Téma: Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
17.2.2021 v 10:12
Dobré dopoledne všem, řeším dilema. Uvažuji že bych pořídil lepší motorku na cestování se spolujezdcem.
(F800R) dohromady jsme 125/60kg.
Můžete mi někdo, kdo již máte vyřešeno a nebo jste řešili stejný problém poradit?
Převážná část bude stoprocentně po asfaltu. Ale podle toho co čtu na internetu tak vesměs GS jezdí po asfaltu. vy co máte
A další otázka: Rťák a rádiem vy co jej máte. Posloucháte ho za jízdy nebo je to zbytečný doplněk? Děkuji všem za příspěvky.
(F800R) dohromady jsme 125/60kg.
Můžete mi někdo, kdo již máte vyřešeno a nebo jste řešili stejný problém poradit?
Převážná část bude stoprocentně po asfaltu. Ale podle toho co čtu na internetu tak vesměs GS jezdí po asfaltu. vy co máte
A další otázka: Rťák a rádiem vy co jej máte. Posloucháte ho za jízdy nebo je to zbytečný doplněk? Děkuji všem za příspěvky.
Anketa: jakou?
R1250 RT
10
R 1200 RT
6
R1200 GS
2
R1250 GS
20
nebo GSA
5
1 reakcí na tento příspěvek Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Adventure s veľkými zdvihmi tlmičov a veľkou nádržou to je zbytočné. Taktiež vypletané kolesá, radšej ľahké liate. Vo dvojici 100% asfalt by som volil kvôli pohodliu asi RT, lepšia ochrana pred vetrom, z druhej ruky bude na tom lepšie RT ako GS...
Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
RT i GS(A) jsou vyborne motorky. Osobne bych vybiral spis podle toho, jak by vam byla ktera pohodlna.
RT je kapotovana a v lete se na ni muzes docela zahrat i kdyz si snizis stit. Na jare a na podzim tohle naopak muze byt vyhoda. Chlazeni vzduchem je lepsi na GS.
Ohledne radia - zalezi na vysce jezdce. Ja mam 2 metry a i pres nejvic vytazeny stit mi fici na helmu, takze mam celkem aerodynamicky hluk, takze v rychlostech nad 70-80 km/h stejne slysim houby. Jenze pokud jsi mensi a schovas se za stitem, tak je v pohode slyset i pri vyssich rychlostech. Osobne bych si uz moto s radiem nekoupil, ale dostal jsem dobrou nabidku na vystavenou funglovku se vsim vsudy, takze ho mam. Je hezke ho mit, ale kdyz neni, tak o nic neprijdes.
Osobne vlastnim RT i GSA z roku 2017 a RT je lepsi na delsi dalnicni presuny, kdezto GS je mi pohodlnejsi na courani se po vedlejsich silnicich. Na vasem miste bych si pujcil motorky na testovaci jizdu a zkusil, jak se vam na ktere sedi.
RT je kapotovana a v lete se na ni muzes docela zahrat i kdyz si snizis stit. Na jare a na podzim tohle naopak muze byt vyhoda. Chlazeni vzduchem je lepsi na GS.
Ohledne radia - zalezi na vysce jezdce. Ja mam 2 metry a i pres nejvic vytazeny stit mi fici na helmu, takze mam celkem aerodynamicky hluk, takze v rychlostech nad 70-80 km/h stejne slysim houby. Jenze pokud jsi mensi a schovas se za stitem, tak je v pohode slyset i pri vyssich rychlostech. Osobne bych si uz moto s radiem nekoupil, ale dostal jsem dobrou nabidku na vystavenou funglovku se vsim vsudy, takze ho mam. Je hezke ho mit, ale kdyz neni, tak o nic neprijdes.
Osobne vlastnim RT i GSA z roku 2017 a RT je lepsi na delsi dalnicni presuny, kdezto GS je mi pohodlnejsi na courani se po vedlejsich silnicich. Na vasem miste bych si pujcil motorky na testovaci jizdu a zkusil, jak se vam na ktere sedi.
Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Čo presne je "převážná část"?
Plus záleží i na výške, ak je niekto menšej postavy, GS mu môže byť veľké, RT je síce ťažšie, ale menšie - na druhej strane, čo som skúšal 1200 RT LC, tak mi prišlo, že ani nesedím na motorke, bol som dosť izolovaný od prostredia. Čo môže byť výhodou aj nevýhodou.
Plus záleží i na výške, ak je niekto menšej postavy, GS mu môže byť veľké, RT je síce ťažšie, ale menšie - na druhej strane, čo som skúšal 1200 RT LC, tak mi prišlo, že ani nesedím na motorke, bol som dosť izolovaný od prostredia. Čo môže byť výhodou aj nevýhodou.
1 reakcí na tento příspěvek Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Za mě určitě 1200,1250GS všestranná,pohodlná a hlavně perfektně obratná Ale ještě bych s tím aspon půl roku počkal,nechci malovat čerta na zeť,ale v zájmu globalistů,zelených a EU je zcela znemožnit lidem volně cestovat.Pokud začnes sledovat situaci a plán,dojdeš ke stejnému závěru.Informace samozřejmě nemůžes brát z dostupných veřejných medií Snad se ale pletu
Vyzkoušel jsem obě a RTčko vyhrálo. Ohledně rádia - mám a použil jsem to snad jednou. Vozím z 99% baťůžek a poslouchat tři zdroje "hluku" už bylo příliš . Ano, léto bych si dovedl představit bez plexi ale je tu jaro a podzim a plexi dost to prodlužuje sezónu.
1 reakcí na tento příspěvek Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
...každá liska si chválí svoj ocas... ale proč nevzit tu krasavici, co máš v profilové fotce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
MedWed> vzal jsem mladšího bráchu F800R. chtěl jsem to posunout o trošku vejš. A na 12 by na mě už moc foukalo. máš pravdu musím aktualizovat. Už jsem tam dával ještě když jsem myslel že budu mít tohle.
Pokud jde o jízdu v dešti, vyhrává RT, ta ochrana posádky je bezkonkurenční. Nevím, jak je u RT 1200/1250 řešeno umístění rádia. U 1100/1150 je na to schránka v kapotazi nalevo od nádrže. Buď je v ní rádio, nebo funguje jako docela objemný úložný prostor. Já mám druhou variantu a za první bych neměnil.
Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Nedávno byl na tohle někde srovnávací test (myslím že to bylo převzaté z Mottoradu a bylo to v Motocyklu). Jestli na cestování cendura, nebo cestovní silniční moto. A zrovna u BMW vyhrálo GS.
Není asfalt jako asfalt, po tuzemských silnicích se mi GS zamlouvá víc než RT/ST. I přes horší horší ochranu v dešti má GS průměrných českých silnicích lepší chování než silniční RT/ST s krátkým zdvihem (zejména) předního kola.
Naposledy editováno 20.02.2021 21:30:30
Naposledy editováno 20.02.2021 21:30:30
1 reakcí na tento příspěvek Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Záleží kolik na to máš peněz, reps. o jaký by se jednalo ročník.
RT mělo oproti GS více možností výbavy, třeba vyhřívaná sedla, tempomat, rádio. A to bylo pro pohodlné cestování výrazné plus.
Teď už všechno z toho můžeš mít i na GS, kromě rádia. Vlastnil jsem dvouvačkové RT (2010+) v plné výbavě a rádio byla skvělá věc. Poslouchal jsem i při jízde na dálnici, neměl jsem se slyšitelností problém. Jsem na hudbu zvyklej a používám i při soustředění na práci, takže mám tuhle potřebu asi trochu víc posunutou. Rádio na motorce (resp. na RT) je prostě skvělá věc a bez něj bych si ho nekoupil.
No ale RT jsem prodal a mám zase GS, resp. několik GS. Ač bylo RT skvělé, neměl jsem čas/chuť/možnosti jezdit dálky a já už jsem lapenej možnostma vyjet si na nějakou horší cestu, šotolinu, plánovat zase trochu divočejší cesty, i když na ně možná nevyjedu. Jasně, šotolinu projedeš na čemkoli, ale GS tam prostě víc patří. A nemusíš se děsit toho, že si poškrábeš kapoty.
