dívám se po motorkách, kterou bych si ještě pořídil a zjišťuji , že se u prodejců objevuje takový nešvar.
Tak třeba tento Fazer má dle prodejce najeto 51500 km. Ale dle TK měl už v březnu 2017 najeto 53375 km.
Může se stát chyba, to nepopírám, ale že je těch km na tachometru vždy méně, to je divné.
Naposledy editováno 14.01.2021 16:32:58
(smysl to ma mozna u plechovek ktery reznou a hnijou, a je tam spousta veci ktery repasovat nejdou, resp. nejdou jednoduse.. tam ma cenu resit km a stari)
2 reakcí na tento příspěvek Že by i prodejci stáčeli tachometry
takze na tom kolik to ma najeto sakra zalezi. nebo rozporujes, ze strojni mechanismy se navrhuji na nejakou zivotnost? a ze je tedy uplne fuk, kolik z te zivotnosti uz ma ukrojeno?
porad machrujes jak ti to mysli a pretocis to do roviny, ze jak to nema 15mth tak nebrat? neco takovzho jsem rekl? opravdu?
ja jen rikam, ze motorka s 50ti mth ma jinou cenu nez stejna se 100mth
a u sportovni motorky rozhodne moc nehrozi ze by motor co ma 80tis byl v lepsim stavu nez ten co ma najeto desetinu … v podstate kazdej ten motor trpi, porad v plnejch, takze jedinej duvod kdy by tak mohlo byt by bylo kdyby to nekdo nicil schvalne - jizda bez filtru, bez vody …. ano tohle jsou vyjimecne pripady.
ale pokud rikam, ze na najezdu zaleyi, tak se mysli obecne, ye to plati pro vetsinu pripadu… ne pro vyjimecne pripady, kdy je zanovni motorka dojebana a naopak motorka se 100tis opecovavana…
vetsina TL1000 z roku 97 pri najezdu 70-100tis umre na klice, je to statistika…. takze je asi rozdil, jestli koupis tele se 40tis km a 80tis km … protoze na to jednom se dost mozna dlouho nesvezes….
Naposledy editováno 16.01.2021 14:48:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Že by i prodejci stáčeli tachometry
vsak proto se u ostrejch pocitaji motohodiny protoze ta endura jezdi maly prumery, mnohdy vic stoji nez jedou (kdyz prepocitas vymenu u sportu vs koncepcni navrhovou rychlost jizdy, vyjde ti relativne podobny cislo, vetsi nez u exc treba ale ne 100x ale treba jen 5x.. 5000km prum rychlosti 100 je 50mth)
takze zpet, jedna ma najeto 40000 a je to 800mth a druha 40000 a je to 400mth.. dedula jezdil maly otacky tatkze napr. mazani zadna hitparada, sral na vymeny oleje protoze si rikal jen to tak solicham, motorku parkoval ve vymrzly garazi a obcas treba 3/4 roku stala... assassin jezdil kotel, pravidelne tam lil motul factory, motorku parkoval na stojanech v teply garazi nebo v obyvaku... najezd na tachometru je stejnej, bude stejnej technickej stav ?
1 reakcí na tento příspěvek Že by i prodejci stáčeli tachometry
Citace Pepa Sršeň,, Co je lepší než motorka :odpověď - nová motorka.""
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Že by i prodejci stáčeli tachometry
vyrobce stanovil vymenu v intervalech 60mth, pokud nevim Kolik mth to najeto, tak se nemuzu ridit navodem vyrobce, ale musim zkusit sehnat nejakeho keruta, kterej to dokaze - na rozdil od vyrobce - urcit podle technickeho stavu a ne podle toho kolik ten stroj navrcel….
Naposledy editováno 27.01.2021 15:18:13
nicmene kdyz uz si kupujes takovej stroj z druhy ruky, a kdyz si ho kupujes od nekoho koho vubec neznas (coz je samo o sobe s vykricnikem), tak snad jako prvni udelas rozborku i kdyby ti tvrdil ze je tam vsechno uplne novy, a prisahal na svou dusi, a pak prip. generalku (dle vlastniho uvazeni, zhodnoceni opotrebeni) .. coz ty konkretne ale vis, takze opet oponujes jen z principu, ze
Naposledy editováno 27.01.2021 15:58:27
1 reakcí na tento příspěvek Že by i prodejci stáčeli tachometry
rozebrat krosku a slozit ji, stoji dost penez a navic pochybuju, ze kdyz ti ukazu titanovej ventil tak ty mi reknes jestli je jeste ok, nebo jestli mu uz unavou povoli talirek spadne do valce …
tudiz ma samozrejme velkej vliv na cenu jestli ma motrka najeto 20hod a do generalni opravy za 50tis ji chybi jeste 40hod a nebo ma ta motorka ten servisni interval pretazenej o 40hod a ceka se kdy to tam spadne...
Naposledy editováno 27.01.2021 17:26:22
jinak ano, cena letadla bude zavisla na zbytku (predepsane) zivotnosti, jenze motorovy vozidlo jaksi nema zadnou predepsanou zivotnost, po jejimz vyprseni uz nesmi byt provozovano (BTW nestandardni opravy, napr po narazu ptaka nebo jine mimoradce na cenu ani na predepsanou zivotnost mit vliv mit fakt nebudou.. for example, mixet trefi listem pri startu ptaka, pristane, prohlidka = vysledek list/y na vymenu.. vymena se udela, zapise, atd.. ale zivotnost vrtulniku bude dal zavisla na zivotnosti vsech casti jako pred vymenou, tzn. napr. samotnyho draku, takze i kdyby ho meli novy listy papirove o mnoho desitek letovych hodin prezit, tak ho proste prezijou a pripadne se daji po vyrazeni pouzit jinde.. tzn. jakakoliv mimoradna oprava na zivotnost ostatnich dilu nebude mit vliv)
nevim kolik tebe stoji rozebrat krosku, ale kamarad co jezdil enduro mel motorky teda castejs rozebrany nez slozeny... sam dycky rikal ze je to 90% mechanikovani a 10% jezdeni..
jestli se ti rozpadne ventil ti bez defektoskopie nerekne nikdo, ale veskery dily maji predepsany nejaky mezni hodnoty,.. a to kupodivu i na uplne normalnich beznejch strojich nejen na zavodacich co se generalkujou po par desitkach mth, a tyto udaje byvaji v technicke dokumentaci (prumery pistu/valcu, kliky, tloustka kotoucu..)
a mimo to je to cely debata vo hovne, protoze spor vznikl na tvrzeni ze cena se odviji od poctu najetych km, a ja ti asi po sedme opakuju ze cislo najetejch kilometru na napr. ten tvuj titanovej ventil bude mit ten nejmensi vliv ze vseho