bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
29.11.2020 v 00:31
Ahojme,

tu je nahlad na vyplnanie mrtveho priestoru klukovej komory kvoli sportovej kluke:



Pekny vecer
Předchozí
1 2 3
Následující

Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 06:27 | Nahoru | #1
Čau, všetko pekné, len sa to trošku oneskorilo, tak cca o 40 rokov. Jawy mám rád, ale keď som rozobral, opravil a poskladal Yamahu RD 350 YPWS a potom na nej jazdil, tak už som sa za tú Jawu len hanbil a ako som bol na svoju Oilmasterku pyšný, že ako to ide. Toto, že sme nemali prístup k poriadnym motkám, ten režim posral. A motor 638 je už vrchol hnusu, kúpil som si aj tú , škoda písať.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 06:46 | Nahoru | #2
Naprosto zbytečná úprava motoru 638. Nejlepší je to nechat v originálu. Mám na něm najeto přes 50tis km. Na go se ještě nechystám. Když chci moto s větším výkonem tak od toho mám BMW. Samozřejmě kdo se v tom chce kuchat jeho věc, BMW z toho neudělá a ve finále když ten výkon navýší tak narazí na podvozek, který je stavěn tak do 130km a pak je nebezpečný. A převodovka je kapitola sama o sobě. Jawy mám rád. ročně na ní najedu kolem 12tis km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 06:56 | Nahoru | #3
smitth> čau, paráda výfuky na tej jawke, ja som mal na 634 origo z kalifa. Škoda, že tak posrali ten motor , bloky na hovno chýba 5. kvalt, škoda písať. Ale už nemám v garáži žiadny dvojtakt a je mi smutno. síce už nemám ani garáž, len v plecháči krovinorez 2T. S tým chodím kosiť motokrosovú trať, keď máme brigádu. Aspoň s tým si trochu zadymím. Dávam Repsol ešte mi ostal po motorkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 07:49 | Nahoru | #4
krokoš> Dík. Je to někdy o život udržet to v pěkném a provozu schopném stavu. Ale podle BMW ceny za opravy stále nízké. Nikde mě nenechala. Vždy dojela. Což u BMW není pravidlo. At se daří, A třeba nějaký dvoutakt ještě pořídíš.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 11:47 | Nahoru | #5
Hm..!
Inak pozrel som si celý seriál.
Ale ten bol až PO tom, ako ja som si poskladal motor.
Ale otázka, ktorá sa už riešila asi tu na MCZ.
To najprv si dal simering do kartra, a potom ho budeš zohrievať v rúre na vyše 100 Celsia aby si tam dal ložisko?
A druhá vec čisto teoretická, čo som len uvažoval.
Jasné, že keby nebola výplň, jasné, že nasaje viac zmesi dole, ale aj by pretlačil ten prebytok hore, cez kanály??
Myslím si ani nie. Na jednej strane Bernoulliho zákon (asi), na druhej menší tlak.
Ak sa mýlim opravte ma.
Díky!

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 12:35 | Nahoru | #6
Eastrider> Čau, keď je tam veľký priestor a v ňom sa niečo voľné vrtí tak nenasaje nič. Povedané po sedliacky. Musí tam vzniknúť podtlak. Piest ide hore a v tom priestore utesnenom vznikne podtlak .Tým nasaje cez karbec zmes. Piest ide dole tú zmes s toho priestoru vytlačí cez prefukové kanály nad piest. Síce pri použití klapiek je to už trošku ináč, ale toto teraz necháme, Jawa klapky nemá.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 18:34 | Nahoru | #7

smitth píše: krokoš> .... Nikde mě (Jawa) nenechala. Vždy dojela. Což u BMW není pravidlo......



Ano. Tohle je ve zvyku u nás v Čechách říkat
Mě zase nikdy nenechalo BMW ani různí japonci. Jawa mnohokrát. Opravy u pangejtu vždy neodmyslitelně patřily ke koloritu cestování na Jawě

Jawu nikomu nepomlouvám, jen mi občas připadá zábavná její, někdy až fanatická, glorifikace.
Před šedesáti lety to byl solidní stroj na běžné světové úrovni.

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 18:37 | Nahoru | #8
Eastrider> Množství přepuštěné směsi závisí pouze na vrtání a zdvihu. Zmenšení setrvačníku a vypouzdření klikovky na to nemá vliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 18:48 | Nahoru | #9
docent> bohužel mě na bramboře odešel halsnimac takže odtah. No a letos čerpadlo v nádrži. To fakt na cestě neopravím. Jawu vždy nejak přesvědčím abych dojel. Nejsem fanatik. Nebo tak nějak co píšeš. But rád že neschanis v Alpách odtah a servis. Ať se daří. Lahvac.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 21:15 | Nahoru | #10
smitth> Nečerti se Nepsal jsem to jako osobní útok na tebe.
Měl jsem na mysli, že nelze posuzovat spolehlivost jakéhokoli stroje jen na základě osobních zkušeností. To je možno posoudit jen podle dostatečně velkého vzorku strojů. Je přirozené, že když se ti něco rozsype, tak ke stroji ztratíš důvěru.

Mimochodem čirou náhodou jsi se zcela trefil - ale v obráceném gardu. Můj kolega v roce 2019 ten odtah z Alp (Grossglockener) pro Jawu sháněl. Neidentifikovatelným způsobem odešlo zapalování. Jawám rozumí jako málokdo jiný, ale závadu se nalézt nepovedlo.
Já sám jsem musel před lety opustit svou Jawu v Německu za hranicemi. Klasická závada - rozlítlý kroužek zapíchaný do válce. Musel jsem se pro ní vrátit s dodávkou. Takže to z vlastní zkušenosti znám velmi dobře....

Rozpadnout se může (a rozpadá) všechno.

Naposledy editováno 29.11.2020 21:17:34

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 21:28 | Nahoru | #11
V prípade Jawy sa defekt asi nepovažuje za poruchu:

Naposledy editováno 29.11.2020 21:30:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

29.11.2020 v 22:49 | Nahoru | #12
Eastrider> Ta bandaska s olejem na přední vidlici je co?

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

30.11.2020 v 01:18 | Nahoru | #13
Jawí jednoduchost je taková "z nouze ctnost". Kdysi to byla nevýhoda, dnes se to považuje jako plus. Jinak za mě Jawa není vůbec glorifikována.
Cokoliv vypustí do světa je hned hate (i když oprávněný) a jediné, co mají všichni rádi jsou ty kývačky, panelky a tak. Vždyť nejčastěji otázka na mojí 639 je to, jestli to není Jawa 250. Ti znalejší uhodnou dokonce i objem a počet válců. Taktéž každý nadává na 638 a výše. Že se hádalo zápalko, odcházela klika atd.
Jinak jestli se motor udělá správně a i se správně zajede, tak nevidím problém, proč by nemohl spolehlivě sloužit. Jinak za mě je Jawa nejvhodnější jako každodenní vozidlo. Velmi pohodlná, prostorná, nemusí se nějak extra vytáčet, aby jela s provozem. Pokud je seřízena, tak startuje spolehlivě i v mrazech a bez baterky (Vape). Je to prostě nenáročná motka. Není mi jí líto nechávat pod plachtou na trávě za barákem po celý rok. V zimě se jen vytáhne baterka a po zimě startuje hned i na benzín s bioložkou, který je půl roku starý. Nikde mi nerezne a to s ní jezdím i v dešti a stojí na už zmiňované trávě. Prostě dopravní prostředek. Když se o ní člověk i stará, tak bude i spolehlivá. Jinak je super, že jde furt koupit 98% nových dílů v dobré kvalitě. Jinak jízdní vlastnosti asi nemá cenu řešit, protože zůstali v 70. letech, ale i tak s ní může být sranda. Jinak Jawa mě přesvědčila, že každá správná mašina má nakopávačku (jestli to je možné, nakopávat 1000 V2 bych fakt nechtěl).

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

30.11.2020 v 12:52 | Nahoru | #14
SkotyCZ> Asi tak

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

30.11.2020 v 20:25 | Nahoru | #15
Rozpadnout se může (a rozpadá) všechno. [/quote] Naprostá poklona,a souhlas k tomuto výroku který tož nechápe řada z mnohých uživatelů

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

30.11.2020 v 20:44 | Nahoru | #16
D

Naposledy editováno 04.12.2020 11:09:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

30.11.2020 v 21:19 | Nahoru | #17

SkotyCZ píše: ... Velmi pohodlná, prostorná, nemusí se nějak extra vytáčet, aby jela s provozem. ...... startuje spolehlivě i v mrazech a bez baterky ..... Je to prostě nenáročná motka. Není mi jí líto nechávat pod plachtou na trávě za barákem po celý rok. V zimě se jen vytáhne baterka a po zimě startuje hned i na benzín s bioložkou, který je půl roku starý. Nikde mi nerezne a to s ní jezdím i v dešti a stojí na už zmiňované trávě. Prostě dopravní prostředek. Když se o ní člověk i stará, tak bude i spolehlivá. .......



Vím, že je to kacířské, ale právě proto mám na denní (i zimní) požití skůtr - Hondu. Nikoli veterána. Současnou technologii. Oproti tomu, co píšeš, nemusím ani vyndávat či dobíjet baterku. Jediné co musím, je sledovat, jestli nemám už 6000 km v oleji. A na rozdíl od Jawy brzdí. Občas to není na škodu......

Naposledy editováno 12.12.2020 19:49:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

30.11.2020 v 23:20 | Nahoru | #18
docent> No tak to pozor. Moje jawa umí brzdit velmi obstojně. Na kurzu "učme se přežít" jsem dobrzdil z 50km/h +- stejně dobře, jako moderní mašiny. Jawa je celkem lehká, pohotovostní hmotnost kolem 160kg, v celku velký kotouč. Plovoucí kotouč brzdí fakt dobře, jen je horší dávkovatelnost při lehkém dobržďování. Na limitu je ale krásně čitelná a není problém brzdit na limitu adheze předního kola (až to začne vibrovat a "skákat"). Samozřejmě brzdy po celkové repasi (často se zadírají pístky ve třmenech). Jinak provozovat veterána mě baví. Má to své kouzlo, ale občas to chci hodit ze skály. Výhoda je ta, že ji za méně, než za kolik koupil neprodám.
Jinak skůtr je super věc, velmi podobná jawě. Momentálně nejsou finance na pořádnou motorku nebo skůtra do zimy, ale v garáži se rýsuje pionýr s revmaplechy. To bude cesta na náledí do sámošky zábava.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 10:41 | Nahoru | #19
SkotyCZ> Kdyz máš problém, že máš málo peněz, pomůže ti jenom hodně peněz. Od toho se odvíjí spousta hodnocení. Budeš mít jiné starosti a už nikdy nenapíšeš "Skutr je super věc, velmi podobná jawě".
Jízda na Jawě podobná jest domácímu homeopatikovi, který přesvědčuje špičkového chirurga z kliniky, že dokáže vyléčit, co on ne :)
Samozřejmě, mnoho lidí je s homeopatiky spokojeno. Byt na nich je napsáno např. Jde o doplněk, nikoli lék.
Jawa je tradice, něco jako mrskut, jinak je to celkem marný. Nechci napsat úplně, už nejsem tak radikální a uznávám, že jede, většinou dojede, dokonce je to někdy příjemný docela.

Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 11:01 | Nahoru | #20
.

Naposledy editováno 04.12.2020 11:09:38

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 12:50 | Nahoru | #21
Kohlstein>
To nie je olej
Vozím so sebou Božkov Republicu.
"čtyry deci pod kůží"
=>láďa-prášil
Pekne zhrnuté. Taký "bittersweet"
Prenesené na 4 kolesá, akokeby dnes niekto obhajoval Škody 100 až po Favorit a nič iné.
Sám mám rád svoju Jawu, aj Feldu som mal, pracanta, ktorá slúžila keď som to najviac potreboval, za minimálnu starostlivosť, ale naozaj svet je už inde.
=>HMS
Jawe zostáva posledná možnosť zostať na trhu t.j. obnoviť zvučné meno "Californian"
vo forme nejakého štýlového naháča do 1000 cm3. Alebo aj elektro. Musí to byť ale model, pekný, štýlový, praktický, dokonale premyslene vypracovaný, cenovo dostupný.
Inak končí na Wikipédii v kategórii - defunct motorcycle manufacturer-

Naposledy editováno 01.12.2020 12:51:23

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 13:33 | Nahoru | #22
Jawu mám rád za to co je. Nemám rád když někdo obleká osla do kvádra a dělá z toho něco co ro není :
Sory ale jawa už několikrát dokázala že na výrobu nových moderních motorek nemá počinaje jawou sportard a konče 350 OHC. Neřikám že 350 ohc nevypadá hezky, ale je to pořad stejná pisnička pořad vsázejí na to co jawa byla dřiv. A ať se na mě nikdo nezlobí ale něco vyrobené v indii s nálepkou jawa pro mě není jawa. Jawa by se na to měla vykašlat.

Naposledy editováno 01.12.2020 13:34:04

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 14:09 | Nahoru | #23
.

Naposledy editováno 04.12.2020 11:09:52

Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 14:52 | Nahoru | #24
Třinda je super. I na dnešní dobu dělá vše dostatečně na to, aby se s ní dalo normálně jezdit. Teda v jednom. S batůžkem už je výkon nedostačující. A přitom je 100x zábavnější než spousta dnešních (i drahých) motorek. Namátkou třeba R1200GS, Versys 1000,...To jsou takový auta, do kterých prší a na kterých je zima. Slezeš z toho a ani nevíš, že si na něčem jel a něco řídil. Nuda. Třinda, to je jiný kafe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 15:33 | Nahoru | #25
laďa-prášil> Tu podobu jsem myslel čistě praktickou. Do práce, obchodu a zpět. Na to byla Jawa stavěná, stejně jako ten skútr. Prostě nenáročný, bezkonfliktní stroj. Výhoda skútru bude v tom, že až na základní servis o něm nevíš.

Jinak za mě nejlepší věc na 350 je ten zvuk. Jak si to jen tak bublá. Taktéž ten zvuk jde i z motoru a ne jen z výfuků za vámi. Taktéž mám rád i 638 motor. Táhne obstojně v nízkých otáčkách (do města supr) a nechá se i rád vytočit do omezovače. Můj má najeto 15k km od GO a až teď jdou velmi neslyšně slyšet ložiska. Předtím to jen tak ladně ševelilo.

*Takhle stojí už druhým rokem"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 16:03 | Nahoru | #26
SkotyCZ> Kde má 638 ten omezovač?

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 16:23 | Nahoru | #27

Kohlstein píše: SkotyCZ> Kde má 638 ten omezovač?


I ty nedouku Copak to nevíš? Omezovač je u Jawy kroutící se rám a ty úžasné ostré brzdy......

Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 16:39 | Nahoru | #28
Parkrat jsem na tom jel a te zábavy jsem si nejak nevsiml.

Srovnání se skutrem mi prijde taky docela mimo - zadnej prostor na nakup, chybi starter, ochrana pred větrem/vodou a treba i nasedani...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 18:01 | Nahoru | #29
D

Naposledy editováno 04.12.2020 11:10:06

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

1.12.2020 v 19:19 | Nahoru | #30

Kohlstein píše: SkotyCZ> Kde má 638 ten omezovač?



Omezovač je tak nějak přirozeně, prostě kam to nedotočí... Paradoxně s Vape zatím nevytočím motor tam, kde byl s kladívkama. Ale zatím jsem to prostě jenom nasadil před třemi lety a nelaboroval jsem.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist