bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Žere to olej
Ahoj lidi, dostal jsem naježeného scotera Aprilia Leonardo,jsem třetí majitel, problém je ze to žere olej a když třeba tyden nejdu a aspon jednou nenastartuju, tak musim vyndat svíčku a stříknout trocha benzinu, je to čtyřtakt.poradíte mi?

1 reakcí na tento příspěvek Žere to olej

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2021 v 19:02 | Nahoru | #1
Tak prvni problem je, ze je to aprilia, to je ale bohuzel neodstranitelna zavada
S tim volejem to muze byt 1000 a jedna pricina. Tak napriklad kouri to z vyfuku ? Nemam na mysli trochu vodni pary po startu, ale trvaly dym ? Pokud ano, muze byt uz motor vybehany. Stejne tak muze byt problem mozna v hlave - proste celkova seslost a asi to bude chtit generalku motoru.
Co se startovani tyka, tak snad jedine rozebrat, dokonale vycisti a opet seridit karburator...

3 reakcí na tento příspěvek Žere to olej

17.1.2021 v 19:14 | Nahoru | #2
Aprilia Leonardo 250 je snad nejhorší motor od Aprilie :/

Leonardo 125-150 VAROVÁNÍ: patří mezi nejlevnější ojeté maxiskútry, osazen je nepříliš spolehlivým motorem Rotax, náhradní díly na tento motor jsou extrémně drahé. Stejně jako SR, bourané modely trpí nestabilitou přední vidlice. Tomuto typu se určitě vyhněte

Jinak stírátka ventilů, kroužky, vyběhaný válec.

Osobně to dej na bazoš a někomu to naděl :D.

1 reakcí na tento příspěvek Žere to olej

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2021 v 19:40 | Nahoru | #3
To jsi asi hodně zlobil... co znamená že to žere olej? Kolik?

(reakce na) Žere to olej

17.1.2021 v 21:14 | Nahoru | #4
Johny_Servis> Pravě že to nekouří vůbec, a jde velmi pěkně za plynem.

(reakce na) Žere to olej

17.1.2021 v 21:21 | Nahoru | #5
kokoška.> To nadělili mě, ale co už, na něčem začít musim, to víš že pokukuji po Suzuki Burgman 650, bo když už ,tak už.Vím je to uplně něco jiného než to dvoukilo, ale ta suza mne velice láká, no a nebo už rovnou velkou moto, třeba něco jako Honda Varadero 1000, bože to je muj vlhkej sen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žere to olej

17.1.2021 v 21:25 | Nahoru | #6
karavanista> No za tyden ujedu tak 300 kilka km a sežere to lehce pod decku oleje.

Naposledy editováno 17.01.2021 21:26:12

Žere to olej

17.1.2021 v 21:37 | Nahoru | #7
Možná by pomohlo jiný olej, jinou viskozitu, pokud to jde.

Žere to olej

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2021 v 22:14 | Nahoru | #8
Už to tu zaznelo, ale pravdepodobne sú tesniace guferá ventilov po smrti a aj piestne krúžky. Možno aj valec. Poznáš to až po rozobraní. Ak bude valec celkom dobrý, tak ti postačia piestne krúžky a ventilové guferá. Ak to chceš len na chvíľkové vozenie na začiatok, tak tam daj ten hustejší olej a behaj na tom pokiaľ to pôjde.

Žere to olej

17.1.2021 v 22:45 | Nahoru | #9
Já mám na cygnusu oleje v rozsahu 10-40 až 20-50...je to hustotou dost rozdíl..

1 reakcí na tento příspěvek Žere to olej

18.1.2021 v 10:29 | Nahoru | #10
Záleží kolik toho oleje to bere. Pokud je to litr na tisíc km bych neřešil. Značkou to určitě nebude. I Honda, BMW nebo Haryk žerou oleje. Ničemu to nevadí. Zvaž co se vyplatí víc zda ho dolívat, nebo udělat repasi válce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žere to olej

18.1.2021 v 12:05 | Nahoru | #11
tripbiker> Každej nemá pincka, i decku na 1000 km bych řešil... Samozřejmě u některých starejch vran se řešení nevyplatí a je lepší to dojezdit a hodit ze skály, ale to nejspíš zakladatel tématu nechce. Že mají lidi vyglajdaný vrány i jiných značek opravdu neznamená, že spotřeba oleje je normální.

(reakce na) Žere to olej

18.1.2021 v 18:03 | Nahoru | #12

Jirka7611 píše: karavanista> No za tyden ujedu tak 300 kilka km a sežere to lehce pod decku oleje.



to tě tak žere? necelý deci na 300...tedy cca. 3dcl na 1000? ... ehm? twl je vůbec decilitr oleje v úbytku nějak rozumně měřitelný?

(reakce na) Žere to olej

18.1.2021 v 21:14 | Nahoru | #13
panTerek> zlatý můj pincek

Žere to olej

19.1.2021 v 06:14 | Nahoru | #14
Tak na začátek , Leonardo 250 nemá rotax ale motor od Yamahy . Vyniká spolehlivostí a hold je to motor starší koncepce tak si trochu oleje vezme . Pokud je to do 0,5L na 1000km tak osobně bych to neřešil. Mám to samé už od začátku , což je cca 10 sezón. Jinak po delším stání spadne benzín a jelikož čerpadlo je podtlakové tak čerpá benzín jen když je motor v chodu nebo startuje. Druhá věc je to , že nádrž je níže než motor tak bohužel startování po dlouhé době je shit. Dělám to tak , že 10 naprázdno protočím plyn a poté startuji , to zopakuji třeba 5x a vždy nastartuji. Bohužel toto je špatná koncepce skůtru už od výroby. Jinak je to skvělý skůtr

Naposledy editováno 19.01.2021 10:35:13

(reakce na) Žere to olej

19.1.2021 v 06:17 | Nahoru | #15
kokoška.> Motor 250 není od Rotaxu ale od Yamahy . Takže to co jste zkopíroval do svého příspěvku na Aprilii 250 nesedí . Ano Aprilia Leonardo 125 - 150 je motor Rotax,ale neplést s Leonardem 250. A pokud jde o vámi zmiňovanou Aprilii SR tak to je opět mimo. Do těchto strojů se za celou dobu výroby dávaly různé motory. Tak by to chtělo více specifikovat co je na tomto konkrétním typu špatně.

Naposledy editováno 19.01.2021 10:34:29

(reakce na) Žere to olej

19.1.2021 v 09:35 | Nahoru | #16

kokoška. píše: Aprilia Leonardo 250 je snad nejhorší motor od Aprilie :/

Leonardo 125-150 VAROVÁNÍ: patří mezi nejlevnější ojeté maxiskútry, osazen je nepříliš spolehlivým motorem Rotax, náhradní díly na tento motor jsou extrémně drahé. Stejně jako SR, bourané modely trpí nestabilitou přední vidlice. Tomuto typu se určitě vyhněte

Jinak stírátka ventilů, kroužky, vyběhaný válec.

Osobně to dej na bazoš a někomu to naděl :D.


Kvalita.
Pro zakladatele:
https://www.scootlan...ia-leonardo-250-300/
Jinak na této stránce najdeš opravdu hodně užitečných informací. Studuj

Žere to olej

19.1.2021 v 19:47 | Nahoru | #17
Apríllia Leonardo 250 má identický motor s Yamahu Majesty. Ak to zožerie na 1000km necelé 2dcl, tak to by som neriešil. Mne to na Majesty žralo na 300km 2dcl oleja. Valec bol riadne doryhovaný. Robil som výbrus, čo ma vyšlo s cestou cca 20€. No piest s krúžkami do 150 €. K tomu sada tesnenia a ďaľšie drobnosti. Prácu som si robil sám, takže som platil len materiál. Po ďaľších 30000km to zasa zožralo 1 až 2 dcl. oleja. To už som to neriešil. Malo to 82000km a prišlo to z IT, takže možno aj viac. Tankuj kvalitnejší benzín alebo dávaj nejaké aditívum do benzínu. Prípadne vymeň palivový filter ak tam je a štarty by sa mali zlepšiť Prípadne daj vyčistiť karburátor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
Výfuk Aprilia Leonardo 250 slamabiker 1 12.4.2018 v 01:44 denisbiker
Výběr skútru 250ccm Aprilia Leonardo 250, Piaggio X9, Yamaha Majesty 250 wenka 10 21.3.2015 v 17:08 denisbiker
Guma do podběhů nad tlumiče má někd... Aprilia Leonardo 250 poro 4 9.12.2014 v 18:19 poro
Svítí kontrolka oleje Aprilia Leonardo 250 master0211 1 12.5.2014 v 23:10 Martas810603


TOPlist