bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozvody
7.2.2021 v 07:32
Zdravím,potřebuji poradit,jak nastavit rozvody.Mám na mysli časování.Prošel jsem plno manuálů,ale o rozvodech nic.Skládám motor a chybí mi už jen nastavit rozvody.Děkuji





Rozvody

7.2.2021 v 11:09 | Nahoru | #1
To je dost odvážné tvrzení, že v manuálech o rozvodech nic. Vsadil bych se, že tento kus manuálu je přesně o tom:

Rozvody

7.2.2021 v 14:16 | Nahoru | #2
Tak tohle jsem hledal.Děkuji,moc jsi mi pomohl.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvody

7.2.2021 v 16:21 | Nahoru | #3
Kdyby ti po nastartování motor vibroval, nechtěl držet volnoběh a celkově měl projev jednoválce, tak máš časování válců vůči sobě posunuté o otáčku.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvody

7.2.2021 v 19:09 | Nahoru | #4
O.K. díky za info.klika je v horní úvrati a ventily ve střihu, takže mělo by to jet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody

7.2.2021 v 21:41 | Nahoru | #5

Ekeb píše: O.K. díky za info.klika je v horní úvrati a ventily ve střihu, takže mělo by to jet.

Vzhledem k tomu, ze TA je dvouvál do V s přesazenou klikou, tak záleží, aby sel střih a zápal stridaly ve správném pořadí při daném pootoceni kliky.

Rozvody

8.2.2021 v 06:41 | Nahoru | #6
Uděláš jeden válec. Pak otočit klikou o 180 a děláš druhy válec.

Když to uděláš tak ze uděláš predni válec který bude na značkách FT a pootocis jen o kousek kde hned bude značka RT tak to bude jak psal Vilém. Takový jednovalec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody

8.2.2021 v 08:51 | Nahoru | #7
vilemx> Kolik jsou vlastně ty úhly mezi zápalama? Podle těch čísel v manuálech by to mělo být 232°/ 488°, ale všechno je to psané ve stylu: otoč tam - otoč zpátky, pak ještě otoč ... Nikde jsem nenašel o tomhle nějaký údaj. A kolik bude ted úhel, když se přední válec přiblíží k zadnímu o jednu otáčku? Kdo zná odpověď? Je to 128/592°?

(reakce na) Rozvody

8.2.2021 v 09:58 | Nahoru | #8

vilemx píše: Kdyby ti po nastartování motor vibroval, nechtěl držet volnoběh a celkově měl projev jednoválce, tak máš časování válců vůči sobě posunuté o otáčku.



Před mnoha lety, v dobách neinternetových, jsem tak složil vulkána 750... po nastartování, na centrálním stojanu, sám vypochodoval z dílny .... bohužel, pro nápravu, opět celá rozborka a motor z rámu

(reakce na) Rozvody

8.2.2021 v 10:53 | Nahoru | #9
Ekeb a Kohlstein> Kdysi jsem napsal na africatwin web návod i pro blbý, aby si bezhlavým točením klikou a vačkou méně zkušení neudělali potkana nebo po složení neměli 750 jednobuch:

Nastavování rozvodů

Pozor, pokud je píst poblíž horní úvrati, tak se nemůže vačkou nebo klikou točit jen tak pro legraci, natož silou. Hrozí ohnutí ventilů! Proto je lepší vyndat svíčky a otáčet klikou lehce. V případě náhlého odporu klikou pootočit zpět, otočit vačkou do polohy PÁLÍ a pokračovat v práci.

1. pootočit klikou tak, aby ryska na rotoru alternátoru ukazovala na RT, tedy zadní válec do horní úvrati,
2. pootočit klikou o 180 stupňů,
3. nastavit zadní vačku do střihu, tj. nadzvedává všechny ventily a rysky rozvodového kola jsou rovnoběžně s rovinou hlavy,
4. pootočit klikou o 180 stupňů a nastavit rysku na RT, tedy zadní válec do horní úvrati,
5. nasadit řetízek na zadní rozvody. Nesmí se zapomenout mít při nasazování řetízku stlačený klínek na napínáku, aby měl napínák volný chod,
6. pootočit klikou PROTI SMĚRU hodinových ručiček asi o 120 stupňů až na rysku FT,
7. nastavit přední vačku do pozice "pálí", tj. ventily jsou uvolněny a rysky rozvodového kola jsou rovnoběžně s rovinou hlavy,
8. nasadit řetízek na přední rozvody. Nesmí se zapomenout mít při nasazování řetízku stlačený klínek na napínáku, aby měl napínák volný chod,
9. ručně protočit motor několikrát dokola a překontrolovat, zda sedí rovnoběžnost rysek rozvodových kol s rovinami hlav při současném nastavení rysek na RT a FT.

Pokud je vše v pořádku, tak nezbývá než seřídit ventilové vůle. To je popsáno v záložce Ventily

Pozor, při nastavování vaček i otáčení klikou se musí postupovat s citem. Jinak hrozí, že se potkají otevřené ventily s pístem a při použití síly nebo startéru může dojít k jejich poškození!!!

Ne vždy vychází rovnoběžnost rysek rozvodových kol přesně s rovinou hlavy. Je to dáno výrobními tolerancemi a opotřebováním ozubených kol, řetízků i vodících lišt. Čím více jsou tyto díly opotřebovány, o to více jsou rysky na rozvodových kolech pootočeny ve směru hodinových ručiček oproti rovině hlavy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist