bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
Ahoj,
prosím o pomoc s řešením záhady.

Už delší dobu se potýkám s nedostatečným brzdným výkonem na své CRF450. Motorka je osazena dvoupístkovým plovoucím brzdičem Nissin a plovoucím kotoučem.

Po zničení destiček z důvodu zamaštění olejem z vidlice jsem destičky vyměnil za nové. Brzdný výkon byl prakticky nulový. Přesto, že si neměly šanci ještě sednout na kotouč, kdy i tak brzdí alespoň nějak, nebrzdily vůbec.

Po vizuální prohlídce jsem odhalil následující: Kotouč je výrazně víc sjetý na vnějším obvodu, než na vnitřním. I přez to destičky brzdily jen po vnější polovině brzdné plochy(viz foto).

Navzdory všem možným způsobům nepravidelného opotřebení destiček na dvoupístkových plovoucích kotoučích, nota bene na starších motorkách, byl tento víc než neobvyklý.

Je možné, že by by brzdič ,,rozevřený´´, tedy deformovaný působením nadměrné síly?


1 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče

23.11.2020 v 15:12 | Nahoru | #1
Já bych vše řádně vyčistil, pak zatlačil oba pístky do třmenu, pak dal nové destičky a pumpoval a sledoval jak se vše pohybuje a jak jdou destičky ke kotouči. Možná bych i oba pístky otočil ve třmenu o 180 stupňů. Napumpoval bych to do maxima a povolil. Vzal bych kousek papírové čtvrtky a strkal mezi destičku a kotouč jestli se to někde dotýká víc nebo míň. Šuplerou změřit rovnoběžnost třmenu atd atd. Takhle po netu se radí blbě. Třeba se šprajcla destička a pístek na ní nedoléhal celou plochou a vyhnul se. Dle mého to bude chtít nové pístky nebo celý třmen. Je to určitě celý vychrchlaný. Dej sem fotku toho třmenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče

26.11.2020 v 22:02 | Nahoru | #2

MartasUS píše: Já bych vše řádně vyčistil, pak zatlačil oba pístky do třmenu, pak dal nové destičky a pumpoval a sledoval jak se vše pohybuje a jak jdou destičky ke kotouči. Možná bych i oba pístky otočil ve třmenu o 180 stupňů. Napumpoval bych to do maxima a povolil. Vzal bych kousek papírové čtvrtky a strkal mezi destičku a kotouč jestli se to někde dotýká víc nebo míň. Šuplerou změřit rovnoběžnost třmenu atd atd. Takhle po netu se radí blbě. Třeba se šprajcla destička a pístek na ní nedoléhal celou plochou a vyhnul se. Dle mého to bude chtít nové pístky nebo celý třmen. Je to určitě celý vychrchlaný. Dej sem fotku toho třmenu.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R Hrobnik2005 6 22.2.2024 v 15:00 assassin
Špatný volnoběh CRF Honda CRF 450R kenzian 1 5.1.2024 v 18:46 assassin
vule vrtulky na vodni pumpe Honda CRF 450R tomikovic 3 4.1.2024 v 20:29 tomikovic
CRF450R teče chladič Honda CRF 450R kenzian 10 8.10.2023 v 18:19 kenzian


TOPlist