globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stání přes zimu
17.1.2021 v 17:30
Ahoj, chci se zeptat na nějaké vaše nápady a vychytávky - má motorka (Suzuki DR 650) nemá centrální stojan. Nemám zatím ještě pořízené stojany na kola, abych ji na ně mohla přes zimu dát. Pokud bude na policajtovi, nechci deformovat pneumatiky. Už jsem viděla, že se dá motor podložit čímkoli. Jak jste to vymysleli vy? Budu ráda za nějakou doporučenou variantu nebo i foto, jak jste to pořešili. Jedná se o dočasné stání... Díky !

1 reakcí na tento příspěvek Stání přes zimu

20.1.2021 v 21:51 | Nahoru | #1
Cuir: Eh, takze .... podle tveho vlastniho mereni za mesic je ubytek napeti na baterce zapojene v motorce 12.79-12.58=0.21V, kdezto tvuj prvni prezentovany vypocet kterym radis napred vsem, ale ted uz jen "lidem ktery sou uplny lamy, ale poznaj urcite ze maj nahovno elektroinstalaci" rikal ze za den poklesne napeti na AGM baterce o 0.02V, cili za mesic 0.02*30=0.60V.

Tak `to ses spletl jen o zhruba trojnasobek. Ale ty mas more zkusenosti, a ja jsem Internetovy teoretik.

Dokazovat ze ubytek napeti neni linerni velicina mi taky prijde zbytecny, opet to dokazujes sam. Po chcipnuti kdy dostavala pres 14 voltu si mel na baterce 13.02. Po 7 hodinach 12.79. Vetsi ubytek nez za dalsi mesic

Myslim ze jakakoli dalsi diskuze je zbytecna, jak rikas. Budiz ti ke cti ze si sem ty realny cisla dal.

Naposledy editováno 20.01.2021 22:02:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání přes zimu

22.1.2021 v 13:20 | Nahoru | #2

Ozzy_ píše: Cuir: Eh, takze .... podle tveho vlastniho mereni za mesic je ubytek napeti na baterce zapojene v motorce 12.79-12.58=0.21V, kdezto tvuj prvni prezentovany vypocet kterym radis napred vsem, ale ted uz jen "lidem ktery sou uplny lamy, ale poznaj urcite ze maj nahovno elektroinstalaci" rikal ze za den poklesne napeti na AGM baterce o 0.02V, cili za mesic 0.02*30=0.60V.

Tak `to ses spletl jen o zhruba trojnasobek. Ale ty mas more zkusenosti, a ja jsem Internetovy teoretik.

Dokazovat ze ubytek napeti neni linerni velicina mi taky prijde zbytecny, opet to dokazujes sam. Po chcipnuti kdy dostavala pres 14 voltu si mel na baterce 13.02. Po 7 hodinach 12.79. Vetsi ubytek nez za dalsi mesic

Myslim ze jakakoli dalsi diskuze je zbytecna, jak rikas. Budiz ti ke cti ze si sem ty realny cisla dal.



nebudu se vyjadrovat k tvemu opetovnemu prekrucovani toho co jsem napsal. To je zcela zbytecne.

ale rad bych jeste odpovedel na tvoji otazku

Kdyz jim radis ze "jednou za mesic", umis jim poradit i "jak dlouho" aby ta motorka po tom byla nabitejsi nez pred startovanim ? On takovej studenej start vezme z baterky celkem dost ... meril si kolik ma ta baterka pak hodinu po chcipnuti, a kolik minut ti klapala ty chytraku na entu



Je jasne, ze se to bude lisit kus od kusu a neda se to zcela jednoduse vypocitat, ale pomerove to bude plus minus stejne.

motorka nastartuje cca do 2-3 vterin.
Starter si vezme nejakou hodnotu proudu a tim tu baterku razovite vybije.
Po startu zacne alternator dobijet a protoze je baterka vycucnuta tim startem tak tam pekne pusti co umi a co si baterka vezme a postupne nabijeci proud klesa jak se zveda hodnota nabiti baterie.

Takze jsem udelal jednoduchy test. Odpojil jsem svicky na fajky dal nahradni svicky a ty ukostril aby byla i jiskra a abych si nezkuvil zapalovani a tocil jsem starterem 10 sekund a meril kolik si bere starter Amper.
Starter cucal z baterie 60A
Pak jsem vratil vse do puvodniho stavu a klasicky nastartoval behem ani ne jedne sekundy. Coz by ale nemodelovalo tu situaci uplne spravne, protoze po mesici se ten karburator proste rozmotava dele a proto jsem zamerne prehnal tu startovaci dobu az na 10 sekund.
Altik okamzite zacal davat do baterie pres 8A a pomerne rychle hodnota klesala.
Cca za 2 minuy to kleslo ke 2,5A. Pak trvalo dalsi cca 3 minuty kdy hodnota klesala a k 1,5A a tou se baterie nabijela dalsich 5 minut, kdy postupne nabijeci proud klesal az se ustalil na hodnote cca 0,5A spis mene. Kdyz jsem zapl svetla tak se zvysil odber a dobijeni se zvedlo na 0,7A, po zhasnuti opet kleslo k 0,5A.
Takze tim bych vyhodnotil, ze jiz baterie byla nabita. Trvalo to tedy 10 minut. Pokud jsem predtim nechal motorku zahrat ze studeneho startu 18 minut nez se zahrala voda jak pisu v postu #48, tak s pomerne velkou jistotu se baterie dobila. Coz znaci i jeji hodnota.
Potvrdi to ne zcela presne, i vypocet, ktery jsem prave kvuli nepresnosti a zjednoduseni hodne posunul smerem k prodlouzeni vypocteneho casu.

spotreba 60A po dobu 10s = 600As
dobijeni (zamerne nizssi hodnota) 0,8A = 0,8As
600/0,8=750s /60= 12,5 minut

Je to hodne zjednoduseny vypocet a vzhledem k prehnane dobe startovani a zamerne hodne snizene hodnote nabijeni to vychazi na delsi cas, nez jaky byl realny. Ale je to jen potvrzeni praktickeho mereni a oba vysledky spolu docela koresponduji.

Takze vlastne jsem ti na otazku "jak dlouho" jiz odpovedel z moji praxe a tim, ze nechat motorku zahrat aby byl aspon chladici okruh na provozni teplote. Sice jsem nepsal zadny cas, ale upozornoval jsem na to, ze 5 minut je malo. Muj ocekavany cas byl cca 20 minut. Timto se dosahne dobiti akumulatoru nad hodnotu pred startem.

Pokud je toto mereni a moje uvaha mylna, tak me z toho omylu vyved. Ale zkus to nejak jinak, nez jen chytracneim na netu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist