Téma: ač zastánce véčkových motorů
 
14.1.2021 v 18:38
ale tohle mi nahání husí kůži



a tohle bohužel taky

https://www.garaz.cz...ource=article-detail
Předchozí
1 2
Následující

ač zastánce véčkových motorů

14.1.2021 v 19:23 | Nahoru | #1
Čím hůř, tím líp. V automotive se točí strašný prachy, nevěřím že si je akcionáři nechaj dlouhodobě utéct

1 reakcí na tento příspěvek ač zastánce véčkových motorů

14.1.2021 v 19:39 | Nahoru | #2
Véčka bohužel čím dál tím častěji končí kvůli euro nesmyslným emisním normám a je to škoda.
Nechápu proč při počtu motorek a jejich nájezdu u nich vůbec někdo řeší emise, vždyť je to plivanec v moři..

Ale po tom co jsem dnes četl, že nám EU dovolila žrát červy už se nedivím ničemu.
Je mi trochu líto, že jsem se nenarodil o 30 let dřív v nějaké demokratické zemi, už bych měl dnes věk kdy bych tyhle sračky neřešil...

Já bych si třeba chtěl koupit nějakou novou plechovku, pro takový ten pocit že příštích X let můžu jezdit a nic moc neřešit.
Ale ze současné nabídky mi vychází snad jen nějaký japonec s atmo benzínem.
Žádné hybrid nebo trivalec litr s dvěma turbama fakt nechci.

A proto raději držím Subaru 15 let starý, 350k km na tacho, emisemi to legálně neprojde (ale to ani 4roky stará Škodlifka) a cpu do toho prachy abych to udržel při životě...

Fakt se nemůžu dočkat až se odjebu na důchod do nějaké země třetího světa a celá EU mi bude moct políbit prdel...

ač zastánce véčkových motorů

14.1.2021 v 21:13 | Nahoru | #3
jj euro normy, baterky, pič...ny a přitom stačí selskej rozum..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 08:12 | Nahoru | #4
dva_hrnce> Véčka končí kvůli tomu, že oproti řadovejm dvouválcům maj vyšší výrobní náklady. Z hlediska emisních limitů jsou obě koncepce šikanovaný úplně stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 09:57 | Nahoru | #5
JohnnyS08> čeče nevím, např. Guzzina a BMW s boxerem přechází na vodou chlazené nebo rovnou končí s výrobou některých motorů právě kvůli emisím.
Kdyby to tak nebylo, určitě by si to nedělali složitější jen tak..
Mám pocit že i litrový TL nebo SV skončily právě kvůli normám EU.
Ale možná se pletu, nejsem úplně z oboru...

ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 10:08 | Nahoru | #6
Také nejsem z oboru - laický názor. Protože V-čko má dost věcí dvakrát, tak je prostě o trochu větší, těžší a s většími ztrátami. No a když se teď hraje o každý mg, tak je logické, že výrobce má snahu honit ty mg volbou vhodné konfigurace motoru - řadovým.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 10:22 | Nahoru | #7
dva_hrnce> Velkej objem na válec určitě nepomáhá ale Guzzi a BMW mají problém spíš s tím vzduchem. Vzducháči kolísá teplota podle záteže a okolí a proto nezvládá plnit náročný normy. Vzájemná poloha válců už je jenom detail s minimálními dopady.

(reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 10:28 | Nahoru | #8
stráťa> V zásadě souhlas, akorát motivací k přichlazování vodou kritických míst válců byla snaha zvýšit výkon motoru, nikoliv emise.

ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 11:34 | Nahoru | #9
Čeho se bojíte? Evropská unie zvládla skvěle vakcinaci, zvládne stejně skvěle i nový euro normy a přechod na elektrifikaci. Dohlídnou na to Uršula s Jourovou, tak to je v klidu. Junkr to pak zapije.
Myslím, že vytouženého zeleného údělu dosáhneme - zezelenají nám z toho brzo ksichty.

1 reakcí na tento příspěvek ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 13:02 | Nahoru | #10
Jsem uplne klidny. Automobiky uz 10 let tvrdi, jak neco popira emisni limity a vzdycky to nejak udelaji - samozrejme je to stoji prachy a to je sere, ale sami maj maslo na hlave, viz. puvodni myslenka euronorem, kterou samy automobilky prosazovaly, aby se chranili pred nastupujici lacinou konkurenci z vychodu

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 13:07 | Nahoru | #11
[quote=Johny_Servis]Jsem uplne klidny. Automobiky uz 10 let tvrdi, jak neco popira emisni limity a vzdycky to nejak udelaji...

Jakmile budou normy pod fyzikálními možnostmi, udělají hovno. Na to to taky zelený hlavy v EU hrajou. Pak konečně zvítězí jejich utopie, pak půjdeme do prdele, propadneme se mezi rozvojový země a teprve pak dostanou voliči na Západě zase rozum a tyhle nositele zářných zítřků, který dneska volej, pošlou kam patří. Možná, že se probere i dnešní uvědomělá mobilová mládež.

(reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 13:14 | Nahoru | #12
Codo> Nastesti mame univerzalni odborniky na vsechno a ti nas zachrani

(reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 13:16 | Nahoru | #13
Codo> Spíš se přikláním k názoru, že tyhle na první pohled nesmyslné normy automobilky na pozadí (když už nepodporují), tak alespoň nerozporují, e je to v zákulisí konzultováno a dohdnuto. Mají tak krásný argument pro akcionáře, veřejnost i zákazníky, proč musí investovat šílené prachy do vývoje a do budování celých nových týmů pro e-mobilitu, proč klesají prodeje, atd. Kdyby si VW, PSA, MB a BMW duply, že Euro7 bude na úrovni Euro2, jinak Citigo bude stát dva míče, tak nikdo z vedení EU proti tomu ani necekne - nastal by ekonomicky kolaps půlky Evropy.

ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 13:25 | Nahoru | #14
Vilemx: jj taky uplne vidim, jak urednicci z bruselu drzi nakejma svejma predpisama za koule ty nejbohatsi lidi z planety co toci miliardy v automobilovym prumyslu

Naposledy editováno 15.01.2021 13:25:12

1 reakcí na tento příspěvek ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 13:58 | Nahoru | #15
Já to říkám pořád, že nás ta blbá EU táhne ke dnu.
Nebýt té EU, kde my jsme mohli dnes jen být! Úplný Švýcarsko.
I ten registrační systém na očkování nám EU shodila! Zas ten Soroš! A Kalousek.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 14:17 | Nahoru | #16
PetrXX> Tak hlavne uz bysme davno meli tu vakcinu svoji, kdyby nam to eu nazakazala ... uz nam zbyva posledni nadeje, jestli lada hruska neprijde na to jak si ji uvarit doma

(reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 14:37 | Nahoru | #17
assassin> Hele já to zděšení nad zákazy chápu, víš kolik lidí v Česku má v autě velký šesti nebo osmiválec? Třeba malé nafťáky tady nikdo nekupuje, samej petrolhead.
To je řízený z EU, ti povídám

(reakce na) ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 14:37 | Nahoru | #18

assassin píše: PetrXX> Tak hlavne uz bysme davno meli tu vakcinu svoji, kdyby nam to eu nazakazala ... uz nam zbyva posledni nadeje, jestli lada hruska neprijde na to jak si ji uvarit doma



To není problém :

ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 14:43 | Nahoru | #19
Nebo :

ač zastánce véčkových motorů

15.1.2021 v 14:48 | Nahoru | #20
Petardak: moravští vědci pracuji dobre, ten vzorek cos posilal byl top

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 09:34 | Nahoru | #21

Codo píše: Jakmile budou normy pod fyzikálními možnostmi, udělají hovno.