Má volba a doporučení je tedy GS, pokud tě tyhle boční cestičky lákají a rád bys vyzkoušel i cesty více tímhle směrem. Pokud preferuješ maximální pohodlí a jenom asfalt, RT je skvělá volba a určitě kup s rádiem, resp. plnou výbavou.
RT mělo oproti GS více možností výbavy, třeba vyhřívaná sedla, tempomat, rádio. A to bylo pro pohodlné cestování výrazné plus.
Teď už všechno z toho můžeš mít i na GS, kromě rádia. Vlastnil jsem dvouvačkové RT (2010+) v plné výbavě a rádio byla skvělá věc. Poslouchal jsem i při jízde na dálnici, neměl jsem se slyšitelností problém. Jsem na hudbu zvyklej a používám i při soustředění na práci, takže mám tuhle potřebu asi trochu víc posunutou. Rádio na motorce (resp. na RT) je prostě skvělá věc a bez něj bych si ho nekoupil.
No ale RT jsem prodal a mám zase GS, resp. několik GS. Ač bylo RT skvělé, neměl jsem čas/chuť/možnosti jezdit dálky a já už jsem lapenej možnostma vyjet si na nějakou horší cestu, šotolinu, plánovat zase trochu divočejší cesty, i když na ně možná nevyjedu. Jasně, šotolinu projedeš na čemkoli, ale GS tam prostě víc patří. A nemusíš se děsit toho, že si poškrábeš kapoty.
Má volba a doporučení je tedy GS, pokud tě tyhle boční cestičky lákají a rád bys vyzkoušel i cesty více tímhle směrem. Pokud preferuješ maximální pohodlí a jenom asfalt, RT je skvělá volba a určitě kup s rádiem, resp. plnou výbavou.
Vlastním už třetí BMW, první dvě bylo 1100RT a teď mám K1200Lt. Zkusil jsem i GŠ 1150 a 1200. Jak tady někdo psal záleží na tom kde chceš jezdit jestli opatrný terén a nebo jen silnice. Za mě RT a nebo K jsou hltači km se skvělou výbavou a kufry na vybavení. U GŠ mě trochu vadila výška a taky malý štít kde jsem se ne schoval. Rádio takřka nepoužívám ale pouštím si přes něj muziku z mp3. Oba typy mají své pro a proti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Peacemaker píše: Rádio na motorce (resp. na RT) je prostě skvělá věc a bez něj bych si ho nekoupil.
O čo je to lepšie než v Intercome?Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
U mě vyhrálo R 1200 RT LC a za těch najetejch 55oookm mam stejnej názor. Jezdim 90% ve dvou a na kafe i na dálku. Volba pneu pak naznačuje limity a mimo asfalt je fajn nezapomenout vypnout stabilizaci )
Ty motorky mají stejnej motor takže projev bude hodně podobný. Co je ale jiná kapitola to je posez, na RT jsi o dost níž. Taková ale opticky víc uhlazená a komfortnější je RT. Taky je tam lepší ochrana před větrem. Ten Advík má nádech dobrodružství a díky rámům vydrží i upadnutí a hrubší zacházení... Při objednávání nové motorky na výbavě fakt nešetři, lépe si to drží cenu.
Nejlepší bude, když si tu motorku půjčíš a svezeš se....
A kdyby jsi si ani po tom nebyl jistý svou volbou co je lepší, vem kolo bez sedla, nebo jestli jsi úplnej masochysta tak nějkou Jawu, a udělej si výlet 50 km ať víš jak to vážně nemá vypadat...
Nejlepší bude, když si tu motorku půjčíš a svezeš se....
A kdyby jsi si ani po tom nebyl jistý svou volbou co je lepší, vem kolo bez sedla, nebo jestli jsi úplnej masochysta tak nějkou Jawu, a udělej si výlet 50 km ať víš jak to vážně nemá vypadat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Metric píše: O čo je to lepšie než v Intercome?
No napadá mě pár výhod:
- nevybije se
- rychlé a pohodlné ovládání
- nevláčíš na helmě bradavici o x gramech
- neutlumí okolní zvuky jako sluchátka (z hlediska bezpečnosti, jinak to může být naopak žádoucí)
- poslechneš i bez helmy
- je to cool :)
Ale interkom jsem nikdy nepoužíval a chápu, že má zase své výhody.
(reakce na) Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Peacemaker> Díky za info, väčšina tých bodov ma buďto necháva chladným (bez helmy) alebo s nimi nesúhlasím (ovládanie, hmotnosť, útlm zvukov), preto mi to prišlo zbytočné. Tak je to na zváženie každého, najdôležitejšie je byť spokojný s vlastnou motorkou
Ještě bych se zamyslel, jak snáším vedro. Protože v létě na RT tě neochladí vítr při jízdě. Taky se podívej, že v létě dost lidí na RT, ale i na jiných takto plně kapotovaných cestovních motorkách, jezdí v tričku ....
Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Ahoj,
jsem v podobne situaci, akorat ze jsem v lete 2019 koupil nove RT1200 v plne palbe - po 100t sleve protoze to byla jeste 1200 z roku 2018.
Je to super motorka, draha pri nakupu a bohuzel rychle ztracejici cenu v provnani s GS - za veci jako radio ti nikdo 30t navic neda...
Motorka stala v lete 2019 499t, ted ma najeto 20t a realna prodejni cena je kolem 400t... GS a jeste vice GSA tak rychle neklesaji. Z pohledu investice je urcite lepsi GSA.
Pred tim jsem 14 let jezdil na GS1100 a pak 2.5 roku na GSA1200 (z roku 2011).
Na GSA jsem v tezkem terenu v severni Kanade a v Gruzii videl, ze je na me nalozena motorka pri mych 173cm prilis vysoka a tezka.
Proto jsem se rozhodl koupit RT na Evropu a plan byl koupit k ni GS1150 na cesty po svete. Ted mam ale 4 mesicni dceru takze s cestama po svete je konec...
Zustal jsem s RTckem. Na silnici je to lepsi motorka nez GS nebo GSA - byt vim, ze srovnani se starsimi modely neni uplne koser, ale ma nekolik vychytavek ktere ji na silnicich v Evrope delaji lepsi nez GS. I presto ze je na silnici lepsi, presmyslim ze RT prodam a vratim se zpet ke GS nebo GSA.
Jak vidim vyhody po najetych 20t
- motorka je od pocatku navrhovana ciste na silnice - zadny kompromis
- perfektni ochrana pred vetrem - zvlastne s velkym stitem od Wunderlichu - na dalnicich uzasny
- elektricky nastavitelny stitek - pri dlouhych presunech super vec
- kufry propojeny s centralnim zamikanim - nepotrebujes klic, v porovnani s klasickyma kuframa nebo nedej boze hlinikacema naprosto uzasny... treba na helmu na parkovisti. Vse je tak snadne a rychle... Klicenku mas stale v kapse a pri odchodu od motorky zmacnes talcitko, vse se zmakne, pri prichodu jednim stisknutim vse odemknes.
- vyhrivana sedla - pri jizdach kolem 0 nebo se zenskou pri chladnejsim pocasi na podzim
- motorka je za jidy velice obratna. I s 276kg se krasne vodi a v zatackach se paradne vyradis. Ma nizsi teziste nez GS a pokud jsi mensi jako ja, tak se s motorkou na miste lepe manipuluje.
- na dlouhe cesty opravdu super stroj
- sedlo a madla pro spolujezdce - sestra se mnou jezdila na GSA i RT a RT jasne vyhralo - nevim jak GSA od roku 2013...
- repraky hraji opravdu dobre a muzes hudbu poslouchat i na dalnici - musis mit alespon trochu pootevreny stitek aby se zvuk do helmy dostal.
No a nevyhody...
- pro nekoho jsou stupacky vysoko a boli ho kolona pri celodenni jizde - Wunderlich dela snizene o 3cm. Nekomu pozice na GS prijde pohodlnejsi
- po celodenni jizde je hmotnost znat. Jezdivam na dlouhe jednodenni vylety do Rakouska ktere maji kolem 800-1000km a v pozdnich odpolednich hodinach pri projizdeni ostrych zatacek uz citim vahu motorky. Ale mozna ze uz taky starnu... Nocni dalnicni navrat je OK - tempomat, eletricky nastavitelny stitek a super svetla :)
- v lete muze byt horko, ale zadna hruza
- je to nevyhoda??? motorka je draha a na novou se urcite vyplati havarijni pojistka. Me stoji 15t za rok. Na cenu motorky odekvatni cena, ale zase za 15t mas spoustu benzinu... Kdyz mi spado GSA tak byl skrabanec na padaku a rohu kufru. Nic se nestalo. Stejny pad na RT by stal opravdu ranec... V tom je GS k nezaplaceni a drobne sramy takovym motorkam slusi ;) Na RT se sice delaji ruzne padaky ale me se to nelibi a nikdy nedostahnes toho co s GSA a hlinikacema. Takze havarijni pojistka :)
- poslouchat hudbu za jizdy z repraku je takovy zvlastni a svobodnejsi nez repraky v helme, ale pokud chces solidni zvukovy projev tak je stejne lepsi kvalitni repro do helmy. Nektere tony z repraku pri vyssi hlasitosti zanikaji. Nevyhodou je take to, ze nejde radio sparovat s telefonem - spotify z telefonu v reprakach neuslysis... Musis tam dat flashku naformatovaou na FAT32 - mam Android nevim jak je to s Applem. Skakat mezi pisnickama jde pouze po jedne, neumi to skakat po slozkach. Jestli to cele stoji za 30t nevim... Rocnik 2021 uz to ma jinak
Tim jak ma RT dobrou ochranu proti pocasi tak muze byt trochu nudne. Do Jizni ameriky uz na motorce nepojedu tak se alespon po celem dni poprat s poradnou bourkou :) RT je super ve dvou na cesty nejen k mori ale treba na vylet k Neziderskemu jezeru. Pro samotnyho jezdce je treba super na sluzebku do Holandka abys tam dojel rychle a mohl fungovat. RT se nevyrovna autu, ale dojedes mnohem svezejsi nez na GSA - natoz GS - a cestou zpet se o vikendu vydovadis v Ardenach a pak nonstop po dalnici domu... Na ty moje polosilene cesty do Rakous je to perfektni.
Takze proc vlastne premyslim o GS a GSA kdyz RT naplnuje vse co opravdu potrebuju? Ted kdyz jsem to sepsal tak ani nevim. Musim si to jeste v hlave srovnat aby z toho nebylo jen pozerstvi na GSA (jeste bych si k te 30l nadrzi mohl dat na cesty po Evrope kanystriky na kurfy :))) ) nebo nenaplnitelna touha vratit se do nedavneho svobodneho zivota bez dcery pro jejiz usmev bych udelal cokoli ale dalky mi chybi...
Nevim jestli ti muj popis nejak pomuze, sam mam v hlave zmatek... :)
Mej se krasne a hodne najetych kilometru bez nehod.
jsem v podobne situaci, akorat ze jsem v lete 2019 koupil nove RT1200 v plne palbe - po 100t sleve protoze to byla jeste 1200 z roku 2018.
Je to super motorka, draha pri nakupu a bohuzel rychle ztracejici cenu v provnani s GS - za veci jako radio ti nikdo 30t navic neda...
Motorka stala v lete 2019 499t, ted ma najeto 20t a realna prodejni cena je kolem 400t... GS a jeste vice GSA tak rychle neklesaji. Z pohledu investice je urcite lepsi GSA.
Pred tim jsem 14 let jezdil na GS1100 a pak 2.5 roku na GSA1200 (z roku 2011).
Na GSA jsem v tezkem terenu v severni Kanade a v Gruzii videl, ze je na me nalozena motorka pri mych 173cm prilis vysoka a tezka.
Proto jsem se rozhodl koupit RT na Evropu a plan byl koupit k ni GS1150 na cesty po svete. Ted mam ale 4 mesicni dceru takze s cestama po svete je konec...
Zustal jsem s RTckem. Na silnici je to lepsi motorka nez GS nebo GSA - byt vim, ze srovnani se starsimi modely neni uplne koser, ale ma nekolik vychytavek ktere ji na silnicich v Evrope delaji lepsi nez GS. I presto ze je na silnici lepsi, presmyslim ze RT prodam a vratim se zpet ke GS nebo GSA.
Jak vidim vyhody po najetych 20t
- motorka je od pocatku navrhovana ciste na silnice - zadny kompromis
- perfektni ochrana pred vetrem - zvlastne s velkym stitem od Wunderlichu - na dalnicich uzasny
- elektricky nastavitelny stitek - pri dlouhych presunech super vec
- kufry propojeny s centralnim zamikanim - nepotrebujes klic, v porovnani s klasickyma kuframa nebo nedej boze hlinikacema naprosto uzasny... treba na helmu na parkovisti. Vse je tak snadne a rychle... Klicenku mas stale v kapse a pri odchodu od motorky zmacnes talcitko, vse se zmakne, pri prichodu jednim stisknutim vse odemknes.
- vyhrivana sedla - pri jizdach kolem 0 nebo se zenskou pri chladnejsim pocasi na podzim
- motorka je za jidy velice obratna. I s 276kg se krasne vodi a v zatackach se paradne vyradis. Ma nizsi teziste nez GS a pokud jsi mensi jako ja, tak se s motorkou na miste lepe manipuluje.
- na dlouhe cesty opravdu super stroj
- sedlo a madla pro spolujezdce - sestra se mnou jezdila na GSA i RT a RT jasne vyhralo - nevim jak GSA od roku 2013...
- repraky hraji opravdu dobre a muzes hudbu poslouchat i na dalnici - musis mit alespon trochu pootevreny stitek aby se zvuk do helmy dostal.
No a nevyhody...
- pro nekoho jsou stupacky vysoko a boli ho kolona pri celodenni jizde - Wunderlich dela snizene o 3cm. Nekomu pozice na GS prijde pohodlnejsi
- po celodenni jizde je hmotnost znat. Jezdivam na dlouhe jednodenni vylety do Rakouska ktere maji kolem 800-1000km a v pozdnich odpolednich hodinach pri projizdeni ostrych zatacek uz citim vahu motorky. Ale mozna ze uz taky starnu... Nocni dalnicni navrat je OK - tempomat, eletricky nastavitelny stitek a super svetla :)
- v lete muze byt horko, ale zadna hruza
- je to nevyhoda??? motorka je draha a na novou se urcite vyplati havarijni pojistka. Me stoji 15t za rok. Na cenu motorky odekvatni cena, ale zase za 15t mas spoustu benzinu... Kdyz mi spado GSA tak byl skrabanec na padaku a rohu kufru. Nic se nestalo. Stejny pad na RT by stal opravdu ranec... V tom je GS k nezaplaceni a drobne sramy takovym motorkam slusi ;) Na RT se sice delaji ruzne padaky ale me se to nelibi a nikdy nedostahnes toho co s GSA a hlinikacema. Takze havarijni pojistka :)
- poslouchat hudbu za jizdy z repraku je takovy zvlastni a svobodnejsi nez repraky v helme, ale pokud chces solidni zvukovy projev tak je stejne lepsi kvalitni repro do helmy. Nektere tony z repraku pri vyssi hlasitosti zanikaji. Nevyhodou je take to, ze nejde radio sparovat s telefonem - spotify z telefonu v reprakach neuslysis... Musis tam dat flashku naformatovaou na FAT32 - mam Android nevim jak je to s Applem. Skakat mezi pisnickama jde pouze po jedne, neumi to skakat po slozkach. Jestli to cele stoji za 30t nevim... Rocnik 2021 uz to ma jinak
Tim jak ma RT dobrou ochranu proti pocasi tak muze byt trochu nudne. Do Jizni ameriky uz na motorce nepojedu tak se alespon po celem dni poprat s poradnou bourkou :) RT je super ve dvou na cesty nejen k mori ale treba na vylet k Neziderskemu jezeru. Pro samotnyho jezdce je treba super na sluzebku do Holandka abys tam dojel rychle a mohl fungovat. RT se nevyrovna autu, ale dojedes mnohem svezejsi nez na GSA - natoz GS - a cestou zpet se o vikendu vydovadis v Ardenach a pak nonstop po dalnici domu... Na ty moje polosilene cesty do Rakous je to perfektni.
Takze proc vlastne premyslim o GS a GSA kdyz RT naplnuje vse co opravdu potrebuju? Ted kdyz jsem to sepsal tak ani nevim. Musim si to jeste v hlave srovnat aby z toho nebylo jen pozerstvi na GSA (jeste bych si k te 30l nadrzi mohl dat na cesty po Evrope kanystriky na kurfy :))) ) nebo nenaplnitelna touha vratit se do nedavneho svobodneho zivota bez dcery pro jejiz usmev bych udelal cokoli ale dalky mi chybi...
Nevim jestli ti muj popis nejak pomuze, sam mam v hlave zmatek... :)
Mej se krasne a hodne najetych kilometru bez nehod.
minuly patek jsem mel moznost mimo sveho R srovnat GSA a RT jizdne a posez GS (modely 21) a bohuzel musim rict, ze kdybych mel volit na zaklade patecniho dojmu, vzal bych GSA. RT totalne propadlo posezem "jako na rakete" proste mimo motorku, na ni, misto v ni, jak se mi to libi...
... nicmene radio na RT je cool, a klidne bych za nej priplatil.
Za moznost srovnani dekuji Jardovi .
... nicmene radio na RT je cool, a klidne bych za nej priplatil.
Za moznost srovnani dekuji Jardovi .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Destroyer píše: Adventure s veľkými zdvihmi tlmičov a veľkou nádržou to je zbytočné. Taktiež vypletané kolesá, radšej ľahké liate. Vo dvojici 100% asfalt by som volil kvôli pohodliu asi RT, lepšia ochrana pred vetrom, z druhej ruky bude na tom lepšie RT ako GS...
Ohledně těch kol... Tohle je hodně rozšířený mýtus, že lité kola jsou o hodně lehčí - nejsou.
Naposledy editováno 11.04.2022 22:03:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Zdenek1976> nemáš pravdu, predné je ťažšie o maximálne pol kila, ale široký zadný ráfik dokáže ušetriť aj 3 kg hmotnosti. Je to rotujúca hmotnosť, ktorá priamo ovplyvňuje jazdné vlastnosti...
(reakce na) Jaká na cestování: R 1200/1250 GS Adv nebo R 1200/1250 RT
Destroyer> Zrovna u GS, na které jsi reagoval je u předního kola rozdíl 847g (5460g vs 6307g) a u zadního jen 776g (4600 vs 5376g) ve prospěch litých kol. Což není tak velký rozdíl.
Naposledy editováno 11.04.2022 22:11:28
Naposledy editováno 11.04.2022 22:11:28
Neodvažuju se radit. Najel jsem na 1150GSA všude možně ca 100tkm. Mám ji rád. Měl jsem roupy, svezl se na 1200GS a rozdíl se mi zdál relativně malý. Tak jsem zcela změnil rybník, koupil jsem si lehčí, výkonnější a výhradně silniční trojválec Tracera 9GT. Jsem z toho zcela nadšený, samozřejmě- když příjde větší díra, tak je to rána. Ale báwo jsem si nechal na cesty na východ a určitě na něj zase dojde... Každopádně resumé z porovnání je, že je to neporovnatelné- jiné ve všem...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... | Jakub-1 | 45 | Včera v 23:46 Metric |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 34 | 26.3.2024 v 10:06 kokosman |
Servis BMW R 1200 RT | Vlastík.2882 | 7 | 25.3.2024 v 19:37 Dr.fík |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
ESA R1250GSA BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 3 | 18.3.2024 v 10:06 padr |