paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 500 F
Tak se postupně dopracovávám k tomu velkému předělu v životě - a sice že si koupím slušnou motorku. První krok byl pořízení skútru PCX v září, abych viděl, jestli mi fakt něco říká jízda na dvou kolech pomocí spalovacího motoru. Druhý krok bude řidičák na motorku na jaře. Bohužel, nebo bohudíky je PCX pro mě už droga - dokud bylo hezky, jezdil jsem každý víkend daleko za Prahu. Řídítka, dvě kola a motor pod zadkem - netušil jsem, že mě to tak dostane. Takže mi je jasný, že normální motorka mě o to víc bude bavit. Původně jsem chtěl spíš něco menšího, ale nechci další 125 cc, to bych se moc neposunul, takže volba padá na Honda CB 500 F. Nechci utrácet víc peněz, nepotřebuju větší výkon, baví mě jezdit na pohodu, ale zase nemám tolik peněz na nějaký silný cruiser. Takže chci něco spolehlivýho, levnýho na provoz a současně něco, co už váži dost, abych nemusel tolik bojovat s bočním větrem... PCX je jak z papíru, když trochu fouká. Hlavně se chci zeptat, jak dlouho se taková motorka v roce 2021 může udržet na skladech, jestli bude jen pár kusů a budou hned fuč - dá se to nějak odhadnout? Jinak vím, že CB 650 R by byla po všech stránkách lepší, to by byl sen, ale je to cca o 50 000 Kč dražší stroj a provoz bude taky dražší. A jak říkám, nechci na tom moc šílet, spíš jezdit v klidu. Jo a ten zvuk dvouválce je docela už fajn, o dost lepší než jednoválce, co jsem zatím slyšel.

11.2.2021 v 17:28 | Nahoru | #151
CB500

11.2.2021 v 18:19 | Nahoru | #152
Nová Hayabusa

11.2.2021 v 21:44 | Nahoru | #153
Gahan37> a všichni ostatní, co tipovali - díky ale všem za spoustu rad - bez vás by bylo rozhodování mnohem těžší - takže Honda CB 500 X. Když jsem koukal na videa lidí jako Itchy Boots na youtube, jak jezdí s Royal Enfield Himalayan po blízkém východě, přes hory a doly, a pak jak jezdí po Islandu a Skandinávii na CB 500 X, po asfaltu, šotolině, blátě, kamení, přes louže... uvědomoval jsem si, že spíš budu jezdit takhle někam po cestách necestách, špatných okreskách a potřebuju právě na takové cesty, naše české hrozné okresky takovou motorku, než že bych měl ambice zůstat na kvalitních silnicích v okolí Prahy na silničním naháči. Co se týká výkonu - hodně zkušených motorkářů v mém věku tvrdí, že jim ten výkon bohatě stačí. Výkonnější cestovní endura jsou už mimo můj rozpočet a po tom jejich výkonu zatím fakt netoužím. 500 X si většina lidí strašně chválí. V mém oblíbeném salonu jich dostanou v bílé jen pár kousků, takže cca za 14 dní tam jdu, měli by už jednu černou mít na skladě, sednu si aspoň na to a budu rezervovat. Jdu naslepo, ale prostě o žádné jiné motorce nevím, všechno ostatní bylo po zralé úvaze - na základě recenzí a finančních možností zamítnuto.

Naposledy editováno 11.02.2021 21:46:17

11.2.2021 v 22:28 | Nahoru | #154
ruinin> Tak za mě dobrý v podstate jsem si dělal ....jako skoro vždy srandu

11.2.2021 v 23:30 | Nahoru | #155
Gahan37> Já vím, žes to nemyslel vážně. Každopádně mi pár dnů trvalo se přeorientovat na cestovní enduro v hlavě - abych přestal toužit po normálním naháči. V dubnu bych měl začít jízdy v autoškole, takže jestli vláda nezruší autoškolám jízdy, tak bych mohl v červnu konečně jezdit na vlastní motorce. No uvidíme...

12.2.2021 v 07:28 | Nahoru | #156
Teoreticky správné rozhodnutí.
Prakticky - to teprve poznáš. To nikdo nemůže vědět dopředu.
Držím palce, abys byl spokojený.

13.2.2021 v 00:18 | Nahoru | #157
650ccm> Hlavně aby mi to nepřekazily nějaký pandemie a nezavřeli zase autoškoly, jinak budu mít motorku v garáži a budu se na ní chodit koukat.

Další potvrzení, že cestovní enduro je správná volba na ty výmoly u nás:

13.2.2021 v 20:25 | Nahoru | #158
Chápe někdo, proč má ten týpek na zádech batoh a v něm kámen?

24.2.2021 v 00:22 | Nahoru | #159
Tak včera jsem na ní seděl. Přivezli "novinářský exemplář". Takže jsem ji i slyšel. Já tedy mohl aspoň přidávat plyn na místě. Hlavně ale jsem nečekal, o kolik je v reálu krásnější než na fotkách a videích. V reálu je to krasavice. Hlavně v tý bílý barvě. Až bych se skoro bál na ní jezdit. A pohodlná - teda aspoň takhle na místě - jako luxusní sedací souprava, proti tomu je PCX lavice v kostele.

2.3.2021 v 21:58 | Nahoru | #160
Nevím, jestli to někoho ještě zajímá- ale jedna dobrá zpráva a jedna špatná. Dobrá - autoškoly jedou dál, takže snad budou v provozu i v dubnu. Teoreticky v květnu bych mohl mít A. Špatná zpráva - CB 500 X měla být původně v Praze v červnu, později mi bylo řečeno, že není jistý ani červen a že nepřijímají rezervace. V Německu je mají už teď na několika místech. Kdo nechce dovézt nové motorky do CZ? Vím, že je to blbá otázka, ale je to běžný, že k nám to dovezou bůhví kdy, když mezitím už to mají půl roku v Německu? Přinejhorším pojedu do D, no, nebo do A.

3.3.2021 v 07:45 | Nahoru | #161
ruinin> Bych si udělal rezervaci a složil zálohu v NDR....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

4.3.2021 v 12:39 | Nahoru | #162
Gahan37> No nevím, asi si děláš legraci, samozřejmě doufám, že až to bude aktuální, čili někdy v květnu, najdu v naší zemi dealera, který bude už bílou X mít na skladě nebo ji určitě do měsíce doveze. Pokud ne, tak doufám, že něco zbude v tom Německu na skladě. Motorku kupuju poprvé, tak nevím, jeslti se může stát, že model je prostě moc populární a člověku se nepodaří včas sehnat a musí čekat další rok nebo koupit mírně jetý.

Skvělá odpověď, děkuji! 4.3.2021 v 13:28 | Nahoru | #163
ruinin> Tentokrat si legraci nedělám a klidně bych to v Německu vzal pokud by ten proces byl jednodušší...kdyžtak zkus kouknout na auto Pech , kluk vozí individuálně moto i auta z Německa, možná by pomohl i s tímhle ...

4.3.2021 v 14:53 | Nahoru | #164
Tak super, Gahan si ze mě dělal srandu, čímž mě nakopl, abych zvednul telefon a něco podniknul... nevím proč, ale vycházel jsem z toho, že když jeden nejmenovaný dealer v Praze ty motorky letos ještě neměl, ani neví, kdy je letos bude mít, že to tak automaticky musí bejt v celý ČR. Ale kupodivu jeden dealer už v Praze tyhle motorky dokonce měl a zase je vyprodal, ale dostane další. Navíc po mně vůbec nechce zálohu!!!, normálně si motorku zamluvím a když přijde, řeknu beru nebo neberu. No není to super? Pokud to bude někdy kolem května, června to dodání, tak není, co řešit. Tohle jsem vůbec netušil. Byl jsem smířen s deset procent zálohou a pak nevědět, jestli budu mít vůbec hotovej řidičák - pandemie atd...

Naposledy editováno 04.03.2021 15:00:42

4.3.2021 v 15:01 | Nahoru | #165

4.3.2021 v 15:04 | Nahoru | #166
Gahan37> Tak já zkusím toho dealera, co mi nabízí nezávaznou rezervaci a když budu mít hotovej řidičák a oni pořád tu motorku mít nebudou, tak zkusím jinak, asi určitě Neměcko je jistota, kdyby nic jinýho nevyšlo. Hlavně jsem nadšenej, že nemusím platit tu zálohu, už jsem byl celkem smířenej s deseti procentama a nevědět, kdy budu mít hotovej řidičák a kdy co bude... no takže takhle to vypadá nadějdě, už to snad může překazit jen nějaká pandemická hrůza, větší než máme teďka.

4.3.2021 v 15:18 | Nahoru | #167

Gahan37 píše: ruinin> Tak když dealer ví ze se ten model prodá i tak, a nepotřebuje jistinu, je to fajn

No a to je mi právě divný, když stejně známý dealer v Praze to odmítá risknout a udělat nezávaznou objednávku, když vědí, že jim pár motorek v té a té barvě časem přijde. Chtějí zálohu, jako kdyby to byla motorka, kterou nikdo nechce, no nic, to jsou asi moje naivní úvahy, v obchodu a podnikání se nevyznám.

4.3.2021 v 16:04 | Nahoru | #168

Naposledy editováno 04.03.2021 16:06:04

4.3.2021 v 17:26 | Nahoru | #169
ruinin> Tak asi záleží jak kdo jede na jistotu, já Hondu jako značku mám rád, ale do jejich autor.servisu jenom když musím....a to naštěstí není částo
E:a hlavně když jsme byli pro motorku s kamarádem v Hondě v Itálii nebo Německu byl ten přístup prodejce vstřícnější, tady to mají leckde “ na salámu”

Naposledy editováno 04.03.2021 17:30:39

4.3.2021 v 17:57 | Nahoru | #170
Gahan37> no já teda musím pochválit K2 moto, co se týká přístupu - kdykoliv jsem tam prudil ohledně hledání vhodného skútru nebo motorky, tak se mi hodně věnovali, vše trpělivě vysvětlovali... při koupi PCX jsem dostal asi hodinovou přednášku, co a jak se se skútrem má dělat... akorát holt teď nějak nemaj jasno s těma subdodavatelama a odmítaj nezávazný rezervace. Servis - skútr už byl dvakrát na výměně oleje a kontrole a cena vždy naprosto v pohodě, něco přes tisícovku. U motorek to může bejt horší, ale zase motorky asi maj většinou o dost delší servisní intervaly.

Naposledy editováno 04.03.2021 17:57:56

4.3.2021 v 17:59 | Nahoru | #171

ludmal píše: ruinin> já mám objednanou CB500 X u dealera už od prosince. Měla být v únoru, údajně bude v březnu. Volal jsem na jiné dealery a že jim objednávky snížili na polovinu a nepokryjí ani svoje objednávky. Tak že, teď když objednáš CB500 X ,tak podle nich ji letos už nebudeš mít, možná na podzim, nestačí vyrábět. Ptal jsem se, proč ji teda inzerují ,mají smlouvu a musí ji inzerovat, nehledě na to jestli je k dispozici a nebo ne.

Tak tím se to vysvětluje, ale v Honda Jarov mi řekli, že už pár kousků měli a prodali. Takže CB500X je teda nakonec mnohem populárnější, než jsem čekal i v naší zemi.

4.3.2021 v 18:38 | Nahoru | #172
ruinin> K2 moto asi dobrý jezdi tam kamarad osobní zkušenost nemam, mám to orientované na Liberec. Ale i tam je to víceméně o lidech...ze mechanik vymysli kokotiny a vedoucí to nezkontroluje jsou věci které většinou kazí celkový dojem.

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2021 v 03:35 | Nahoru | #173
V Liberci je na skladě

5.3.2021 v 10:50 | Nahoru | #174

alpel píše: V Liberci je na skladě

No taky už mi došlo, že musím začít obvolávat všechny dealery v Česku, ale ideální by bylo mít nezávaznou rezervaci a jít do toho hned po získání řidičáku. Tuhle libereckou mi asi někdo vyfoukne.

Skvělá odpověď, děkuji! 5.3.2021 v 11:34 | Nahoru | #175
Já ti přeju ať se vše zadaří. Udělané A + nová motorka. Já to původně před třemi lety chtěl udělat stejně, koupit NMaxe na kochání a potom by se vidělo. Nakonec vlivem osudu jsem skůtr přeskočil a dělal rovnou A a začal jezdit. Taky mám obsah 500 (TRK502X) a fakt spokojenost. Tak třeba se někdy někde potkáme.

6.3.2021 v 13:28 | Nahoru | #176
A neni jednodušší když ji budou někde mit tak jim tu zálohu třeba10 000 dát ? A budeš mít jistotu že je tvoje. Stejne tak dealer když bude mít zálohu tak bude asi klidnější že ji má prodanou....

Naposledy editováno 06.03.2021 13:28:54

7.3.2021 v 06:23 | Nahoru | #177

7.3.2021 v 18:56 | Nahoru | #178

ludmal píše: Když jsem se ptal v Hondě, jestli chtějí zálohu, na CB 500X, tak že ne. Poptávka mnohokrát převyšuje nabídku. Mám ji objednanou od začátku prosince, hned mezi prvnímíma, tak snad ji dostanu.

No to je divný, že poptávka převyšuje nabídku, když už mi vlastně dva dealeři v Praze řekli, že hned jak přijde bílá CB 500 x, tak bude moje, ale jeden dealer na to chtěl zálohu a jeden bez zálohy. Kdyby poptávka převyšovala o tolik nabídku, tak by mi přece řekli, že jsem třeba padesátý v pořadí. Tak je pravda s tou poptávkou v tom smyslu, že Honda nestačí vyrábět - to jo - ale tady v Praze žádný pořadníky a fronty nejsou - jen prostě dlouho trvá, než motorky dodaj k dealerům, protože je o ně asi zájem ve světě celkově. V Liberci je pořád volná jedna černá, nebo minimálně byla minulý týden. Jinak souhlasím, že se zaplacenou zálohou je to jistější, někdo by mě mohl předběhnout s tím, že tu zálohu zaplatí. Ještě mě napadlo - v CZ máme taky na skladech spousty PCX, ale v UK na ně jsou právě pořadníky a čeká se i několik měsíců - zdá se, že neumí ty motorky správně do těch zemí rozdělit. Více PCX do UK, méně do CZ , více CB 500 X do CZ, méně do UK a podobně... můžou pozorovat, jaký je v té které zemi zájem už několik let o tyhle modely a podle toho to rozdělovat, ne?

Naposledy editováno 07.03.2021 19:01:11

8.3.2021 v 11:48 | Nahoru | #179
Měl bych dotaz ohledně správného držení řídítek v autoškole. Obávám se, že je na čase, abych se odnaučil to, co dělám na skútru, a co je možná chyba, která by mě stála úspěšné zvládnutí jízdy s komisařem - totiž jezdím s dvěma prsty jak na levé, tak na pravé páčce. Předpokládám, že autoškola na motorku není škola Moto GP, kde by takové držení bylo OK. Nejspíš na spojce prsty být neustále nesmí - a co na páčce pro přední brzdu? Mám se to taky zatím odnaučit a jezdit se všemi prsty na rukojeti?

10.3.2021 v 08:28 | Nahoru | #180
ruinin> podle mě si asi posílají dealeri nejakou poptávku a tu pak Honda jako vyrobce uspokoji nebo ne. Jinak je asi lepsi mit na salonu 10 PCX než 10 Goldwingu...
PCX se nakonec stejnak prodaj...

Naposledy editováno 10.03.2021 08:28:36
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F petr_klecka 6 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F ellie88 73 4.4.2023 v 14:09 mito7