bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátoru 2T scooter
Ahoj, po 1 sezóně se scootrem ho chci dát v průběhu zimy pořádně do pucu abych mohl přez sezónu jen jezdit bez vad na kráse a pocitů že mu něco chybí.
koupil jsem Gilara Runner 50 SP, rok 2008 2T 50ccm motor Piaggio, karburátor Dellorto 17,5. Při koupi jsem zjistil že původní majitel již odstranil restrikce na výfuku a variátoru. Ovšem nic nedělal s karburátorem (výměna trysky) a tak jsem rovnou odstranil i poslední restrikci ze sání. Na netu jsem si vyčetl jakou trysku bych měl použít při těchto úpravách a tu jsem použil. Seřídil jsem si bohatost atd. Skůtr jezdil dobře bych řekl ale pak z ničeho nic po jedné jízdě na rezervu skoro do prázdna začal mít problémy s plným plynem. Hned jsem to typoval na bordel v benzínu který se dostal do soustavy při jízdě na rezervu tak jsem několikrát rozebral a složil karburátor (vyčistil trysky a plovákovou komoru ručně, ne ultrazvuk), pak jsem pokračoval novou svíčkou, vzduchovým filtrem, benzínovým filtrem. pomohlo to tak na 80 procent ale stále to není ono. Jelikož víc už si na tom asi seřídit a vyčistit nedokážu tak bych to rád přenechal někomu kdo se tím zabývá.
Poradíte kde v okolí Českých Budějovic najdu nějakého nadšence který seřizuje karburátory 2T? Nejlépe osobní zkušenosti
Volal jsem dnes do Smrž Moto kde mi přijímací technik řekl že seřízením karburátoru mi nastaví volnoběžnou trysku a bohatost a to je vše (cenu odhadl na cca 1500 ). Myslel jsem že bych spíš zkusil někoho kdo ho vyčistí ultrazvukově, a pohraje si i s velikostí trysek, výškou jehly a podobně, zkrátka opravdu odladit. Pokud máte na někoho TIP prosím sem s ním :) popřípadě kolik jste za podobný úkon na 2T platili?

Díky Honza

Seřízení karburátoru 2T scooter

4.1.2021 v 13:46 | Nahoru | #1
ještě doplním, nyní se problém projevoval tak že při prvním přidání se motor rozjel a jel krásně, vyjel jsem 100m kopeček, zastavil chtěl se otočit a při přidání plynu motor automaticky okamžitě chcípal, po pár pokusech se zase rozjel a pak opět to samé, vypadá to jako by tam nešlo dost benzínu ale kdo ví, už ho nechci rozebírat a bádat čím to ASI je, nechal bych ho raději pořádně vyčistil a pro jistotu seřídit tak jak má být

Seřízení karburátoru 2T scooter

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2021 v 12:41 | Nahoru | #2
Pokud se s tim nechceš ladit, využil bych nabídky..
Pokud ano, kup sadu trysek (tyhle DO tuším se závitem M5) a zkoušej. Při odblokování cca o 10% větší velikost oproti sérii, doladit ale podle barvy svíčky (na plný plyn), 1/3-3/4 plynu doladíš přip. polohou jehly. Ta stačí původní vč. volnobězné trysky. Nakonec doladit bohatost při volnoběhu. Pěknej článek měli na scootlandu i scooter-tuningu.

Seřízení karburátoru 2T scooter

6.1.2021 v 19:18 | Nahoru | #3
Čau, já seřizoval podle toho . Mělo by to být univerzální a fungovat i v tomto případě.

Seřízení karburátoru 2T scooter

7.1.2021 v 06:17 | Nahoru | #4
mozno ti toto pomoze
ja som podla tohto nastavil

polohou ihly /jet needle clip position/ sa reguluje bohatosť zmesi pri otvorení šupátka do 1/4 až 1/2 zdvihu. Potom už ihla prestáva regulovať zmes a tá závisí od hlavnej trysky. /main jet/
Ďalej ovplyvňuje bohatosť aj priemer ihly, jej dĺžka a veľkosť kužeľa, veľkosť voľnobežnej trysky a poloha skrutky vzdušníka.
Pri polohe seegerky najnižšie k špicu ihly budeš mať zmes zhruba do pol plynu bohatšiu a
v polohe seegerky najvyššie k bowdenu bude zmes chudobnejšia
V případě, že motor při běhu na 1 až 3 čtvrtiny plynu koktá a vynechává nebo špatně jde za plynem, není správně nastavená jehla karburátoru. Pro nastavení jehly karburátoru musíme nejprve odšroubovat vrchní kryt karburátoru a jehlu vyndat. Na vrchním konci jehly se nachází 3 a více zářezů. V jednom ze zářezů je umístěn pojistný kroužek, který určuje pozici jehly v karburátoru. Když se pojistný kroužek nachází v dolních pozicích je směs v oblasti 1/3 až 3/4 plynu bohatší, když kroužek posuneme o pozici výš (jehla se nachází níže) docílíme tím chudší směsi v oblasti 1/3 až 3/4 plynu

ihlu posléze nastavte na zářez, který bude mít nejlepší reakci co se týká akcelerace a reakce na plyn

Pokud se skútr při snaze o rychlý rozjezd prvních deset metrů courá krokem a pak teprve se rozjede je tryska moc malá. Když motor koktá přibližně při 1/3 plynu je tryska moc velká

Optimální volnoběžná směs se většinou nachází v rozmezí 1 až 2 otáčky, v tomto rozmezí se snažíme najít polohu při které má motor největší volnoběžné otáčky. Po nalezení bodu s nejvyššími otáčkami opět snížíme otáčky volnoběhu volnoběžným šroubem. V neposlední řadě je nutné připomenout že toto ladění vždy provádíme při plně zahřátém motoru
Co se stane když použijeme příliš velkou trysku? Nachází se pak příliš mnoho benzínu ve směsi, mluvíme pak o bohaté směsi. Motor má menší výkon, má sklon k vynechávání a koktání (tzv. čtyřtaktování, když motor zapaluje díky příliš bohaté směsi každou druhou otáčku motoru) jako kdyby jste jeli pořád se zapnutým sytičem. Bohatá směs je dobře znatelná na svíčce, je většinou černá s velkým povlakem karbonu a sazí. Při tomto nastavení se motor zničit nemůže ale má menší výkon a spotřeba rapidně stoupá.
V případě, že zvolíme příliš malou trysku. Směs obsahuje menší podíl benzínu než optimální směs, mluvíme pak o chudé směsi. Zde již musíme dávat pozor. Motor má velice dobrý výkon, ale při spalování chudé směsi se válec přehřívá. Výsledkem je pak většinou přidřený píst nebo vypálená díra v pístu. Chudou směs opět poznáme nejlépe podle stavu svíčky. Svíčka bývá většinou bílá, opálená nebo dokonce lehce úpálená. Dalším indikátorem chudé směsi může být chcípání motoru po delší jízdě na plný plyn, teprve po ochladnutí opět naskočí, na volnoběh nepravidelný chod (motor má příliš vysoké otáčky).
Hledání vhodné hlavní trysky Při ladění postupujeme následovně Karburátor je nastaven na sériový válec a filtr a většinou stačí pouze vyměnit hlavní trysku. Nejdříve zvolíme trysku která je na 100% moc velká a v krocích po pěti trysku zmenšujme až na hodnotu kdy motor běží čistě, déle pak můžeme zkoušet další velikosti trysek které se nachází mezi. Ze začátku častěji vyndáváme svíčku a pozorujeme její zabarvení a stav. Optimální nastavení směsi opět poznáme nejlépe na svíčce, je zabarvená do světlehnědé až rezavé barvy

ked je srob volnobeznych otacok vysrobovany viac ako 1 a 3 / 4 otacok po pridani plynu je zmes chudobna, motor sa dusi
ked je srob volnobeznych otacok vysrobovany menej ako 1 a 1 / 4 otacok je zmes bohata a motor po pridani plynu ide pomaly do otacok

ked je srob zmesi vysrobovany viac ako 1 a 3 / 4 otacok pri pridani plynu je zmes bohata,motor ide pomaly do otacok a dymi tmavo
ked je srob zmesi vysrobovany menej ako 1 a 1 / 4 otacok pri pridani plynu je zmes chudobna, motor nedostava dostatok paliva a nechce ist do otacok

vzdusnik srob zmesi ma najvacsi vplyv vo volnobeznych a nizkych otackach tak do 1 / 4 plynu zle nastaveny vzdusnik zistis hlavne ked z uplne nizkych otacok prudko pridas plyn a motor bud zhasne alebo chvilu huhna a az potom sa zacne vytacat

srob zmesi ovplyvňuje od voľnobehu po 1/8 plynu začať s vytočením tak, aby motor po naštartovaní udržal voľnobeh a neskapíňal (0,5 otáčky) potom točiť doľava, kým nájdem najvyššie otáčky pričom ďalšie točenie doľava už otáčky nedvíha, plyn musí reagovať rýchlo, bez dusenia, bez váhania ak ideálne nastavenie je menej ako 3/4 otáčky - treba dať bohatšiu PILOT JET ak ideálne nastavenie je viac ako 2 otáčky - treba dať chudobnejšiu PILOT JET CHUDOBNÁ ZMES po pridaní plynu motor váha, a potom sa vytočí po návrate k voľnobežným otáčkam, sú otáčky chvíľu vyššie, a potom spadnú na normálny voľnobeh BOHATÁ ZMES po pridaní plynu sa motor dusí po návrate k voľnobežným otáčkam, sú otáčky nižšie alebo motor skape

s klesající teplotou mám chudou směs, střílí to v první 1/4 plynu a bohatost jsem musel nastavit jenom na 1/2 otáčky. Z toho my vychází, že bych měl dát větší volnoběžnou trysku

Naposledy editováno 12.08.2021 03:01:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gilerra Runner 50 SP vs Aprilia SR 50 R Gilera Runner 125, Aprilia SR 50 R, Gilera Runner 50 SP Hany13 12 27.5.2020 v 07:49 puffybodie
Gilera Runner 50 SP problém s elekt... Gilera Runner 50 SP Fergoku 1 7.9.2017 v 13:55 klubko
gilera runner 50 karburátor Gilera Runner 50 SP skutr86 0 18.8.2017 v 19:47 skutr86
Nefunguje mi tachometer gilera runn... Gilera Runner 50 SP pato797 1 31.8.2016 v 18:47 iaiajka
Aprilia sr 50 2003 nebo gilere runn... Aprilia SR 50 Ditech, Gilera Runner 200, Aprilia SR ... slick11 2 13.8.2015 v 23:29 Tech


TOPlist