bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zpět k moto po 20ti letech přestávky
3.1.2021 v 11:36
Zdar, dokola omilané, plánuji se vrátit k motorce na projižďky po jihočeském kraji, možná i dále. Je mi 45let opravneni full A. merim 185 a 85 kg, svuj moto zivot jsem zakoncil na ČZ180 před 20ti lety. Zamilovlal jsem si znacku Royal Enfield a model Interceptor 650 Twin. Mam rad retro a motor musi byt videt a nejlepe strbrny :) Tu moto vzhledove miluji :) Myslite, ze tato kubatura je vhodna pro navrat? po tech letech se tak nejak povazuji za zacatecnika, bojim se vahy motocyklu a tak nejak se bojim bouracek :) ale trocha sebereflexe u moto neuskodi ne :) Mam dve deti a nechci aby kvuli me moto prisli o tatu. Ale to preci meni pravidlo a zivot mi muze pokazit uplne neco jineho. Vim kazdej rekne tak to rovnou zabal :) Je to dano tim ze proste clovek jak na tom dlouho nesedel a tak nejak zapomel jaky to je to pocit jet treba 90 :) Mozna ze to prvnim otocenim plynu hned opadne. Taky se mi libi R. Enfield meteor 350, ktery ma v tomto roce prijit. Jasne asi by byl dobry na seznameni, je lehci. Ale jak kazdej rika ten vykon te brzo omrzi a budes chtit vic, na silnejsim se da jet pomalu a s rozmyslem vzdy, obracene uz to nejde. Rozpocet mam 200tis i s hadrama.
Co myslite? Trchu se ubtoho Enfieldu bojim servisu nejblissi je 150km daleko tak vubec nevim jak se to resi, nebo i bezny servis muze delat kdejaka firma co moto trochu rozumi, nebo vsichni co si nedelate servis sami jezdite do autorizaku? Pod fichtlem a ČZ clovek musel se sroubovakem skoro porad. 15let jsem delal ser. technika v jinem oboru a pri pohledu na sroubovak je mi uz spatne, jsem linej, nemam rad problemy chci mit beztarostny zivot a proto preferuji novy stroj.
Mimo jine nevite kdo rozumi RE v jih. kraji nebo v ČB?

Naposledy editováno 03.01.2021 12:16:38
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 17
Následující

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 11:53 | Nahoru | #1
Servis není problém u takové moto. Normální servis ti udělá co potřebuješ. Jinak vše co si popsal je pravda a musíš se rozmyslet sám.

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 11:55 | Nahoru | #2
Motorku vybírej nejen podle toho co se ti líbí, ale také podle toho, jak ti motorka padne do ruky! Takže bych se být tebou nezaměřoval jen na jednu značku, ale vyzkoušel bych více značek a motorek. Krásné retro motorky dělá Kawasaki, Triumph, RE, Jawa, Moto Guzzi a podobně. Většina retromotorek je s výkonem naladěná poměrně nízko, takže bych asi obsah neřešil. Takže si vyzkoušej Kawasaki W800, Triumph Boneville, RE Inteceptor, nebo RE 500 Bulet, Jawa 350 OHC, Moto Guzzi V7 atd.

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 12:00 | Nahoru | #3
kdyz se bojis, najdi si autoskolu s nejakou normalni motorkou ve vozovem parku a dej si par jizd na osvezeni ..

a pak uz si kup, co chces

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 12:08 | Nahoru | #4
Čau, joj, ja ti závidím. Toto sú najkrajšie chvíľky v živote. Pozri do bazaru, aj tu na motorkároch máš hneď dva kúsky. Sadni do auta a choď si ich pozrieť. Prípadne maj rozum a poslúchni udinara. Ja som rozum nikdy nemal a ani neplánujem niečo také. Ja idem a kúpim. držím palce pri kúpe.

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 12:09 | Nahoru | #5
RE 650 neni nic co by te mělo vyděsit.
350tka by te opravdu hodne brzo štvala. Evidentne si uvedomujes rizika a tomu prizpusobis cas, nez si zvyknes na novou motorku.

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 12:31 | Nahoru | #6
Tak já si říkám, že máš vybráno a je jedno co si kdo myslí. Konečně témat s dotazem na návrat je tady novějších dost zkus si je dohledat.rozpočet mas slušný na cokoliv i do 5 let staří a lepšího než je royal. Přesně za rok by jsi mohl zjistit ze chceš jinou a tohle se může/nemusí blbě prodávat

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2021 v 12:34 | Nahoru | #7
Zdar, loni jsem řešil úplně to samé co ty. Jestli můžu radit, sedni na všechno co se ti dostane do ruky, ohmatej, vyzkoušej. Dilema obsahu a respekt je na místě, ale nepřeháněj to. Já jsem nakonec vybral cb500x a jsem spokojený, ale už se dívám i po něčem větším na čem se líp jezdí ve dvou. Pokud si nejsi jistý, že se ti zachovali schopnosti tak si zaplať rekondiční jízdy, dělá je každá dobrá autoškola, ale podle sebe vím, že je to jako třeba s bruslením, nasočí ti to hned jenom budeš získávat víc jistoty. A taky nakupuj srdcem, žiješ jenom jednou. Hodně štěstí.

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 13:18 | Nahoru | #8
V roce 2007 jsem koupil Guzzinu, Brevu 1100, o deset let později mi volá bývalý kolega z práce (taky bydlí v ČB) že by chtěl to co mám a jestli s ním kouknu na bazarové kousky.
Kdyby už motorku neměl, řekl bych že jsi on.
Výška a váha sedí, město taky, věk plus mínus, rozpočet měl podobný, předtím taky mraky let nejezdil.

A teď bude začínat další spokojeno sezónu

Z Tvého výběru > ta 350 ccm tě omrzí za týden, ta 650 za měsíc.
Zjistíš že chceš občas někoho předjet a chybí výkon.

Já bych na Tvém místě oslovil auto / motoskolu s dobrým hodnocením a domluvil si 90 minut kondiční jízdy.
Učím taky a vím že u Vás co jste kdysi už jezdili tahle doba většinou stačí aby člověk odboural případné zlozvyky, naučil se jak na tom sedět, hýbat se a dívat se správně. Navíc zjistí že ten jeho respekt po 20 letech byl víceméně nadsazený, že i 650 čtyřválec (který bude mít minimálně dvakrát tolik koní než ta 650 enfield) se dá v klidu zvládnout.

Hodně by Ti to pomohlo ve výběru stroje a možná bys neměl tolik strach někam dojít, složit zálohu (jistinu) a něco si na hodinu půjčit a vyzkoušet.

A na funglovce bych asi úplně netrval, dnešní motorky nevyžadují šroubovák po ruce abys dojel z místa A do místa B.
Asi bych chtěl aby to mělo ABS, jinak si kup klidně co se ti líbí, co ti sedne a klidně použitou.

Toť můj názor..

Jestli to myslíš s ježděním vážně, smiř se s tím, že kvalitní výbava spolkne 40 tis. (na hadrech se dá docela ušetřit pokud projdes internet, může se stát že najdeš kvalitní kožený hadry který jsou jak nový za cenu nějakých fungl nových textilních sraček).
A asi bych nešetřil na své bezpečnosti jen proto, aby mi zbylo na fungl stroj, který může být ve finále "horší" než lehce zajeta moto od jiného výrobce.
A určitě nemám nic proti Enfieldu, to zas aby jsme se špatně nepochopili

2 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 13:33 | Nahoru | #9
No vzhledem, ze kuze se neda prat, nejsem si jistej ze bych chtel byt v kuzi po nekom kdo se do toho potil. :) Vybavu budu reit postupje, zacnu blembakem tak do 5ti bych chtel, pak kalhoty, no u bundy si zatim snad chvilku vystacim s beznou kozenici. K moto cchci urcite velky padaky, pak nejaky kufry spis jen aby clovek pobalil to nejnutnejsi treba na koupacku na lipno :)
Jako o prachy nejde, jen do roho nechci z pocatku nasypat moc, co kdyby me to nahodou nechytlo.
Porad to cele vyjde levneji nez blba kuchynska linka :) Kdyz vidim co me stali ruzny veci pri stavbe RD, tak motorka je jak si jako bych sel si koupit chleba do kramu :)

