Moc díky
2 reakcí na tento příspěvek Jawa Pérák františek Janeček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček
horajda_am píše: Jawa Pérák František Janeček
Delaj si z Tebe prdel. Maloktera motorka z te doby ma originalni vrtani bez vybrusu. Takze budou mit povetsinou o fous vetsi zdvihovy objem.
Jinak po valce doslo k dohode , ze objem 250 bude vyraben jako Jawa typ 12 (Perak) v komunisty ukradene tovarne tehdy jiz mrtveho Frantiska Janecka (odtud insignie FJ na dilech z teto tovarny) a objem 350 v komunisty ukradene tovarne Ogar (proto Ogar 350). Ogar byl pak v roce 1950 komunistickou Zbrojovkou prejmenován na Jawa 350 typ 18 (perak). "Perak" 250 i 350 byly pak vyraběny až do roku 1953, kdy byla predstavena kyvacka. Ale to bylo dlouho pote, co byli montovany posledni dily s insigniemi Frantiska Janecka. Takze dily s insigniemi FJ by asi na tristapadesatce nemely v zadnem pripade byt. Jinak specifika jednotlivych modelu jsou dobre popsana na strance Jawarmaniak
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Pérák františek Janeček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček
Továrna Frantiska Janecka byla znárodněna na základě Benešových dekretů v roce 1945. V této době to byl celkem obvyklý krok v celé řadě zemí jako je Francie, Británie pro zajištění obnovy hospodářství. Takže komunisti továrnu fakticky ukrást nemohli, neb jí již ukradl poslední demokraticky zvolený prezident doktor Beneš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček
FJRPEPA píše: Pesoun> Akorát, že všude jinde po čase vše zase vrátili do rukou majitele, což ovšem komunisti jaksi neudělali.
Nesmysl, například Renault Francie spíš skonfiskovala, zabavila bez náhrady. Ve světě fungovalo spíš znárodnění, to znamená, že se spíše měnila vlastnická struktura na jiné společnosti. U nás se spíš zestátňovalo. Majitelem se stal stát. V dekretech je i uvedeno, že původní vlastníci mají byt odškodněni, což se nikdy nerealizovalo. Autorem znárodnění v roce 1945 je navíc tehdejší sociální demokracie. Jedna z mála politických stran, která měla tendenci tlumit znárodnění byli snad jen Lidovci.
Naposledy editováno 30.01.2021 14:50:41
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Pérák františek Janeček
Naposledy editováno 30.01.2021 14:57:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček
No myslet si můžeš co chceš, ale pravdu tím neošálíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Pérák františek Janeček
A nebyla nakonec Jawa neprávem zcizena Vůdci a jeho Protektorátu, kteří po 15. březnu 1939 do tohoto podniku taktéž investovali nemalé prostředky?
Kohlstein píše: FJRPEPA> A oni ti komunisti té Jawě nějak ublížili?
Ne neublížili, vedli jste to dobře soudruhuzi. Přeci do doby socialismu a téměř komunismu nepojedeme na motorkách ale autem. Tak nějak znělo známé heslo
komunistů. A tak to také dopadlo, v roce 1990 byla Jawa o třicet roků pozadu, za všema ostatníma.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 314 | 4.4.2024 v 14:35 Dolin |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák | xbsalo | 12 | 20.2.2024 v 22:02 Dolin |
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák | Borntobewild | 45 | 22.12.2023 v 00:57 strecmen |