globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hledám špínu na vybrané motorky
Po tématu jestli SD1290 nebo BMW S1000R jsem to zase přehodnotil. Nechtěl jsem zadávat nové téma, ale editace původního, ho nechala vzadu bez povšimnutí tak, že jsem měl problém ho najít sám, tak budu plevelit znovu.

Samozřejmě vím, že dokud se nesvezu, nesednu atd. tak je to všechno jen teoretické, ale vždy se snažím zjistit co nejvíc. Takže nechci aby někdo řešil výběr za mě a řekl, kterou jo a ne, ale zjistit o těch modelech co nejvíc, no není napsané v testech novinářů, protože dostali do rukou novou mašinu a kdo ví, kdo jim ji ji poskytl a čím jsou zavázáni, ani ti, co tu motorku měli, protože naprostá většina v databázi je stylu "dovezl jsem si ji, splnil se mi sen a za těch 100km, co jsem s ní dal, vím, že to bude láska až za hrob" - aby to stejné pak bylo u další motorky. Prostě špatné recenze a zkušenosti nikdo moc nepíše. Takže já bych potřeboval ty mou vybraná mašiny spíš zdrbat a upozornit na chyby. Recenzí po x letech užívání moc není. Dosavadní výběr.

BMW K1300R - kdysi dávný sen. Jsem normálně rostlí chlap, takže skoro 2m a metrák a na výstavišti, kde to byla tehdy novinka, jsem se na cítilskvěle. Jenže to byla první a poslední zkušenost. Někdo vychvaluje podvozek, někdo ho haní (není cítit atd.). Taky cena je vysoká a za min 200t je mašina tak 10 let stará. Závady jsem nic moc nenašel, snad spojka (ale to spíš u K1200) ložisko v kardanu? Víc jsem toho moc nenašel. Fóra na BMW jsou skoro vždy jen na GS. Jestli někdo má víc informací, ohledně ročníků atd. budu moc rád.

Suzuki GSX-S1000 - taková popelka. Za rozumné peníze jde koupit prakticky nová. Tabulkově vychází dobře (hmotnost/výkon/cena), vzhled neurazí. Nevýhody brzdy, otázka připevnění zavazadel. Četl jsem dlouhodobou recenzi borce tuším z NZ a ten psal, že i když neměl jediný problém, tak to byl spíš sňatek z rozumu a za celou dobu se nezamiloval. Nemůžu si pomoc, ale pořád z ní mám takový pocit. Na druhou stranu motor chválí a mít skoro novou mašinu....

Kawasaki Z1000 - mám rád tu značku, Z1000 se mi libí, ale jak v tabulkách, tak v hodnocení je těžká a motor hodný. Samozřejmě další neduhy/vlastnosti naháče - jak kufry (nechci Z-SX) a jak se na ni vlezu (ale to je u všech kromě K1300 stejné)

Yamaha MT-10 - chvilku to vypadalo jako vhodné pro mě. výkon, možnost cestovat a na vzhled bych si zvykl (mám rád, když to má nějakou osobitost). Ale má prostě strach z toho, že motor odejde. Tady o tom psal jeden, na zahraničních jsem jich našel taky pár, včetně hodnocení ojetých motorek, kde na toto upozorňují. Někomu klekl po 5t, jinému po 30, většině vůbec. Prostě mám strach, že bych z na to celou dobu myslel a poslouchal každé ťuknutí.

KTM Superduke 1290 - za prvé je už mimo finance a za druhé se chci vrátit k 4V. Možná kdyby se něco ukázalo a já zjistil, že je to úplně odlišné od LC8, tak jo, ale to asi neklapne. Jinak krásná moto.

BMW S1000R - i když předchozí favorit, tak asi taky nic. Jsem klasický jezdec kolem komína + 1-2x za sezonu někam dál a to se na ní prý moc nedá. Do toho neexistuje možnost na ni dostat kufry, jen tašky, nulová ochrana před větrem, no prostě nahatý supersport.

Takže bud rád za každou a nejlíp negativní zkušenost. Jak jsem psal, pozitivních je všude dost, ale asi (určitě) stárnu a přibývá negativních zkušeností, tak je čekám i jinde.

Naposledy editováno 22.12.2020 13:15:34

1 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky

1.2.2021 v 09:59 | Nahoru | #1
Tak ať to uzavřu (sám nemám rád témata, kdy se někdo ptá, x rad a pak ani nedá vědět, jestli to k něčemu bylo).
Takže nakonec po dlouhém vnitřním boji pořízeno BMW K1300R - nebudu tady vypisovat jak je skvělé, láska na první přilepení prdele a nikdy se nerozloučíme... a podobné kecy x recenzentů, co ji hodnotí ještě s fotkama na vozíku. Vypadá pěkně a zachovale, servisní historie, na místě ani nevyzkoušeno protože jsem kupoval v Jeseníkách a i když je to na motorky skvělé místo, tak rozhodně ne v lednu. V sobotu jsem na tom dal v rychlosti jen cca 20km, jede (moc), brzdí, cítím se na něm pohodlně, váhu můžu posoudit jen na místě (těžké jak kráva, jsem zvyklý točit to v garáži "tango" přes stojánek, tady jsem to radši vzdal) a podvozek z se nezdá být tak odtažitý , jak jsem měl strach.
Pro mě vyhrálo protože:
- silný 4vál
- velikost
- možnost snadné montáže nosičů kufrů a případně někoho vzít za sebe
- pro mě vzhled (vždycky se mi líbila)

S1000R nebylo vybráno z důvodu obavy z velikosti a nepohodlí. Co jsem četl a ptal se na zahraničních forech, tak spousta vysokých na něm jezdí, ale řeší to nastavitelnýma stupačkama, laboruje se sedlama, nebo na ně dává nafukovací polštářky. Laboruje píšu, protože je mění podle toho, kam jedou a to se mě prostě nechce, stejně tak si vypokládat zadek nějakým bazmekem.
S technických věcí, kromě velmi omezené možnosti dát nosič kufrů (a něco bastlit na tak drahou motorku se mi nechtělo) to byl problém s napínákem rozvoďáku. Co jsem našel v zahraničních fórech a dokonce s odkazem na manuál, tak se mění po 8t za jiný a pak dávají manuální napínání. To se mi zdá divné a strašně málo. Pak občasné problémy s elektronickým plynem. (ano vím, že i Káčka jej mají hlučnější při startu než se promaže)
Dál historie motorek daná jejich užíváním. Sám jsem si musel přiznat, že ze mě už nikdy žádný "kolínkář" nebude, zatímco ty motorky na ten okruh patří a většina nabízených byla s historií "jednou jsem se s ní podíval na okruh", "bývalý majitel si ji pořídil na okruh, ale neměl na to čas" atd. Netvrdím, že okruhovka musí být v horším technickém stavu (mnohdy díky péči naopak), ale pak nemusí mít žádnou vypovídající hodnotu servis a dokladované kilometry.

GSX-S1000 - z těch mála v inzerci nic moc komunikace s prodejci (z těch co jsem oslovil) a zdály se mi relativně drahé, vzhledem k pořizovací ceně. Nový model se dá pořídit za 260t, nová skladovka staršího ročníku tuším za 240t. Přitom 4-5 let stará kolem 20t km je cena pořád 200t. Dle testů nic vyloženě špatného, jen prostě už je to stará koncepce. Podtrženo sečteno, pro mě fajn motorka, ale nic, kvůli čemu bych se do ní zamiloval.

Z1000 - v inzerci se objevila jedna pěkná a za přijatelnou cenu, tak jsem nad ní začal i trochu uvažovat. Tu značku mám rád, vzhled brutální, projev už prý tak ne. Ale úplný konec této kapitola dala udávaná spotřeba kolem 11l! Asi ten recyklovaný motor ze ZX9 musí řádně překrmovat, aby stíhal konkurenci (a ani tak se mu to nedaří). Samozřejmě kecy o opici a banánech znám a u motorky jsem spotřebu řešil vždy jen kvůli dojezdu, ale toto je přes čáru.

SuperDuke 1290 (GT) - motorka je to krásná, ale jinak pro mě stejné nevýhody jako S1000R, pro mou potřebu a skill asi zbytečná. Do toho od SM990 jsem odešel kvůli 2V a zkoušet, jestli nový není jiný se mi nechtělo. Chvilku jsem kvůli záruce, výbavě atd. uvažoval nad GT (btw. myslím, že tam ještě je, za 7990E v KTM Bratislava GT v plné náloži po prvním majiteli s roční zárukou), ale k ostatním popsaným nevýhodám (pro mě) přibyl i naprosto hnusný vzhled

(reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky

1.2.2021 v 10:16 | Nahoru | #2
mmks> s tím báwem jsi neudělal rozhodně špatně ať to líta
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R yurij 3 17.3.2024 v 15:13 yurij
Navigace -KTM MY RIDE [1, 2] KTM 1290 Super Duke R malčus77 35 23.2.2024 v 13:35 Koudy01
KTM - výmena/oprava TPMS snímača KTM 1290 Super Duke R Babettastián 13 3.2.2024 v 19:28 Toser
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 Boban37 30 29.1.2024 v 11:22 puffybodie
KTM 1290 SuperDuke R 2022 - servisn... KTM 1290 Super Duke R Babettastián 5 5.1.2024 v 20:06 RRRR8888


TOPlist