bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak utiahnut správne krk řizení
3.2.2021 v 23:50
ahoj, prosím poradi mi niekto jak správne utiahnuť matku na ložiská řizení? Podľa manualu ju mám utiahnut 47Nm a potom komplet všetko nastrojit. Nakoniec to mám silomerom zmerat. Predpokladam že ak mám dosiahnuť hodnôt na silomere tak budem musieť povoliť spodnú maticu a v tento moment neviem či to mam zas všetko rozložiť,trochu povoliť spodnu matku a zas poskladať a tak dookola až kim nedosiahnem predpisanej hodnoty na silomere. Ďakujem za každú dobrú radu

Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 07:04 | Nahoru | #1
niekedy sa to nedá podľa manuálu, a niekedy je to podľa manuálu nedostačujúce. Vtedy to robím od oka. Máš tam veľké kuželíkové ložisko, to znesie väčší rozptyl. podstatné je aby to pri otáčaní nedrhlo a keď namontuješ koleso, tak aby to nemalo vôľu.

Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 08:11 | Nahoru | #2
Utáhni to na moment a jdi od toho. Pokud jsi ložiska měnil nemusí sedět tam kde mají, takže to utahuj tak dlouho, dokud nepůjde otáčet ztuha, pak o 1/4 otáčky povol.

1 reakcí na tento příspěvek Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 10:00 | Nahoru | #3
Ale prd. Tady je skutečně potřeba mechanický cit - utáhni to tolik, aby vidlice (bez kola), padala na stranu s lehkým odporem.
Když to přetáhneš - motorka bude v zatáčkách hyperaktivní a bude tě neustále nutit měnit směr
Když to utáhneš málo - vůle a rychlé opotřebení horního ložiska, později i samotného uložení ložiska. A to řešit nechceš.

1 reakcí na tento příspěvek Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 11:19 | Nahoru | #4
Ten moment 47Nm a podobně bývá často jen pro první dotažení. Dotáhnout na tento moment, zatočit od dorazu k dorazu a potom povolit. Pak se udává buď hodnota na siloměr, případně menší moment (14Nm a podobně). Pokud bys to na těch 47 nechal, určitě to bude moc a řízení půjde ztuha.

1 reakcí na tento příspěvek Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 11:45 | Nahoru | #5
Tady si asi někdo plete seřízení vůle a finální dotažení šroubu svrchu na horních brejlích.
Jde to třeba takhle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 12:44 | Nahoru | #6
Robertek> presne tak som to robil akurát bez vidlic potom som zistil že v manuali su predpísané momenty a ešte aj mám použiť silomer ložiská som lisoval tak dúfam že su na doraz..ešte to skúsim s tymy vidlami jak píšeš. dik

(reakce na) Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 12:45 | Nahoru | #7
Freeman11>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 12:47 | Nahoru | #8
Kohlstein> A ty hodnoty se budou nějak zásadně lišit bez horních brýlí? Nevim, ono né všude je tak “easy” přístup, abys to tam mohl ťukat jen s povolenou horní matkou.
Podle svého citu bych to nastavil bez horních brýlí, změřil to, prdnul je tam, změřil to a když by to nesedělo, zas bych to sundal a ubral/přidal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 12:54 | Nahoru | #9

MaRRtan píše: Robertek> presne tak som to robil akurát bez vidlic potom som zistil že v manuali su predpísané momenty a ešte aj mám použiť silomer ložiská som lisoval tak dúfam že su na doraz..ešte to skúsim s tymy vidlami jak píšeš. dik



Taky ctím servisní manuály. Ale jsou věci, který se za léta používání stroje mění a zrovna tenhle postup aplikuji od jaw po japonce a funguje to. Musí to od středové polohy do krajní spadnout samo, ale s určitým lehkým odporem, jakoby “tlumeně”.
Ale pozor!
Opravdu si to takřka vždy sedne a po 500 - 1000 km je dobrý to opět zkontrolovat a většinou to chce dotáhnout

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 12:54 | Nahoru | #10
Robertek> Nezapomeň, že matky tam míváme obvykle dvě, seřizovací a kontra, a mezi nima podložku.

(reakce na) Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 13:02 | Nahoru | #11

Kohlstein píše: Robertek> Nezapomeň, že matky tam míváme obvykle dvě, seřizovací a kontra, a mezi nima podložku.


Většinou si nastavim seřizovací tak, aby to bylo ok, udělám si rysku matka/rám, povolím jí a kontra utahuju tak, aby byla ta spodní, seřizovací na rysce. A klidně i několikrát opakuji, dokud nejsem spokojen.
Edit: Samozřejmě to chce utahovat rázy a né nějakým klíčem, to by tenhle postup nefungoval.

Naposledy editováno 04.02.2021 13:05:50

(reakce na) Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 13:05 | Nahoru | #12
Robertek> určite to skontrolujem po prvej jizde,diky za cenné rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 13:08 | Nahoru | #13
Kohlstein> dobry dotaz,spodnu matku zaistim hakovim klučom a vrchvu dotahujem druhým kľúčom tak aby mi pasovali drazky na oboch maticach. Snáď to robim dobre

Naposledy editováno 04.02.2021 13:09:14

(reakce na) Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 13:20 | Nahoru | #14
MaRRtan> Když je máš, je to ok

Jak utiahnut správne krk řizení

4.2.2021 v 19:35 | Nahoru | #15
Tak som to ešte dneska zvladnul utiahol som to na 47Nm potom povolil a utiahol na 8,8Nm nahodil horne brile a ešte som to pre istotu premeral silomerom a hodnoty sedia tak super, všetkým vám veľká vďaka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37
Vypne motor Honda CBR 600RR JesuaHamasia 3 5.4.2023 v 15:38 JesuaHamasia


TOPlist