bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stání přes zimu
17.1.2021 v 17:30
Ahoj, chci se zeptat na nějaké vaše nápady a vychytávky - má motorka (Suzuki DR 650) nemá centrální stojan. Nemám zatím ještě pořízené stojany na kola, abych ji na ně mohla přes zimu dát. Pokud bude na policajtovi, nechci deformovat pneumatiky. Už jsem viděla, že se dá motor podložit čímkoli. Jak jste to vymysleli vy? Budu ráda za nějakou doporučenou variantu nebo i foto, jak jste to pořešili. Jedná se o dočasné stání... Díky !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání přes zimu

18.1.2021 v 15:59 | Nahoru | #31
cuir> ješte zapoměl stale stlačena pružina ventilu...

Stání přes zimu

18.1.2021 v 16:05 | Nahoru | #32
Mám KLR 600 stejně jako DR nemá centrál mám už 8 let tohle, funguje to dobře


https://www.mxtech-e...9UxQhnxoCaBUQAvD_BwE

1 reakcí na tento příspěvek Stání přes zimu

18.1.2021 v 16:16 | Nahoru | #33
Človek sa snaží prvý rok pre tú motorku čo najlepšie a aj tak ho to potom zabije. Ak to prežije, tak ostatné roky už nerieši.

Ešte pridám, natrieť/nastriekať celý motor konkorom, na jar to pekné horí. Asi prvú moto sezónu som to spravil, čo mi kamarát odporučil, po jarnom vydymovaní, nikdy viac. Primeraná starostlivosť tomu neublíži, ale netreba to preháňať, je to len na moje vozenie, už ani baby o to nezavadia.

(reakce na) Stání přes zimu

18.1.2021 v 16:36 | Nahoru | #34

Gahan37 píše: Poškození pneu přes zimu je na stejné úrovni dezinformací jako “tradice” že se motorka musí několikrát přes zimu natočit aby se “prohřála”



Nemusíš, pokud ji postavíš na polystyreny, tak se ti nenachladí od noh, tudíž ji nemusíš prohřívat

(reakce na) Stání přes zimu

18.1.2021 v 16:38 | Nahoru | #35

ALFA70 píše: cuir> ješte zapoměl stale stlačena pružina ventilu...





jo vymontovat svcky a zatocit motorem do strihu, to je prece jasne... to da rozum

(reakce na) Stání přes zimu

18.1.2021 v 16:47 | Nahoru | #36

nevo7 píše: Človek sa snaží prvý rok pre tú motorku čo najlepšie a aj tak ho to potom zabije. Ak to prežije, tak ostatné roky už nerieši.

Ešte pridám, natrieť/nastriekať celý motor konkorom, na jar to pekné horí. Asi prvú moto sezónu som to spravil, čo mi kamarát odporučil, po jarnom vydymovaní, nikdy viac. Primeraná starostlivosť tomu neublíži, ale netreba to preháňať, je to len na moje vozenie, už ani baby o to nezavadia.



Ještě že ti "kamarád" neporadil zakonzervovat konkorem brzdový kotouče, aby neorezly...

Stání přes zimu

18.1.2021 v 17:49 | Nahoru | #37
Kdysi jsem mel skutra čezetu, který stál na vyfouknutých pneumatikách (no pneumatikách - lisovaný saze) asi 20 let. Nikdo je nikdy nefoukal ani neotáčel, na skutru bylo naházeno dalších x veci. Pak jsem je nafoukal a normállně na nich jezdil. Že by byli nejak šišatý jsem si nevšiml. za zimu se nemuze nic stát.

1 reakcí na tento příspěvek Stání přes zimu

18.1.2021 v 22:46 | Nahoru | #38
se tu hadate a kozy jeste nikdo videt nechtel.. treba by pak bylo nejaky to stani pres zimu

(reakce na) Stání přes zimu

19.1.2021 v 00:11 | Nahoru | #39


kerut píše: se tu hadate a kozy jeste nikdo videt nechtel.. treba by pak bylo nejaky to stani pres zimu

(reakce na) Stání přes zimu

19.1.2021 v 00:40 | Nahoru | #40

Ozzy_ píše: Dam ti jednoduchou otazku. A bude mit na jare zlikvidovanou baterku po X zbytecnych studenych startech, nebo kdyz ji necha plne nabitou celou zimu na pokoji ?



jednoducha odpoved, pocitej se mnou....
Vezmu-li, ze zima trva prumerne 4 mesice, kdy opravdu valna vetsina motorkaru nejezdi, coz je cca 120dni a z praxe vim, ze baterka ztraci 0,02V/24h, tak mi na plne nabite AGM baterii ktera by v idealnim pripade mela mit 13V poklesne napeti o 2,4V.
Takze na baterce mam 10,6V. Ale znovu zduraznuji, ze vychazim z idealniho nabiti 13V, coz v praxi nebyva.
Pod 11V zacina nevratny proces sulfatace clanku baterie...Takze ti dam jednoduchou otazku.
Stale si myslis, ze nechat baterii v motorce X mesicu jen tak je spravna volba?

ja se tady nebavim a rozhodne nedoporucuju starty pres zimu, typu...dobehnu do garaze, zapalim si cigaro a za pet minut je mi zima a tak motorku chcipnu a jdu pryc... toto je opravdu zcela k hovnu a kurvi to vse co muze...Ale pokud necham motorku zahrat na provozni teplotu, tak timto zpusobem kdyz to udelam jednou za mesic vyresim a predejdu vsem problemum, tere by po X mesicni odstavce mohly vzniknout a az budu chtit vyjet tak proste vim, ze vyjedu zcela bezproblemu.

Zitra schvalne udelam mereni, mam tady na to idelani vzorek. Motorku, ktera mi tu stoji presne mesic a jeden den. Vratil jsem se s ni z projizdky do Golcova jenikova a tak bych ji mohl vytahnout, nastartovat a vlastne i umejt a at jsem trochu k tematu, tak mam prazdnou predni gumu...tak ji dofouknu...

2 reakcí na tento příspěvek Stání přes zimu

19.1.2021 v 07:57 | Nahoru | #41
Napriklad Tady uvadeji, ze KLASICKY oloveny akumulator by se mel nabijet po sesti mesicich, a AGM ma vyrazni nizsi samovybijeni a odolnost k sulfaci.

Opakovane mi motorka stala nekolik mesicu v nevytapene garazi a na jare jsem proste prisel a nastartoval. Podle tebe mela mit tou dobou s tvym vypoctem zhruba 10 voltu a byt po smrti.

Tak se schvalne pochlub. Kolik nameris na ty mesic stojici masine. Ale pokud je agm akumulator v poradku, udrzi napeti i rozumnou kapacitu z plneho nabiti i rok. A pokud neni, nezachrani ji ani papez. A kazdomesicni startovani bez toho, abys nekam jel, je zhovadilost nejvetsiho kalibru. Ale tvoje motorka, delej si s ni co chces. Jen tu proboha nerad ostatnim jak to motorce pomaha

PS: moc by me zajimalo jak si dosel k tomu cislu samovybijeni u agm.
PS2: Pokud pozorujes ubytek napeti par dni, a pak to jen nanasobis poctem dnu, tak ses mimo, protoze pokles napeni _NENI LINEARNI_

Naposledy editováno 19.01.2021 08:20:27

Stání přes zimu

19.1.2021 v 10:05 | Nahoru | #42
teď si představte obrovskou halu obsahující 800 pneumatik k T-815, část uložena na stojanech a část volně opřena o sebe do dlouhých řad...s tím, že při uskaldnění se má pneumatika každých 14 dnů otočit - orientovat opačně kvůli možní deformaci...co je proti tomu lehoučká motorka

(reakce na) Stání přes zimu

19.1.2021 v 11:36 | Nahoru | #43
Ozzy_> jj, s tou baterkou mas svatou pravdu nacelniku

(reakce na) Stání přes zimu

20.1.2021 v 01:21 | Nahoru | #44

Ozzy_ píše: Napriklad Tady uvadeji, ze KLASICKY oloveny akumulator by se mel nabijet po sesti mesicich, a AGM ma vyrazni nizsi samovybijeni a odolnost k sulfaci.

Opakovane mi motorka stala nekolik mesicu v nevytapene garazi a na jare jsem proste prisel a nastartoval. Podle tebe mela mit tou dobou s tvym vypoctem zhruba 10 voltu a byt po smrti.

Tak se schvalne pochlub. Kolik nameris na ty mesic stojici masine. Ale pokud je agm akumulator v poradku, udrzi napeti i rozumnou kapacitu z plneho nabiti i rok. A pokud neni, nezachrani ji ani papez. A kazdomesicni startovani bez toho, abys nekam jel, je zhovadilost nejvetsiho kalibru. Ale tvoje motorka, delej si s ni co chces. Jen tu proboha nerad ostatnim jak to motorce pomaha

PS: moc by me zajimalo jak si dosel k tomu cislu samovybijeni u agm.
PS2: Pokud pozorujes ubytek napeti par dni, a pak to jen nanasobis poctem dnu, tak ses mimo, protoze pokles napeni _NENI LINEARNI_



ale jo ja se s tebou prit nebudu, ono je lepsi lidem rict at na to serou, aspon je kseft s prodejem novejch baterek pokud to teda neni reklamace nove baterie, ale i tak mu stejne zaruka nebude uznana vyrobcem

jen by me zajimal nejakej ten graf z mereni samovybijeni. Protoze dle mereni ze 100% k hranici sulfatace (11V) mi neprislo, ze by to klesalo nejak nelinearne.
Resil jsem to na masine, ktera mela na sobe pomerne hodne pridavnejch veci jako jsou gripy atd a kazdy den jsem delal zaznam a vyslo z toho takrka linearni klesani napeti na baterii, ktera byla pripojena v motocyklu a slo to kazdy den v podstate stale o 0,02V dolu.

Coz je samozrejme o rad jinde nez se udavaji hodnoty samovybijeni pri odpojenych bateriich, ale takhle to proste funguje.
Neda se rict, ze ja nedobijim, tak ty taky nemusis.
Jednak nevis v jake kondici ma clovek baterii a nevis v jake kondici ma elektroinstalaci.
Predpokladam, ze vychazis z okruhovejch motorek. Tam mas elektroinstalaci ocesanou na minimum a v perfektnim stavu. Pak se neni cemu divit, ze jsi po delsi odstavce nastartoval bezproblemu, ale na beznych motorkach to takto proste nefunguje.
Dnes jsem provedl to mereni a domeril jsem se take velice krasne hodnoty, ktera se rovna takrka hodnote samovybijeciho proudu, ale je to jak s tvoji okruhovkou. Vim ze mam 100% elektroinstalaci, zadne pridane kraviny a baterie je od zari nova.

Ale v realnem svete to takto proste nefunguje a baterie je vybijena v motocyklu mnohem vic, nez kdyz je odpojena.
Ja si cisla a poznatky necucam z prstu. Je to moje praxe a mereni, ktere casem ziskavam. A vim ,ze nemuzu doporucit lidem at na to serou a nenabiji, protoze mi pak z jara donesou baterii na reklamaci. Sice bude reklamace vyrobcem zamitnuta, ale ja u toho budu za vola.

Kdyz je majitel naprosta lama, nevi co je to multimetr, nema nabijecku a nema ani sroubovak, tak kazdomesicnim nastartovanim a zahratim aspon vody na provozni teplotu, baterku nabije a motorce rozhodne neublizi.
Prekvpuje me , ze se zrovna ty tady pohorsujes nad takovou radou, ktera nikomu neublizi a ve vysledku muze jen pomoci v mnoha ohledech.
Myslim si, ze tech temat o tom ,ze na zacatku sezony nestattuje motorka, prosim pomoc, je tady vic nez dost.
A to ze startovat motor a nikam nejet je podle tebe a Grety zhovadilost nejvetsiho kalibru, je pro bezneho cloveka asi tak podstatne jako, ze vcera odstoupil Kalousek z politiky
tak se mej se a smej se a uvedom si, ze svet a motorky se netoci jen na okruhu.

a pro tebe , pripadne i pro dalsi zde mam odkaz o baterkach.

https://www.skola-au.../Lux_Akumulatory.pdf

2 reakcí na tento příspěvek Stání přes zimu

20.1.2021 v 08:02 | Nahoru | #45
Tocis se na kokotinach:

Nerozporuju ze nemaj lidi dobijet baterku, ale stojim si za tim ze je kokotina ji "dobijet" zbytecnejma studenejma startama. Podivej, zhruba PULKA celyho opotrebeni motoru nastane pri studenym startu nez to zacne mazat. Ze ty motorky vydrzej i tak nesmysl je jina vec, a ze se obcas nastartovat a prohrat i kdyz se nikam nejede musi (jdu vymenit olej) je dalsi vec. Ale radit to lidem jako neco uzasnyho pro motorku, protoze tim zachrani baterku me proste prijde mimo. Prijde mi to uplne stejna kokotina, jako kdyz kolega priveze po mesici okruhovku na okruh, a vecer ji musi zkusit nastartovat, aby mel dobrej pocit ze rano nastartuje

Kdyz jim radis ze "jednou za mesic", umis jim poradit i "jak dlouho" aby ta motorka po tom byla nabitejsi nez pred startovanim ? On takovej studenej start vezme z baterky celkem dost ... meril si kolik ma ta baterka pak hodinu po chcipnuti, a kolik minut ti klapala ty chytraku na entu

(reakce na) Stání přes zimu

20.1.2021 v 08:18 | Nahoru | #46
Ozzy_> naprostý souhlas. Mě to prijde jako když určitý individua nechávají nastartovaný auta ( vetsinou oktávky tdi) aby se jako neopotrebovali. A jdou do krámu si nakoupit. A nebo kecaj u sousedu. Vždycky se jich ptám, ono vám to nestartuje, nebo jakej je duvod že tady s tím smrdíte na volnobeh ? - odpoved - ono se to startováním ničí. ...No většinou jsou to 15 let starý křápy.....

Naposledy editováno 20.01.2021 08:18:33

Stání přes zimu

20.1.2021 v 08:48 | Nahoru | #47
Tyhle zimní témata jsou prostě geniální.

Stojánek, baterka, degradace olejů, vzdušná vlhkost, cože na to gufera.. přes dvacet let to čtu a nepřestávám se divit

(reakce na) Stání přes zimu

20.1.2021 v 21:24 | Nahoru | #48

Ozzy_ píše: Tocis se na kokotinach:

Nerozporuju ze nemaj lidi dobijet baterku, ale stojim si za tim ze je kokotina ji "dobijet" zbytecnejma studenejma startama. Podivej, zhruba PULKA celyho opotrebeni motoru nastane pri studenym startu nez to zacne mazat. Ze ty motorky vydrzej i tak nesmysl je jina vec, a ze se obcas nastartovat a prohrat i kdyz se nikam nejede musi (jdu vymenit olej) je dalsi vec. Ale radit to lidem jako neco uzasnyho pro motorku, protoze tim zachrani baterku me proste prijde mimo. Prijde mi to uplne stejna kokotina, jako kdyz kolega priveze po mesici okruhovku na okruh, a vecer ji musi zkusit nastartovat, aby mel dobrej pocit ze rano nastartuje

Kdyz jim radis ze "jednou za mesic", umis jim poradit i "jak dlouho" aby ta motorka po tom byla nabitejsi nez pred startovanim ? On takovej studenej start vezme z baterky celkem dost ... meril si kolik ma ta baterka pak hodinu po chcipnuti, a kolik minut ti klapala ty chytraku na entu



Fotky ze vcerejsiho mereni:
12,58 V pred startem, po zahrati vody na provozni teplotu (trvalo to 18 minut) a chcipnuti motorky 13,02V, po ustaleni napeti na baterce, (mereno po 7mi hodinach od chcipnuti motoru) 12,79V

Je zjevne, ze se baterka vybijela. V tomto motocyklu se vsak byterie vybiji pomalu a zimu by bez startovani vydrzela v pohode. Ale jak jsem jiz psal. Ne kazda motorka ma tak dobrou elektroinstalaci a hlavne pridane vybaveni jako hefty, ukazatel kvaltu, USB zasuvky jsou i po vypnuti klicku stalymi odberateli energie. Tato motorka nic takoveho nema a elektroinstalace nebyla napadena kutilem. Je ve zcela originalnim stavu. Zadne dodelavane led blinkry, motane spoje a lanka skripnuta pod sroubky vsude mozne jak se to zrovna hodi.
Nevim no, asi dal opravdu nema cenu s tebou debatovat. Napsal jsi, ze samovybijeni neni linearni, poprosil jsem te tedy o nejaky graf, ktery by potvrdil tve tvrzeni, protoze ja si to z mych mereni a me letite praxe nemyslim.
A kdyz dokazes psat velkyma pismenama veci, ktere pravdepodobne nejsou pravda, tak je pak docela usmevne , ze me nazyvas chytrakem na netu
Navic je az s podivem, ze mas potrebu rozporovat moji radu, kterou od zacatku jak pisu, patri lidem, kteri jsou jen uzivatele a nemaji ani sroubovak, natoz nabijecku a netusi co je to multimetr.
Jsi proste divnej.



Naposledy editováno 20.01.2021 21:27:53

1 reakcí na tento příspěvek Stání přes zimu

20.1.2021 v 21:32 | Nahoru | #49
ty meraky jsou drazsi nez ta motrka ne ?

1 reakcí na tento příspěvek Stání přes zimu

20.1.2021 v 21:51 | Nahoru | #50
Cuir: Eh, takze .... podle tveho vlastniho mereni za mesic je ubytek napeti na baterce zapojene v motorce 12.79-12.58=0.21V, kdezto tvuj prvni prezentovany vypocet kterym radis napred vsem, ale ted uz jen "lidem ktery sou uplny lamy, ale poznaj urcite ze maj nahovno elektroinstalaci" rikal ze za den poklesne napeti na AGM baterce o 0.02V, cili za mesic 0.02*30=0.60V.

Tak `to ses spletl jen o zhruba trojnasobek. Ale ty mas more zkusenosti, a ja jsem Internetovy teoretik.

Dokazovat ze ubytek napeti neni linerni velicina mi taky prijde zbytecny, opet to dokazujes sam. Po chcipnuti kdy dostavala pres 14 voltu si mel na baterce 13.02. Po 7 hodinach 12.79. Vetsi ubytek nez za dalsi mesic

Myslim ze jakakoli dalsi diskuze je zbytecna, jak rikas. Budiz ti ke cti ze si sem ty realny cisla dal.

Naposledy editováno 20.01.2021 22:02:35

Stání přes zimu

20.1.2021 v 22:17 | Nahoru | #51
hergot nehadejte se, sam jsi mi to posledne psal

Cuir ma pravdu ze pro baterku je lepsi kdyz se prubezne nabiji, to je jasny
a Ozzy ma zas pravdu ze jednim nastartovanim se te baterce vic uskodi nez pomuze... tohle nejde pocitat linearne ze 100A * 1s je jako 100s * 1A,.. pri startovacim proudu bude kapacita o poznani horsi (resp snesew to ten proud petkrat pet vterin s pauzou deset a hotovo..) takze na rozumny dobiti to chce aspon pul hodky jizdy, ne par minut volnobehu kde vyleze napeti ale proud po nakrmeni vsehc okruhu zadnej velkej na samotny dobijeni nezbejva..

Stání přes zimu

21.1.2021 v 03:24 | Nahoru | #52
zdravim, takže 12,6V a po odložení baterky na 1260 dnů bude mít vlastně -12,6V stačí přehodit + - .

(reakce na) Stání přes zimu

21.1.2021 v 14:19 | Nahoru | #53
Johny_Servis> Tak já bych se docela bál přefouknutí o 1 atmosféru. Parkoval jsem FZR - pod zadním kolem stojan, takže stála jen na předním. Přefoukl jsem gumu o trochu, místo 2,5 na asi 2,9kp. Na jaře koukám a pneumatika popraskaná uvnitř drážek vzorku. Je to už dávno, byla to Dunlop D204. Od té doby stojí motorka na policajtovi, na obou kolech, tlak větší na podzim cca o 0,2 a je klid. Tak jsem skoro novou gumu raději vyhodil. A s baterkama praktikuju už mnoho let následujíci. Po sezóně je vyndám, dám nabít a dám do chladna garáže. Každý cca 3 měsíce je dám na nabíječku, která sice už po pár minutách přepne na malý - udržovací nabíjecí proud, ale nechám to tak přes noc. No a baterky mi vydrží docela dlouho, obvykle 7 let. A největší sranda je no name baterka z auta - mám jí od roku 2007...

(reakce na) Stání přes zimu

21.1.2021 v 17:34 | Nahoru | #54

kerut píše: ty meraky jsou drazsi nez ta motrka ne ?



skoro jo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání přes zimu

22.1.2021 v 13:20 | Nahoru | #55

Ozzy_ píše: Cuir: Eh, takze .... podle tveho vlastniho mereni za mesic je ubytek napeti na baterce zapojene v motorce 12.79-12.58=0.21V, kdezto tvuj prvni prezentovany vypocet kterym radis napred vsem, ale ted uz jen "lidem ktery sou uplny lamy, ale poznaj urcite ze maj nahovno elektroinstalaci" rikal ze za den poklesne napeti na AGM baterce o 0.02V, cili za mesic 0.02*30=0.60V.

Tak `to ses spletl jen o zhruba trojnasobek. Ale ty mas more zkusenosti, a ja jsem Internetovy teoretik.

Dokazovat ze ubytek napeti neni linerni velicina mi taky prijde zbytecny, opet to dokazujes sam. Po chcipnuti kdy dostavala pres 14 voltu si mel na baterce 13.02. Po 7 hodinach 12.79. Vetsi ubytek nez za dalsi mesic

Myslim ze jakakoli dalsi diskuze je zbytecna, jak rikas. Budiz ti ke cti ze si sem ty realny cisla dal.



nebudu se vyjadrovat k tvemu opetovnemu prekrucovani toho co jsem napsal. To je zcela zbytecne.

ale rad bych jeste odpovedel na tvoji otazku

Kdyz jim radis ze "jednou za mesic", umis jim poradit i "jak dlouho" aby ta motorka po tom byla nabitejsi nez pred startovanim ? On takovej studenej start vezme z baterky celkem dost ... meril si kolik ma ta baterka pak hodinu po chcipnuti, a kolik minut ti klapala ty chytraku na entu



Je jasne, ze se to bude lisit kus od kusu a neda se to zcela jednoduse vypocitat, ale pomerove to bude plus minus stejne.

motorka nastartuje cca do 2-3 vterin.
Starter si vezme nejakou hodnotu proudu a tim tu baterku razovite vybije.
Po startu zacne alternator dobijet a protoze je baterka vycucnuta tim startem tak tam pekne pusti co umi a co si baterka vezme a postupne nabijeci proud klesa jak se zveda hodnota nabiti baterie.

Takze jsem udelal jednoduchy test. Odpojil jsem svicky na fajky dal nahradni svicky a ty ukostril aby byla i jiskra a abych si nezkuvil zapalovani a tocil jsem starterem 10 sekund a meril kolik si bere starter Amper.
Starter cucal z baterie 60A
Pak jsem vratil vse do puvodniho stavu a klasicky nastartoval behem ani ne jedne sekundy. Coz by ale nemodelovalo tu situaci uplne spravne, protoze po mesici se ten karburator proste rozmotava dele a proto jsem zamerne prehnal tu startovaci dobu az na 10 sekund.
Altik okamzite zacal davat do baterie pres 8A a pomerne rychle hodnota klesala.
Cca za 2 minuy to kleslo ke 2,5A. Pak trvalo dalsi cca 3 minuty kdy hodnota klesala a k 1,5A a tou se baterie nabijela dalsich 5 minut, kdy postupne nabijeci proud klesal az se ustalil na hodnote cca 0,5A spis mene. Kdyz jsem zapl svetla tak se zvysil odber a dobijeni se zvedlo na 0,7A, po zhasnuti opet kleslo k 0,5A.
Takze tim bych vyhodnotil, ze jiz baterie byla nabita. Trvalo to tedy 10 minut. Pokud jsem predtim nechal motorku zahrat ze studeneho startu 18 minut nez se zahrala voda jak pisu v postu #48, tak s pomerne velkou jistotu se baterie dobila. Coz znaci i jeji hodnota.
Potvrdi to ne zcela presne, i vypocet, ktery jsem prave kvuli nepresnosti a zjednoduseni hodne posunul smerem k prodlouzeni vypocteneho casu.

spotreba 60A po dobu 10s = 600As
dobijeni (zamerne nizssi hodnota) 0,8A = 0,8As
600/0,8=750s /60= 12,5 minut

Je to hodne zjednoduseny vypocet a vzhledem k prehnane dobe startovani a zamerne hodne snizene hodnote nabijeni to vychazi na delsi cas, nez jaky byl realny. Ale je to jen potvrzeni praktickeho mereni a oba vysledky spolu docela koresponduji.

Takze vlastne jsem ti na otazku "jak dlouho" jiz odpovedel z moji praxe a tim, ze nechat motorku zahrat aby byl aspon chladici okruh na provozni teplote. Sice jsem nepsal zadny cas, ale upozornoval jsem na to, ze 5 minut je malo. Muj ocekavany cas byl cca 20 minut. Timto se dosahne dobiti akumulatoru nad hodnotu pred startem.

Pokud je toto mereni a moje uvaha mylna, tak me z toho omylu vyved. Ale zkus to nejak jinak, nez jen chytracneim na netu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání přes zimu

22.1.2021 v 15:03 | Nahoru | #56
..problem je ze to takhle jadnoduse pocitat fakt nemuzes,.. je to krome elektriky a matematiky i chemie, a ten startovaci impulz vezme mnohem vetsi ekvivalent kapacity nez by slo jednoduse prepocitat, byt i s velkym koeficientem "bezpecnosti" jako jsi pouzil.. vime ?

naopak mnohem prinosnejsi (z pohledu navrhu a dimenzovani akumcu, zejmena lihtiovejch)je tahle informace, za tento pocin je pochvala zcela na miste :

cuir píše: Starter cucal z baterie 60A


..jen ciste pro doplneni, to je to ctyrkilo 2V/4T ?



Naposledy editováno 22.01.2021 15:16:14

Stání přes zimu

22.1.2021 v 21:41 | Nahoru | #57
Ja sa ešte vrátim k pôvodnej otázke, snáď pre autorku nie je taký problém sa raz za pár dní v garáži zastaviť a motorku o pár čísiel posunúť, aby to stálo na inej časti pneu a plošky sa nerobili. Ja tam chodievam sa len tak dívať.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stání přes zimu

22.1.2021 v 22:10 | Nahoru | #58

kerut píše: ..problem je ze to takhle jadnoduse pocitat fakt nemuzes,.. je to krome elektriky a matematiky i chemie, a ten startovaci impulz vezme mnohem vetsi ekvivalent kapacity nez by slo jednoduse prepocitat, byt i s velkym koeficientem "bezpecnosti" jako jsi pouzil.. vime ?

naopak mnohem prinosnejsi (z pohledu navrhu a dimenzovani akumcu, zejmena lihtiovejch)je tahle informace, za tento pocin je pochvala zcela na miste :

..jen ciste pro doplneni, to je to ctyrkilo 2V/4T ?



Ne, je to cx500 4T 78 rok vyroby. Nemam ho v deniku, neni jeste na znackach.

Vim ze ten vypocet je hodne orientacni a neda se to takto jakoze spocitat, zhlediska jistoty kulometu je to plus minus spravne, hlavne ten vypocet dost koresponduje s realitou.
Takze zjednodusene to takto proste je a v pomerech jinych velikosti cisel to bude fungovat na vsech motorkach.
Takze zaver je proste takovej, ze kdyz nemas nabijecku a ses proste fakt lama tak tu motorku proste nastartuj, nech ji brblat 20minut na volnobehu a mas baterku nabitejsi nez pred startem. Pokud ji nechas 30minut tak je to tvuj prvotni odhad asi taky z praxe a je videt ze narozdil od okruhare vis o cem mluvis.
A za 30minut to mas fakt urcite nabite.
Vypocitat se tonv podstate zcela presne neda. Da se to zcela presne akorat zmerit, ale i tak to pak bude predpoklad pro dalsi stroje, coz jsem vpodstate udelal.
Me proste jen zrazi, ze dojde nejakej nouma co ma pres 40 tisic komentaru na foru, zacne slovickarit a bejt chytrej jak radio jerevan a pritom vi uplne hovno a bavi se s clovekem kterej ma pomerne dost praxe a i vybaveni na to aby se dalo predpokladat, ze nebudu uplne dutej a nazve me internetovym kecalem, ale pritom on ma pre 40tisic postu ktere jsou vesmes jen snuska nesmyslu ?? tak to uz proste nevis kdo je teda debil ??
Ale to uz jen tak naokraj.
Za dobu co opravuju motorky coz ue cca 12 let, tak jsem jiz zjistil, ze radoby okruhovi zavodnici jsou bezesporu nejlepsi mechanici ???jen je to potreba brat s rezervou. Protoze jak se rika, cim vic teoretik, tim vic hovno praktik.
Nejdulezitejsi je totiz mit z kazdeho krouzeni na okruhu co mozna nejlepsi fotky na instac ??
Edit: na mobilu slusnej elaborat, akorat to nebere smajliky. Co uz.

Naposledy editováno 22.01.2021 22:12:51

(reakce na) Stání přes zimu

22.1.2021 v 22:43 | Nahoru | #59
cuir>
Nebude taky záležet na teplotě a kompresním poměru ?

Stání přes zimu

22.1.2021 v 23:00 | Nahoru | #60
.

Naposledy editováno 24.01.2021 20:20:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist