globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa Pérák františek Janeček
Ahoj chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte jaký má objem motoru jawa perak františek Janeček
Moc díky

Jawa Pérák františek Janeček

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2021 v 10:19 | Nahoru | #1
Druh motoru benzínový, dvoudobý, vzduchem chlazený
Počet válců 1
Obsah válce 248,5 ccm
Maximální výkon 9 k při 4250 ot/min
Karburátor JIKOV d=24 mm
Spojka 5 lamel
Počet rychlostních stupňů 4

Jawa Pérák františek Janeček

26.1.2021 v 11:50 | Nahoru | #2

Jawa Pérák františek Janeček

26.1.2021 v 12:36 | Nahoru | #3
Dneska už jsou všechny převrtané. Který konkrétní kus myslíš?

2 reakcí na tento příspěvek Jawa Pérák františek Janeček

26.1.2021 v 13:24 | Nahoru | #4
Jawa Pérák František Janeček

(reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

26.1.2021 v 13:38 | Nahoru | #5
horajda_am> Asi si pleteš Pérák František Janeček a Kroky Františka Janečka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

26.1.2021 v 13:48 | Nahoru | #6

horajda_am píše: Jawa Pérák František Janeček



Delaj si z Tebe prdel. Maloktera motorka z te doby ma originalni vrtani bez vybrusu. Takze budou mit povetsinou o fous vetsi zdvihovy objem.

Jinak po valce doslo k dohode , ze objem 250 bude vyraben jako Jawa typ 12 (Perak) v komunisty ukradene tovarne tehdy jiz mrtveho Frantiska Janecka (odtud insignie FJ na dilech z teto tovarny) a objem 350 v komunisty ukradene tovarne Ogar (proto Ogar 350). Ogar byl pak v roce 1950 komunistickou Zbrojovkou prejmenován na Jawa 350 typ 18 (perak). "Perak" 250 i 350 byly pak vyraběny až do roku 1953, kdy byla predstavena kyvacka. Ale to bylo dlouho pote, co byli montovany posledni dily s insigniemi Frantiska Janecka. Takze dily s insigniemi FJ by asi na tristapadesatce nemely v zadnem pripade byt. Jinak specifika jednotlivych modelu jsou dobre popsana na strance Jawarmaniak

Jawa Pérák františek Janeček

26.1.2021 v 14:31 | Nahoru | #7
Problém je v tom, že insignie FJ dneska vyráží kdokoliv na cokoliv a běžně raznice koupíš.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Pérák františek Janeček

26.1.2021 v 15:02 | Nahoru | #8
Dyť i RPEPA je má v profilovce

(reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

26.1.2021 v 15:08 | Nahoru | #9
PinkPanther>

Jawa Pérák františek Janeček

26.1.2021 v 19:49 | Nahoru | #10
Jaký objem má péro Františka Janečka? To by asi mohla vědět Markéta Muchová...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

30.1.2021 v 10:51 | Nahoru | #11
DrDNA01>
Továrna Frantiska Janecka byla znárodněna na základě Benešových dekretů v roce 1945. V této době to byl celkem obvyklý krok v celé řadě zemí jako je Francie, Británie pro zajištění obnovy hospodářství. Takže komunisti továrnu fakticky ukrást nemohli, neb jí již ukradl poslední demokraticky zvolený prezident doktor Beneš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

30.1.2021 v 11:19 | Nahoru | #12
Pesoun> Akorát, že všude jinde po čase vše zase vrátili do rukou majitele, což ovšem komunisti jaksi neudělali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

30.1.2021 v 13:58 | Nahoru | #13

FJRPEPA píše: Pesoun> Akorát, že všude jinde po čase vše zase vrátili do rukou majitele, což ovšem komunisti jaksi neudělali.



Nesmysl, například Renault Francie spíš skonfiskovala, zabavila bez náhrady. Ve světě fungovalo spíš znárodnění, to znamená, že se spíše měnila vlastnická struktura na jiné společnosti. U nás se spíš zestátňovalo. Majitelem se stal stát. V dekretech je i uvedeno, že původní vlastníci mají byt odškodněni, což se nikdy nerealizovalo. Autorem znárodnění v roce 1945 je navíc tehdejší sociální demokracie. Jedna z mála politických stran, která měla tendenci tlumit znárodnění byli snad jen Lidovci.

(reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

30.1.2021 v 14:49 | Nahoru | #14
Pesoun> Bavíme se tu o výrobě motocyklů pod značkou FJ a ta byla znárodněna podle Benešových dekretů protiprávně, neb ji protiprávně spojili dohromady se zbrojovkou Františka Janečka. Což je v podstatě jedno neboť by to komouši udělali o něco později, jak se všema ostatníma.

Naposledy editováno 30.01.2021 14:50:41

Jawa Pérák františek Janeček

30.1.2021 v 14:53 | Nahoru | #15
Nesmysl. Stát si v roce 1945 mohl znárodnit v podstatě co chtěl, pokud na tom zvláštní zájem republiky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Pérák františek Janeček

30.1.2021 v 14:56 | Nahoru | #16
Že by to nakonec udělali komouši není jedno, protože v té době by to udělala prakticky kterákoli jiná strana. To je ten podstatnej rozdíl.

Naposledy editováno 30.01.2021 14:57:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

31.1.2021 v 07:47 | Nahoru | #17
Pesoun>
No myslet si můžeš co chceš, ale pravdu tím neošálíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

31.1.2021 v 18:18 | Nahoru | #18
FJRPEPA> A oni ti komunisti té Jawě nějak ublížili?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Pérák františek Janeček

31.1.2021 v 21:38 | Nahoru | #19
Kohlstein: Ano, dovedli ji do kopru. Nebo máš pocit, že to byla koncem 90. let světová, konkurenceschopná fabrika?

(reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

31.1.2021 v 22:25 | Nahoru | #20
1100Virago> Co by za to dala třeba DKW a stovky dalších značek, dožít se devadesátek? Být Jawa nestátním podnikem, tak nepřežije rok 1965. Jak je to jen možné, že všichni ti západoněmeční, francouzští, britští a italští průmyslníci nedokázali svoje značky dovést tak daleko, jako ti komunisti? Což takhle podívat se na to i touhle perspektivou?
A nebyla nakonec Jawa neprávem zcizena Vůdci a jeho Protektorátu, kteří po 15. březnu 1939 do tohoto podniku taktéž investovali nemalé prostředky?

(reakce na) Jawa Pérák františek Janeček

1.2.2021 v 08:01 | Nahoru | #21

Kohlstein píše: FJRPEPA> A oni ti komunisti té Jawě nějak ublížili?



Ne neublížili, vedli jste to dobře soudruhuzi. Přeci do doby socialismu a téměř komunismu nepojedeme na motorkách ale autem. Tak nějak znělo známé heslo
komunistů. A tak to také dopadlo, v roce 1990 byla Jawa o třicet roků pozadu, za všema ostatníma.

Jawa Pérák františek Janeček

1.2.2021 v 15:35 | Nahoru | #22
Já tady pravdu neošaluji. To co píšu jsou fakta. Znárodnění Jawě v poválečných letech paradoxně pomohlo, Jako soukromá společnost by se nikdy nedostala ke kapitálu v takovém rozsahu jako společnost znárodněná. Mohla si proto dovolit celkem rychle zahájit velkosériovou výrobu motocyklů a opanovat poválečný trh. To, že se později rozhodla specializovat na východní trhy jí opět umožnilo vyrábět, protože nečelila konkurenci z Japonska, bohužel jí toto na přelomu 80 a 90tých let zlomilo vaz. Jak píše Kohlstein, kdyby jí neznárodnili a existovala ve svobodné Evropě, mohla mít problémy již s příchodem Japonské konkurence mnohem dřív. Navíc po třiceti letech a milionech dotací tu připomínat takovoudle křivdu je směšný. Dřív se hledal třídní nepřítel, dnes mají modří soudruzi za nepřátele a viníky všehozla komunisty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van Kyselizeli 36 8.4.2024 v 07:05 prcek123
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 314 4.4.2024 v 14:35 Dolin
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák Borntobewild 45 22.12.2023 v 00:57 strecmen


TOPlist