globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Supercharger


Máte někdo zkušenost jak se chovají motorky jako např.Jawa 350 634,Jawa 250 559 nebo ČZ 175 487 které mají airbox s papírovou vložkou když se tam nasadí filtr pérák-kývačka viz foto.Jede to normálně nebo se to musí přetryskovat?Díky předem za každou informaci.

1 reakcí na tento příspěvek Supercharger

20.2.2021 v 11:03 | Nahoru | #1
jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html Tady se můžeš kouknut, jak se liší otryskování v rámci jednoho typu v závislosti na typu filtru. Obecně otevřené sání- větší tryska, uzavřené sání- menší tryska. Jinak tohle sání dělá větší kravál než třeba jitrnice. U 250 je rozdíl mezi tryskami větší, než u třech půlek.

Supercharger

20.2.2021 v 11:08 | Nahoru | #2
Jinak co jsem vyčet, tak u těhle drátěnek se hůř seřizuje karb, respektive je potřeba ho častěji seřizovat, protože se ta drátěnka zalepuje bordelelm a mění se podtlak v sání oproti papírovým filtrům, nebo často čistit, já měl sání jitrnici, sice taky s drátěnkou, ale je dál od karbu a jitrnice sála pod sedlem, tak tam nelítalo tolik prachu.

Supercharger

20.2.2021 v 14:34 | Nahoru | #3
Jo přetryskat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Supercharger

20.2.2021 v 17:07 | Nahoru | #4

petruMRD píše: jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html Tady se můžeš kouknut, jak se liší otryskování v rámci jednoho typu v závislosti na typu filtru. Obecně otevřené sání- větší tryska, uzavřené sání- menší tryska. Jinak tohle sání dělá větší kravál než třeba jitrnice. U 250 je rozdíl mezi tryskami větší, než u třech půlek.



Díky za tu tabulku ale měl jsem na mysli jestli ti už někdo zkoušel.Ty motorky co měly drátěnkový filtr měly i jiné karburátory takže dát trysky podle karburátou 2924 do karburátoru 2926 nemusí mít stejný efekt.

(reakce na) Supercharger

Skvělá odpověď, děkuji! 20.2.2021 v 18:06 | Nahoru | #5

sekáčmagor píše: Díky za tu tabulku ale měl jsem na mysli jestli ti už někdo zkoušel.Ty motorky co měly drátěnkový filtr měly i jiné karburátory takže dát trysky podle karburátou 2924 do karburátoru 2926 nemusí mít stejný efekt.

Tak když dám misto 24mm karbu 26 mm karb, budu muset dát větší trysky a naopak.
Proto píšu zaměř se na jeden typ moto se stejným karbem, kde je uvedený otryskování pro otevřený a uzavřený sání ( drátěnka, vs jitrnice) a uvidíš ten rozdíl sám. Např. u karburátoru 2926SB- 11 u motorky jawa 250 typ 353/04. Otevřený sání ht 120 vt 60, uzavřený sání ht 93 vt 50.

Supercharger

20.2.2021 v 18:27 | Nahoru | #6
Ono je to celkem logické, že otevřené sání potřebuje větší trysky, protože jde do motoru mnohem větší množství vzduchu (kratší a přímější cesta vzduchu přímo do karburátoru) a pulzačně vyplivnutá směs do sání jde u otevřeného sání pryč. Takže je to ochuzené. Pří filtrboxu se ta vyplivnutá směs zase vrací s čerstvým vzduchem zpět do motoru a tak jsou menší trysky.

Supercharger

20.2.2021 v 19:36 | Nahoru | #7
To bude taky individuální. Moje zkušenost při přechodu z nepůvodní drátěnky u uzavřeného sání na jelito jede 353 úplně v pohodě, ale až jsem vyhodil zapomenutý restriktor z krytu jelita, protože pocházelo z 592 . Tím nevylučuji nutnost přetryskování jak píše Uďa .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 559 prestavba na 590 Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Jawa ČZ Jawa ČZ anton_ 4 1.2.2024 v 21:29 NUTELIER
Veterán - výběr [1, 2] ČZ 125/473, Jawa 250/590, BMW R 35 SombreroMickey 37 30.1.2024 v 21:29 Dolin
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
dobíjanie batérie Jawa 250/590 jurasek151 10 4.5.2022 v 21:38 Ariete


TOPlist