bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pojistné plnění - totálka
Ahoj,
řeším takovou nepěknou, ošklivý věc...
V listopadu jsem se svým skútrem Honda pcx125 uklouzl za deště, odřené plasty po obou stranách, skútr normálně funguje a jezdí. Platím si havarijní pojištění u Kooperativy. Dal jsem to do autorizovaného servisu Honda, s tím že to vyřeší. Po měsíci se ozval likvidátor, že je to totální škoda s nabídkou od nějaké firmy, která ten "vrak" odkoupí. viz:
likvidace provedena formou totální škody na motocyklu tj. odpočtem ceny poškozeného motocyklu (tj.zbytků) od obvyklé (obecné) ceny motocyklu bezprostředně před pojistnou událostí (OC).
Už ty čísla úplně nesedí.
Odhad ceny před nehodou je 37 000 bez dph - neodpovídá nabídce na trhu s danou výbavou - mám navíc originál kufr a velký plexi štít!
Nabídka na odprodej "vraku" 23 700 bez dph,
Spoluúčast mám 5000,-
Jinými slovy bych dostal od pojištovny 8300,- a 23700,- od těch překupníků, za což si opravdu podobný skútr nekoupím.
Jak mám postupovat? Nevyplatilo by se sehnat neznačkový servis a zkusit to opravit za rozpočet?

pojistné plnění - totálka

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2021 v 17:37 | Nahoru | #1
rozhodně trvej na rozpočtu od pojišťovny vytáhneš víc než jen 8000 není podmínkou, že musí stroj odkoupit jejich překupník. Pak stroj oprav nebo prodej po vlastní ose. Rozhodně uděláš lépe.

U nás zákazník s Land Roverem pouze naboural zadní dveře. Cena vozidla cca 110 tis cena pouze dveří originální díl cca 80 tis + lakování a práce pro pojišťovnu nerentabilní. Nechal si vyplatiti rozpočtem cca 80 tis + sehnal za 5000 dveře na vrakáči opravil za 15 tis a ještě na tom vlastně vydělal..

1 reakcí na tento příspěvek pojistné plnění - totálka

3.1.2021 v 17:50 | Nahoru | #2
A to je jakej rok?
jaka historie?
koupil jsi to nove?
a nebo bazar?
kolikaty majitel?
jaky najezd?
koupil jsi to na firmu, ze tu uvadis ceny bez DPH?
Tebou uvedena spoluucast je take cena bez DPH? (to se mi nezda - 5000kč je bezna spoluucast s DPH).

z tyvch informaci se k tomu relevante vyjadrit neda.

me z toho vychazi akorat to, ze ze kdyz si prepocitam odhad ceny 37 bez dane na cenu s dani coz je pres 44500kč a podivam se do inzerce, tak tam bezproblemu vidim nekolik skutru.

pojistné plnění - totálka

3.1.2021 v 19:22 | Nahoru | #3
Ono hlavně záleží i na tom, na jakou částku od kdy jsi to měl pojištěno. Od toho se taky následně odvíjí aktuální obecná cena.
V havarijním pojištění se co vím běžně povolují opravy do 80 % obecné ceny.
Totálky se samozřejmě i opravují akorát dneska při následném prodeji není už pro kupujícího problém si zjistit, že na vozidle byla totální škoda a že bylo bourané.
To může kupujícího odradit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojistné plnění - totálka

3.1.2021 v 22:52 | Nahoru | #4
cuir>
Jedná se o rok 2015, kupované na firmu, jsem první majitel, nájezd 14tis.
Z dostupných inzerátu by ten odhad před nehodou měl být cca 50tis s dph, protože tam mám navíc nadstandartní výbavu v podobě zvýšené plexi a originál kufr Honda.
Spoluúčast, stejně tak platby pojistného jsou osvobozeny od dph, pokud tuším.

(reakce na) pojistné plnění - totálka

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2021 v 00:51 | Nahoru | #5

tomasmar píše: cuir>
Jedná se o rok 2015, kupované na firmu, jsem první majitel, nájezd 14tis.
Z dostupných inzerátu by ten odhad před nehodou měl být cca 50tis s dph, protože tam mám navíc nadstandartní výbavu v podobě zvýšené plexi a originál kufr Honda.
Spoluúčast, stejně tak platby pojistného jsou osvobozeny od dph, pokud tuším.



Nemam tuseni kolik ten kufr a plego stoji navic, kazdopadne, jestli jsi to kupoval na firmu, nebude pro tebe (ucetni) problem ty doklady dohledat.

Pojistovne posli treba tento inzerat, kde krasne muzes argumentovat, ze se jedna o ten samy skutr, podobny najezd, stejne stari, take servisni kniha, take prvni majitel a zaroven vam posilam v priloze dalsi doklady o doplnkove nadstandartni vybave a tim dokladas vyssi hodnotu stroje.

https://www.motorkar...0tis-km-1611865.html

Kdyz se takto "odvolas" mely by ti vyjit vstric, prece jen jsi jejich klient, budes u nich mit i dalsi jina pojisteni a na to pojistovny dost slysi. Nemaji uplne zajem na havarijku ojebat sveho klienta aby se nasral a i s firmou sel ke konkurenci.

Ono si clovek rekne, ze jde ve vysledku o blbejch treba 10 litru, ale kdyz si to prepocitas na procenta z ceny stroje tak uz to tak malicherne nevypada a klidne to te pojistovne do mejlu prepocitej, jaky ty vidis cenovy rozdil a jaky navrhujes reseni.

Oni vychazi z obecnych tabulek neresi tu vybavu, proste cena vozidla je tolik a nazdar... a na tobe je pak se proste na ne obratit a rict, napriklad...hele takhle to nejde...Ja tam mam doplnkove sedlo potazene hadi kuzi a prosivane zlatou niti a v oblasti šourku jsem si tam nechal dat drahokamy aby me ta jizda vzrusovala a to sedlo stalo pul mega... tady mate doklad, takze to musite zohlednit (kdyz to prezenu) Uplne ta snadne to teda taky neni protoze v ten okamzik by jsi to mel podpojistene a to uz je zase na delsi povidani..ale je to jedno... ty jsi to s tim kufrem a plegem podpojistene urcite nemel, tak jim proste napis email.

Ja takhle podobne resil nehodu manzelky, ktera auto take dle pojistovny zrusila na totalku.
Chteli odkoupit vrak za par tisic a vyplatit k tomu dalsi almuznu a vysledek by byl ten, ze bych za to to same auto nekoupil.
Takze jsem se s pojistovnou dohodl, ze auto na totalku nedaji, ale budou plnit jen v maximalni vysi na kterou bylo vozidlo havarijne pojistene a zbytek si doplatim sam.

Totalni skoda je totiz super klicka pro pojistovny, kdy usetri finance na praci servisu. Proto to tak radi na tu totalku davaji.
Kazdopadne pises o podrenych plastech. Osobne bych vzal rozpocet a na plasty se vyprdnul a jezdil spokojene dal, protoze pri dalsim desti ti to stejne zase uklouzne. Mozna by bylo vhodne uz prezout na nove pneumatiky, protoze podle najezdu odhaduju, ze tam mas slupky z roku 2015 :)
Mel jsem nedavno jedno pcx z roku 13 a borec tam mel taky jeste originaly a taky sebou plesknul na vode na kruhaci

tak at se zadari...

Naposledy editováno 04.01.2021 00:52:35

pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 08:11 | Nahoru | #6
Pokud není doplňková výbava na vozidle v den vzniku havarijního pojištění ( proto se auta a moto fotí před pojištěním ) a není připojištěna pojišťovna to neplatí.
U povinnýho je to samozřejmě jinak.

pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 11:18 | Nahoru | #7
Rozpočtem to nedělej, dostaneš od pojišťovny hrozně málo. Musíš to nechat na fakturu opravit v jiném servise, který se vejde do limitu totálky.

1 reakcí na tento příspěvek pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 12:26 | Nahoru | #8
rozporovat výpočet pojišťovny, používají k tomu tzv. znalecký standard, to ej metodiky vytvořená snad někde na VUT, nejde jen o kalkulaci vycházející z data 1. registrace a z počtu ujetých kilometrů a katalogové ceny v době prodeje....moto se posuzuje podrobněji...motor, rám, lak, pneu atd....vše může být v lepším nebo horším stavu a hodnotí se body...a podle součtu bodů se pak stanoví cena...od té se odečte cena zbytků vozidla dosažená v internetové aukci a zbytek se vyplatí....

1 reakcí na tento příspěvek pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 12:55 | Nahoru | #9
napíš spravu poradim

(reakce na) pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 13:22 | Nahoru | #10

MaRRtan píše: napíš spravu poradim



napis radu rovnou sem? aspon budou relevantni informace jak v techto pripadech postupovat..nebo je to tajny?

Ja kuprikladu psal jen svoji zkusenost a to jak jsem to resil ja a uspesne vyresil. Ale existuje-li nejaky rozumny postup, ktery je funkcni a spravny tak proc ho tajit?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 15:56 | Nahoru | #11

CRF1000 píše: rozporovat výpočet pojišťovny, používají k tomu tzv. znalecký standard, to ej metodiky vytvořená snad někde na VUT, nejde jen o kalkulaci vycházející z data 1. registrace a z počtu ujetých kilometrů a katalogové ceny v době prodeje....moto se posuzuje podrobněji...motor, rám, lak, pneu atd....vše může být v lepším nebo horším stavu a hodnotí se body...a podle součtu bodů se pak stanoví cena...od té se odečte cena zbytků vozidla dosažená v internetové aukci a zbytek se vyplatí....



Znalecký standard který kdysi vznikl na Ústavu soudního inženýrství VUT Brno už dávno není závazný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 20:33 | Nahoru | #12
PinkPanther> a co standard 1/2005 nahradilo? Stále se používá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 20:40 | Nahoru | #13

PinkPanther píše: Znalecký standard který kdysi vznikl na Ústavu soudního inženýrství VUT Brno už dávno není závazný.


Jj, lidé něco před 20 lety zaslechnou a potom tomu celý život věří a stále opakují. Stejně jako v jiném tématu,tam píší dokonce o amortizaci.
Závazná je judikatura Ústavního soudu ČR.
Edit: na druhou stranu jsou tito lidé určitě pojišťovnou milováni, protože se dají krásně natáhnout.

Naposledy editováno 04.01.2021 20:42:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 20:55 | Nahoru | #14
SRLEvladan110> "Závazná je judikatura Ústavního soudu ČR."
Byl by odkaz nebo vysvětlení?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 21:09 | Nahoru | #15

FORDKUGA píše: SRLEvladan110> "Závazná je judikatura Ústavního soudu ČR."
Byl by odkaz nebo vysvětlení?


Teď jsem dával odkaz jednomu z tvých kolegů který také neumí používat google.
Tedy zkráceně.
Tento nešvar pojišťoven odstranila zejména judikatura Ústavního soudu ČR. Ústavní soud se ve svých nálezech sp. zn. II. ÚS 2221/07, sp. zn. I. ÚS 1902/13 nebo sp. zn. II. ÚS 795/16 opakovaně a jasně odmítl tento postup pojišťoven. Poškozený se tedy může za prvé domáhat nákladů na provedení opravy poškozeného vozidla (tj. uvedení do původního stavu). Za druhé pak i náhrady škody odpovídající rozdílu mezi tržní hodnotou vozidla před poškozením a po opravě. Dále stojí za zmínku nález Ústavního soudu sp. zn. IV. ÚS 444/11, dle něhož má poškozený nárok na všechny druhy nákladů, kterým byl vystaven v příčinné souvislosti s protiprávním jednáním škůdce a škodou na věci vzniklou. Také je všeobecně známou skutečností, že cena havarovaného vozidla bude vždy nižší než cena stejně technicky vybaveného vozidla, které dosud havarováno nebylo (viz I. ÚS 1902/13).

A proto jak jsem psal, je pro pojišťovnu levnější totálka. Kdy se vychází z tržní ceny v té dané době.

pojistné plnění - totálka

4.1.2021 v 21:41 | Nahoru | #16
Chtěl bych k tomu jen dodat, že zvolený servis nemá moc zájem o tuto zakázku. Jinak by se snažil opravu nacenit tak, aby z toho nebyla totálka. O kolik peněz překročil rozpočet opravy limit pro hospodárnou opravu?

pojistné plnění - totálka

5.1.2021 v 15:49 | Nahoru | #17
jen znackuju

(reakce na) pojistné plnění - totálka

5.1.2021 v 16:04 | Nahoru | #18

cmiral píše: PinkPanther> a co standard 1/2005 nahradilo? Stále se používá.


Nahradila ho tuším dvojka. Ale pořád to už není závazná norma, je to pouze doporučovaný postup jak určovat obecnou cenu, výšku újmy, znehodnocení vozidla opravou atd. Některé pojišťovny se toho furt drží, některé už ne.
Se znalecstvím jsem už skončil před pár lety, tak už to moc nesleduji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pojistné plnění - totálka

6.1.2021 v 08:24 | Nahoru | #19

SRLEvladan110 píše: Teď jsem dával odkaz jednomu z tvých kolegů který také neumí používat google.
Tedy zkráceně.
Tento nešvar pojišťoven odstranila zejména judikatura Ústavního soudu ČR. Ústavní soud se ve svých nálezech sp. zn. II. ÚS 2221/07, sp. zn. I. ÚS 1902/13 nebo sp. zn. II. ÚS 795/16 opakovaně a jasně odmítl tento postup pojišťoven. Poškozený se tedy může za prvé domáhat nákladů na provedení opravy poškozeného vozidla (tj. uvedení do původního stavu). Za druhé pak i náhrady škody odpovídající rozdílu mezi tržní hodnotou vozidla před poškozením a po opravě. Dále stojí za zmínku nález Ústavního soudu sp. zn. IV. ÚS 444/11, dle něhož má poškozený nárok na všechny druhy nákladů, kterým byl vystaven v příčinné souvislosti s protiprávním jednáním škůdce a škodou na věci vzniklou. Také je všeobecně známou skutečností, že cena havarovaného vozidla bude vždy nižší než cena stejně technicky vybaveného vozidla, které dosud havarováno nebylo (viz I. ÚS 1902/13).

A proto jak jsem psal, je pro pojišťovnu levnější totálka. Kdy se vychází z tržní ceny v té dané době.



dle něhož má poškozený nárok na všechny druhy nákladů, kterým byl vystaven v příčinné souvislosti s protiprávním jednáním škůdce a škodou na věci vzniklou.

Předpokládám, že nikdo neproplatí volný čas poskozeného, když poveze auto do servisu, bude vyřizovat pojišťovnu atd. Nebo snad ano?

(reakce na) pojistné plnění - totálka

6.1.2021 v 10:42 | Nahoru | #20
SRLEvladan110> Neviem prečo, ale mám taký pocit, že v rozsudku sa jednalo o plnenie z povinného zmluvného poistenia, nie z havarijného - nie som si istý, ale nemôže tam byť rozdiel?

pojistné plnění - totálka

6.1.2021 v 11:32 | Nahoru | #21
Ano, mezi havarijním a povinným je sakra velký rozdíl.

(reakce na) pojistné plnění - totálka

6.1.2021 v 11:35 | Nahoru | #22
tempest> je nutné se soudit, pokud to soud přizná rozhodne o povinnosti proplatit . sám od sebe nikdo nic platit nebude
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Vše o Honda PCX Honda PCX 125 Kafr22 20 7.1.2024 v 11:42 neznamyScooterD
Honda PCX 125 identifikace dílu Honda PCX 125 Smrči-GSX-F 0 5.9.2023 v 12:50 Smrči-GSX-F
Honda pcx nebo Yamaha nmax Honda PCX 125 Jarda9600 19 27.8.2023 v 11:32 Meart
Vibrace při rozjezdu PCX 125 Honda PCX 125 Robert_ZL 11 9.8.2023 v 08:23 Krautkopf


TOPlist