bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hledám špínu na vybrané motorky
Po tématu jestli SD1290 nebo BMW S1000R jsem to zase přehodnotil. Nechtěl jsem zadávat nové téma, ale editace původního, ho nechala vzadu bez povšimnutí tak, že jsem měl problém ho najít sám, tak budu plevelit znovu.

Samozřejmě vím, že dokud se nesvezu, nesednu atd. tak je to všechno jen teoretické, ale vždy se snažím zjistit co nejvíc. Takže nechci aby někdo řešil výběr za mě a řekl, kterou jo a ne, ale zjistit o těch modelech co nejvíc, no není napsané v testech novinářů, protože dostali do rukou novou mašinu a kdo ví, kdo jim ji ji poskytl a čím jsou zavázáni, ani ti, co tu motorku měli, protože naprostá většina v databázi je stylu "dovezl jsem si ji, splnil se mi sen a za těch 100km, co jsem s ní dal, vím, že to bude láska až za hrob" - aby to stejné pak bylo u další motorky. Prostě špatné recenze a zkušenosti nikdo moc nepíše. Takže já bych potřeboval ty mou vybraná mašiny spíš zdrbat a upozornit na chyby. Recenzí po x letech užívání moc není. Dosavadní výběr.

BMW K1300R - kdysi dávný sen. Jsem normálně rostlí chlap, takže skoro 2m a metrák a na výstavišti, kde to byla tehdy novinka, jsem se na cítilskvěle. Jenže to byla první a poslední zkušenost. Někdo vychvaluje podvozek, někdo ho haní (není cítit atd.). Taky cena je vysoká a za min 200t je mašina tak 10 let stará. Závady jsem nic moc nenašel, snad spojka (ale to spíš u K1200) ložisko v kardanu? Víc jsem toho moc nenašel. Fóra na BMW jsou skoro vždy jen na GS. Jestli někdo má víc informací, ohledně ročníků atd. budu moc rád.

Suzuki GSX-S1000 - taková popelka. Za rozumné peníze jde koupit prakticky nová. Tabulkově vychází dobře (hmotnost/výkon/cena), vzhled neurazí. Nevýhody brzdy, otázka připevnění zavazadel. Četl jsem dlouhodobou recenzi borce tuším z NZ a ten psal, že i když neměl jediný problém, tak to byl spíš sňatek z rozumu a za celou dobu se nezamiloval. Nemůžu si pomoc, ale pořád z ní mám takový pocit. Na druhou stranu motor chválí a mít skoro novou mašinu....

Kawasaki Z1000 - mám rád tu značku, Z1000 se mi libí, ale jak v tabulkách, tak v hodnocení je těžká a motor hodný. Samozřejmě další neduhy/vlastnosti naháče - jak kufry (nechci Z-SX) a jak se na ni vlezu (ale to je u všech kromě K1300 stejné)

Yamaha MT-10 - chvilku to vypadalo jako vhodné pro mě. výkon, možnost cestovat a na vzhled bych si zvykl (mám rád, když to má nějakou osobitost). Ale má prostě strach z toho, že motor odejde. Tady o tom psal jeden, na zahraničních jsem jich našel taky pár, včetně hodnocení ojetých motorek, kde na toto upozorňují. Někomu klekl po 5t, jinému po 30, většině vůbec. Prostě mám strach, že bych z na to celou dobu myslel a poslouchal každé ťuknutí.

KTM Superduke 1290 - za prvé je už mimo finance a za druhé se chci vrátit k 4V. Možná kdyby se něco ukázalo a já zjistil, že je to úplně odlišné od LC8, tak jo, ale to asi neklapne. Jinak krásná moto.

BMW S1000R - i když předchozí favorit, tak asi taky nic. Jsem klasický jezdec kolem komína + 1-2x za sezonu někam dál a to se na ní prý moc nedá. Do toho neexistuje možnost na ni dostat kufry, jen tašky, nulová ochrana před větrem, no prostě nahatý supersport.

Takže bud rád za každou a nejlíp negativní zkušenost. Jak jsem psal, pozitivních je všude dost, ale asi (určitě) stárnu a přibývá negativních zkušeností, tak je čekám i jinde.

Naposledy editováno 22.12.2020 13:15:34

3 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky

13.1.2021 v 08:15 | Nahoru | #1
tak já už jsem se dostal, respektive dostal jsem spoustu odpovědí, na které jsem se vůbec neptal
- zjistil jsem, že mám bachor, protože kdo je vysoký, musí být i tlustý. Autor zřejmě výrobce konfekčních kalhot, kde tuto filozofii taky uplatňují
- zjistil jsem, že nevím co chci, protože nechci Katanu, i když ve výběru mám samé "nové" naháče a toto je polokapotované retro
- zjistil jsem, že existuje Triumph, který v brzku zařadím do výběru, protože jsem o něm dosud neslyšel
- zjistil jsem, že jsem v podstatě manekýn, protože mě zajímá, jestli se na motorku vůbec vlezu, protože mě zajímá jak budu vypadat na benzině.
- no a nakonec i když jsem x krát zdůrazňoval, že nechci po nikom rozhodnutí a radu co koupit, jen sháním co nejvíc informací hlavně ke spolehlivosti motorek, tak jsem získal spoustu rad co si mám koupit od Renaulta po cestovní enduro.

Kromě toho se naštěstí ukázalo pár příspěvků k věci. Částečně na základě nich ale hlavně různých zahraničních fór, kde jsem zjistil, že nejsem jediný nesvéprávný debil, ale podobnou otázku řešilo x dalších lidí jsem na tom zatím v žebříčku takto.

1) BMW S1000R - množství výbavy, kladné testy a recenze. X lidí popisuje projev jako nudný, na druhou stranu, x lidí popisuje 2V jako super zábavný a já to tam tak necítil, takže jestli je tím charakteristický 4V motor, tak mě to vyhovuje víc. Budu jezdit sám, takže zavazadla tam nějak dostanu, možná půjde udělat i držák na boční kufry, pár lidí už to tak vyřešilo.

2) BMW K1300R - dlouho favorit, utekla mi krásná v Německu. Jenže je vzhledem k ročníku, km a výbavě mnohdy dražší než třeba to S1000R. Do toho ještě otázka servisu, kde nevím, jestli k odlišnosti podvozku apod. by základní servis uměl někdo jiný než právě BMW. Největší mínus je tam ale délka a váha. Našel jsem x příspěvků ze zahraničí, kde právě z K1300 přestupují na S1000R a jsou spokojenější, někteří třeba mají obě a tvrdí, že Káčko už ani nevytáhnou, protože je prostě míň obratná. Musím si taky přiznat, že většinu Km ujedu kolem komína, nějaký delší výlet je tak 1-3x do roka a to stejně je denní nájezd do 500km, takže ten plus Káčka ve stabilitě, pohodlí a zavazedlech, bych moc nevyužil. Ale pokud by se objevila nějaká zajímavá.....

3) Suzuki GSX-S1000 - možná pokud by se ukázala nějaká v dobrém poměru cena - ročník - km, ale teď v inzerci nic moc není a ten rok je tam zajímavý spíš pro případný další prodej, protože prostě třeba to BMW i když 2014 je koncepčně daleko před Suzou, která je v podstatě holátko. Neříkám, že je to špatně, doteď jsem žádné asistenty atd. neměl a nechyběly my, jen prostě za své peníze chci dostat co nejvíc

4) KTM SD 1290 - krásná motorka, ale na mě asi fakt malá, 2V mě nezaujal a i když jsem s 990SM neměl v podstatě žádné vážné problémy, tak co fandové považují za vlastnost, tak mě prostě sralo (vibrace, složitější servis, některé často se opakující závady atd.) Ale našel jsem dokonce cenově přijatelné GT, výbava, záruka atd. ale prostě tam motorka se mi vůbec nelíbí. Ale úplně to taky nezatracuju, třeba na živo to bude lepší. Svoji první ZRX s hranatou kapličkou jsem taky na první pohled zatracoval a pak tvrdil, že je to nejkrásnější klasický naháč.

5) MT-10 jsem úplně kvůli problémům s motory zavrhl. Samozřejmě může to být 1 ze 100, ale to bych riskoval tak možná u nové motorky se zárukou

6) Z1000 - Asi něco jako Suza, ale proti ní prohrává výkonem, váhou a dokonce i cenou, takže kromě toho, že mám tu značku z nějaké nostalgie rád, tam nevidím další plusy.

Naposledy editováno 13.01.2021 08:17:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky

13.1.2021 v 09:32 | Nahoru | #2
mmks> S tím bachorem to bylo tak, že jsem jen reagoval na obrázek vyhublé tyčky z toho cycle-ergo, aniž bych měl v úmyslu to na někoho konkrétního směřovat. Měl jsi napsat, že k tobě ten obrázek sedí a bylo by.
Takže pokud se na BMW S1000R nenajde žádná špína nebo lepší varianta k němu, tak to bereš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 13.1.2021 v 10:01 | Nahoru | #3
mmks> píšeš o velikosti DUKA, myslím, že ze všech těch motorek co tady máš je to právě ta největší. Je teda úzká, ale co se táče pohodlí, tak paráda...krom toho BMW tady není cestovější na výběr pokud si chceš na duka sednou, tak se klidně napiš, zase nebydlím tak daleko

(reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky

13.1.2021 v 11:15 | Nahoru | #4

mmks píše: - zjistil jsem, že jsem v podstatě manekýn, protože mě zajímá, jestli se na motorku vůbec vlezu, protože mě zajímá jak budu vypadat na benzině.

Toto z fotiek moc dobre nezistíš, potrebuješ hlavne vedieť, či sa Ti kolená vojdú do výrezov a nebudeš ich mať na tých plastíkoch proti vetru. Motoriek, kde sa Ti nevojdú chodidlá, tak veľa nie je, a to, ako budeš mať zohnuté nohy, je celkom jedno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R yurij 3 17.3.2024 v 15:13 yurij
Navigace -KTM MY RIDE [1, 2] KTM 1290 Super Duke R malčus77 35 23.2.2024 v 13:35 Koudy01
KTM - výmena/oprava TPMS snímača KTM 1290 Super Duke R Babettastián 13 3.2.2024 v 19:28 Toser
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 Boban37 30 29.1.2024 v 11:22 puffybodie
KTM 1290 SuperDuke R 2022 - servisn... KTM 1290 Super Duke R Babettastián 5 5.1.2024 v 20:06 RRRR8888


TOPlist