bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI
3.1.2021 v 21:19
Ahoj lidi,
vím, že už se to tu v minulosti diskutovalo, ....
chci preventivně vyměnit regulátor dobíjení na Hondu VFR 800 FI, rok 2000

Pročetl jsem stránky ignitech.cz mají tam i návod na proměření alternátoru
Co jsem se dočetl v návodu na proměření alternátoru, tak se jedná jen o 5 drátů.

Já mám ve VFR celkem 8 drátů (3 konektor a 5 konektor )
3x žlutý drát
2x zelený, 2x červená/bílá, 1x černý drát
Originální číslo Honda je SH579C-12

Nekupoval někdo aktuálně regulátor do VFR 800?
Nerad bych koupil něco co nebude fungovat.

Předchozí
1 2
Následující

Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 21:25 | Nahoru | #1
Shindengen FH020

link

Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 21:29 | Nahoru | #2
Oni mají to schéma zjednodušený jen na altík a baterku. Ostatní tě nezajímá.
Když jim napíšeš na jakou motorku to potřebuješ, dostaneš přesně to, co máš. Nemusíš se bát.
Pokud ti regler funguje, asi bych zbytečně nový nekupoval.

Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 21:46 | Nahoru | #3
Máš osm drátů, protože zem a "živý" máš ztuplovaný a k tomu máš referenci spínaných +12V... Všechny regulátory jsou v podstatě stejně zapojený. Jen některý nemají ztuplovaný přívody a některý ani těch spínaných. Pokud vím, tak většina firem vyrábějící náhrady to dodá regulátor s adekvátním konektorem. Pro tebe je podstatný údaj především výkonu alternátoru. Aby ten regler byl dostatečně dimenzovaný.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 21:47 | Nahoru | #4
preventivne bych ho nemenil, pokud funguje neni duvod aby nefungoval dal.. odchazej vetsinou kdyz je mensi odber (napr. LED svetla)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 21:52 | Nahoru | #5
kerut> U Hondy? Tam odcházejí furt a bez zjevný příčiny

(reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 21:57 | Nahoru | #6
Anti> prave proto bych na nej nesahal pokud funguje ..jinak uplne bez zjevny priciny to neni, odchazej bo jsou poddimenzovany a a predimenzovanej stator..

1 reakcí na tento příspěvek Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 21:57 | Nahoru | #7
stačí ho přendat na lépe větrané místo

1 reakcí na tento příspěvek Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 22:08 | Nahoru | #8
Já na to šel " od lesa" a mám nainstalovaný dva.
Osobně bych koupil jetý do foroty a vozil sebou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 22:15 | Nahoru | #9
Anti> dej si tam pridavny svetla nebo "vodpornejsi" baterku.. ..a nebo premotej statoro dva tri zavity min

BTW jaxem laboroval s VFR jestli lehkej altik nebo co a jak, tak jsem to vymyslel, dostane 30Ah a bude z ni napulelektromobil.. motorka na delsi vyjizdky to stejne neni.. a -2kg na klice dolu bude nahore zanat

(reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 22:24 | Nahoru | #10
kerut>
To já šel na traktůrku ještě dál. Odpojil jsem nabíjení úplně a udělal z něj plugin hybrid.

(reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 23:44 | Nahoru | #11

zdenysrx6 píše: stačí ho přendat na lépe větrané místo


A občas očistit konektory ať nejsou přechodové odpory.

Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

3.1.2021 v 23:46 | Nahoru | #12
Jestli máš 2000 s imobilizérem tak bych nic neměnil, tam už jsou upravené regulátory které držely. Podívej se, máš tam originál a furt drží. Když mu chceš ulehčit dej ho na místo kde se bude lépe chladit, no a jestli chceš echt regulátor zavolej do PE-MOTO panu Marešovi. Jo a jak píše Pedl

Naposledy editováno 03.01.2021 23:47:46

1 reakcí na tento příspěvek Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 07:13 | Nahoru | #13
18 let originál, nyní Ignitech




Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 07:26 | Nahoru | #14
Já jsem dal na regulátor větrák z PC. Napojil jsem ho na světla. Takže foukal vždy, když jely světla. A nebyl nikdy problém. Měl jsem VFR r.v. 2000. A tam už byla změna oproti 98-99.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 08:07 | Nahoru | #15
to je dobrá kravina,preventivně.A myslíš že koupíš lepší?Všechny jsou stejný a žádnej regulátor není honda,všichni je maj od subdodavatelú.Když odejde,většinou je k tomu nějakej dúvod jak píše Kerut,a nebo prostě proto že je tepelně namahanej.Je prřece jen skratovej.Na hondách neodchází o nic víc než jinde.Mluvil jsem i o tom s chlápkem co je vyrábí myslím v Elsys,teť už si nejsem jistej.Byl docela sdílnej po telefonu a dobře se s ním mluvilo.Když jsem se ho zeptal na který motorky dělaj nejvíc,tak nebyl schopnej přesně říct a nakonec řek že mu přijde že na aprilie,ale je to nic neříkající údaj.Prostě regulátor honda je kec asi jako když řekneš že na tom a na tom odcházej ventilky

Naposledy editováno 04.01.2021 08:09:22

1 reakcí na tento příspěvek Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 08:35 | Nahoru | #16
Nebylo by lepší dát tam usměrňovač s kondíkem, který zvládne třeba 80V a za něj pwm stabilizátor na 14,4V s omezením třeba 20A ?

(reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 10:08 | Nahoru | #17
VlaHa> Koupit může lepší,pokud koupí od výrobce. V prosinci mi s objednávkou konektorů přišel letáček s prezentací nějaké české firmy. V nabídce má i regulátory mosfet které slibují až o 40% menší tepelné namáhání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 10:33 | Nahoru | #18

Borntobewild píše: Nebylo by lepší dát tam usměrňovač s kondíkem, který zvládne třeba 80V a za něj pwm stabilizátor na 14,4V s omezením třeba 20A ?



tak jasne ze by bylo efektivnejsi to spinat nez zkratovat, ALE potrebujes prvky co zvladnou treba 200V protoze po rozpojeni cvky tam vyleti spicka jak krava.. na zkratovani ti staci nizsi napeti prtoze je tam bud cca 15V (a tece proud) nebo zkrat (a tece jeste vetsi proud)...

jinak kndik je nesmysl, misto kondiku tam uz je baterka, usmernovat nejdriv je taky pitomost, lepsi pracovat ve stridavem a usmernovat az vystup,.. tech mznosti a konstrukci by bylo spousta ale klasika shunt je nejlevnejsi a nejjednodusi.. akorat prste mari par set W coz u 50kW motorky (krom teda tepla neb spalenyho reglu) nepoznas..

mam vymyslenej 1F switch pro CBF, uvidme jak bude behat, ale ta ma jeden pol trvale uzemenej... takze v plnejch 3F by to bylo 6x komplikovanejsi..

BTW jinak v ramci hesla "v jednduchsti je genialita" by bohate stacilo vypinat na par minut jednu fazi (a nebo klidne i vsechny tri) jet treba 2min z baterky a pri nejakem napeti a s tresholdem ji zase pripinat.. zejo, ale kdyz to vybijeni bude prilis hluboky (a na "maly olovoů bude tech 10-15A spotreby za jizdy hodne) tak zas bude driv oschazet baterka.. s lithiem by tohle makalo spolehlive, to da tech 10-15A relativne v pohode..

1 reakcí na tento příspěvek Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 10:36 | Nahoru | #19
kerut: Drobná připomínka - při zkratu větší proud neteče, protože proud je závislý na napětí a napětí klesne při zkratu k nule. To bys musel mít pekelně tvrdý zdroj, aby ten proud při zkratu významně rostl.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 10:41 | Nahoru | #20
Taky si jsem chtěl vyvinout vlastní regulátor. Nastudoval jsem problematiku a nakonec jsem naznal že radši koupím za sedm kil použitý než vyvíjet něco svého. A když už jsem měl dva, zkusil jsem je zapojit oba naráz a zjistil že to funguje líp.

(reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 10:46 | Nahoru | #21
1100Virago> nerikam radove, ale vetsi proud tama potece urcite, dyt jo to civka.. dokud ma na jedny strane odpor systemu kterej ma ubytek tech 14,4V je to zatez, kdyz ji spojis "na kratko" pujde po krivce VA jeste kousek dal..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 10:51 | Nahoru | #22

Anti píše: Taky si jsem chtěl vyvinout vlastní regulátor. Nastudoval jsem problematiku a nakonec jsem naznal že radši koupím za sedm kil použitý než vyvíjet něco svého. A když už jsem měl dva, zkusil jsem je zapojit oba naráz a zjistil že to funguje líp.



jak líp?Míň se hřeje?U mě na skútru se mi hřeje že na něm za 10 vteřin neudržím ruku,nevím jestli je to až takhle dobrý

Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 10:59 | Nahoru | #23
Až odejde tak naše VAPE

Vape

(reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 11:30 | Nahoru | #24
VlaHa> v zasade je to snaha rozdelit ten ztratovej vykon od zkratovani do dvou chladicu, ale docela by me zajimalo jak presne je nastaveny to napeti
skoro bych hadal ze jeden hreje normalne a druhej je studenej, nicmene se ta stabilita bude menit i s teplotou, takze se asi v tom "regulovani" pri trose shody okolnosti mozna i tak nejak stridaj...

Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 11:40 | Nahoru | #25
Měl jsem problém s dobíjením na volnoběh. I když je to teoreticky nemožné, jediný regulátor to nebyl schopen vykrýt. Dle měření oba regulátory zdravé,ale při zapojení jednoho byl proud vyráběný regulátorem cca 12A a odběr přibližně 16A. Napětí postupně padalo jak se baterie vybíjela. Když zapojím oba, drží se to na volnoběh přes 13 voltů. Ztráty se samozřejmě rozdělí nerovnoměrně ale rozdělí.

Naposledy editováno 04.01.2021 11:41:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 13:22 | Nahoru | #26

kerut píše: tak jasne ze by bylo efektivnejsi to spinat nez zkratovat, ALE potrebujes prvky co zvladnou treba 200V protoze po rozpojeni cvky tam vyleti spicka jak krava.. na zkratovani ti staci nizsi napeti prtoze je tam bud cca 15V (a tece proud) nebo zkrat (a tece jeste vetsi proud)...

jinak kndik je nesmysl, misto kondiku tam uz je baterka, usmernovat nejdriv je taky pitomost, lepsi pracovat ve stridavem a usmernovat az vystup,.. tech mznosti a konstrukci by bylo spousta ale klasika shunt je nejlevnejsi a nejjednodusi.. akorat prste mari par set W coz u 50kW motorky (krom teda tepla neb spalenyho reglu) nepoznas..

mam vymyslenej 1F switch pro CBF, uvidme jak bude behat, ale ta ma jeden pol trvale uzemenej... takze v plnejch 3F by to bylo 6x komplikovanejsi..

BTW jinak v ramci hesla "v jednduchsti je genialita" by bohate stacilo vypinat na par minut jednu fazi (a nebo klidne i vsechny tri) jet treba 2min z baterky a pri nejakem napeti a s tresholdem ji zase pripinat.. zejo, ale kdyz to vybijeni bude prilis hluboky (a na "maly olovoů bude tech 10-15A spotreby za jizdy hodne) tak zas bude driv oschazet baterka.. s lithiem by tohle makalo spolehlive, to da tech 10-15A relativne v pohode..


Když se to nejdřív usměrní a ukondíkuje, za to dá ten pwm stabilizátor a za něj baterka, tak na tom prvním kondíku ani na diodách se nenaindukuje 200V. Pokud bude trvalý odběr zapalování a vstřikování, lépe ještě světlo zapojit na trvalo, tak ten pwm to při regulaci odpojí na několik nanose kund, to ten kondík udrží. Samozřejmě muselo by se vyzkoušet, kolik tam reálně bude a dá se tam na ten začátek dát pro jistotu diak nebo tyristor.
Kdybyse regulovalo to střídavé, jak navrhuješ, třeba tyristorem, pak by opravdu byl problém s indukováním vyššího napětí, tohle je lepší. A pwm regulátor dc-dc seženeš na ali za pár dolarů a fungujou celkem spolehlivě.

(reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 13:50 | Nahoru | #27

Anti píše: kerut> U Hondy? Tam odcházejí furt a bez zjevný příčiny



tak ja mam tu poebanou hondu cbr 600 f 2002 - odešel mi loni, zjevne bez přičiny pri 85000 km / km i regulator puvodni original /

a kupoval sem zde :
https://www.regulato...ijeni.cz/regulatory/

poslal sem typ moto, foto regegulatoru i konektoru a délku kabelu - žadne spekulace co a nebo jak nový sem zapojil a hotovo ...pán mne nabidl mosfet - dost vyšši cena...sebral sem obyčejny....oproti originálu trochu večši telo regulatoru - večši chladici plocha předpokladam..... teď zavažuji dat převinout alternator, zase tomu pánovi - mam najeto asi 95000 km - alternator puvodni...

pozor výstraha - lidi z SK - v žadnem případe si nenechte poslat baliček od pána přes slovenskou poštu /česka pošta /- na dobírku - je maximalne chujová cena poštovního za ruzne poplatky a špatný výměnny kurz € ..postovej banky na sk - .které se dozvite až na pošte při okenku .

Naposledy editováno 04.01.2021 16:38:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 13:52 | Nahoru | #28
Borntobewild> kdyz se to nejdriv usmerni, a pak necim odpoji za usmernovacem, tak ten spinaci/rozpinaci prvek bude muset drzet uplne stejnou spicku jako kdyz se to neusmerni to napeti tam neni vetsi 1,4x kvuli tomu ze je neusmerneny, to napeti je tam radove vetsi (100V da ta civka v otackach na prazdno i bez rozpojeni ve chvili kdy prochazi proud!) protoze civka se tak proste chova.. (a zaplatpriroda, jinak by jednduchy step-up menice moc nefungovaly zejo..) akorat budes muset mit velkej mustek na vstupu, zatim co opacne bys mohl mit trochu mensi mustek na vystupu.. na tyrystory (triaky) se vysrat, 6 po dvojcich antiparalelne zapojenejch N-FETu s malym Rds bude chytrejsi a funkcnejsi reseni.. ale pro 3f proste beztak komplikovany zapojeni.. ten shunt funguje dobre, akorat nesmi mit malej odber protoze pak vic zkratuje nez pousti a proto ty regly vodchazej.. jinak jsem obdobny zapojeni testval uz davno, na odporovy zateze typu halogen super, na indukcni zateze typu vrtacka to bezelo jen s brutalnima tranzistorama chranenyma navic brutalnima transilama.. ale jo z 230AC jsem udelal PWMkem na 10kHz sinusovkus mensi amplitudou, takze to narozdil od triakovy regulace neprotestovalo na maly otacky (ta vrtacka).. hele to jsme hodne OT, nekdy to proberem osobne, tady bych takovy veci nevytahoval, nikdo z motorkaru to stavet nebude a akorat zas prijde nejakej retardovanej expert s absolvovanou pulkou zvlastni, a zacne oponovat/trolit z princpiu

E: resim tu ten m. spektrak, a koukam do tech frekvencnich prizpusobovatek tyvole jak Venca Hudecek na danskej trubkomobil.. akorat aircondition tam neni

Naposledy editováno 04.01.2021 13:57:38

Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 16:26 | Nahoru | #29
Dnes asi není lepšího než Mosfet od PE-Moto z Dolní Čermné.
Možná trošku drahej když ho chceš jenom pro jistotu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký koupit regulátor dobíjení VFR 800 FI

4.1.2021 v 16:34 | Nahoru | #30

kerut píše:

E: resim tu ten m. spektrak, a koukam do tech frekvencnich prizpusobovatek tyvole jak Venca Hudecek na danskej trubkomobil.. akorat aircondition tam neni


Tak až to budeš mít hortový, mám tu další 3
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist