bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa ČZ 150/352
14.2.2021 v 00:26
Zdravím borci mám doma Jawu čz 150/352 medzityp. Motor ide na volnobeh akonáhle pridám začne dusiť a nechce do otáčok. Karburátor som čistil, predstih som nastavoval dalej neviem čo by sa dalo. Ďakujem za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 14:30 | Nahoru | #1
Má to dynamo nebo magneto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 16:57 | Nahoru | #2
Kohlstein> Magneto

(reakce na) Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 17:19 | Nahoru | #3

Jawista22 píše: Kohlstein> Magneto


Neřešitelný problém . Zapal to a nebo to předělej na jiný typ zapalování.

Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 18:07 | Nahoru | #4
jen znacim

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 18:33 | Nahoru | #5
To spíš vypadá na něco s palivem, buď nedotéká benzín anebo ho je moc.
- Je čistý / průchozí kohoutek?
- Filtr na palivové hadičce je?
- Plovák funguje správně? Neuchcává se to?
- Jehla je na správném zářezu?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 18:33 | Nahoru | #6
...a nečistils ten karbec tak vehementně, že zacpals nejaků dírku?
Páč pokud je zapalko v cajku, tak ti tam nejde benzín...
To može byt způsobené aj nedostatečně průchodným kohůtkem paliva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 19:31 | Nahoru | #7
milfordoj> Kohútik je čisty filter mám plavák bol problém že nezastavoval tak som kupil druhy karburator a ihlu mám na 2 záreze zhora

(reakce na) Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 19:34 | Nahoru | #8
Zdenalbenal> Ten karburátor som vyčistil tak na rýchlo

Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 21:59 | Nahoru | #9
karburátor rozebrat do šroubku, všechny kanálky pročistit štětinou, případně měděným drátkem (ne ocelovým)

Jawa ČZ 150/352

14.2.2021 v 22:18 | Nahoru | #10
Hlavní tryska nebo jehla

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 07:13 | Nahoru | #11
.. může to i dělat píst. Měl jsem kroužek připečený k pístu a netěsnil. V otáčkách ztrácel výkon a dusil se. Většinou je to nedostatek paliva, nestíhá dotékat v karburátoru. U mě to byl ale zmiňovaný kroužek. A toho hledání 8-) co jsem si užil, než šel dolů válec

Naposledy editováno 15.02.2021 07:14:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 11:55 | Nahoru | #12
ThomsonMotorson> Karburátor som celý rozobral do posledneho šrobu vyčistil a stále nič. Tými piestnymi kružkami to neni tie som pozeral už dávnejšie. Asi to bude tým zapalovaním slabo hádže iskru

(reakce na) Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 12:30 | Nahoru | #13
Jawista22> Jo, no, tak to už máš prakticky poslední možnost.. Já dělal karbec cca 8x. Všechno tehdá nasvědčovalo na málo paliva. Nakonec to byl píst. Slabá jiskra, to sem řešil jako první. Výměny svíček, kabelu atd. Uvidíš, co vymyslíš.. Pak to sem napiš. Je to poučení pro další hledající
Buď zdráv

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 13:14 | Nahoru | #14
Jawista22> A šroubek bohatosti na 1 a 1/2 otáčky? Ale je pravda, jak říká ThomsonMotorson, že občas se musí s karburátorama tak laborovat, že někdy funguje až třeba třetí karburátor.

Jela někdy motorka s daným karburátorem na plný výkon? Nebo tam je ten karburátor nově? Možná bych zkusil vyčistit svíčku a nechal motorku chvíli běžet, ať pak uvidíš barvu svíčky (ano, jen na volnoběh to je blbé, ale když to nechce jet, tak alespoň vyzkoušet).

A ještě blbý dotaz - víčko nádrže je funkční? Jestli se ti třeba nedělá podtlak v nádrži, to se občas také stává - zkus to bez víčka a uvidíš.

Ohledně síly jiskry - subjektivně to řeším vyndáním svíčky, která se dotýká hlavy a nakopnutím s rukou na svíčce. Pokud tě jiskra fakt kopne, tak tam moc problém není

(reakce na) Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 13:38 | Nahoru | #15
milfordoj> Srôb bohatosti boli 2 otáčky. Motorka s pôvodným karburátorom išla na plný výkon. Vyskúšam to nakopnúť s rukou ma sviečke uvidim potom. A viečko je v pohode podtlak tam nejde skúsim aj bez neho

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 13:38 | Nahoru | #16
Ještě nezapomeň zkontrolovat správnou těsnost příruby ( mezi válcem a přírubou) a správné nasazení karburátoru na přírubu. Pokud to chytá, je problém v dodávce paliva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 13:50 | Nahoru | #17
libor600> Tam sa to nevymieňalo od výroby takže možno bude aj tam problém pozriem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 16:27 | Nahoru | #18
Jawista22> A proč se měnil karburátor? Základní pravidlo u Jaw a Čezet - pokud to funguje, tak se v tom nehrab

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 17:05 | Nahoru | #19
milfordoj> Nezastavoval plavák

(reakce na) Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 19:16 | Nahoru | #20

Jawista22 píše: milfordoj> Kohútik je čisty filter mám plavák bol problém že nezastavoval tak som kupil druhy karburator a ihlu mám na 2 záreze zhora


A to se musí hned měnit celej karburátor? Co takhle nejdřív vyčistit, popřípadě zalapovat jehlu, seřídit? Ježišmarijájóózefe tyhle starý stroje se nechají opravovat. To není jako ty nový, kde se rozsvítí jedna kontrolka a musí se měnit půlka motoru.
Závadu bych viděl v nedokonalým seřízení bohatosti směsi. Přečti si třeba knížku od Dočkala, a snaž se dokonale pochopit funkci.
Co vzduchový filtr? Jezdilo to dříve s tímhle? Taky mě kdysi vytrestal jinej filtr.
A ta rada - kontrola jiskry rukou taky není úplně nejlepší. Kopne tě i malá. Hodně napoví barva, měla by být jasná bílá/namodralá. Když je do červena, tak to ukazuje na chybu. Ale odhaduju, že to nebude příčina závady.

(reakce na) Jawa ČZ 150/352

15.2.2021 v 21:00 | Nahoru | #21
Jawista22> Tak to stačilo vyměnit plovák, jehlu a víko plovákovky, nemusel se měnit celej. Anebo jak říká vencac, zalapovat jehlu.

vencac> vím že kontrola jiskry rukou není empirická, ale když jsem měl slabý magnet, tak pocitově to kopalo méně než s nabuzeným. Ale s barvou díky, dobré vědět. Snad červenou jiskru nikdy neuvidím

Jawa ČZ 150/352

16.2.2021 v 06:52 | Nahoru | #22
Můžeš mít střihlej klínek na magnetu. Dost častá závada.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa ČZ 150/352

16.2.2021 v 13:09 | Nahoru | #23
Ahoj,
koukal jsi na odvzdušnění víčka nádrže? Ta dírka se občas ucpe a pak neteče dost benzínu.

(reakce na) Jawa ČZ 150/352

16.2.2021 v 14:27 | Nahoru | #24
ČZ123> Áno dierka nieje ucptá benzín tečie

Jawa ČZ 150/352

23.2.2021 v 13:34 | Nahoru | #25
...a teče dostatečně?
Páč u takového stroje musí dotíkat tak dvě deci za minutu...aspoň...
U tychto strojků se projevujů závady dvojím stylem - když sů změny v chodu né náhlé, tak to obvykle bývá způsobené tým, že to nemá co zapálit.
Když sů změny rychlé (střílá to), bývá zpravidla zádrhel v eletrice.
Néni to vždy stopro, ale dost často to tak je.

Jawa ČZ 150/352

29.9.2021 v 21:05 | Nahoru | #26
Zdravim mam problem s jawa cz 150/352 v minulosti som sem uz pisal. Dal som zapalovanie na repas nabudenie magneta novov navite cievky. Pred par dnami mi zapalovanie prislo odskusal som vsetko islo super a nahle zhasol motor a odvedy nejde iskra. Neviete niekto co za tym moze byt? Dakujem za rady

Jawa ČZ 150/352

20.10.2021 v 12:29 | Nahoru | #27
Měl jsem podobný problém u ČZ 175/477a byl částečně ucpaný přívod vzduchu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 hluska 2 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Dotaz Jawa 150/352 Šuánek 6 24.8.2023 v 22:34 Dolin
První moto pro dceru Jawa 150/352 olgabrodska1 19 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54
Samolepky na jawach Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 21 10.1.2023 v 18:28 Zdenalbenal


TOPlist