globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nestartuje, strili do sani a vyfuku
16.1.2021 v 14:20
Cau chlapaci, uz si opravdu nevim rady, strili do sani, nestartuje, strili do vyfuku, nestartuje ani s noviu svickou, ani bez vyfuku, pomocnik startu do sani taky nepomaha :(

Nestartuje, strili do sani a vyfuku

16.1.2021 v 19:51 | Nahoru | #1
Nemas skoceny rozvody?

Nestartuje, strili do sani a vyfuku

16.1.2021 v 20:08 | Nahoru | #2
Ventilove vule.

Nestartuje, strili do sani a vyfuku

18.1.2021 v 09:33 | Nahoru | #3
Ahoj. Kdysi jsem řešil něco podobného a bylo rozhozené časování zapalování. Ustřihnul se klínek co je na snímači a pálilo to trochu jinde než mělo. Takže jak píše Hydropes buď rozvody nebo se ti hnulo zapalování - snímač. Ono může být v podstatě špatný i ten snímač Neříkám, že to bude ono, ale jedna z alternativ závad.

Nestartuje, strili do sani a vyfuku

7.5.2021 v 19:53 | Nahoru | #4
Vlakno umrelo - doufejme, ze honda zije. Ale zkusim ukrast na chvilku to vlakno, at nezakladam nove..

Potrebuju vas posudek, jestli uvazuju spravne pri diagnostice zavady.

Blata Enduro, 4-takt, 125, ale to je jedno - motorka krasne jela, pri zastaveni na semaforech naraz chcipla. Zadne kuckani. Proste najednou konec bez dalsich zvuku ci pazvuku, jak kdyz clovek zmacne chcipak (popis synatora). Starter toci, ale bez jedineho zapalu.

1) myslel jsem, ze tak nahly konec bude elektrika - proto vymontovana svicka a dava krasnou, silnou jiskru - OK
2) prislo mi, ze je svicka mokra. Stejne pro jistotu rozebrany karbec a vycistene a vyfoukane trysky
3) zkontrolovano dotekani paliva z nadrze - OK
4) motorka stale nestartuje. Tak jsem si rekl, ze mozna svicka nepali pri tlaku ve valci - vymenena svicka - nova dava jiskru, ale motorka dale nestartuje
5) Pochyboval jsem o sve diagnostice paliva a karbecu, tak vstriknuto do valce pod svicku par mililitru benzinu - svina ani nestekne

A moje uvaha - Kdyz tam je benzin a svicka dava jiskru, tak nezapaleni muze byt uz jedine spatnou kompresi. Komprese ale byla merena v Blate pred mesicem OK (najeto cca 100 km od servisu). Navic teda odpor pri startovani to klade plus minus stale stejny. A kdyz zacpu diru po svicce prstem, tak to neudrzim. Takze asi to nebude treba uplne ustrizeny ventil. A pri male netesnosti bych cekal alespon sem tam steknuti. Navic teda zadne parazitni hluky a zvuky.Takze uz asi jedine, co me napada je, ze si pri zastaveni na tom semaforu poskocil rozvodak. Ale to by asi melo obcas strelit, ne?

- nekdo nejaky jiny napad, co s tim? Bohuzel je to Blata, takze nemam pristup k servisnimu manualu a nemam tuseni, jak zkontrolovat casovani vacky.

- chapu, ze me poslete zpet do servisu Blaty. Tam zamirim pristi tyden po domluve v pondeli. Ale kdybyste meli nekdo spasnou myslenku, co zachrani nedeli se slunecnymi 25 stupni, budu neskonale vdecny - a nerikejte mi, at jedu na kolo - tam uz jsem mladyho poslal .

(PS: Motorka po servisu v Blate pred 100 km - udelane ventily, zmeren tlak ve valci - OK, olej a dalsi blbosti)

Edit: Pripadne, kdybyste nekdo vedeli, jak u Blaty 125 pomerit nastaveni rozvodaku - kde jaky rysky a kam...to by bylo fajn.

Naposledy editováno 07.05.2021 19:56:48

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, strili do sani a vyfuku

7.5.2021 v 20:00 | Nahoru | #5
Mel jsem podobnou zahadu, ale jiskra nemela dostatecnou energii. To mi nakonec identifikoval vyrobce zapalka - spatne napajeni zapalka (prechodaky v killswitch atd) a nebo spatna kostra - me spatne kostril motor v ramu. Tak jen pro inspiraci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, strili do sani a vyfuku

7.5.2021 v 20:20 | Nahoru | #6

assassin píše: Mel jsem podobnou zahadu, ale jiskra nemela dostatecnou energii. To mi nakonec identifikoval vyrobce zapalka - spatne napajeni zapalka (prechodaky v killswitch atd) a nebo spatna kostra - me spatne kostril motor v ramu. Tak jen pro inspiraci.



Diky za inspiraci. Zem od baterky jsem predelal a nic. Motor je zemeny pres srouby na ram. Namereno 0 ohmu. Ale jeste nejake srouby zitra povolim a ocistim.

Jinak po serii zavad na elektrice na te motorce syn najel tak 500 kilaku za konec minule a zacatek teto sezony, ale vymenilo se tam od statoru, pres snimac polohy kliky, civka, CDI, svickovy kabel i fajfka. Vzdycky to chvilku jezdilo a pak vypadlo zase neco dalsiho. Takze prakticky cela elektrika nova.

Ale musim rict, ze je to idealni motorka pro majitele italu. Po vlastneni Blaty mam pocit, ze italove jsou bezporuchovy stroje...

Edit: Jo a kill switch jsem meril a nic - teda jenom obyc ohmmetrem z Bau...

Naposledy editováno 07.05.2021 20:23:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje, strili do sani a vyfuku

7.5.2021 v 21:24 | Nahoru | #7
DrDNA01> Ja to vsechno meril a stejne jsem tomu neveril a tahl jsem k tomu paralelne novz draty naprimo

Tyhle zavady nesnasim, ja pak meril casovani zapalovani, predelal jsem komplet ty pickupy aby chodily magnety bliz atd atd...

(reakce na) Nestartuje, strili do sani a vyfuku

7.5.2021 v 21:37 | Nahoru | #8

assassin píše: DrDNA01> Ja to vsechno meril a stejne jsem tomu neveril a tahl jsem k tomu paralelne novz draty naprimo

Tyhle zavady nesnasim, ja pak meril casovani zapalovani, predelal jsem komplet ty pickupy aby chodily magnety bliz atd atd...



No sice jsem si chtel uz nejakou dobu koupit osciloskop do USB na takovy nenadaly prilezitosti, ale zatim vybaveny nejsem. Tak zkusim mozna natahat par paralelnich dratu a pak to pristi tyden hodim na hlavu Blatakum v Blansku.

Nestartuje, strili do sani a vyfuku

9.5.2021 v 12:21 | Nahoru | #9
Tak abych ukoncil vlakno a zahadu. Prisel cas priznat, ze clovek je obcas za blbce.. Vyzkousel jsem tri svicky Brisk Silver. Jedna byla ve stroji 100km, jedna stara a jedna z brusu nova. Vsechny tri davaly venku vetsi ci mensi jiskru. S ani jednou to nestratovalo - mysleno ani neskytlo. Dneska si rikam, ze jako posledni vec pred odvozem do servisu jeste zkusim koupit dalsi novou z Autokelly. Namontil jsem ji tam a ejhle, ono to nastartovalo.

Zatim tedy motorka jede. Uvidime, jestli to byla jen extremni smula na svicky nebo jestli to zere svicky treba kombinaci bohatsi smesi/ulejvani (ma to akceleracni pumpicku) a nejakeho toho prechodoveho odporu nekde po ceste..

Naposledy editováno 09.05.2021 12:22:37

Nestartuje, strili do sani a vyfuku

10.5.2021 v 10:57 | Nahoru | #10
Tak jsem se unahlil s rozuzlenim. Motorka vrcela. Po vypnuti uz zase nenastartuje.

