globalmoto_unor





Téma: Motorka na dojíždění do práce i výlety
Ahoj, rád bych se poradil s vámi zkušenějšími.

Co řeším: Jezdil jsem řadu let na skútru Yamaha Majesty 250. Vloni jsem si koupil funglovku Kawasaki Versys 650 . Zajel jsem na ni do Rakouska, pojezdil kolem Ostravy.

Budu se stěhovat a čeká mě denní dojíždění do práce 60 km převážně po dálnici + jízda po Ostravě . O víkendu se rád sem tam projedu a párkrát do roka vyrazím s báglama někam u nás i do zahraničí. Versyska je na dlouhé cestování pohodlná, v pohodě motorka. Na každodenní dojíždění, jízdu po městě a projížďky po okreskách mi ale přijde zbytečně velká, těžká (217 kg) a trochu neohrabaná . Uvažuju, že bych ji prodal a koupil si něco menšího, s lepší spotřebou a zábavnějšího. Ale co?

Líbí se mi třeba Tracer 700, Leoncino 500 Trail, KTM 390 Adventure a taky naháče, hlavně ty s kulatým světlem jako je SV650 , nebo CB 650R . Vím, že jsou to dost odlišné motorky. Proto jsem tady a proto bych se rád zeptal vás. Věřím, že spousta lidí tu řešilo podobnou situaci a vybírali. Budu moc rád za vaše postřehy, rady, tipy... Předem díky a pěkný den.

PS: Ještě dodám, že jezdím bez baťůžku . A možná taky to, že mi na Versys 650 trochu vadí, že docela cuká - hlavně při podřezování a brždění motorem.


Naposledy editováno 05.02.2021 17:56:46

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

9.2.2021 v 05:30 | Nahoru | #61
To bude ždímačka s KTM 390 Adv abys udržel rozumné tempo na dálnici pak nezapomeň na další téma KTM 390 ADV veruz dalnice

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

9.2.2021 v 06:30 | Nahoru | #62
kawapavel>

Motorka na dojíždění do práce i výlety

9.2.2021 v 07:41 | Nahoru | #63
J.J Jednoválec na dálnici

Motorka na dojíždění do práce i výlety

9.2.2021 v 10:18 | Nahoru | #64
ždímačka akorát na dálnici vytáčet každou rychlost aby to trochu jelo

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

9.2.2021 v 10:32 | Nahoru | #65
Zkušenost z dojíždění do práce 45 km (tam 45, zpátky 45) na ER-6 (stejný motor):
- spotřeba skoro 5 litrů/100 km
- náklady na gumy brutální
- servis každých 6 tisíc km
- ....
Prostě nejlepší motorka na dojíždění mi nakonec vyšla Suzuki. Tedy - Suzuki Swift (nepatrně vyšší spotřeba, výrazně nižší další provozní náklady).
A motorka do práce jela jen párkrát za rok, když bylo fakt krásně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

9.2.2021 v 11:01 | Nahoru | #66
650ccm> Presne tak , jak pisu uz driv nejlepsi na takove dojizdeni je auto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

10.2.2021 v 11:59 | Nahoru | #67

FatBoy105th. píše: 650ccm> Presne tak , jak pisu uz driv nejlepsi na takove dojizdeni je auto



To možná platí při dojíždění někde na venkově, mezi vesnicemi a pro někoho, kdo jezdí na motocyklu nerad, ale na dojíždění z vesnice do města (nemusí to být velkoměsto, stačí Olomouc) je skutečně lepší motocykl, auto není v centru města kde zaparkovat, bezplatně už vůbec ne a cesta z práce, během dopravní špičky je v autě čiré utrpení díky vemenům, co jezdí ve městě maximální rychlostí 25 km/h a z křižovatek zrychlují jako kilometr dlouhý nákladní vlak s parní lokomotivou.

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

10.2.2021 v 14:12 | Nahoru | #68
Maxipes_Fík> Mám stejnou zkušenost, kolo ny ráno i odpoledne, na motorce/skútru vším projedeš a ještě se projedeš ;)

Motorka na dojíždění do práce i výlety

10.2.2021 v 17:00 | Nahoru | #69
No nevim, dojíždět denně do práce 60km na moto si nedokážu moc představit v našem podnebí, možná pár týdnů v roce...

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

10.2.2021 v 18:20 | Nahoru | #70
Spíš pár měsíců

Jinak je celkem zvláštní, číst na motorkářském diskuzním fóru, když se někdo ptá, jakou motorku na dojíždění do práce, odpovědi typu, fiat panda. Asi jinej gang, no.

Jinak sám jsem jezdil do práce 30 km na VFR800 několik měsíců ročně několik let. Teď teda se přešlo na HO, ale snad se to od května umoudří. Takže loni jen 4 měsíce. Ale je fakt, že nehákuju v kolbence od 6, ale mám pružnou pracovní dobu

Naposledy editováno 10.02.2021 18:30:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

10.2.2021 v 19:15 | Nahoru | #71
CB600> Největší problém je v té dálnici. 120km denně pořád rovně asi žádná motocyklová guma dlouho nevydrží. Snad jedině inspirovat se v US a obout na to úzkou automobilovou gumu ale nebude mu sedět rozměr.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

10.2.2021 v 19:48 | Nahoru | #72
Turistický gumy jsou na to dělané, mají ten střed fakt fest odolnej. Navíc píše převážně po dálnici, takže část bude i mimo. A na něčem slabším ta guma i v tomto režimu musí vydržet 10k km. Jako ploška tam nejpíš časem bude, ale s tím se dá žít.

Naposledy editováno 10.02.2021 19:52:17

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

10.2.2021 v 20:05 | Nahoru | #73
CB600> Ne nejsou. I turistická guma se sjede do placky. Mám to po dálnici asi 25km, a při dojíždění stejně guma začne rychle placatět - řešení je nejezdit zpátky po dálnici ale zatáčkama. Tam zase ztratím ráno ušetřený čas. Sice se rád svezu ale praktickým pohledem je dojíždění po dálnici na motorce prostě nesmysl.

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2021 v 21:00 | Nahoru | #74
Jezdím na noční 15 km a z noční 10 Km, na ranní obráceně. Jezdím na TRK 502X (235 kg) a naprostá spokojenost. Z těch moto co jsi psal bych si pořídil Leoncino 500 Trail. Pěkná a zábavná.

Naposledy editováno 11.02.2021 18:33:03

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2021 v 21:58 | Nahoru | #75
Na dojíždění, město plus dálnici, bych viděl optimální hondu NC750. Minimální provozní náklady, minimální údržba, motorka fest držák s dlouhými servisními intervaly, do města pohodlná a obratná, dálnice v pohodě. Možná optimální ve verzi DCT. Mrkni na Youtube na tenhle model a přečti si zkušenosti zahraničních uživatelů v diskuzích pod tím. Jsou jich tam kvanta a spousta z nich používá tuhle motku právě pro tyhle účely. V podstatě bez výjimky maximální spokojenost. A za sebe to můžu jen potvrdit - mám, používám. Supr. Ale není to nic pro ty, kdo hledají vysoký adrenalin ani naopak pro mrdání se věčně sedmdesát při tzv. "kochačce". Svižně, plynule, v pohodě, lehce, předvídatelně, a ne nijak nudně. Mám tu motorku rád.

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

10.2.2021 v 22:56 | Nahoru | #76
stráťa> 60 km tam i zpět, takže dohromady ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

10.2.2021 v 23:05 | Nahoru | #77
Codo> o NC 750X jsem uvažoval i vloni, když jsem kupoval toho Versyse. Byl jsem se včera mrknout na Hondy a Yamahy. Projet se to teď samozřejmě nedá, ale... Seděl jsem na CB 500X. Malá, příjemná, akorát do ruky, pocitově podobná jako KTM 390 Adventure. NC 750X o poznání delší, ale pořád docela přijemne nízká. Tracer 700 něco mezi tím a vím, že má pod kapotou. Až bude počasí, chtěl bych to všechno projet. Mazec, kolik tím vybírání člověk ztratí času, ale vlastně mě to hrozně baví. Taky to tak máte? ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

11.2.2021 v 02:32 | Nahoru | #78

Maxipes_Fík píše: To možná platí při dojíždění někde na venkově, mezi vesnicemi a pro někoho, kdo jezdí na motocyklu nerad, ale na dojíždění z vesnice do města (nemusí to být velkoměsto, stačí Olomouc) je skutečně lepší motocykl, auto není v centru města kde zaparkovat, bezplatně už vůbec ne a cesta z práce, během dopravní špičky je v autě čiré utrpení díky vemenům, co jezdí ve městě maximální rychlostí 25 km/h a z křižovatek zrychlují jako kilometr dlouhý nákladní vlak s parní lokomotivou.



Když si začneš podrobně cestu měřit čas dojetí, tak vemena která jedou 25km/h tě sice hrozně štvou, ale na čas dojetí je to marginální rozdíl. Více méně, dokud se hýbeš, tak nabíráš jen minuty. Průser je, že v autě nikdy nevíš, kdy se zastavíš a 1 km ti pak trvá 10 minut. Každá minuta v zácpě je minuta k času dojezdu. Někdy se v autě zácpám vyhnu, někdy mě to dožene, motorka je pro mě pojistka, že v zácpě nikdy neuvíznu a tak i když mám něco domluveného, stačí mi jen minimální rezerva.

Motorka na dojíždění do práce i výlety

11.2.2021 v 11:54 | Nahoru | #79
Dovolil by som si súhlasiť s "650ccm". Auto ako Swift je na podobné dochádzanie ideálne - nízka spotreba, lacný servis, poistka... + cena je dnes celkom smiešna. Človek nemusí jazdiť do práce autom denne. Kľudne môže ísť 2 až 3 dni motorkou a zvyšok autom (podľa počasia, nálady...).
Nakoniec, do práce jazdí motorkou pomerne málo ľudí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2021 v 13:10 | Nahoru | #80

jincom píše: Codo> o NC 750X jsem uvažoval i vloni, ... Seděl jsem na CB 500X. Malá, příjemná, akorát do ruky, pocitově podobná jako KTM 390 Adventure. NC 750X o poznání delší, ale pořád docela přijemne nízká. Tracer 700 něco mezi tím a vím, že má pod kapotou. Až bude počasí, chtěl bych to všechno projet. Mazec, kolik tím vybírání člověk ztratí času, ale vlastně mě to hrozně baví. Taky to tak máte? ?



To je jedna z nejpříjemnějších motorkářskejch činností, řekl bych
Mimochodem k tomu posedu - na motosalónu jsem si oseděl všechny hondice a pod prdelí mi byla nejpříjemnější 750. Tam se to lámalo.. Proto ji mám nakonec doma, že Je to moc příjemná motorka.

Naposledy editováno 11.02.2021 14:33:14

2 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2021 v 14:35 | Nahoru | #81
Úpřimně, asi osobně nejsem takový ten "pravý" motorkář. Najezdím nakonec i docela málo km ročně na motorce. Dojíždím z Benešova do Prahy. Nejsem ani typický typ pro sako, avšak trochu vypadat musím. Přesto se těším na dny, kdy můžu jet motorkou. Protože stačí, aby u Čestlic někdo vymyslel nějaký "zlepšovák", něco se tam "pokakalo" a z 25 minut na těch mých cca 40km je minut 50. Když pojedu zadem po staré Benešovské a užiju si zatáčky kolem Sázavy a/nebo pojedu direkt po staré... je to vždy alespoň těch 40 minut. Noťas i slušná kaťata s polobotkama pobere kufřík na nosiči a v kanclu se převleču. Dálnici se vyhýbám, byť těch 35kW v dvouválci už těch tacho 140 dává v pohodě, ale pocit sucha a bezpečí i zábava jsou pryč. Zato před Prahou si to na dvoječku - troječku po okresce a přes vesnice hladce proprdím kolem stojících aut. Dojedu vysmátý. Zvažoval jsem Kymco 400 jako minimální skútr, který by to dal. Ale Guzzi vyhrála. Kardan, gumy vydrží věčnost, servisní interval také na pohodu, materiál pro servis pár kaček. Tak 2-3 dny od jara do podzimu se to dá, sem-tam potřebuji služebák, takže ve výsledku to je spíše den za týden. Jsem za něj rád.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

11.2.2021 v 16:27 | Nahoru | #82

Codo píše: Mimochodem k tomu posedu - na motosalónu jsem si oseděl všechny hondice a pod prdelí mi byla nejpříjemnější 750. Tam se to lámalo.. Proto ji mám nakonec doma, že Je to moc příjemná motorka.

Ono si to treba vyskúšať aj počas jazdy - ja som raz mal možnosť porovnať Africu a NC750X a hoci mala NC pohodlnejšiu sedačku (Africa v tomto moc nevyniká), na rozbitej ceste sa zasa prejavilo pruženie. Vo všeobecnosti, aspoň čo sa týka cestovných endúr, rozdiel v odpružení a podvozku medzi 600/700 a 800+ zodpovedá rozdielu v cene, aký majú, teda 200-225 a 300+.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

11.2.2021 v 16:27 | Nahoru | #83
MarioV2> Nevim , kde v Praze fungujes , ale stacilo by tam vysekat travnik tak 400x20m a mohl by jsi pendlovat mezi Prahou a Nesvacilama pekne Cessnou nad kolonou na D1 by jsi se chechtal smichy a jeste vypustil toaletu

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

11.2.2021 v 16:50 | Nahoru | #84
MarioV2> Hezký napsané Taky jsem tak jezdil na skútru. Sako a notas do kufru, pod bundou košile, zaparkovat vyměnit bundu za sacko a hurá do práce ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2021 v 18:00 | Nahoru | #85
FatBoy105th.> Vlastním 390 Adventure a tak několik postřehů dám: model 2020 a 2021 se neliší vůbec ničím. Jen 2020 je homologován EUR 4 a model 2021 má homologaci EURO 5. I na štítku na motorce z r. 2020 mám uvedenoEuro 5 a ve velkém TP mám Euro 4. Co se týče ceny, tak se dá stále pořídit za 155 ticek. Za 172 je to už za mě předražený a šel bych do Hondy CB500X, která byla můj druhý favorit. KTM má tedy tvrdší sedlo. Dá se zvyknout, nebo vyřešit náhradou ergo . Vibrace téměř nula a na silnici v zatáčkách fakt zábava. Ochotně jde do zatáček a zábavný faktor velký. Motor nad 6 tis. ot. je na silnice mimo dálnici naprosto dostačující. Záměrně jsem si vybíral slabší, neb jsem už starší typ a nechtěl bych se někde zrakvit zkoušením limitů Jak je motorka lehká, tak při vyšší rychlosti nad 140 už je fouknutí větru z boku znát. Měřím 180cm a vážím 100 kg a poskládám se na ní v poho. Pro jízdu ve dvou při mé váze a objemu v pase už to ale není. Na terén skoro zapoměň, protože origo gumy na mokrém blátě a trávě kloužou jako prase. Leda obout špunty. / plánuju vyzkoušet až odjedu ty origo. Pérování je sice stavitelný, ale mám to nastavení dle tabulky na komfort a pořád je to proti např. Suzuki V stromu tvrdá koza. Ocrana proti větru - koupil jsem si vyšší plexi - pasuje z Advíka 790 a už je to ok. na původní plexi jsem si připadal s helmou jako mucholapka. Kdybych si měl znovu vybírat ? šel bych do ní zas ale jen za těch 155 tisíc, což byl taky důvod, proč jsem se nakonec nerozhodl pro hondu. I za 165 tis. což byla loňská katalogová cena se mi to zdálo moc. Jinak ta váha je super při manipulaci. (suchá hm. 157kg) Mám v garáži už narváno (čtyřkolka ,synovo enduro, 2x sekačka, kola, a další zahradní píčoviny) tak se aspoň při manipulaci nenadřu Jo a na YT blogu jednou stopu bude dávat Jindra recenzi z dlouhodobého testu, tak to čekuj.

Naposledy editováno 11.02.2021 18:02:33

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

11.2.2021 v 18:04 | Nahoru | #86

Metric píše: Ono si to treba vyskúšať aj počas jazdy - ja som raz mal možnosť porovnať Africu a NC750X a hoci mala NC pohodlnejšiu sedačku (Africa v tomto moc nevyniká), na rozbitej ceste sa zasa prejavilo pruženie. Vo všeobecnosti, aspoň čo sa týka cestovných endúr, rozdiel v odpružení a podvozku medzi 600/700 a 800+ zodpovedá rozdielu v cene, aký majú, teda 200-225 a 300+.



Je to tak. NC není motorka na tankodrom. Jezdím na verzi S, teda silniční, a na normálních silnicích je odpružení úplně v pohodě. Myslím, že i pro verzi X platí totéž. Opravdový cenduro to podle mě není. "Zadání" od autora vlákna ale je "po městě a na dálnici"
Jinak jestli má Africa horší sedlo než enco, tak už fakt nevim, co v tý hondě vyváděj?! Origo na NC je tak do dvou set km, pak už nic moc. Vyhodil jsem proto to origo sedlo do prdele a koupil od SHADu, je to určitě lepší.

Naposledy editováno 11.02.2021 18:05:50

Motorka na dojíždění do práce i výlety

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2021 v 18:10 | Nahoru | #87
Zrovna na každodenní ježdění do práce a polety po okreskách versyse už pár let užívám.A dost mě to s nim baví.Zábavnej nežeroucí dvouvál,obratná,velikej rejd se taky hodí.Nějaká ochrana před slotou tam taky je.Hned bych ho neprodával a zkusil se ještě trochu vyjezdit

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

11.2.2021 v 20:30 | Nahoru | #88
fernetfernet> Ahoj diky za informace volal jsem dealerovi a jak pises , tak jediny rozdil 2020vs2021 je v homologaci urcite si ji na jare pujcim , ale max za tech 154.000 , za ktere ted nabizi 2020 . Pomer cena , vykon , hmotnost , fun faktor je podle mne u 390ADV optimalni . Jo a mych 178cm/104kg je podobnych

(reakce na) Motorka na dojíždění do práce i výlety

11.2.2021 v 22:36 | Nahoru | #89

Mr.Dreamer píše: Když si začneš podrobně cestu měřit čas dojetí, tak vemena která jedou 25km/h tě sice hrozně štvou, ale na čas dojetí je to marginální rozdíl. Více méně, dokud se hýbeš, tak nabíráš jen minuty. Průser je, že v autě nikdy nevíš, kdy se zastavíš a 1 km ti pak trvá 10 minut. Každá minuta v zácpě je minuta k času dojezdu. Někdy se v autě zácpám vyhnu, někdy mě to dožene, motorka je pro mě pojistka, že v zácpě nikdy neuvíznu a tak i když mám něco domluveného, stačí mi jen minimální rezerva.



O pár minut mě nejde, mám to 19 km, ale dost mě sere, když nějaké bezohledné hovado, které má dojem, že silnice jsou jeho vlastnictví, bezdůvodně pomalou jízdou omezuje plynulost provozu, zdržuje ostatní řidiče, kteří by jinak jeli normálně, asi to vnímám jako určitou formu omezování osobní svobody, hlavně když se to vemeno v klobouku a s platem vajíček za zadním oknem nedá kvůli hustému provozu v protisměru předjet.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce i výlety

12.2.2021 v 13:31 | Nahoru | #90
Po 40 letech ježdění na různejch moto občas do práce bych řek že na moto až tak nezáleží, daleko důležitější je oblečení.
Ráno kosa, pokud se jezdí na 6tou a ještě delší vzdálenosti na jaře a na podzim tma.
Než na moto celej rok tak radši to nejblbější auto, nebo změnit zaměstnání.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 8 14.3.2024 v 10:57 PD5
Nolan n100-5 Kawasaki Versys 650 jandam 26 12.3.2024 v 23:14 Duchodcee
Dodatečné ceny u dealera Kawasaki Versys 650 MartyFox 14 10.3.2024 v 20:21 Ubrus1
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Kawasaki Versys 2007 přebíjení Kawasaki Versys 650 housle 10 25.2.2024 v 19:53 Pedl

TOPlist