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2021 v 14:07 | Nahoru | #10
Bicista> Nový hadry jsou nový, to je jasný. Ale to, že se kůže nedá prát není úplně pravda. Mám kombu z druhé ruky, která mi sedla a byla fakt za pusu, takže jsem ji normálně protáhl vanou, vypral podšívku pracím gelem a kůži vzal houbičkou a mýdlem, pak ji asi týden sušil v polostínu venku naležato (v létě samozřejmě), až uschla, tak jsem ji napustil voskem na kůži a je jak nová.

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 14:35 | Nahoru | #11
Bicista> Profesionální vyčištění kožené kombinezy stojí 1500.-
Jinak bych pojal výbavu úplně stejně jako nákup motorky. Tzn začít jen částečně je blbost spadnout můžeš kdykoliv. Rozhodne bych výbavu nepořizoval stylem blembak za 5t spis bych si zjišťoval CO kvalitního muzu koupit za 5t....
Za bura můžeš koupit i sragoru z BC XRC nebo nějakou podobnou sériovou produkci z motozem

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 14:41 | Nahoru | #12
Taky jsem začal jezdit po delší době. Takže se můžu podělit o praktickou zkušenost. Motorku nekupuj, ale radši si nejdřív půjč buď v půjčovně či předváděcí a vyzkoušej, co Ti bude vyhovovat. Kup, až budeš vědět co chceš.

Vybavení nakup slušné, v našem věku už se vše hojí hůř než ve dvaceti. Na helmy ( i ostatní vybavení) bývají slevové akce. Koupil jsem v YSHOPu nejvyšší řadu Arai zlevněnou z 27k na 17k, bikerscrown zas mívá velké slevy na Shoei (pozor dražší řady nemají na netu, jen in store). Totéž platí pro další vybavení ... .

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 15:11 | Nahoru | #13
s interceptorem návrat do jedné stopy v pohodě, skusil bych ty rekondiční jízdy , to nikdy neuškodí a pak hurá. Každej nepotřebuje mega výkon a lítat do zataček s kolenem po zemi, ja například šel z SV 650 na BT 1100 Bulldoga , takže výkonově posun dolu , vahově nahoru , ale tak sem to prostě chtěl a na muj kochací styl je to to pravý , a jak tu někdo psal , vybírej srdcem , žijeme jenom jednou. A navíc tet je tu v inzerci jeden krasnej rok starej ,s dobrou cenou

https://www.motorkar...doplnky-1613014.html

2 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 15:13 | Nahoru | #14
Ja stejnak myslim, vze mam vybrano :) me se to musi hlavne libit :) jizdnim vlastnostem se da prizpusobit :) ale stroj musim opticky obdivovat :)

Zkousenim predvadecek, si myslim ze toho moc nedocilim, pac na tom budu stejne jezdit prikaděnej, takze nedokazu posoudit ovladatelnist, a dalsi projevy motorky. Mozna jen vzhled a zvuk :)

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 17:45 | Nahoru | #15
Bicista> Nechci dělat chytreho, začínal jsem před 10 lety možná podobným způsobem. Ale jestli mas 200t investoval bych opravdu na jaře do pujceni několika různých motorek na cely den zkušební jízda.
Protože způsobem co planuješ tech 200t můžeš slušně “zazdít”
Ale konečně jsou to Tvoje peníze i rozhodnutí

Naposledy editováno 03.01.2021 17:46:15

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 20:35 | Nahoru | #16

Bicista píše: Ja stejnak myslim, vze mam vybrano :) me se to musi hlavne libit :) jizdnim vlastnostem se da prizpusobit :) ale stroj musim opticky obdivovat :)

Zkousenim predvadecek, si myslim ze toho moc nedocilim, pac na tom budu stejne jezdit prikaděnej, takze nedokazu posoudit ovladatelnist, a dalsi projevy motorky. Mozna jen vzhled a zvuk :)



Přesně tak!
Chlapci, přebírání je pro někoho kdo už má něco odježděno a má poměrně přesnou představu co zrovna chce koupit. A ne pro někoho kdo v podstatě začíná znovu. Po ČZ bude každá žihadlo.

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 23:22 | Nahoru | #17
Co me stve ze v CR chteji za RE cenu 180tis :(
a v nemecku stoji vsude kolem 150tis
coz tedy neni nezanedbatelnej rozdil.

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

3.1.2021 v 23:54 | Nahoru | #18
Bicista> tak z budejic je to kousek ne? Já když si byl pro motorku v Německu, tak sem musel ještě o 150 km dál.

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 12:42 | Nahoru | #19
1. Chceš retro motorku.
2. Chceš sa vmestiť do 200 tis. aj s výbavou.

Tak to ti asi nič iné,ako RE nezostáva,pokiaľ má byť moto nová.
V prvom rade rieš kvalitnú prilbu a oblečenie,až potom motorku. Pod 35kw(resp. určitý pomer výkon/váha) by som nešiel. Na také bežné jazdenie pre radosť to stačí,nie si brzdou premávky,dá sa aj predbiehať. Či ti to bude časom málo? Nemusí byť. Ja som išiel z 95 kw na 35kw a neľutujem. Skôr naopak. Záleží,čo človek od jazdenia čaká.
Kondičné jazdy sa mi zdajú zbytočné,ale ak si neveríš,nič tým nepokazíš. Ako si sám písal,nejaké skúšanie motoriek pre teba nemá veľký význam. Len aby aspoň ergonómia ako tak sedela.
Z retra som skúšal len RE,Triumph a V7. Z nich ma najviac oslovuje tá Guzzina.

3 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 13:02 | Nahoru | #20
Jestli ti mohu poradit, pořiď si něco silnějšího. Já teď jezdím na Hondě CBR 1000 RR. Má to potřebný výkon a nebrzdíš provoz.
Když si po 20 leté přestávce nevěříš, tak doporučuji zpočátku klidnou jízdu po dálnici, potom na okresky a potom je možné zařadit i ostřejší kousky (případně jízda na okruhu).
Hlavně se musí začínat pozvolna.

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 13:28 | Nahoru | #21
zavodnicek-beda> tak dálnici bych zrovna vynechal ta jediná mu pomůže buď přijít o papíry nebo ho zláká na tahání plynu na doraz pak vletí na okresky s plným úsměvem a přetáhnuta zatáčka je jeho.... takže tuhle cestu návratu bych fakt nedoporučoval kór na litrů .

4 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 17:18 | Nahoru | #22

Okruh urcite ne!
Dnes jsem na RE jen sedel, jsem na tom jako by byl podemnou simson :) je to pomerne maly :) coz mi moc nevadi, nemam z toho pocit mohutnosti tudiz se to ho clovek hned neboji. Ja mam tedy dlouhy nohy od zeme po pas 120cm :)
Dalsi co me u RE nemile prekvapilo je prvni servis po 500km za nejakych 4,5 tis. Vim ze to k motu patri kdyz chce clovek opicku musi mit na banany, ale 2x objet komik a hned solit v po prvnim tydnu provozu 4,5 litru mi ta predstava rozhodila sandal :(

Naposledy editováno 04.01.2021 17:25:26

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 17:58 | Nahoru | #23
zavodnicek-beda> Může tady milion lidí psát že nepotřebuje výkon, najde se milión první který si myslí že bez RR to nepůjde
Přečti si třeba co napsal kolega nad tebou. Tady nejde jen nějakou vyježděnost, jde o to co člověk preferuje. Kdyby chtěl autor vlákna výkon,(vatu na to má) nebude cílit do vod klasických motocyklů.

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 18:01 | Nahoru | #24
Bicista> U interceptora není několik prvních prohlídek v ceně motorky?

Naposledy editováno 04.01.2021 18:01:56

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 19:32 | Nahoru | #25
Bicista> Ergonomicky podle fotky špatný dle mého laického pohledu. Zkus rozšířit nabídku ....

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 19:36 | Nahoru | #26
Bicista> Tak to čumím! Za servis v RE po 500 Km 4,5 tis? To je snad sranda ne? Když jsem koupil novou Jawu, tak po 500 Km (celkem běžný servisní interval u nových motorek) mě servis v autorizovaném servisu vyšel na necelou tisícovku, ale je pravda, že jsem si olej dodal sám, ale to je cca 500 navíc podle použitého oleje a značky.

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 19:39 | Nahoru | #27
bohuzel ne, jeste chapu ze by clovek zaplatil olej, ale platit po 500km ukony, kontrola dotazeni cehosi, kontrola vule ventilu a buchvi co mi to tam bulikovali aby si obhajili 4,5tis za servis, jako to jako fakt zklamani. Neco takoveho by mela podle me pokryt zaruka. Tohle me po psychycke strance fakt jako dokaze zklamat :( Ma proste, ze vseho pocit v zivoze ze je treba zakaznika porad na necem odrbat a vyluxovat mu penezenku a jeste na vsechno jen do Prahy do autorizaku jinak se zarukou rozluc. :(. Na strankach dovezi moto zdarma az domu. Odpoved ne to neeee. To na strankach neni. No je, mam screen shot co jsem udelalni i ted vecer. Tak nevim. Me nadseni me opousti.
Mam z toho vseho smisene pocity.

(reakce na) Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 20:11 | Nahoru | #28
Bicista> na těch garančních prohlídkách se účtuje kdeco...doplnění provozních kapalin - při předání jsem měl brzdovku i vodu v chladiči přesně po rysku, přesto vykázáno doplnění ( také naúčtováno),,,k tomu nějaký odmaštovací čistící přípravek / asi čistič brzd) za 360 i s DPH atd..podle všeho to to mechanici fasují pak papírově vykazují a berou si to domů na své kšefty...

na 185 ccm je RE skutečně malý, poohlédni se po větším cenduru, nejlépe něco nad litr...za 200 litrů určitě seženeš něco v dobrém stavu

Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 20:32 | Nahoru | #29
No podle fotky mi připadáš docela velký oproti motorce, ale může to klamat. Ja si pořizoval loni nové moto, ale o návrat se nejednalo. Rovnou jsem si ve 48 udělal A. Byl jsem na tom podobně jako ty. Rozpočet na moto + 3 kufry jsem měl 200000kč a na oblečení 20000kč. Takže kevlarové rifle Trilobite, bunda Nazran, přilba Caberg atd. Výška 195 cm a váha 108kg. Hned od začátku jsem věděl, že chci spíše Cenduro abych občas vyvezl manželku a krásně jsme se na to složili a taky pokud možno novou a minimálně 500. Neměl jsem s čím porovnávat výkon, protože jsem nikdy nejezdil. Hodně jsem to řešil s kolegy motorkáři (Suzuki VStrom, Yamaha Tracer 900GT a jiné) a probírali pro a proti. Nakonec mě okouzlila Benelli TRK 502X 35KW. Jel si na ní sednout na prodejně do Liberce z Mostu a aniž bych na ní ujel metr, tak jsem si jí rovnou objednal a zaplatil zálohu. Od srpna jem najel nějkých 3700 km a rozhodně nelituji. Ten výkon mi připadá dostatečný a to i ve dvou. Prostě paráda. Na okresky je výkonu opravdu dost a na normální první třídu vlastně taky. Toho kdo jede 90 předjedu vklidu a toho kdo jede 120 už nemám potřebu předjíždět a cítím se na motorce velké tělem a malé srdcem bezpečně. Takže přeji hodně štěstí s nákupem.

1 reakcí na tento příspěvek Zpět k moto po 20ti letech přestávky

4.1.2021 v 21:12 | Nahoru | #30
Velikost je v pohodě. Klasický motorky nejsou “nafouknutý” spoustou plastu atd. takže vypadaj malý asi pod každým.

Ale ten přístup mě překvapuje. To bylo ve Vintage garage nebo enfieldy začal prodávat někdo jinej? Na VG jsem zatím četl jenom pozitivní recenze. Je možný že se zhoršují ale že by až taková změna?
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 17
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist