globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Při nabíjeni sepne čerpadlo
Zdarec, mám takový menší problém s nabíjením. Zapojím nabíječku na moto a asi po minute cvakne relé a sepne palivové čerpadlo na asi 3 sekundy a tento cyklus probíhá neustále něž nabíječku neodpojím. Čím to může být?? Díky za rady... Moto: KTM excf 350 2018 a nabíječka CTEK MXS 5.0

1 reakcí na tento příspěvek Při nabíjeni sepne čerpadlo

2.1.2021 v 18:10 | Nahoru | #1
Základní pravidlo automechaniků při nabíjení. Nabíjí se pouze demontovaná baterka. Udělej to správně a problém s čerpadlem zmizí sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

2.1.2021 v 19:52 | Nahoru | #2

zatrran píše: Základní pravidlo automechaniků při nabíjení. Nabíjí se pouze demontovaná baterka. Udělej to správně a problém s čerpadlem zmizí sám.



davno jiz neni 100% pravda... at se automechanik zepta autoeletrikare

kazdopadne k tematu...tvoje nabijecka ma v prvnim kroku takzvanou desulfataci:
"Pulsováním proudu a napětí se odstraní sulfáty z plechů vidlice
akumulátoru a obnoví se kapacita akumulátoru."

a tyhle spicky a propady bude jednotka vyhodnocovat chybne jako pokus o start a proto vysle signal pro natlakovani palivoveho systemu.
Kazdopadne zde ma "zatrran" pravdu a v uzivatelske prirucce k motorce se jasne pise, ze baterku pred nabijenim mas odpojit a vyndat z motorky ven.

Jen takova otazka bokem...prepinac "zapalovani" mas v jake pozici? Predpokladam, ze ho mas v aktivni pozici, to znamena ,ze by jsi mohl teoreticky startovat.
Zkus ho dat do pozice OFF. Jedna se o "Emergency OFF switch" na pravem riditku. Neni to chcipak!!
Timhle odpojujes elektriku. Pokud ho vypnes mohlo by cerpadlo prestat nabihat. Ale i tak ti durazne doporucuji tu baterku vytahnout a nabijet ji bokem. V tom manualu to nebude napsane jen ta pro nic za nic. Je tam riziko pozaru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

2.1.2021 v 21:00 | Nahoru | #3
cuir> 2018 ma myslim uz v serii lithiovou baterku, jestli se ji ta nabijecka pokousi desulfatovat, tak ji znici ... ikdyz jestli to pousti ten desulfatacni rezim, tak uz je stejne nejspis po smrti...

Naposledy editováno 02.01.2021 21:01:34

(reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

2.1.2021 v 23:38 | Nahoru | #4

assassin píše: cuir> 2018 ma myslim uz v serii lithiovou baterku, jestli se ji ta nabijecka pokousi desulfatovat, tak ji znici ... ikdyz jestli to pousti ten desulfatacni rezim, tak uz je stejne nejspis po smrti...




mas pravdu pro AU a EU trh je tam skutecne davana Li.Ion baterie a v tom pripade je jeho nabijecka nevhodna .

A tim padem uz dava i smysl, proc se v manualu pise o vyndani baterky a riziku vzniku pozaru :) To ze by tam byla Li.ion baterka me nenapadlo... ale pro crossky to dava smysl.

A jeste k te nabijecce a tomu desulfatacnimu rezimu si myslim, ze ho to bude poustet u kazde baterky, proste je to u te nabijecky jeden z kroku nabijeni... samozrejme tu Li-Ionku to zrusi... ale holt za neznalost a blbost se plati... tak snad mu nevyhori garaz a snim cela motorka nez si precte tohle vlakno a sjedna si napravu.
Ja tyhle baterky moc nemam rad... nabijim je extra bokem v plechove nadobe z nerezu

Naposledy editováno 02.01.2021 23:47:03

Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 10:14 | Nahoru | #5
A zase jsem chytřejší. Diky

2 reakcí na tento příspěvek Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 10:25 | Nahoru | #6
Cuir: ja jsem ty nabijecky netestoval, ale par jsem jich videl a ty desulfataci poustely jen kdyz nadetekovaly problem u baterky - nevim jestli to berou jen podle nizkeho napeti nebo vnitrniho odporu... kazdopadne na liion by se to spustit nemelo. Pokud tahle nabijecka pousti ten rezim automaticky, tak opravdu na liion vhodna neni.

Ad pozar - myslim, ze toho se bat nemusis, jsou tam clanky zalozene na lifepo4 chemii a zkousel jsem je zamerne privest k pozaru - zkrat, prebiti i mechanicky pruraz a proti modelarskym lipol jsou uplne bezpecne, zadne zahoreni se nekona.

2018 jeste ktm pouzivala svoje aku ktere jsou slozene z kovovych 18650 clanku samsung, ty jsou uplne bezpecne, ted uz tam davaji levnejsi baterky ala xracer, jmt apod ktere obsahuji lipol "pytlicky", ale i ty jsou na lifepo4 technologii a take jsem je nedonutil zahoret.

Do mx/hard enduro motorek se liion davaji v serii uz asi od 2017... ktm/hqv ji mela uz v tom roce, yamahy zhruba nejak podobne... tusim, ze i nova africa ji muze mit - za priplatek

Naposledy editováno 03.01.2021 10:27:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 11:35 | Nahoru | #7

assassin píše: Cuir: ja jsem ty nabijecky netestoval, ale par jsem jich videl a ty desulfataci poustely jen kdyz nadetekovaly problem u baterky - nevim jestli to berou jen podle nizkeho napeti nebo vnitrniho odporu... kazdopadne na liion by se to spustit nemelo. Pokud tahle nabijecka pousti ten rezim automaticky, tak opravdu na liion vhodna neni.

Ad pozar - myslim, ze toho se bat nemusis, jsou tam clanky zalozene na lifepo4 chemii a zkousel jsem je zamerne privest k pozaru - zkrat, prebiti i mechanicky pruraz a proti modelarskym lipol jsou uplne bezpecne, zadne zahoreni se nekona.

2018 jeste ktm pouzivala svoje aku ktere jsou slozene z kovovych 18650 clanku samsung, ty jsou uplne bezpecne, ted uz tam davaji levnejsi baterky ala xracer, jmt apod ktere obsahuji lipol "pytlicky", ale i ty jsou na lifepo4 technologii a take jsem je nedonutil zahoret.

Do mx/hard enduro motorek se liion davaji v serii uz asi od 2017... ktm/hqv ji mela uz v tom roce, yamahy zhruba nejak podobne... tusim, ze i nova africa ji muze mit - za priplatek



Jak je to se zahrivanim pri nabijeni tehle baterek? Nemaji se vyndat z motorky prave kvuli vetrani ?
Ja mam danou v caferaceru LifePo4 a jsem s ni maximalne spokojenej, ale pri nabijeni se docela zahriva, ale mam tam danych jen 5canku, takze to neni uplne klasicky fabricky vyrobek zality v plastu a je mozne ze pri nabijeni klasicke fabricke baterky to maji vyresene a k takovemu zahrivani nedochazi.

co se tyka nabijecky, tak se domnivam, ale nemam to potvrzene, ze nabijecka bez zadanych udaju nema jak relevantne poznat hodnoty baterky na to aby byla schopna adekvatne spustit nebo nespustit desulfataci.
Mam na dilne pomerne moderni merak na baterky a to i ty motocyklove a bez zadani hodnot a nebo se spatnym zadanim hodnot to dost ovlivni vysledek. Takze i dost pochybuju, ze by tak mala nabijecka byla tak inteligentni, kdyz muj merak je tak dvakrat vetsi a Xkrat drazssi, nez nabijecka od CTEK :) Proto bych od toho moc inteligence neocekaval.
Takze to bude brat jen podle napeti na baterce a to znamena ze vybita baterka a pokus o desulfataci je v podstate automaticky krok, ktery klasickym akumulatorum neuskodi. A hlavne CTEK ma primo nabijecu na Li-ion a tady tyhe moderni baterie LIfeo4, ktere uz tento desulfatacni krok nemaji.

No jsem zvedav jestli si tohle vsechno vubec autor vlakna precte.

1 reakcí na tento příspěvek Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 11:50 | Nahoru | #8
Cuir: 5clanku mi zni podezrele... nevychazi mi napeti v zadne kombinaci clanku

Kazdopadne ohrivani by nemel byt problem, maji malej vnitrni odpor a pri beznych nabijecich proudech ani nepoznaji, ze tam neco tece. Tyhle baterky by mely zvladnout nabijeci proudy ala 5C - tzn pri 5Ah kapacite to dela 25A a to zadna bezna nabijecka neda...

Ad nabijecky, myslim si presne to same co pises - recond to pusti v pripade, ze nameri nizke napeti, ale ta hranice bude treba 8-9V coz je napeti kam by se liion uz nemela dostat, pokud nekdo liionku vybije pod 9v hrozi, ze ji tim znici...

Z tech specialnich liion nabijecek vlastne jen vykuchali ten recond rezim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 12:04 | Nahoru | #9
.

Naposledy editováno 06.01.2021 22:01:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 12:11 | Nahoru | #10
HMS> Chvili to snese. Ona pri beznem palubnim napeti cca 14,1V neni nabita na max, clanek zkousne v extremu i 4,2V ... tzn pri 4clanku cca 16V ... ale doporucuju pro takove pripady postavit tu baterku se servisnim konektorem abys ji pomoci modelarske nabijecky s balancerem (dneska otazka par dolaru) mohl srovnat.

A asi bych do motorky hodil nejakej regler s mosfetama...

Clanky bych pouzil ty a123 - ted aktualne pod jmenem lithiumwerks - ja je ted beru z nkon.nl - na ktere me odkazal honza-ta950 - v evrope nejlepsi cena, rychle dodani a maji "cerstve" clanky, vsechny prisly s cca 30% nabiti, uplne stejne napeti

Kdybys je potreboval sbodovat - nebo na ne jen nabodovat "tabs" tak dej vedet, ja to driv pajel, ale je to hrozna prace a clankum to fakt nedela dobre...

Naposledy editováno 03.01.2021 12:15:06

(reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 12:35 | Nahoru | #11

assassin píše: Cuir: 5clanku mi zni podezrele... nevychazi mi napeti v zadne kombinaci clanku

......



jo to proto, ze su pero a v motorce nemam LiFe-Po4, ale LTO :D :D a tam uz ti to vychazet bude...

nevim proc jsem si zafixoval, ze mam LiFe... nevadi... tim padem zkusenost beru zpatky. Tu LiFe jsem daval asi do jine motorky... je toho moc uz si to proste nepamatuju, ale sel jsem se extra podivat, protoze jak jsi to napsal, tak mi to logicky taky nevychazelo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 12:51 | Nahoru | #12
cuir> Ahoj, tak jsem se krásně dočetl až sem, baterie nabíjená celou noc, ale odpojena od mototky a je celá!!! Jinak žádný přepínač zapalování tam nemam a může se hned startovat... A měl bych ještě dotaz... U té nabíječky je desulfatace v 1. fázi, ale když připojim nabíječku tak skočí ihned na 3. bod a po chvíli na 4. (viz. odkaz) Mohu nadále touto nabíjeckou nabíjet tuto baterii?? https://eshop.micro...thium/hjtz5s-fp.html
1. odkaz, strana11: https://www.google....=chrome&ie=UTF-8

Naposledy editováno 03.01.2021 13:15:37

(reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 13:28 | Nahoru | #13
-

Naposledy editováno 06.01.2021 22:01:20

Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 13:39 | Nahoru | #14
Čau, prečo chceš tú baterku stále nabíjať? Veď , keď jazdíš tak ju dobije. Iba keby si nejazdil, alebo po jazde, niečo skúšal, štartoval a znovu štartoval a potom nejazdil tak treba dobiť. Merák a zmerať ju, či to dobíja, prípadne po dojazdení vybrať , počkať a zmerať. A Li-polku nabíjať celú noc , ja sa starám o baterky , ale ....radšej nič nepíšem. No, ale pozor , tie blbé endurá, včítane môjho, majú stály odber z baterky. Čiže, keď nejazdím každý deň , tak tú baterku vyberiem , teraz keď je zima, v lete ju nechám v motke , ale ju odpojím, lebo do týždňa je v riti a je po Li-pol. Normálne ju to vyžerie.

(reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2021 v 14:32 | Nahoru | #15

slash_zl píše: cuir> Ahoj, tak jsem se krásně dočetl až sem, baterie nabíjená celou noc, ale odpojena od mototky a je celá!!! Jinak žádný přepínač zapalování tam nemam a může se hned startovat... A měl bych ještě dotaz... U té nabíječky je desulfatace v 1. fázi, ale když připojim nabíječku tak skočí ihned na 3. bod a po chvíli na 4. (viz. odkaz) Mohu nadále touto nabíjeckou nabíjet tuto baterii?? https://eshop.micro...thium/hjtz5s-fp.html
1. odkaz, strana11: https://www.google....=chrome&ie=UTF-8



Pouzit ji muzes, ale nesmi se ti pustit ta desulfatace. Coz je otazka od jakeho napeti se spousti. A to ti asi nikdo nerekne, leda vyrobce nabijecky, pripadne si to muzes otestovat na nejake starsi baterce, kterou vybijes treba na 11V a zkusis to pripojit a kdyz nespusti tak na 10,5 a takhle postupne by jsi zjistil pri jakem napeti se ta desulfatace pousti.
Protoze pak doneses nabit tu Li.ion baterku logicky vybitou a spusti se ti desulf. a mas po baterce.

Tim ze nemas odpojovac na riditkach tak pak holt nabijej baterku mimo motorku, zmeny napeti na baterce proste jednotka vyhodnocuje jako pokus o start a zapina ti to cerpadlo. info o obsluznych prvcich jsem cerpal z manualu k tve motorce, takze je mozne ze se dela vice verzi. Zas tak podrobne jsem to neprochazel.

A chtel bych ti podekovat a pochvalik, ze se tady konecne zeptal nekdo normalni, kdo ma normalni dotaz, umi spravne a smysluplne polozit otazku a napise v textu teer vse co je potreba. Posledni dobou mi prislo, ze se tady ptaji sami dementi, kteri si mysli, ze ma clovek mezi nohama vestecke koule...

A jinak k te baterce jsis to v podstate krasne nasel i sam, mas to tam na tvem odkazu pene popsane.

Naposledy editováno 03.01.2021 14:32:41

(reakce na) Při nabíjeni sepne čerpadlo

3.1.2021 v 23:51 | Nahoru | #16
cuir> Tak to me nenapadlo, ze pouzivas takovou scifi technologii ty bych mohl taky vyzkouset

K tomu nabijeni, presne jak pises, neni co dodat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F Marek002 4 18.3.2024 v 14:44 Stříbo
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
KTM EXC-F 350 2011 Startuje špatně KTM EXC 350 F Vlastik177 18 17.1.2024 v 18:53 Vlastik177
Exc-f 350 2016 KTM EXC 350 F Pihera 3 15.12.2023 v 10:49 ja1


TOPlist