Takze vim, ze neni poskoceny rozvodak, benzin tam jde, Jiskru to dava. Jen to zere svicky se spotrebou jedna svicka na deset minut. Nekdo nejaky napad?

A neznate nekdo ty Brisk Silver? Neulejva se to treba jako irridia? To by mohla pak vysvetlit ta bohata smes..

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, strili do sani a vyfuku

10.5.2021 v 14:47 | Nahoru | #11
a ta svicka je po tech par minutach mrtva ? nebo to zas "jen nejede" ?? co indukcka, CDI, atd ? ze to hazi jiskru jeste neznamena ze ji to hazi ve spravnou chvili... svickou to nejspis nebude, to ze to chytlo bude spis shoda jinych okolnosti nez ctvrta vyzkousena svicka..

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, strili do sani a vyfuku

10.5.2021 v 14:52 | Nahoru | #12
Pokud to likviduje svíčky a po její výměně motorka hned zase startuje a jede, tipuju na opravdu velmi bohatou směs. Vysoká hladina v karburátoru nebo nějaký domácí tunning hlavní trysky - tam bych začal.

(reakce na) Nestartuje, strili do sani a vyfuku

10.5.2021 v 16:08 | Nahoru | #13

kerut píše: a ta svicka je po tech par minutach mrtva ? nebo to zas "jen nejede" ?? co indukcka, CDI, atd ? ze to hazi jiskru jeste neznamena ze ji to hazi ve spravnou chvili... svickou to nejspis nebude, to ze to chytlo bude spis shoda jinych okolnosti nez ctvrta vyzkousena svicka..



"Jen nejede" - venku z motoru jiskru davaj vsechny. Proto jsem hadal to prechlastani, protoze irridia se chovaj podobne.
Ad casovani.. to jsem si myslel prve, tak jsem to vsechno nakoupil a mam ted doma komplet sestavu stator-snimac klikovky-CDI-civka na vymenu. A jeste jsem pro jistotu vcera zkontroloval pozici magnetu na kosi. Ale kdyby se strihnul klinek a otocil kos s magnetem, tak by to nejelo ani s tou novou svickou. Ale hlavne, jak jsem rikal - nova svicka a jede to.

(reakce na) Nestartuje, strili do sani a vyfuku

10.5.2021 v 16:11 | Nahoru | #14

Slávek-TDM píše: Pokud to likviduje svíčky a po její výměně motorka hned zase startuje a jede, tipuju na opravdu velmi bohatou směs. Vysoká hladina v karburátoru nebo nějaký domácí tunning hlavní trysky - tam bych začal.



Asi jo, no. Jsem si pri laborovani vsimnul, ze nezavira podtlakovy ventil paliva. Tak mozna prestal tesnit jehlovy ventil nad plovakem a tlaci se tam moc benzinu. Dneska se v tom vecer zase trosku porypu a zitra mam domluveny telefonat na pana z Blaty. Tak uvidime.

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, strili do sani a vyfuku

10.5.2021 v 17:08 | Nahoru | #15
jj, zni to nejlogicteji a sedelo by to i na to projeveni se zavady z niceho nic.. trochu me desi ze jsem zrovna ty blaty povazoval za "dobrou znacku" a cekal bych vetsi spolehlivost

(reakce na) Nestartuje, strili do sani a vyfuku

10.5.2021 v 18:01 | Nahoru | #16

kerut píše: jj, zni to nejlogicteji a sedelo by to i na to projeveni se zavady z niceho nic.. trochu me desi ze jsem zrovna ty blaty povazoval za "dobrou znacku" a cekal bych vetsi spolehlivost



No zrovna elektrika a volnobezky se jim kazi v jednom kuse. S motorama a podvozkem pry problemy nejsou - a ani my, krom volnobezky nemuseli na motoru zatim nic delat.

Taky asi zalezi s jakou Blatou ma clovek co docineni. V drivejsich seriich byly vadny snimace polohy klikovky od VAPE a hromadne se menily za jine (samo i se statorem..:)). Volnobezky praskaj tak nejak na vsech, ale mam pocit, ze i tam byl nejaky konstrukcni pokrok a taky starsi blaty mely spolehlivejsi karbec a mechanicky cucak, zatimco ta nase ma elektronicky a tento novejsi karbec se podle lidi z Blaty neda moc stelovat. Jsou to proste stary motorky a me naivni vlastenectvi bude syn asi jeste dlouho proklinat..:)

2 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, strili do sani a vyfuku

10.5.2021 v 22:09 | Nahoru | #17
Slabá jiskra způsobuje zanášení svíčky a ta přestane fungovat. Bohatá směs nebo spalování oleje tomu ještě přitíží.
Nemám zkušenost s Brisk Silver, ale obyč. Brisky jsou asi nejodolnější svíčky proti ulití nebo zanešení, co jsem kdy vyzkoušel. Fungují tam, kde NGK chcípne. Motorky se špatnými karburátory (např Dněpr a Ural všeobecně) na nic jiného pořádně nefungují. Pokud se Brisk povede ulejt tak, že nefunguje, stačí vypálit nad plynovým hořákem a funguje dál.
Můj tip je zapalování. Fajfka, zapalovací vinutí statoru (napájí CDI asi 100-200V střídavým) pokud to nemá DC zapalování napájené 12V z baterky, zlámaný uhlíkový kabel k fajfce (doporučuji nahradit měděným), zapalovací cívka (ta ale odchází u indukčních zapalování, u CDI je to neobvyklé), pokud je to DC CDI, tak může být problém v něm (má v sobě DC-DC měnič), u AC CDI uvnitř nemá moc co odejít (je tam jen usměrňovací dioda, tyristor a kondenzátor), možných problémů je spousta.

(reakce na) Nestartuje, strili do sani a vyfuku

11.5.2021 v 16:48 | Nahoru | #18

Deadman píše: Slabá jiskra způsobuje zanášení svíčky a ta přestane fungovat. Bohatá směs nebo spalování oleje tomu ještě přitíží.
Nemám zkušenost s Brisk Silver, ale obyč. Brisky jsou asi nejodolnější svíčky proti ulití nebo zanešení, co jsem kdy vyzkoušel. Fungují tam, kde NGK chcípne. Motorky se špatnými karburátory (např Dněpr a Ural všeobecně) na nic jiného pořádně nefungují. Pokud se Brisk povede ulejt tak, že nefunguje, stačí vypálit nad plynovým hořákem a funguje dál.
Můj tip je zapalování. Fajfka, zapalovací vinutí statoru (napájí CDI asi 100-200V střídavým) pokud to nemá DC zapalování napájené 12V z baterky, zlámaný uhlíkový kabel k fajfce (doporučuji nahradit měděným), zapalovací cívka (ta ale odchází u indukčních zapalování, u CDI je to neobvyklé), pokud je to DC CDI, tak může být problém v něm (má v sobě DC-DC měnič), u AC CDI uvnitř nemá moc co odejít (je tam jen usměrňovací dioda, tyristor a kondenzátor), možných problémů je spousta.



Jak jsem psal. Zapalovani VAPE zmereno. Odpor civek OK, senzor polohy klikovky - odpor OK. CDI i Civku jsem pro jistotu vymenil a mam nahradni. A cele to mimo valec jiskru dava. S novou svickou to i jede, takze i casovani a komprese je OK. Samozrejme to, co naznacujes - tedy jakysi obcas fungujici stav chyby - i to je moznost. Jen se to blbe hleda. Ted dam dokupy hladinu v karbu a uvidim. Jestli kvuli tomu neskocim ze srazu, tak dam vedet, jak pokracuju.

(reakce na) Nestartuje, strili do sani a vyfuku

11.5.2021 v 18:52 | Nahoru | #19
Deadman> tady bude tranzistor IGBT urcite uz.. muze byt kratky "dwell time" tzn doba na kterou se pusti proud obvodem, ktery se v okamziku zapalu prerusi, nicmene vytypovana zavada v palivove soustave bude rozhodne pravdeodobnejsi..

Nestartuje, strili do sani a vyfuku

31.5.2021 v 23:48 | Nahoru | #20
Dluzim rozuzleni trablu s Blatou. Tak at to tady uzavru, Nakonec uspech a syn spokojene odjel. Nicmene to byl trojity Ridttberger a docela retez smolnych udalosti: spatne cidlo polohy klikovky, voda v benzinu+vysoka hladina v karbecu+spatna zapalovaci civka statoru.

100 kilometru po vymene spaleneho cidla polohy klikovky (jelo OK) synator natankoval benzin v Tisnove s vodou. Dokud jel po statni ve vysokych otackach, tak OK, jak zastavil na semaforu, chciplo to.
1) Takze nejdriv rozebrat karbec, vycistit, vyfoukat. Vylit nadrz a do noveho benzinu velfobin na odstraneni zbytku vody.
2) Stale se to ulejvalo, brutalne karbonovalo svicku a melo to velmi nepravidelny chod, nebo to spis vubec nejelo - vzdy jen s novou svickou. Byla vysoka hladina benzinu v karburatoru - jehla netesnila (plovak nastaveny OK). Jehlu jsem nesehnal tak rychle, tak tam sel rovnou cely novy karbec (novy DelOrto od Blaty s mechanickym syticem).
3) Stale to skytalo a vetsinou vubec nestartovalo - o trochu lepsi s novou svickou. Po promereni mela zapalovaci civka na statoru o pouhych 10 ohmu mene - puvodne jsem to pricital vyrobni toleranci (kolem 2% plus venku svicka krasne davala jiskru, i kdyz v porovnani s novou civkou o fous slabsi). Ale po vymene konecne jede super.

Takze nejdriv cidlo, pak vysoka hladina benzinu v karburatoru a do toho slaba a nepravidelna jiskra od blbe neprukazne propalene zapalovaci civky na statoru - to se projevilo vzdy po zakarbonovani svicky, kdy spatna civka davala slabou jiskru. To byla jeste ta motorka schopna ustat, ale kdyz do toho mladej natankoval vodu, tak to uplne umrelo. No, potrapilo, ale synator se alespon naucil rozebirat karbec a altik poslepu. A myslim, ze naprosto jasne vi, jak co na motorce funguje.

Pozn.: Jo a jeste jako referenci pro ostatni majitele Blat. Jedna z moznosti, co jsem zvazoval byla vule ventilu. Tak pro referenci ostatnim - protoze servisni manual na to neni - saci 0,15mm a vyfukove 0,20mm. To by asi mohlo byt - jako u stary skodovky..

Pozn 2.: Puvodni karburator byl Walbro WVF 7 - stejny se montoval i na Vespy 125 a na ty se tady na motorkarich da stahnout dilensky manual. Takze tam se da dohledat trysky i nastaveni hladiny, klapky a volnobezne smesi.

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje, strili do sani a vyfuku

1.6.2021 v 00:30 | Nahoru | #21
jaxe mu tohle povedlo ? (natankovat vodu)

(reakce na) Nestartuje, strili do sani a vyfuku

1.6.2021 v 10:46 | Nahoru | #22

kerut píše: jaxe mu tohle povedlo ? (natankovat vodu)

Staci zajet pro Benzin do Tisnova k Albertu, nebo co to je za market...:)..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R Hrobnik2005 6 22.2.2024 v 15:00 assassin
Špatný volnoběh CRF Honda CRF 450R kenzian 1 5.1.2024 v 18:46 assassin
vule vrtulky na vodni pumpe Honda CRF 450R tomikovic 3 4.1.2024 v 20:29 tomikovic
CRF450R teče chladič Honda CRF 450R kenzian 10 8.10.2023 v 18:19 kenzian


TOPlist