne bud klesaj na objemu a svezou se lip a nebo jsou alespon schopny priznat, ze zacatek na sestce by jim dal vic, jak bejt hned hustej na litru.
Ale samozrejme velky A a moto vybrat s rozumem.

PS: jsem zarnym prikladem



400ccm + 125ccm -> 750ccm + 125ccm -> 50ccm + 125ccm + 200ccm -> 125ccm + 50ccm + 125ccm -> 899ccm + 125ccm + 50ccm + 125ccm

vim, asi bych s tim mel neco delat

Naposledy editováno 01.03.2021 12:25:41

Začátky na mašině

1.3.2021 v 13:19 | Nahoru | #23
Věk už má, jak tvrdíte, tak já doporučuji velké A a k tomu kawa H2

Edit: cb600 hornet, hravý nesmrtelný 6ti kilo doporučuji pro začátek já

Naposledy editováno 01.03.2021 16:27:07

(reakce na) Začátky na mašině

1.3.2021 v 13:37 | Nahoru | #24

pese píše: Dovedu si představit jedinou situaci, kdy by bylo vhodné postupovat přes A2 a teprve následně usilovat o velké A : Například u velmi drobné dámy (centimetry i kilogramy), zcela bez zkušeností, a řekněme i bez jistého talentu.

S týmto tiež súhlasím. Ono tie nahé 500-600 nie sú tak veľké a na druhej strane, i 250 v pomalých rýchlostiach zvládne solídne poťahať. Ja som jazdil autoškolu na TDM, potom začal na V-Strome, zvládnuť sa to dalo. Ak nie si talent a potrebuješ viac cvičiť, asi by som si zaplatil rozšírenie autoškoly alebo nejaký taký kurz, ako robí David Carda.

Čo sa týka motorky na začiatok, tie veľké (teda silné) sú obvykle ťažké a veľké, čo začiatočníkovi môže robiť problémy. Časom sa naučíš, že pokiaľ to vieš, dá sa motorka udržať jedným prstíkom, ale začiatočník to vedieť nebude... Plus je tam ten faktor, že čím väčšia rýchlosť, tým väčšia šanca, že spanikáriš... Osobne si myslím, pokiaľ sa vmestíš, začni na menšej motorke (do 500), časom uvidíš, čo budeš chcieť. Je to výkonné dosť, aby Ťa to dostalo do prúseru i z prúseru, hlavne na našich cestách, kde sa obvykle 200 jazdiť nedá.

1 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině

1.3.2021 v 13:50 | Nahoru | #25
Za me taky plne A. Ale nezapomen, ze zacatecnici +- 30 let jsou nejrizikovejsi skupina, tak si hlavne nevybirej masinu podle toho "abych na tom stacil kamosum." Mam ve svem okoli 4 stejne pripady - 3 z nich uz se vyvaleli, z toho jeden dost spatne. Tak hodne zdaru!

(reakce na) Začátky na mašině

1.3.2021 v 15:21 | Nahoru | #26
Gilless> na to aby někdo kdo umí jet stačil v provozu komukoliv,stačí motorka od 60kw do 200kg,třeba jako je versys.Když si pak kdejaká 50ti kilová jitrnice koupí hned něco 100 koňovýho,tak je to jen ego

Začátky na mašině

1.3.2021 v 16:29 | Nahoru | #27
VlaHa> Jasny, sam rikam ze v provozu ti bohate staci 80 koni a pak uz je to jen o hlave a rukach. Ale setkavam se s tim, ze si moji vrstevnici zacatecnici vybiraji motky podle toho, co maji jejich kamosi, aby je nebrzdili az s nima pojedou v parte. Jenze ti kamosi vetsinou jezdi 10 a vic let a malokdo si dokaze priznat, ze ty zkusenosti proste behem par jizd nedozene. Sakra, ja uz asi fakt starnu...

Začátky na mašině

1.3.2021 v 19:06 | Nahoru | #28
Zdar, jak tu píšou snad všichni, taky bych si udělal rovnou A! Já to tak vlastně když mi bylo 28 bez předchozích zkušenostní s motorkama i udělal, ostatně mít A v řidičáku, neznamená skočit rovnou na litra. V autoškole trochu poznáš jak ti to půjde, kubaturu a výkon motorky co si potom pořídíš, je podle mě pak lepší zvyšovat postupně

Začátky na mašině

1.3.2021 v 21:04 | Nahoru | #29
Ahoj, určitě do A, zkoukni video třeba toto a v reálu pomalu praktikuj



Pajas

(reakce na) Začátky na mašině

1.3.2021 v 22:14 | Nahoru | #30
lan> přesně
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist