globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 500 F
Tak se postupně dopracovávám k tomu velkému předělu v životě - a sice že si koupím slušnou motorku. První krok byl pořízení skútru PCX v září, abych viděl, jestli mi fakt něco říká jízda na dvou kolech pomocí spalovacího motoru. Druhý krok bude řidičák na motorku na jaře. Bohužel, nebo bohudíky je PCX pro mě už droga - dokud bylo hezky, jezdil jsem každý víkend daleko za Prahu. Řídítka, dvě kola a motor pod zadkem - netušil jsem, že mě to tak dostane. Takže mi je jasný, že normální motorka mě o to víc bude bavit. Původně jsem chtěl spíš něco menšího, ale nechci další 125 cc, to bych se moc neposunul, takže volba padá na Honda CB 500 F. Nechci utrácet víc peněz, nepotřebuju větší výkon, baví mě jezdit na pohodu, ale zase nemám tolik peněz na nějaký silný cruiser. Takže chci něco spolehlivýho, levnýho na provoz a současně něco, co už váži dost, abych nemusel tolik bojovat s bočním větrem... PCX je jak z papíru, když trochu fouká. Hlavně se chci zeptat, jak dlouho se taková motorka v roce 2021 může udržet na skladech, jestli bude jen pár kusů a budou hned fuč - dá se to nějak odhadnout? Jinak vím, že CB 650 R by byla po všech stránkách lepší, to by byl sen, ale je to cca o 50 000 Kč dražší stroj a provoz bude taky dražší. A jak říkám, nechci na tom moc šílet, spíš jezdit v klidu. Jo a ten zvuk dvouválce je docela už fajn, o dost lepší než jednoválce, co jsem zatím slyšel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

8.1.2021 v 14:37 | Nahoru | #61

callowsick píše: tvl jsem asi divnej, bo mám CB už pár let a spokojeně si jezdím, jen mi na ní občas chybí ten ukazatel kvaltů no fakt...občas prostě nevím, jestli je tam pětka, nebo šestka, ostatní kvalty poznáš bez problémů.
A to jsem si jí kupoval asi po 22 sezónách na různejch motorkách, včetně nejrůznějších testovaček s násobným výkonem ale to je prostě o tom, co kdo hledá, to je jasný, každej to má jinak

hele mám to podobně....dřív jsem si myslel ze cokoliv pod litr je slabý....a ted nějak pricházím těm menším objemům na chut....no bud jsem dospěl nebo stárnu

Honda CB 500 F

8.1.2021 v 14:43 | Nahoru | #62
Jestli to nebude tím ze po tech 20 letech už jste vylítaný a nepotřebujete litry a 150 koni aby to bylo zábavný....což se mi zda logicky když mám v garáži pořad i 400

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

8.1.2021 v 14:46 | Nahoru | #63
ruinin> antihoppink spojka a ukazatel rychlosti, jsou super pomocníci, ale i bez toho se dá spokojeně najezdit spoustu km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

8.1.2021 v 14:47 | Nahoru | #64

ruinin píše: i kamarád mi říkal, že ta pozice je víc sportovní než na nějaký pohoda výlety

Vitpilen a Svartpilen sa pozíciou trochu líšia, Vitpilen má "vlaštovky", takže si výrazne viac predklonený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

8.1.2021 v 22:19 | Nahoru | #65
ludmal> Díky. Já kdysi jezdil asi dva dny na simsonu a naprosto absolutně si nepamatuju, že bych měl nějaký problém řadit nahoru nebo dolů. Simson asi antihopping spojku neměl, že... Ale fakt nevím, je na simsonu řazení jednodušší než na současné běžné motorce? Naproti tomu když jsem si půjčil v létě Hondu Super cub, tak při řazení dolů, hlavně z trojky na dvojku, mi to pěkně škubalo, a to ten super cub ani nemá spojku. Ten simson mi nejde do hlavy. Kdybych se s ním trápil, tak bych si to určitě pamatoval, i když už to je asi 30 let.

(reakce na) Honda CB 500 F

8.1.2021 v 22:25 | Nahoru | #66
Metric> Díky, tak to je taky důležitý vědět.

(reakce na) Honda CB 500 F

8.1.2021 v 22:27 | Nahoru | #67
Vlada> Tip na motorku pro ty, co přicházejí na chuť menším objemům:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

8.1.2021 v 22:44 | Nahoru | #68
ruinin> Simeon má tři rychlosti. CB a NC Honda šest. Mám Dragstara a tam když dáž jedničku, to je jak kladivem. A na CB, nebo na NC to nemá chybu a spojku mačkaš jedním prstem. Ale to není to nejdůležitější, ale záleží, jak ti to pasuje při jízdě. ?

(reakce na) Honda CB 500 F

9.1.2021 v 10:46 | Nahoru | #69

ludmal píše: ruinin> Simeon má tři rychlosti. CB a NC Honda šest. Mám Dragstara a tam když dáž jedničku, to je jak kladivem. A na CB, nebo na NC to nemá chybu a spojku mačkaš jedním prstem. Ale to není to nejdůležitější, ale záleží, jak ti to pasuje při jízdě. ?



Simson byl čtyřkvalt. Tři kvalty měly naše jawky třeba 05,21, i Mustang. Ale i ten existoval v exportní verzi jako čtyřrychlostní.
Co se týká antihoppingový spojky - nevím, nikdy mi nechyběla, ať už jsem jezdil na padesátce nebo čtrnáctistovce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

9.1.2021 v 11:20 | Nahoru | #70
ruinin> popravdě do 150km to bylo úplně OK, ale na dovolené 300 a více denně to bylo jak jezdit na nehoblovany fosne
s tím se ale počítalo, ze to není primárně na cestování. na druhou stranu jsem potkal člověka, co jezdí na krosce kolem EU a říkal, že prdel si musí zvyknout na cokoliv

Naposledy editováno 09.01.2021 11:21:42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

9.1.2021 v 18:13 | Nahoru | #71
Pavlikk1986> a proč je to tak nepohodlný? nebude každý naháč nepohodlný?

Mimochodem, když budu chtít řadit třeba z 5 na 4, protože pojedu do táhlýho kopce a budou mit klesat otáčky, řekněme z 8000 na 6000 a zařadím 4, pak jak se to dělá, aby to neškublo? Stačí dýl podržet spojku nebo se musí dát ten meziplyn? Někdo tu říká, že meziplyn nedává, tak nevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 9.1.2021 v 19:22 | Nahoru | #72

ruinin píše: Pavlikk1986> a proč je to tak nepohodlný? nebude každý naháč nepohodlný?

Mimochodem, když budu chtít řadit třeba z 5 na 4, protože pojedu do táhlýho kopce a budou mit klesat otáčky, řekněme z 8000 na 6000 a zařadím 4, pak jak se to dělá, aby to neškublo? Stačí dýl podržet spojku nebo se musí dát ten meziplyn? Někdo tu říká, že meziplyn nedává, tak nevím.



Každá motorka už dnes má synchro, meziplyn se dávat nemusí. Ale u meziplynu se to jednou naučíš dělat a pak už to bude tak automatické, že si ani nevšimneš, že ho dáváš. Plus pokud ti jde o zvuk/vzhled, tak s meziplynem zní podřazení mnohem lépe .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

10.1.2021 v 22:05 | Nahoru | #73
Mr.Dreamer> Takže v autoškole budu snad řadit bez meziplynu. No dobře, asi stačí pouštět spojku pomalu a pokud možno neřadit dolů, dokud nejsou otáčky dost dole.

S penězma to vypadá dobře, jsem už víceméně rozhodnutej pro hondu cb 500 f - kompromis - ani moc malá, ani velká, ani moc těžká ani moc lehká - nejhorší bude udělat tu autoškolu, jsem hroznej trémista, když mi o něco jde... ale počítám , že zkoušku z jízdy udělám přinejhorším napotřetí, test snad napoprvý, to si občas dávám cvičně online. Když jsem někdy v roce 84 dělal řidičák na auto, tak se automaciky dělal i na motorku, ale mě to doktorka zakázala, protože jsem tehdy měl nějaký ... cenzurováno pro jistotu, dneska jsem zdravej jako rybička, tak snad doktorka současná nebude dělat problémy.

Naposledy editováno 10.01.2021 22:06:15

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 10.1.2021 v 22:58 | Nahoru | #74

ruinin píše: Mr.Dreamer> Takže v autoškole budu snad řadit bez meziplynu. No dobře, asi stačí pouštět spojku pomalu a pokud možno neřadit dolů, dokud nejsou otáčky dost dole.

S penězma to vypadá dobře, jsem už víceméně rozhodnutej pro hondu cb 500 f - kompromis - ani moc malá, ani velká, ani moc těžká ani moc lehká - nejhorší bude udělat tu autoškolu, jsem hroznej trémista, když mi o něco jde... ale počítám , že zkoušku z jízdy udělám přinejhorším napotřetí, test snad napoprvý, to si občas dávám cvičně online. Když jsem někdy v roce 84 dělal řidičák na auto, tak se automaciky dělal i na motorku, ale mě to doktorka zakázala, protože jsem tehdy měl nějaký ... cenzurováno pro jistotu, dneska jsem zdravej jako rybička, tak snad doktorka současná nebude dělat problémy.



Vyber si autoškolu, která má plac na cvičení a jsou schopní nabídnout několik hodin na polygonu mezi kuželkami, to je nejdůležitější, naučit se s motorkou reagovat aniž bys musel myslet, jak to udělat. Prostě mít už v hlavě základní motoriku, pak budeš mnohem klidnější.

Případně, pokud ti nevadí malá zajížďka, můžeš dělat kurz u Matyho v Kolíně, jeden z nejlepších instruktorů v Čechách, plus můžeš rovnou pokračovat kurzem u něj .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 10.1.2021 v 23:15 | Nahoru | #75
ruinin> propste si tim plynem "dojdes naproti",.. vymackavas, prerazujes,a jak poustis(tesne pred) tak lehce pridavas plyn, kterym jdes hned po sepnuti spojky zase dolu.. zni to desne complicated ale je to naprosto easy ...hele parkrat si pridas ve volnobehu, parkrat ti skubne zadek ale po treti (dobre po sedmy, osmy) uz to bude jakz takz, a po sto padesaty to budes mit v ruce lip se to samozrejme naucis kdyz nebudes podrazovat moc vostre, ale az v 1/2 otacek treba,.. a az to budes mit vzity muzes postupne podrazovat i vejs, kde je to na otevreni plynu "citlivejsi"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

10.1.2021 v 23:20 | Nahoru | #76
kerut> Až budu mít papíry, tak to budu moct v klidu pilovat, horší je nezmatkovat s kvaltama, až budu řešit křižovatky při zkoušce s komisařem... nevím, jak zvládnu se za pár jízd naučit suverénně řešit spojku, neutrál, atd. na křižovatkách. No vlastně se už těším na autoškolu, když to vyjde, tak bych v březnu chtěl začít jezdit v autoškole na A motorce.

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 10.1.2021 v 23:40 | Nahoru | #77
ruinin> resit spojku zvladnes na normalni cestovni motorce behem prvni hodiny dvou, mozna trosku cukulaturne ale zvladnes.. zachovej klid a nebud vystresovanej

ja prvni na cem vetsim sedel krome fichtla bylo radne nakraceny EXC525, a rozjizdel jsem se dost dlouho na dvojku CBF v AŠ bylo pak proti tomu absolutni pohodicka ver mi

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

11.1.2021 v 11:27 | Nahoru | #78
S tím antihopem - to vzniklo pro sportovní motorky a sportovní jízdu, kdy vletis do zatáčky, nakopes dva-tri kvalty dolů a mohl by sis tím bloknout zadní kolo.

U pětikila typu CB a slabších je to celkem zbytečný, dejme tomu u něčeho jako SV650 to začíná mít význam, když fakt prasíš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

11.1.2021 v 12:45 | Nahoru | #79
callowsick> Nejsem odborník, myslím si ,že spojka s antihoppingem ti usnadní i řazení nahoru.

Naposledy editováno 11.01.2021 12:50:47

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

11.1.2021 v 12:46 | Nahoru | #80
Ne, callowsick to napsal naprosto výstižně.

(reakce na) Honda CB 500 F

11.1.2021 v 12:51 | Nahoru | #81

CB600 píše: Ne, callowsick to napsal naprosto výstižně.


Jo. Pokud člověk nejede divočinu nebo nemá volšový ruce a cit jako Golem, je antihop zbytečnej.

(reakce na) Honda CB 500 F

11.1.2021 v 13:01 | Nahoru | #82
ludmal> ona má funkci takovou, že když jde od převodovky do motoru větší moment (brzdění motorem), tak se lehce rozpoji a klouzne. Když jde moment od motoru (akcelerace), tak funguje standardně. Řazení asi bude stejný, jako u obyc spojky, bych řekl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

11.1.2021 v 13:03 | Nahoru | #83
ludmal> antihop je defacto uplne normalni spojka, jen jeji vnitrni kos nelezi striktne na "rovine" ale je ulozenej proti vnejsimu na "klincich" , ty klinky jsou ve smeru proti trakci (ve smeru prenosu momentu ze zadniho kola na kliku) a maji takovy (dost maly) uhel ze pri dosazeni urciteho momentu resp. sily pusobivi proti smeru te jejich sikme plochy povoli treni mezi nimi... posunou se, a tim posunutim se (protoze jsou to klinky) zaroven kousek nadzdvihne ten vnitrni kos tzn. spojka proklouzne.. na opacnou stranu jsou tam normalne hrany, takze v opacnem smeru prenese spojka normalne cely moment,..

asi by to konstrukcne slo udelat obousmerne, v razeni nahoru by to samozrejme fungovalo stejne,.. (je celkem jedno jestli prevodovka dostane raz motor-kolo nebo kolo-motor) ale klouzala by ti zaroven spojka a nejelo by to

pri razeni nahoru se vyuziva mzikove vypinani zapalovani, ovsem nikoliv pro razeni bez spojky jak se obcas mylne tvrdi, ale pro razeni pod plynem.. tzn nemusis pri kopnuti kvaltu vrknout plynem, ale vrkne s nim (asi 5x rychleji nez hodne sikovny pilot) elektronika.. (cidlo te elektroniky je na radicce)

E: hej, callowsick nepredbihej, pisu pomalu

Naposledy editováno 11.01.2021 13:03:56

(reakce na) Honda CB 500 F

11.1.2021 v 13:44 | Nahoru | #84
kerut> pánové,já jsem si to popletl s dvouspojkovou převodovkou,má to NC 750.

(reakce na) Honda CB 500 F

11.1.2021 v 13:54 | Nahoru | #85

ruinin píše: kerut> Až budu mít papíry, tak to budu moct v klidu pilovat, horší je nezmatkovat s kvaltama, až budu řešit křižovatky při zkoušce s komisařem... nevím, jak zvládnu se za pár jízd naučit suverénně řešit spojku, neutrál, atd. na křižovatkách. No vlastně se už těším na autoškolu, když to vyjde, tak bych v březnu chtěl začít jezdit v autoškole na A motorce.


Březen má svá úskalí. Studený asfalt umí vytrestat nejen začátečníka.
A není to moc příjemné, když je zima, popřípadě mokro, někdy i sníh.
Prostě - naplánuj to tak, aby jízdy začaly až v době, kdy lze očekávat slušné počasí (zhruba od poloviny dubna - jak který rok).

Honda CB 500 F

11.1.2021 v 14:46 | Nahoru | #86
Chjo, to se to tu zase rozjelo, teď bude mít ruinin halvu jako balón.

Běžná slipper spojka má NAPROSTO shodný efekt jako lehké stlačení spojkové páčky - takže pokud k nějaké akci nepomůže lehké zmáčknutí spojky, nepomůže ani slipper spojka.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

11.1.2021 v 23:31 | Nahoru | #87
Nechci zahlcovat hloupejma otázkama, ale když už jsme u těch detailů řazení, má smysl dávat na křižovatce neutrál, nebo tam necháváte jedničku a držíte spojku? Se spojkou jsem už uměl řadit na simsonovi, tak je to snad u větších motorek stejný nebo i jednodušší.

(reakce na) Honda CB 500 F

11.1.2021 v 23:43 | Nahoru | #88

ruinin píše: Nechci zahlcovat hloupejma otázkama, ale když už jsme u těch detailů řazení, má smysl dávat na křižovatce neutrál, nebo tam necháváte jedničku a držíte spojku? Se spojkou jsem už uměl řadit na simsonovi, tak je to snad u větších motorek stejný nebo i jednodušší.



Pokud je červená, dám neutrál, pokud to není světelná křižovatka, nechám rychlost, abych mohl hned jet. Bez meziplynu to asi chce dát 1ku až tak kolem 10km/h, i když ani moc nevím, už si ani nepamatuji, kdy jsem řadil bez vrknutí.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

11.1.2021 v 23:45 | Nahoru | #89
ludmal> jo to je tusim dokonce i automat ne ?.. o moc vecech nereknu ze do toho nevidim,a le u NC750 to klidne priznam,..

runin> neber to jako pevnej bod, protoze se hned v zapeti dozvim ze jsem strasny prase, ale s kolobezkou (CBF125) jezdim pres dvojku a drzim spojku bo su jednak linej radit na druhou stranu + jednicka je tam odporne kratoucka (35km/h? vytocena do omezovace) a akorat to na ni priserne řve (druha moto, VFR400 ma jednicku vytocenou ke kilu, to je samozrejme jinej level, ale to taky neni poskladany na jezdeni v provozu.. ) ...jen kdyz vim ze je to na dyl nez par vterin tak teda vyradim (zel. porejezd treba)..

nicmene v AŠ urcite radsi vyrazuj, za pomalejsi rozjezd te urcite nikdo nesezere a nikam nespechas,..

E: Dreamer> ad (mezi)plyn - presne potvrzuju, me tam i ta dvojka moc nechce jen pres spojku kdyz jedu trochu rychleji (jako zapadne, to jo, ale velmi neochotne)

Naposledy editováno 12.01.2021 00:02:54

(reakce na) Honda CB 500 F

12.1.2021 v 07:55 | Nahoru | #90
kerut> NC 750 je i automat. Kdysi jsem se o tuto motorku zajímal, chtěl jsem ji kupovat, ale nakonec zvítězila CB 500 X 2021
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F petr_klecka 6 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F ellie88 73 4.4.2023 v 14:09 mito7
Laděný výfuk Honda CB 500F DDave 13 30.1.2023 v 17:14 WildOne
Olej Honda CB 500F Petan12131213 4 14.1.2023 v 15:22 zahadnytajemny
OLEJ - honda CB FOUR 500 Honda CB 500F GEORGENEMEC 2 17.10.2022 v 19:28 dewwil

TOPlist