Toto som už počul toľkokrát... Lenže vždy sa nakoniec ukázalo, že fyzikálne limity ležali výrazne nižšie a výrobci sa do euro noriem vmestili. Navyše s radosťou, lebo, ako niekto spomínal, blokuje to hlavne potenciálnu konkurenciu, ktorá potrebuje motor plniaci normy vyvinúť z absolútnej nuly a bez príjmov (lebo zatiaľ nemôže nič predávať... bez motoru).

PS: Aj to, že síce sa toľkokrát ukázalo, že fyzikálne normy boli nižšie, no tentokrát už nebudú, som počul viac než dosť.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 09:55 | Nahoru | #22
Metric>
Co to plácáš. Fyzikální zákony jsou právě proto zákony, že platí bez výjimky. Zřejmě myslíš něco trochu jinýho a říkáš tomu originálně fyzikální normy.
To ovšem každej mluvíme o něčem jiným a těžko se pak domluvíme. Ale to nevadí.
Ty věříš, že vývoj spalovacích motorů si vždy cestu najde. Já ne.
Čas rozhodne, kdo má pravdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 10:08 | Nahoru | #23
Metric> Jenže pro Euro7 s největší pravděpodobností fyzikální zákony obejdeš tak, že do počtu prodaných aut automobilkou započítáš hybridy nebo elektra. Tím ten PRŮMĚR stlačíš pod 30 mg na km. Že ale ten hybrid nebo elektro také produkuje emise skrze elektrárnu, tak to se jako nepočítá. Problém je, že tohle hlhaní do kapsy je napříč všemi obory. Podobné to je i ve stavařině, kde se při výpočtu energetického štítku také ztráta budovy přepočítá koeficientem, jestli na provoz a vytápění používáš privilegovanou nebo zatracovanou energii

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 10:48 | Nahoru | #24

Codo píše: Fyzikální zákony jsou právě proto zákony, že platí bez výjimky. Zřejmě myslíš něco trochu jinýho a říkáš tomu originálně fyzikální normy.

Nie, pri písaní som sa pomýlil a chcel som napísať fyzikálne zákony. Takmer zakaždým sa pri nových normách tvrdilo, že tentokrát to už musí naraziť na fyzikálne zákony, a zatiaľ sa vždy našli spôsoby, ako sa tomu vyhnúť. Prečo si mám myslieť, že to tentokrát tak nebude?

Benzín sa skladá z uhľovodíkov, teda látok, ktoré sú zložené z vodíka, uhlíka a kyslíka. Koľko oxidov dusíka musí vzniknúť pri spaľovaní vodíka a uhlíka?

EDIT: A koľko z týchto oxidov nebude možné rozložiť na dusík a iné oxidy (voda alebo CO2) pomocou adblue?

Naposledy editováno 16.01.2021 10:52:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 11:04 | Nahoru | #25
vilemx> Beriem. Na druhej strane, netreba zabúdať na to, že elektrárne musia tiež spĺňať emisné limity (NOx, SO2, častice), ktoré sa postupne sprísňujú, ale obvykle sú tieto dané na MWh a nechce sa mi to prepočítavať.

Bohužiaľ snaha o čistejšiu energiu v krajinách ako Rakúsko a posledných pár rokov i Nemecko a ich odpore k jadrovej energii trochu kríva, na druhej strane napríklad v USA sa znížil podieľ uhoľnej energie za posledných 30 rokov o cca 30 percentných bodov v prospech obnoviteľných a zemného plynu, takže si myslím, že i v energetike sa čoraz viac zelení.

(reakce na) ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 12:50 | Nahoru | #26
Metric> Víš, Metricu, fígl je v tom, ze emise elektrárny v mg/kW, resp. jednoduše přepočítatelne na mg/km se nepripocitavaji. Proto jdou splnit flotilove emise. Cele OZE je něco jako víra v budování světlých zítřků. Máme ideu a pro její naplnění si klidně budeme lhát do kapsy. Teď vyšel článek, jak Kodaň spaluje štěpku z Amazonie, Kanady a Sibiře, aby podle nějakých falešných kritérií byla uhlíkové neutrálním městem. Hned pod tím článek o vědecké studii, podle které bude za 50 let, půjde-li dal dnešní tempo kácení a vypalování, Amazonie savanou. Tak nějak ve zkratce mi z toho vychází, ze aby byla Kodaň uhlíkově neutrální (a splnila tak nějakou zvracenou pokřivenou ideu), musí se z Amazonie stát savana.

Naposledy editováno 16.01.2021 12:53:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 12:58 | Nahoru | #27
Metric> Opět se mýlíš. Na fyzikální zákony se buďto už narazilo, nebo teprve narazí, ale obejít nejdou. Ale co jde udělat je ojebat s tím tak, že se například změní metodika hodnocení. Jeden má k obědu husu, tři chcípou hlady, ale v průměru měl každej čtvrt husy. Píčovina, ale matematicky to sedí. Tak tady zase euroúnyjnící sčítají elekromobily s neelektromobily a zároveň předstírají, že elektromobily neprodukují žádné emise, když záměrně přehlíží jejich výrobu, převozy dílů přes půl světa, plundrování přírody v cizích zemích pro suroviny atd. Je to lež, je to záměrná chyba hodnocení. Ale v EU nesedí ekologové ani vzdělanci, ale ideologové, a těm jsou fakta a realita fuk. Za pár let to bude už úplně jasný. A co se týká těch adblue a podobně - podívej, jak čístý jsou už dnes moderní diesely. A k čemu to je? K hovnu. Skutečnost a pravdu nikdo nehledá. Ideologie, pamatuj na to! Jenom ideologie. Bez logiky, bez fakt, bez skutečný statistiky a pravdivýho hodnocení, bez diskuzí, bez plurality názorů a jejích střetů, bez vývoje a hledání. Už je jenom Jediná pravda, o které se nediskutuje. A pochopitelně zářivé, šťastné, zelené zítřky.

Naposledy editováno 16.01.2021 13:06:26

1 reakcí na tento příspěvek ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 13:30 | Nahoru | #28

Metric: benzín sa skladá z uhľovodíkov, teda látok, ktoré sú zložené z vodíka, uhlíka a kyslíka. Koľko oxidov dusíka musí vzniknúť pri spaľovaní vodíka a uhlíka?



Metric, chod diskutovat radsej do vlakna o kovide, fyzika a chemia ti moc nejdu. Hadaj, ktoreho plynu je vo vzduchu najviac?

(reakce na) ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 14:31 | Nahoru | #29

Codo píše: Na fyzikální zákony se buďto už narazilo, nebo teprve narazí, ale obejít nejdou.

Počkaj, takže motory nie sú fyzicky schopné vypúšťať tak málo NOx, CO a pod., ako vypúšťajú? Tomu nerozumiem. Logicky, ak daný motor vypúšťa 80 mg NOx na km, fyzikálne zákony musia byť také, že to umožnia.

Áno, pri spaľovaní samotnom ich vzniká viac, ale dnes má každý motor katalyzátor, ktorý ich úroveň redukuje.

Codo píše: Tak tady zase euroúnyjnící sčítají elekromobily s neelektromobily

To nie je pravda. Každé jedno vozidlo musí spĺňať príslušnú Euro normu na CO, NOx atď. (častice, uhľovodíky - to už podľa typu motoru). Výnimku majú možno spoločnosti, čo produkujú len zopár áut (zdalo sa mi, že som videl 1 000 ročne, ale nie som si istý), ale inak môžeš mať 90% elektro a nepomôže Ti to.

(reakce na) ač zastánce véčkových motorů

16.1.2021 v 14:33 | Nahoru | #30

jean192 píše: Hadaj, ktoreho plynu je vo vzduchu najviac?

Preto sa pýtam. Povedal si "nenulové množstvo", 30 mg/km je viac než nula.

Koľko tých oxidov dusíku musí byť? Viem, že pri spaľovaní nejaké vzniknú a v katalyzátore sa nemôžu rozložiť všetky.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist