bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L - seřízení vůle ventilů
30.11.2020 v 11:16
Blíží se mi servisní interval 24 tis. a s tím spojená kontrola vůle ventilů. Vzhledem k tomu, že mám už po záruce, nechce se mi platit za servis s nejistým výsledkem (špatná zkušenost s pečlivostí servisních techniků z minulosti) a snad nejsem úplný kopyto, tak uvažuju o vlastní kontrole. Na výměně oleje a filtrů nic není, ale ventily jsem na AT sám nedělal ani nikoho neviděl to dělat. Navíc nevím, zda k tomu nejsou třeba nějaké spešl přípravky. Máte někdo osobní zkušenost a jste ochoten podělit se o návodné poznatky? Díky za smysluplné příspěvky k dotazu.

Naposledy editováno 30.11.2020 12:11:09

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

5.12.2020 v 07:40 | Nahoru | #1

Foggino píše: Ja taktiež to otvárať po 24 000km nebudem. Otvorím to najskôr pri 40 000km. Niekto s motorkou má najazdené cez 100K a nemenil ani len sviečky. Drž motor v čistote a myslím že vôle na vačke budú v pohode. Pokial moto nešteká a ventile nepočuť zamňa to je zbytočne otvárať.(nie je to KTM :D :D)

a na olej taky seres? Po tobě bude radost něco kupovat on je to vlastně drzak legenda tak to nemusíš dělat vlastně nic jen ten motor umyvat fakt cobol

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

5.12.2020 v 10:01 | Nahoru | #2

foxdive píše: a na olej taky seres? Po tobě bude radost něco kupovat on je to vlastně drzak legenda tak to nemusíš dělat vlastně nic jen ten motor umyvat fakt cobol


Ano, přesně z tohoto důvodu jsem raději zakoupil motorku novou.

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

5.12.2020 v 12:01 | Nahoru | #3

foxdive píše: a na olej taky seres? Po tobě bude radost něco kupovat on je to vlastně drzak legenda tak to nemusíš dělat vlastně nic jen ten motor umyvat fakt cobol



Čau, joj, nepreháňaj, a čobolom sa neoháňaj, ľudia sú všade rovnakí, mrdají a kradou , serú na údržbu. Olej asi mení, ale tie ventily by som pre svoju spokojnosť pozrel. Síce, kúpil som motku z D, mala 18 000 km, Ina, ale som videl, že má na všetkých miestach ktoré mali byť podľa manuálu demontované, nové tesnenia. tak som sa na tie ventily vysral. Ináč, ja neverím ani servisu, ale Nemci sú podľa mojej mienky poctivejší. Hlavne sa mi páči, keď vidím pri predaji krosky, endura, že menený olej po 7 MTH, dokonca, už po 5 MTH. Joj, ešte k tým sviečkam, na fóbii, Hatátitla Power, je interval výmeny po 70 000 km. Sviečky som mal kúpené, že vymením, pozrel som jednu, a sral som na to, veď tej nič nič nebolo, ako nová. Pri jazde z čiech od mladých mi odjebalo motor, Potom sa to nejak rozpohybovalo, domov som došiel,( v aute nenosím žiadny vercajk, len ten od nova , čo tam bol) po demontáži sviečok NGK , na jednej odpadol kus izolátoru. Tak, že tých 100 000 km bez výmeny sviečok by som neriskoval.

(reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 11:08 | Nahoru | #4


Naposledy editováno 07.12.2020 11:29:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L - seřízení vůle ventilů

7.12.2020 v 11:25 | Nahoru | #5
foxdive> Akosi sa to tu rozbehlo. S tým komentárom typu - drž motor v čistote nemyslel som samozrejme vonkajšok. Čistotu motora zvnútra.... Meniť pravidelne kvalitný olej s filtrom... Zamedzenie vzniku karbónu atď. Kvalita oleja je pre vrch motora ako všetci viete kľučová, kedže karbónuje zväčsa vrch z dôvodu slabšieho splachovania nečistôt a z hľadiska najvyšších teplôt motora (hlava - ventile...) Umývať motor z vonky môže ktokoľvek, dopriať mu ale dobrý servis robí len niekto. Z hľadiska konštrukčného riešenia vrchu motora je zamňa rozoberanie vrchu z hľadiska kontroly ventilov pri 24 000 kilometrov systému Unicam zbytočná z dôsledku dobre riešeného systému odvaľovania vahadiel cez tzv "rolny" kladky na vačke. Čo sa týka ventilovej vôle na sacích ventiloch tam taktiež nevidím dôvod kontroly pri 24 000km... Motor netočí ani 10 000 rpm... KTO CHCE - určite pôjde len o kontrolu nie o nastavenie. Robil som to na na pár motorkách ale pri 24 000 km som nenastavoval ventile nikdy. Vždy sa to rozobralo a zložilo. Odporúčam vymeniť tesnenie veka ventilov a nedávať tam silikóny atď. Zaprvé je to prasačina a zadruhé to tečie aj tak.
O nejakom opotrebení vačky atď sa môžeme baviť pri 40 000km a sústavného nákladu plný plyn bŕzda.

A tie urážky a keci okolo toho si nehajte pre svojich kamarátov a nie na cudzích ľudí.

Ave - ďakujem všetkým.
pekný deň.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist