bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: startování během zimy
20.1.2021 v 12:26
Zdar borci, co řikáte na rady tohoto pána? Zejména na tzv. "konzervaci startem"? na videu od 11:55



Anketa: konzervujete startem během zimní odstávky?
ano
6%
6
ne
94%
87
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy

4.2.2021 v 18:07 | Nahoru | #121

maco píše: Já jsem nepsal že to vadí. Dej ale jednu do ledničky na nulu a jednu nech v teple a za půl roku zkus s nima nastartovat



Ta v ledničce bude mít nižší samovybíjení, když je necháš obě po tom půl roce srovnat na stejnou teplotu, bude na tom líp. Pokud ji necháš studenou, bude mít vyšší vnitřní odpor, takže nedá takový startovací proud resp. bude mít při startování vyšší ztráty jak ta teplá. Ale těma ztrátama se ohřeje, takže pokud není v háji kapacitně, bude se při třetím, čtvrtém startování chovat stejně jako ta teplá ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy

4.2.2021 v 19:27 | Nahoru | #122

maco píše: Já jsem nepsal že to vadí. Dej ale jednu do ledničky na nulu a jednu nech v teple a za půl roku zkus s nima nastartovat




Velkoryse to přejdu a nebudu tě ztrapňoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy

4.2.2021 v 19:31 | Nahoru | #123
ynzha> dokonce se při delším odstavení Aku doporucčuje uložit to do zimy

(reakce na) startování během zimy

4.2.2021 v 19:42 | Nahoru | #124

assassin píše: maco> Jak dlouho to musi bezet aby se baterka dobila?

Jinak proto pisu o rozdilu motorka vs skutr. Velke konstrukcni rozdily jsou i mezi motocykly - mam dve motorky, ktere po nekolika minutach na miste vari, vyhazi vodu a kdyz se to necha tak se to zadre... original stav, rv 2013 a 2014. Udela to i fungl nova...



Tak já to dělám jenom z toho důvodu že mi nová baterie u funglovky vydržela tak tři roky a když jsem ji chtěl nastartovat na jaře tak jsem nenastartoval a ta šla do hajzlu protože se už ani nenabila. Takže jsem si pak řekl že když to hovno vydrží tak nebudu kupovat novou zas na tři roky a tak jsem měl jednu a pořád jsem to přehazoval, několikrát za rok.

Pak mě už to přestalo bavit a koupil jsem druhou baterii a ještě nabíječku pro jistotu. V lednu vždycky startuju a pokud to jde tak to aspoň trochu projedu, když jsem zapadaný sněhem tak to jenom vytáhnu ven a na místě až se zahřeje motor tak simuluju jízdu na stojanu, co já vím tak deset minut. Nabíječka leží roky v rohu někde a ani jsem ji nikdy nepotřeboval a na jaře jsem vždycky nastartoval bez problému.

Jestli se tam na sucho něco dře, tak to bude podle mě víc pravděpodobné když motor stojí půl roku vkuse než když se obnoví olejový film ve válci nastartováním po dvou eventuálně jednom měsíci.

U Jawa šrotu který jsem měl kdysi ,tak tam byl zase problém opačný, od výroby vadný regulátor napětí, tam se baterka pořád přebíjela a někdy až vařila protože šly cítit výpary z kyseliny a přepad který vedl hadičkou ven tak mi to kapalo na výfuk a pak tam byly fleky jako to kyselina rozežrala, tam byla baterie v prdeli už asi po dvou letech ale na rozdíl od skútra to šlo aspoň roztlačit.

Baterie kiksne z ničeho nic i v létě i když je nabíjená a jezdí se, stalo se mi to jednou v Plzni, vyjedu z Opavy, najel jsem asi 500 km, ještě jsem tam něco pojezdil po okolí, večer jdu na akci, začalo pršet celý den a noc ochladilo se jak hovado, když přestalo tak chci vyjet, zmáčknu startér a už jsem věděl že neodjedu, šlo to ztuha a pomalu a pak konec.
Takže zpátky na hotel, tam mi zjistili telefon do suzuki v Plzni, tak jsem tam zavolal, s motorkama prý už skončili ale baterku tam mají, takže za hodinu přijelo auto s nabitou baterkou, vycvakal jsem jim prachy, vyměnil a jezdím s ní doted' .

U těch skůtrú taky vaří voda, stačí když jedeš chvilku pomalu, 30 nebo 40 a už zapíná ventilátor a nemusí být ani horko, při vypnutí motoru nikdy nevypínám klíčkem ale bud' chcípákem nebo stojanem a nechávám ventilátor doběhnout, někdy trvá i minutu než doběhne a vypne.

Nejhorší jsou kolony v létě, na dvě mám obzvlášt' vzpomínky, jedna u Mělníka kde stálo několik kilometrů kamionů a jedna u Hradce Králové kde na tom velkým kruháči za městem, se vykokotil rumunský kamion a zacpal tam příjezdy ze všech směrů, tam jsem půl hodiny vařil pěkně v červeným, krok sun krok, to už jsem měl bobky aby se tam něco nepojebalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy

4.2.2021 v 19:47 | Nahoru | #125

PetrL3 píše: ynzha> dokonce se při delším odstavení Aku doporucčuje uložit to do zimy


A když mi nová baterka nepřežila přes tři zimy tak to asi bylo tím že v zimě bylo teplo ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy

4.2.2021 v 19:49 | Nahoru | #126

PetrL3 píše:
Velkoryse to přejdu a nebudu tě ztrapňoval.


Přejdi si co chceš, moje praxe je jiná než tvoje teorie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy

4.2.2021 v 20:20 | Nahoru | #127

maco píše: A když mi nová baterka nepřežila přes tři zimy tak to asi bylo tím že v zimě bylo teplo ne



Ne, byl to šmejd nebo ti skútr žere nějaký ty mA.

(reakce na) startování během zimy

4.2.2021 v 20:21 | Nahoru | #128

maco píše: Přejdi si co chceš, moje praxe je jiná než tvoje teorie.



Ale příčina bude jinde, než se domnívaš.

startování během zimy

4.2.2021 v 20:25 | Nahoru | #129
Rekl bych ze zanovni burgman bude mit imobilizer a tudiz nenulovy klidovy odber... to je pro delsi stani bez nabijeni/odpojovani pro baterii smrt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy

4.2.2021 v 21:12 | Nahoru | #130

PetrL3 píše: Ne, byl to šmejd nebo ti skútr žere nějaký ty mA.


Možná to byl šmejd ale od té doby co startuju v lednu tak s ničím nemám problém

assassin - jo, imobilizér mají všechny burgmany které dostaly vstřikování místo karburátoru což jest od roku 2003.

Od nového modelu v roce 2007 dostal imobilizér navíc blikající kontrolku na palubovce která funguje zároveň coby plašič na zloděje která se automaticky vypíná po třech dnech když není aktivovaná klíčem otočeným ve spínací skříňce.

(reakce na) startování během zimy

5.2.2021 v 15:01 | Nahoru | #131
maco> jo tak immo s kontrolkou vytluce tu baterku za dva - tri mesice…

(reakce na) startování během zimy

12.2.2021 v 09:50 | Nahoru | #132
HornisGSX> Lépe odpovědět nelze, jen bych oněm "novátorům" s obhajobou "konzervačníh startů" poradil, nechť zmíněný proces zkrátí v tom smyslu, že do válců, event. výfuk. potrubí hned při odstavení na zimu rovnou nalejí několik ccm vody aniž by startovali motor a výsledného a zřejmě, dle jejich "úvahy" i žádoucího efektu bude dosaženo rovněž a ještě ušetřen čas !!!
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MV Agusta - kolik nás tady vlastně ... [1, 2, 3, 4] MV Agusta Brutale 910 R, MV Agusta Brutale 1078 RR, ... vonMildner 101 22.3.2019 v 16:44 Taziii
Co to je? MV Agusta Brutale 1078 RR, MV Agusta Brutale 1090, M... pycha 7 24.9.2015 v 15:34 tomasd.
Uchycení řídítek - dily MV Agusta Brutale 1090, MV Agusta Brutale 920, MV Ag... pycha 0 4.8.2015 v 01:17 pycha
MV Agusta 2010 - 2012 nová F4 a Bru... [1, 2] MV Agusta Brutale 1090, MV Agusta F4 1000 R, MV Agus... Poggy 44 16.10.2011 v 20:08 Poggy


TOPlist