globalmoto_duben_nolan





Téma: Pomalý rozjezd a spojka
13.12.2020 v 23:22
Může mi tu někdo rozumnej vysvětlit, jak to je s namáháním spojky při pomalých rozjezdech? Co vím, tak u motorek je naprosto běžné pracovat se spojkou v pomalých rychlostech, bez toho jaksi nejde motorku ovládat. V každé autoškole se začátečníci učí, kdy začne spojka zabírat. Jde mi to to, že na foru o skútrech se do mě pustili asi tři lidi, že ničím spojku na skútru, když se ráno pomalu rozjíždím na ulici - skútr totiž v nejnižších otáčkách při rozjíždění vibruje, drnčí plasty, je to od tý doby, co je ráno velmi chladno. Prý ničím spojku a když chci jezdit takhle pomalu, tak mám radši chodit pěšky. Snažím se jim vysvětlit, že nejezdím pomalu, že se ráno před barákem na chodníku nebo na ulici, kde je hned po deseti metrech retarder, nemůžu rozjíždět rychle, navíc většinou dělám otočku do protisměru, takže v těchto malých rychlostech skútr nepříjemně vibruje a podle lidí na foru o skútrech prostě ničím spojku. Nechápu. Takže u motorky by to bylo v pohodě, u skútru se musím snažit co nejrychleji vyrazit a vyhnout se popojíždění? Ve větších městech se ale často musí někde u křižovatek popojíždět. Na parkovištích taky. A kdykoliv vyjíždím z nějakého parkovacího místa, tak se pomalu otáčím, atd...

Naposledy editováno 13.12.2020 23:23:06

Pomalý rozjezd a spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 13.12.2020 v 23:28 | Nahoru | #1
Spojka se tim opotrebovava, to je fakt, ve vyssich otackach se kousne a dalsi regulace rychlosti uz probiha ne prokluzem spojky, ale variatorem.
Kazdopadne je to spotrebak, kdyz se opotrebi je relativne snadne to vymenit, neni to drahe a byva to na takovej servis pripraveno. Ja bych byl v klidu...

Naposledy editováno 13.12.2020 23:28:47

Pomalý rozjezd a spojka

13.12.2020 v 23:38 | Nahoru | #2
Takže u motorky to není problém, tam ta spojka s popojížděním nemá problém? Ale u skútru je to citlivější? Každopádně nevím, jak se vyhnout situacím, kdy prostě musím trochu popojíždět, než se dostanu na volnou silnici. A to to pěkně drnčí. Na nějakým foru v angličtině o PCX skútrech to tam řeší výměnou spojkových destiček za nějakou jinou značku... no zeptám se na to ještě v servise, ať si to zkusí, co to dělá. Bez vyzkoušení mi technik na recepci řekl, že je to řidším olejem oproti tomu, co tam je v záběhu, ten je prej hustší. O spojce nemluvil vůbec.

Pomalý rozjezd a spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 14.12.2020 v 07:09 | Nahoru | #3
Bud v klidu. Jednak kazdymu muze byt hovno po tom jak jinej jezdi, hlavne at to vyhovuje tobe a za druhe jim porad, at hodi ty cinsky srace ze skaly a koupi si normalniho skutra a pak nemusi resit teorii o nesmrtelnosti brouka.
Proste je to totalni picovina, spojka se teoreticky vic opotrebuje, ale neni problem ji vymenit a v celkovych nakladech na provoz to predstavuje nicotnou kapku v mori

Pomalý rozjezd a spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 14.12.2020 v 07:32 | Nahoru | #4
Spojky toho obecně vydrží strašně moc. Není to asi úplně ideální příklad, ale vezmi si třeba ostrý endura, ti kluci maj spojku v záběru prakticky nepřetržitě a najede toho stejně hroznej mrak.

1 reakcí na tento příspěvek Pomalý rozjezd a spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 14.12.2020 v 10:06 | Nahoru | #5
Z toho čo si písal som vyčítal, že máš PCX, ale to je jedno. Podstatné je koľko má už nabehané a ako často robíš údržbu variátora. U niektorých skútrov je šklbanie spojky za studena vlastnosť. Zohriatím to prestane. To trasenie spojky je buď opotrebovaním, alebo nečistotou spojky a bubna spojky. Niekedy stačí rozobrať spojku, vyčistiť od bordelu, premazať čapy pakní, prípadne vymeniť pružiny pakní alebo aj kontrastnú pružinu. Bubon prebrúsiť brúsnym papierom, aby neboli lesklý. Ak sa to bude opakovať po krátkej dobe aj po vyčistení, treba spojku vymeniť. Dajú sa prelepiť aj pakne novým obložením a to si potom pribrúsiš podľa potreby, ale to už je drbačka. V najhoršom vymeniť aj bubon. Záleží od najazdených km. Ja som ročne nabehal cca 10000km,takže som v zime rozobral variátor, všetko dom vyčistil, premazal čo treba, dal nové valčeky a remeň a celý rok bol zasa pokoj. To či a ako si ničíš spojku nemusí nikoho zaujímať. Každý jazdí ako mu vyhovuje.

Pomalý rozjezd a spojka

14.12.2020 v 14:05 | Nahoru | #6
Jo no.. Spojka se proste uz tak nejak z principu kurvi sama..

Pomalý rozjezd a spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 14.12.2020 v 15:58 | Nahoru | #7
Čau syn má ten skúter Honda PCX 150 a tam je problém s ihlovým ložiskom pod tým spojkovým bubnom. To tam hučí, zistíš to, keď ho tlačíš, alebo to hodíš na hlavný stojan a potočíš kolesom Tiež ako hore písali drčanie spôsobuje aj špina a opotrebené valčeky vo variátore. rozober to vyčisti namaž to ložisko a a bude mať pokoj. Na demontáž ale potrebuješ rázový uťahovák, keď si to nerobil tak si to nájdi na nete je toho plná riť ao tom PCX. Syn to robil rázový uťahovák som mu požičal, niekedy som opravoval skútre a motky. Urobil to sám. dá sa kúpiť aj nové ložisko aj nový bubon spojkový , ale to sa rieši asi až po xy 000 km . To 150 je to isté ako 125.

1 reakcí na tento příspěvek Pomalý rozjezd a spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 14.12.2020 v 17:15 | Nahoru | #8
Jak píše Krokos, zvuky občas dělá to ložisko.

Nevím, jestli máš skútr novej, nebo jetej, ale napadá mě, jestli nejsou unavený pružiny, že by spojka spinala v moc nízkejch otáčkách a podtocenej motor by dělal zvuky....

(reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

14.12.2020 v 17:43 | Nahoru | #9

srnka1010 píše: Z toho čo si písal som vyčítal, že máš PCX, ale to je jedno. Podstatné je koľko má už nabehané a ako často robíš údržbu variátora. U niektorých skútrov je šklbanie spojky za studena vlastnosť. Zohriatím to prestane. To trasenie spojky je buď opotrebovaním, alebo nečistotou spojky a bubna spojky. Niekedy stačí rozobrať spojku, vyčistiť od bordelu, premazať čapy pakní, prípadne vymeniť pružiny pakní alebo aj kontrastnú pružinu. Bubon prebrúsiť brúsnym papierom, aby neboli lesklý. Ak sa to bude opakovať po krátkej dobe aj po vyčistení, treba spojku vymeniť. Dajú sa prelepiť aj pakne novým obložením a to si potom pribrúsiš podľa potreby, ale to už je drbačka. V najhoršom vymeniť aj bubon. Záleží od najazdených km. Ja som ročne nabehal cca 10000km,takže som v zime rozobral variátor, všetko dom vyčistil, premazal čo treba, dal nové valčeky a remeň a celý rok bol zasa pokoj. To či a ako si ničíš spojku nemusí nikoho zaujímať. Každý jazdí ako mu vyhovuje.



Ano, jedná se o pcx, mám ji od září, najeto 6000 km, byla zatím na jedné výměně oleje. Určitě to souvisí s tím, jak je studený motor nebo spojka, protože jak se ten stroj zahřeje, už je to v pohodě. Za 1000 km jdu na druhou prohlídku a výměnu oleje, tak jim to tam řeknu, ať si to zkusí za studena rozjet.

(reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

14.12.2020 v 17:45 | Nahoru | #10
callowsick> Mám najeto 6000 km. Po zahřátí ty vibrace prakticky zmizí.

2 reakcí na tento příspěvek Pomalý rozjezd a spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 14.12.2020 v 17:52 | Nahoru | #11
Co já bych dal zato, vidět tyhle rozumbrady ze skútr fóra vysvětlovat toto nějakému enduro profíkovy, kde člověk prsty na spojce drží pomalu celou jízdu a neustále s ní pomáhá zadnímu kolu udržet trakci .

K variátoru se dostaneš jen odděláním několika šroubů na jeho krytu, není tam žádný olej, je to jen kryt, aby se tam nedostal bordel a aby měla osa spojky ložiska na obou stranách. U PCX by ti měl stačit na vyndání spojky i uložení válečků jen spojkový klíč (zabrání otáčení, abys měl proti čemu zabrat) a pak ráčna s ořechem správné velikosti.

Obecně bych nějaké chrastivé zvuky u jednoválce moc neřešil, prostě jezdi se špuntama a zvuky budou rázem pryč. Na skútrech je právě bezva, že se na nich krásně jezdí krokem. Ta spojka je prd namáhaná, logicky, když tam nejde moc výkonu, nemůže se moc namáhat, to už si projdeš přes 3 sady válečů a řemenu, než budeš muset sáhnout na spojku.

A když už jsme u drnčení v nízkých rychlostech, pokud to není jen běžný projev jednoválce, je to v 90% případů způsobeno vytlačenými ploškami na válečcích. Válečky stojí 0.0 nic, navíc budeš mít možnost změnit gramáž podle svých preferencí, doporučoval bych koupit nové (těžký pro pomalejší akceleraci z 0, ale vyšší maximálku a nižší otáčky a spotřebu při konstantní rychlosti, případně lehčí pro docílení opačného efektu) a vyměnit je. Zaprvé si tím osaháš variátor a navíc by se stejně měli jednou za 20-40 tisíc km měnit (jo, skútry mají hrooozně náročný servis ).

e: Pokud máš nakrouceno jen 6000, tak jsou válečky v pohodě, měň pouze, pokud bys chtěl docílit výše zmíněných efektů .

Naposledy editováno 14.12.2020 17:53:09

Pomalý rozjezd a spojka

14.12.2020 v 18:36 | Nahoru | #12
tak ten rozumbrada budu asi já
a jestli někdo při popojíždění drží otáčky v rozmezí kdy neustále klouže spojka tak ji spálí
bylo mu napsáno ať se plynule rozjede překoná otáčky kdy to vibruje a jede a pak ubere plyn klesne mu rychlost, otáčky rozpojí se
spojka klesne rychlost znovu si přidá, a ne že bude držet otáčky tak že bude spojka stále v prokluzu,
jizda pod otáčkama kdy se vypíná spojka je na skútru s odstředivou spojkou ne úplně komfortní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 14.12.2020 v 18:58 | Nahoru | #13
Mr.Dreamer> čau, si mu toho popísal, ruinin to má fungeľ nové. Nič nemôže rozoberať, nabehaných 6000 km. Ináč tie pazvuky s toho ložiska sa ozývajú aj u niektorých nových skútrov. Viem, lebo syn to riešil v servise Hondy a mu to tam predvádzali. Keď to máš nové , pôjdeš do servisu a tam ťa presvedčia, že to je vlastnosť a aby si na prdel. Ja sa k nim pripájam. Prď na to a jazdi ako sa ti zachce. Nespáliš nič. Kecálkov pošli do....... preč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

14.12.2020 v 22:05 | Nahoru | #14
Mr.Dreamer> Asi tam dám variator Malossi, měla by být lepší akcelerace i maximálka, podle nějakých článků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

14.12.2020 v 22:09 | Nahoru | #15

krokoš píše: Mr.Dreamer> čau, si mu toho popísal, ruinin to má fungeľ nové. Nič nemôže rozoberať, nabehaných 6000 km. Ináč tie pazvuky s toho ložiska sa ozývajú aj u niektorých nových skútrov. Viem, lebo syn to riešil v servise Hondy a mu to tam predvádzali. Keď to máš nové , pôjdeš do servisu a tam ťa presvedčia, že to je vlastnosť a aby si na prdel. Ja sa k nim pripájam. Prď na to a jazdi ako sa ti zachce. Nespáliš nič. Kecálkov pošli do....... preč.



Ale vždyť jsem psal, že bych ty zvuky neřešil, dokonce jsem poradil můj oblíbený lék na "divné zvuky z motorky" - špunty do uší. K tomu rozdělávání, proč by to nemohl otevřít? Sundat dekl variátoru je hračka a dost to pomůže k získání představy o funkci variátoru. To že má nalétáno zatím jen 6000 se mi objevilo až po odeslání, takže jsem to jaksi nemohl brát v potaz, ale obecně pokud se mi v rozmezí 20-40t km od posledního servisu variátoru začne ozývat chrastění z variátoru, tak by první podezření skutečně mělo padnout na válečky.

(reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

14.12.2020 v 22:14 | Nahoru | #16

ruinin píše: Mr.Dreamer> Asi tam dám variator Malossi, měla by být lepší akcelerace i maximálka, podle nějakých článků.



Malossi dělají fajn kity, na PCX toho bude spousta, já musím kupovat pouze originál Suzuki :( . Ale i komplet kit stojí jen pár tisíc a jízdní vlastnosti to často zlepší, takže jako poznávací rozcvička je to ideál. Jen to moc nepřežeň s tou váhou válečků, když vezmeš moc lehké, tak motorka bude jen točit a nikdy nezabere, s moc těžkými to zase bude hrozně líné. Případně si můžeš koupit testovací sadu, kde se dá upravit váha (někdo dokonce navrtává normální válečky, aby tak vyzkoušel nižší hmotnosti) a tak si můžeš odladit, co ti vyhovuje.

(reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

14.12.2020 v 23:23 | Nahoru | #17
Mr.Dreamer> +Špunty do uší používám, ty vibrace ale jsou hlavně vibrace. To nejde necítit v celým těle, jak se v jednu chvíli skútr celý zatřese. Mně osobně by mi to ani tolik nevadilo, spíš mám pocit, že se stroj v tu chvíli rozpadne. Kit Malossi jsem myslel, že už se dodává s ideálními válečky.

Naposledy editováno 14.12.2020 23:25:05

1 reakcí na tento příspěvek Pomalý rozjezd a spojka

15.12.2020 v 11:06 | Nahoru | #18
Na skutrforum.cz máš o PCX toho popísané celé romány. Je tam mnoho majitelov PCX, ktorý sa ti k tomuto budú vedieť vyjadriť určite lepšie. Ak to máš nové, tak to nechaj na servis. Tento problém majú za studena aj iné skútre. Ak dáš malossi, tak bude to živšie aj maximálka a aj spotreba. To už je na tebe.

(reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

15.12.2020 v 12:48 | Nahoru | #19
srnka1010> No mně to stačí, co mi lidi odpověděli tady,protože na skutrforum mi skoro nikdy nikdo neřekne nic smysluplnýho, tady hned minimálně asi tři lidi reagovali slušně a inteligentně a dává mi to smysl.

1 reakcí na tento příspěvek Pomalý rozjezd a spojka

15.12.2020 v 14:14 | Nahoru | #20
Tak som sa pozrel na skutrforum a vidím, že ti tam poriadne naložili. Je to vlastnosť niektorých skútrov. Mal som Majesty 250.Spojka mi robila to samé, cca každých 1000km som to musel vyčistiť a 10 krát ročne sa mi to proste nechcelo. Skúšal som inú spojku, iný bubon a výsledok podobný. Dal dom prelepiť pakne a zbrúsil som ich podľa bubna. Zaberalo to potom moc rýchlo, takže zasa dole a ešte ubrať. Potom už bol kľud. No vždy raz za rok som to čistil. Niekedy stačí zlomok milimetra a už to blbne. No ja som mal starý skúter. Na novom je to iné. To ti asi nevyreklamujú. Je to k jedu, keď ti to nejde jak si predstavuješ, ale niekedy to tak proste je. Buď si na to zvykneš alebo nie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

15.12.2020 v 21:20 | Nahoru | #21
srnka1010> Tak je to asi jedna vteřina poté, co se rozjedu, pak znovu jedna vteřina na první křižovatce a dnes ještě potřetí někde v provozu v zácpě, pak už je třeba dvě hodiny pokoj. Jde vždy jen o ty studený začátky, tak mně je to jedno, když se tím nic hroznýho neděje. Uvidíme, jestli to bude dělat, i když začnou teplý dny. Jinak obecně si rozumím s motorkářema mnohem víc než se skútristama. Když jedu z Prahy někam směrem Česká Lípa, potkávám a zdraví mě stovky motorkářů, nikdo se mi neposmívá, a taky jsem trochu rarita, na sto motorek vidím tak pět skútrů, ale to jsou samý maxíci, ne pcx. Baví mě jezdit hodně daleko, byl jsem i v Německu. No a v Praze v tyhle dny jezdím více méně jen já plus pár lidí, co rozváží jídlo, jinak prakticky nenarazím na civilního skútristu. Takže proto mě asi nenávidí. Jsem rarita, jo a jezdím na prázdná parkoviště a trénuju tam s kuželama, opět, když tam narazím na motorkáře, super se pobavíme, nikdo se na mě nešklebí. Jeden z mých nejlepších kamarádů občas vezme motorku a jedeme se projet, učí mě projíždět zatáčky, poradí, opraví drobnosti. Samozřejmě mě pořád hecuje, ať si koupím silnou motorku, já chci slabší. Prostě zatím motorkáři jsou super - lidi na skútrech - nevím, zatím znám jen ty ze skutrfora... ale těším se na ty holky na vespách, až na jaře vyjedou z těch králičích doupat v mini a barevných helmách.

Naposledy editováno 15.12.2020 21:28:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

16.12.2020 v 00:27 | Nahoru | #22

ruinin píše: srnka1010> Tak je to asi jedna vteřina poté, co se rozjedu, pak znovu jedna vteřina na první křižovatce a dnes ještě potřetí někde v provozu v zácpě, pak už je třeba dvě hodiny pokoj. Jde vždy jen o ty studený začátky, tak mně je to jedno, když se tím nic hroznýho neděje. Uvidíme, jestli to bude dělat, i když začnou teplý dny. Jinak obecně si rozumím s motorkářema mnohem víc než se skútristama. Když jedu z Prahy někam směrem Česká Lípa, potkávám a zdraví mě stovky motorkářů, nikdo se mi neposmívá, a taky jsem trochu rarita, na sto motorek vidím tak pět skútrů, ale to jsou samý maxíci, ne pcx. Baví mě jezdit hodně daleko, byl jsem i v Německu. No a v Praze v tyhle dny jezdím více méně jen já plus pár lidí, co rozváží jídlo, jinak prakticky nenarazím na civilního skútristu. Takže proto mě asi nenávidí. Jsem rarita, jo a jezdím na prázdná parkoviště a trénuju tam s kuželama, opět, když tam narazím na motorkáře, super se pobavíme, nikdo se na mě nešklebí. Jeden z mých nejlepších kamarádů občas vezme motorku a jedeme se projet, učí mě projíždět zatáčky, poradí, opraví drobnosti. Samozřejmě mě pořád hecuje, ať si koupím silnou motorku, já chci slabší. Prostě zatím motorkáři jsou super - lidi na skútrech - nevím, zatím znám jen ty ze skutrfora... ale těším se na ty holky na vespách, až na jaře vyjedou z těch králičích doupat v mini a barevných helmách.



Pro jízdu v zimě doporučuji (pokud už to všechno nemáš) dát na řídítka sloní uši a na sebe zástěru. Hefty samozřejmě vyhřívané. Kvůli zácpám (i když teď je to kvůli restrikcím malinko lepší) jezdím vždy když není sníh do práce a na nákupy na skútru, což obsahuje 15km po dálnici a bez těchto doplňků bych to nedal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

16.12.2020 v 21:26 | Nahoru | #23
Mr.Dreamer> Zatím je moje zkušenost taková, že dokud jsem uvnitř hranic Prahy, stačí teplé zimní moto rukavice a moto kalhoty, prsty zebou, až když vyjedu za Prahu, to pak občas zastavím, chvíli počkám, prsty se zase zahřejou a jedu dál. Vyhřívaný gripy z několika důvodů nechci, ale sloní uši by se hodily. V podstatě na výlety do 50 km za Prahu v těchto dnech potřebuju jen vyřešit mrznoucí prsty na rukách, jinak mi ani moc zima není. JInak dnes celý den jsem jezdil po Praze a pražských predměstích, vyřizoval různé věci, a za celou dobu potkal jeden skútr. Kde všichni jsou? A to maj ty deky a sloní uši, ale nenarazím prakticky na nikoho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

16.12.2020 v 22:31 | Nahoru | #24

ruinin píše: Mr.Dreamer> Zatím je moje zkušenost taková, že dokud jsem uvnitř hranic Prahy, stačí teplé zimní moto rukavice a moto kalhoty, prsty zebou, až když vyjedu za Prahu, to pak občas zastavím, chvíli počkám, prsty se zase zahřejou a jedu dál. Vyhřívaný gripy z několika důvodů nechci, ale sloní uši by se hodily. V podstatě na výlety do 50 km za Prahu v těchto dnech potřebuju jen vyřešit mrznoucí prsty na rukách, jinak mi ani moc zima není. JInak dnes celý den jsem jezdil po Praze a pražských predměstích, vyřizoval různé věci, a za celou dobu potkal jeden skútr. Kde všichni jsou? A to maj ty deky a sloní uši, ale nenarazím prakticky na nikoho.



JJ, také nikoho nepotkávám, alespoň není v práci problém s parkováním pod střechou, v létě je někdy problém se vejít, teď mám celý plac pro sebe . Vyhřívané gripy mám na ADV motorce i skútru a nedokázal bych si provoz v zimě bez nich představit. Už kolem 10° jedu na ten nejnižší režim a je to sakra příjemné. Ta zástěra je u mě nutná, protože mám kolena docela vysoko a tak mi fouká přímo na ně, takže bez ní by to asi nedopadlo dobře. Plus se tak nemusím bát zašpinění kalhot. Pak už jen stačí dobrá bunda, v práci si pak stačí převléknout jen tu a hop, už jsem v "business casual" .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

17.12.2020 v 13:26 | Nahoru | #25
Mr.Dreamer> kdysi jsem místo deky koupil Tucano Urbano Takeaway - kalhoty, který si na sebe slozis a je to super pecka praktický jak ta deka, ale dá se to vzít i na normální motorku, když dojizdis a potřebuješ pod tím mít civilní hadry a krom chvíle, kdy to na sebe soukas, to ani nevypadá blbě

(reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

17.12.2020 v 19:45 | Nahoru | #26

callowsick píše: Mr.Dreamer> kdysi jsem místo deky koupil Tucano Urbano Takeaway - kalhoty, který si na sebe slozis a je to super pecka praktický jak ta deka, ale dá se to vzít i na normální motorku, když dojizdis a potřebuješ pod tím mít civilní hadry a krom chvíle, kdy to na sebe soukas, to ani nevypadá blbě



OOOO, netušil jsem, že něco takového existuje. Máš porovnání s dekou, je to stejně účinné? Nesfoukne to vítr kolem 150-200km/h? Pokud to funguje, okamžitě kupuju, toto mi vyřeší spoustu problémů .

1 reakcí na tento příspěvek Pomalý rozjezd a spojka

18.12.2020 v 07:16 | Nahoru | #27
Na teplo to je s dekou srovnatelný, dokonce to podrží docela dlouho i déšť (vyzkoušeno asi hodinu v mírným dešti na moto). Určitě to teda není protioderovy, bohužel, plácnout sebou jen v tom a civilních džínách je risk, no.
Ty rychlosti... ...nevím, fakt málokdy jezdím víc jak 120
Ale je fakt, že mi tam paní přidávala dvě políčka suchého zipu na zadek, protože jsem asi koupil zbytečně větší a dělal se mi tam záhyb, co narušoval tepelnej komfort při rychlejší jízdě.

Letos jsem si to nechal dotunit nasitim kusů cordury ze starý motobundy na kolena, do kterejch se dají vložit chrániče-ted se v tom cejtím i víc bezpečně

(reakce na) Pomalý rozjezd a spojka

19.12.2020 v 22:12 | Nahoru | #28

callowsick píše: Na teplo to je s dekou srovnatelný, dokonce to podrží docela dlouho i déšť (vyzkoušeno asi hodinu v mírným dešti na moto). Určitě to teda není protioderovy, bohužel, plácnout sebou jen v tom a civilních džínách je risk, no.
Ty rychlosti... ...nevím, fakt málokdy jezdím víc jak 120
Ale je fakt, že mi tam paní přidávala dvě políčka suchého zipu na zadek, protože jsem asi koupil zbytečně větší a dělal se mi tam záhyb, co narušoval tepelnej komfort při rychlejší jízdě.

Letos jsem si to nechal dotunit nasitim kusů cordury ze starý motobundy na kolena, do kterejch se dají vložit chrániče-ted se v tom cejtím i víc bezpečně



Bezva, už jsem to objednal. S těma chráničema bacha, už na ADV kalhotách se mi to snadno posune mimo koleno. Efektivnější by asi byly samostatné chrániče přidělané přímo na noze. Chvilku jsem takto jezdil, pak mě ale přestalo bavit si je nandávat . Ochranu proti zimě použiju při každé jízdě, ochranu proti pádu pouze při pádu. Ale já nemám moc co mluvit, po městě nenosím ani rukavice, jen ty sloní uši a vyhřívané gripy .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist