globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče
Ahoj,
prosím o pomoc s řešením záhady.

Už delší dobu se potýkám s nedostatečným brzdným výkonem na své CRF450. Motorka je osazena dvoupístkovým plovoucím brzdičem Nissin a plovoucím kotoučem.

Po zničení destiček z důvodu zamaštění olejem z vidlice jsem destičky vyměnil za nové. Brzdný výkon byl prakticky nulový. Přesto, že si neměly šanci ještě sednout na kotouč, kdy i tak brzdí alespoň nějak, nebrzdily vůbec.

Po vizuální prohlídce jsem odhalil následující: Kotouč je výrazně víc sjetý na vnějším obvodu, než na vnitřním. I přez to destičky brzdily jen po vnější polovině brzdné plochy(viz foto).

Navzdory všem možným způsobům nepravidelného opotřebení destiček na dvoupístkových plovoucích kotoučích, nota bene na starších motorkách, byl tento víc než neobvyklý.

Je možné, že by by brzdič ,,rozevřený´´, tedy deformovaný působením nadměrné síly?


2 reakcí na tento příspěvek Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče

Skvělá odpověď, děkuji! 23.11.2020 v 09:10 | Nahoru | #1
Je to úplně normální u takový motorky,
Je tam mnoho proměnných, váznoucí čepy, bláto. Vždycky se sjede destička u pístku rychleji než ta druhá, někteří výrobci destiček už tak dělají jednu o 1mm silnější než druhou.
Nejčastější příčina je ale to, že po čase se vlivem vibrací (nefunkční plech přitlačující destičky) vybrousí samotný třmen, o zadní stranu destičky, šikmo. Je tam méně materiálu tím pádem se vybrousí rychleji a destička tedy nesedí ke kotouči rovnoběžně a tlačí tedy na kotouč vice po jeho větším obvodu. Oprava je jednoduchá, vyndat třmen do svěráku a velkým pilníkem třmen srovnat.

(reakce na) Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče

23.11.2020 v 10:33 | Nahoru | #2
novej> to je odpověď, kterou jsem hledal. Děkuji.
Za týden se dostanu domů, motorku pořádně odbahním a dám se do výzkumu příčin

(reakce na) Nerovnoměrné opotřebení brzdového kotouče

23.11.2020 v 11:34 | Nahoru | #3

novej píše:


Na té fotce nějak nesedí tloušťka kotouče a destiček proti rozměru ve třmenu, na jakou je třmen stavěný. Pístky jsou brutálně vyjeté, celý třmen je hodně vysunutý z vodících kolíků a nemá pořádné vedení, vyvrací se, a padá vlastní vahou na kotouč. Tohle nemůže být originální provedení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R Dzony321 14 25.3.2024 v 18:17 krokoš
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R Hrobnik2005 6 22.2.2024 v 15:00 assassin
Špatný volnoběh CRF Honda CRF 450R kenzian 1 5.1.2024 v 18:46 assassin
vule vrtulky na vodni pumpe Honda CRF 450R tomikovic 3 4.1.2024 v 20:29 tomikovic
CRF450R teče chladič Honda CRF 450R kenzian 10 8.10.2023 v 18:19 kenzian


TOPlist