1 reakcí na tento příspěvek Rozvody
1 reakcí na tento příspěvek Rozvody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody
Ekeb píše: O.K. díky za info.klika je v horní úvrati a ventily ve střihu, takže mělo by to jet.
Vzhledem k tomu, ze TA je dvouvál do V s přesazenou klikou, tak záleží, aby sel střih a zápal stridaly ve správném pořadí při daném pootoceni kliky.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody
vilemx píše: Kdyby ti po nastartování motor vibroval, nechtěl držet volnoběh a celkově měl projev jednoválce, tak máš časování válců vůči sobě posunuté o otáčku.
Před mnoha lety, v dobách neinternetových, jsem tak složil vulkána 750... po nastartování, na centrálním stojanu, sám vypochodoval z dílny .... bohužel, pro nápravu, opět celá rozborka a motor z rámu
Nastavování rozvodů
Pozor, pokud je píst poblíž horní úvrati, tak se nemůže vačkou nebo klikou točit jen tak pro legraci, natož silou. Hrozí ohnutí ventilů! Proto je lepší vyndat svíčky a otáčet klikou lehce. V případě náhlého odporu klikou pootočit zpět, otočit vačkou do polohy PÁLÍ a pokračovat v práci.
1. pootočit klikou tak, aby ryska na rotoru alternátoru ukazovala na RT, tedy zadní válec do horní úvrati,
2. pootočit klikou o 180 stupňů,
3. nastavit zadní vačku do střihu, tj. nadzvedává všechny ventily a rysky rozvodového kola jsou rovnoběžně s rovinou hlavy,
4. pootočit klikou o 180 stupňů a nastavit rysku na RT, tedy zadní válec do horní úvrati,
5. nasadit řetízek na zadní rozvody. Nesmí se zapomenout mít při nasazování řetízku stlačený klínek na napínáku, aby měl napínák volný chod,
6. pootočit klikou PROTI SMĚRU hodinových ručiček asi o 120 stupňů až na rysku FT,
7. nastavit přední vačku do pozice "pálí", tj. ventily jsou uvolněny a rysky rozvodového kola jsou rovnoběžně s rovinou hlavy,
8. nasadit řetízek na přední rozvody. Nesmí se zapomenout mít při nasazování řetízku stlačený klínek na napínáku, aby měl napínák volný chod,
9. ručně protočit motor několikrát dokola a překontrolovat, zda sedí rovnoběžnost rysek rozvodových kol s rovinami hlav při současném nastavení rysek na RT a FT.
Pokud je vše v pořádku, tak nezbývá než seřídit ventilové vůle. To je popsáno v záložce Ventily
Pozor, při nastavování vaček i otáčení klikou se musí postupovat s citem. Jinak hrozí, že se potkají otevřené ventily s pístem a při použití síly nebo startéru může dojít k jejich poškození!!!
Ne vždy vychází rovnoběžnost rysek rozvodových kol přesně s rovinou hlavy. Je to dáno výrobními tolerancemi a opotřebováním ozubených kol, řetízků i vodících lišt. Čím více jsou tyto díly opotřebovány, o to více jsou rysky na rozvodových kolech pootočeny ve směru hodinových ručiček oproti rovině hlavy.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |