Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)
Zdarec
Přemýšlel jsem že udělam chiptuning na své hondě cr-v a narazil jsem že provádí taky úpravy motorek.
U Ducati Monstera 1100 slibují nárust výkonu z 95k na 105k a kroutáku z 103nm na 115nm za 4312Kč což mi nepříjde špatný.

Otázka je zdali je to realné a jak to ovlivní životnost motoru? Má někdo zkušenosti chiptuningem u motorek případně u aut?

Díky

Chiptuning Ducati


(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 10:41 | Nahoru | #31
karavanista> Hele já jim taky nevěřil jak jsem to viděl, spíše jsem to hodil sem pro srandu.

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 10:48 | Nahoru | #32
assassin> To souhlasím. Opravdový graf vypadá takto. Mě ta firma hned přišla nějaká nevěrohodna, jelikož jsem nikdy o chiptuningu na moto neslyšel. Vím že jde max udělat ECU flash pro zlepšení křivky, ale stejně ideal vyměnit filtr, výfuk, powercommander a pak jít na brzdu.

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 10:58 | Nahoru | #33
scott67> Hele dal jsem to sem spíše pro srandu, motorka mi vyhovuje jak je, když chci koně tak mám gsxr 1000. Ale na druhou stranu proč nezlepšit průběh výkonu motorky která je škrcená normama od výroby. Koukal jsem třeba na kanál cyclecruza na youtube a ten udělal na MT-09 ECU flash a těd je to úplně jiná motorka. Spíš je otázka jestli 10000Kč stojí za tu úpravy, v mém případě asi ne. Kdyby to stálo cca 5000Kč tak bych do toho asi šel abych zlepšil průběh výkonu a možná dostal pár koní navíc. Motorku jsem koupil z výfuky Leo Vince a občas blbě startuje tak by to tomu určitě pomohlo.



Více na: https://www.motorka...;rpl=10149667#insert
Copyright © Motorkari.cz

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 11:02 | Nahoru | #34
motovlk> No u nich se na to vyseru určitě a celkově jsem to spíš myslel jenom jako srandu. Ale třeba by mě zajímalo kolik se cenově pohybujou takové zakladní úpravy pro zlepšení průběhu výkonu.

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 11:03 | Nahoru | #35
Kohlstein> Jo. Fakt je to vycucaný z prstu

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 11:06 | Nahoru | #36
cuir> Můžeš napsat pár prověřených firem? Nemyslím si že do toho půjdu. Ale přes zimu kdy bude nuda klidně pozjištují kolik takové úpravy stojí a co kdo nabízí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 11:13 | Nahoru | #37
t_freedom> Hele spíše jsem to myslel jako prdel. Jak píšu mám ještě GSXR 1000 tam je koní dostatečně . Monster mi vyhovuje jak je. Ale jsou tam výfuky Leo Vince vysloveně na můj model, ale nebyly odladěné a monster občas za studená neche vůbec nastartovat. Startuje třeba až na počtvrte, ale prý u 1100 je to běžné, no vevím. Určitě by tomu prospělo doladění na brzdě, a zlepšení průběhu výkonu a třeba přidání pár koní by určitě neuškodilo. Kdyby to stálo 5000Kč tak bych do toho klidně šel, ale kupovat powercommander a ještě jít na brzdu, abych trochu zlepšil průběh a stálo mě to 15000 Kč tak to se na to vykašlu. Jinak je to rok 2009 tudíž ještě před EVO a už to má řídicí jednotku Siemens místo Mareli.

Naposledy editováno 20.11.2020 11:23:00

Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 11:19 | Nahoru | #38
Jinák může někdo doporučit prověřené firmy v Praze a okolí kdo to opravdu umí? Jen tak bych pozjištoval kolik to stojí a zdali se je možné hned napíchnou na jednotku Siemens bez nutnosti powercommanderu. Koukal jsem na stánky dkracing že tam mají mého Monstera a poměrně tomu zlepšili krouták odspodu. Otázka je zdali se tomu dá věřit Pak jsem slyšel že MotoRaceGarage je dobrý.

http://www.m-r-g.cz

http://www.dkracing....-monster-1100-09-10/

Naposledy editováno 20.11.2020 11:21:49

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 12:18 | Nahoru | #39
ciptuning je spis termin z auto sveta .. u motorek se to moc nepouziva. driv bylo problematicke prepisovat cipy v ridicich jednotkach motore a hlavne diky trochu odlisnemu rizeni motocykloveho motoru se rozsirily pridavne jednotky - nejznamejsi je powercommander - vysledek je v podstate to same.
u atmosferickyho motoru neni moc moznosti jak ciste elektronikou zvysit vykon - alespon tedy u starych motoru - tudiz se u motorek pouziva ciptuning jen v pripade, ze se tam dela jeste nejaka mechanicka uprava - vyfuk, sani atd a tim cipem se vlastne jen doladi vliv tech uprav

borntobewild: to s tou bohatosti neni tak pravda - nebo i u benzinaku neni zadna bohatost smesi, pokud je to primej vstrik?

jasne, smes se micha az ve valci - smes neni v sani a diesel navic neni na bohatost smesi haklivej, jede prevazne na chudou smes... ale je to tak, u starych dieselu se hlavne pridavala nafta ... hlavne u atmosfer, ale i u turba, protoze to nebylo rizene elektronikou a tudiz chip nemel moznost zvetsit tlak jinak, nez pridat naftu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 13:00 | Nahoru | #40

assassin píše:

borntobewild: to s tou bohatosti neni tak pravda - nebo i u benzinaku neni zadna bohatost smesi, pokud je to primej vstrik?

jasne, smes se micha az ve valci - smes neni v sani a diesel navic neni na bohatost smesi haklivej, jede prevazne na chudou smes... ale je to tak, u starych dieselu se hlavne pridavala nafta ... hlavne u atmosfer, ale i u turba, protoze to nebylo rizene elektronikou a tudiz chip nemel moznost zvetsit tlak jinak, nez pridat naftu...


Je to slovíčkaření a psal jsem to trochu jako provokaci . V podstatě u benzínového přímovstřiku se také nejedná o směs.
Počkej až přijde Kerut. To bude zase debata na několik stránek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 13:15 | Nahoru | #41

Alexandr píše: t_freedom> Hele spíše jsem to myslel jako prdel. Jak píšu mám ještě GSXR 1000 tam je koní dostatečně . Monster mi vyhovuje jak je. Ale jsou tam výfuky Leo Vince vysloveně na můj model, ale nebyly odladěné a monster občas za studená neche vůbec nastartovat. Startuje třeba až na počtvrte, ale prý u 1100 je to běžné, no vevím. Určitě by tomu prospělo doladění na brzdě, a zlepšení průběhu výkonu a třeba přidání pár koní by určitě neuškodilo. Kdyby to stálo 5000Kč tak bych do toho klidně šel, ale kupovat powercommander a ještě jít na brzdu, abych trochu zlepšil průběh a stálo mě to 15000 Kč tak to se na to vykašlu. Jinak je to rok 2009 tudíž ještě před EVO a už to má řídicí jednotku Siemens místo Mareli.



Startuje třeba až na počtvrte, ale prý u 1100 je to běžné, no vevím.


čistý nesmysl ...

Doladění na brzdě je asi TOP, ale kdlidně můžeš jen flashnout mapu, já nevím jak to jde u toho Siemense (tam je už myslím trochu problém) ...já mám ECU MM. A pak dát průchozí filtr... vejfuky už máš, takže ty starty se pravděpodobně zlepší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 14:08 | Nahoru | #42
t_freedom> Hele ja jezdím do servisu k Jirkovi Riantovi http://www.officinariantini.cz/ a ten říkal že s těmi 1100 je problém a prostě občas blbě startují, možna problem lambda sonda po nainstalovaní ladáku. On mi právě říkal že kdyby tam bylo ECU Mareli tak mi tam nahraje mapu, ale se Siemensem neumí. Zkusím napsat do dkracing. Murarikovi a Poláškovi jestli to umí bez Power Commanderu, protože kupovat za 10000Kč Commander se mi fakt nechce.

Naposledy editováno 20.11.2020 14:09:31

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 14:26 | Nahoru | #43

Borntobewild píše: Je to slovíčkaření a psal jsem to trochu jako provokaci . V podstatě u benzínového přímovstřiku se také nejedná o směs.
Počkej až přijde Kerut. To bude zase debata na několik stránek.



no to je otazka... v sani ne, ve valci jo...

... airboxu to jeste neni smes u niceho...

ale jelikoz nas zajima horeni, tak tam kde to hori... a to je ve valci.

kdyz se to meri tak dokonce ve vyfuku...

tady jsem si celkem jistej v kramflecich

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 14:29 | Nahoru | #44
Alexandr> Lidem jako je Murarik se moc nechce bavit s lidma co se jim nechce dat 10k do elektroniky ... trochu nadsazka, ale spis vic pravda a ja jim v tom rozumim...

kazdopadni si myslim, ze oni delaji spis pres commandery nebo nejakou racing ecu, nahravani map do origo jednotek je spis pro nadsence, kutily...
a nebo musis mit nejakej profi tool - draha hracka - to umi treba pepos...

Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 14:41 | Nahoru | #45
Vykašlete se na traktory, nechte si to pro Diesel Forum...
Čistě jednotkou se dá přidat,ale ne moc. Stačí když se pohne AFR.....

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 15:03 | Nahoru | #46
assassin> Tak víš co kdybych chtěl jezdít zavody tak bych třeba investoval, ale zase cpát peníze do starý motorky a snažit se dostat o pár koní navíc ze starého vzducháče který mi na silnici i tak zatím vyhovuje no nevím no. Jezdit s tím budu max Sosnovou a Písek a na Most si nechám GSXR. Ja těm lidem taky rozumím většinou mu tam asi jezdí kluci co jezdí závody a nebo lidi co si koupi novou mašinu za 300000Kč-400000Kč tak dát nějakých 15000-20000 kč za odladění výkonu není problém. Ale dávat 10%-15% ceny mašiy za trochu lepší křivku, no nevím Záleží samozřejmě co by s tou mašinou dokázal provést, ale pochybují že to budou nějaký zázraky ve výkonu bez hrabání se v motoru.

A Pepos je kdo? Ten by tedy uměl nahrát mapu napřímo myslíš?

Naposledy editováno 20.11.2020 15:04:56

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 15:45 | Nahoru | #47
Borntobewild> aha, zase jsem o něco chytřejší. Takže dnes už nemají směs ani přímovstřikové benzíny. To je trochu překvapivé, ale budiž. Dosud jsem si myslel, že pod pojmem směs je poměr množství vzduchu a paliva potřebný na jeden pracovní cyklus.

2 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 16:54 | Nahoru | #48
Tak co čtu ochcat ECU Siemenes u Ducati není jen tak. I s powercommanderem nejde nic dělat ze směsi pod 4500 otáček. Musí se dělat ECU Reflash nebo se používa ProMap and Rexxer units. Možná nový power commander V už to umí.

https://www.ducatimo...nitial.203812/page-2

Cituji.

The power commander helps, and you can have it tuned but I would highly recommend the reflash to eliminate the o2 sensors.


Sadly unless you have the DP ECU or have had the ECU reflashed that box won't touch the fuel table below I think 4,500rpms. Which is when it gets out of closed loop mode


The ProMap and Rexxer units (same hardware) are the only way to actually remap the Siemens ecu. They actually rewrite the all data in the fuel map. You hook up the unit, download the data and then remove the unit.

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 17:47 | Nahoru | #49
Alexandr> Zlatý Marelli.... Já to vyřešil Ignitechem...

Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 19:11 | Nahoru | #50
No tak jo. I diesel má směs. I TSI má směs. Ale já s tím kategoricky nesouhlasím, páč je to matoucí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

20.11.2020 v 22:39 | Nahoru | #51

karavanista píše: Johny_Servis> dyť říkám, výrobce o tom nic neví. příklad-ducato 2.8jtd normál 94kw verze power 107kw. 94ku umí čipem na počkání na 112kw a ještě sníží spottebu. Výrobce obsadil 94ku jiným turbem, chlazením oleje.. A dostal se s now-how velké továrny jen na 107



U 2,8jtd stačí vyměnit snímač tlaku na railu za snímač z 2,3jtd bez jakékoliv chiptuningu. Výkon +20PS, krouťák ještě víc, snímač 400,- z ebay a 10minut práce. Oblíbený tuning zapadonemeckych karavanistů, kteří s tím najezdili statisíce km bez problémů. Dal jsem to tam a rozdíl to je veliký, spotřeba stejná tj. cca 10l. Mimochodem dělal to přímo Fiat ve své dealerské síti, protože první ročníky Ducata 244 neobsahovaly ani zdaleka deklarovaného výkonu. Po této záruční "úpravě" ok.

Naposledy editováno 21.11.2020 09:51:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

21.11.2020 v 09:50 | Nahoru | #52
Alexandr> tady nejde o "honění koní " ...já byl úplně zásadně překvapenej, co mapa udělala s kultivovaností toho motoru. A to mám Testu, ta nebyla pod 4trpm použitelná vůbec. Dnes s tím můžu po městě jezdit na dvojku klidně kolem 2trpm...motor je fakt samet. Zhutnil se podstatně střed a zmizelo vibrační pasmo mezi 4-6trpm. neměnil bych vůbec zpět.
Na našem Italským vlákně bylo 11ctek víc a nikdo o problémech se startem nemluvil. tipuju to na čidlo teploty vzduchu, nebo oleje(motoru)... něco máš rozhozený. k tomu ty vejfuky, ty to taky ochudí, trochu... tím to bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

21.11.2020 v 17:34 | Nahoru | #53
t_freedom> Ono to možná bude taky slabší baterkou, já co ted nechávám vždy motorku po jízdě napojenou na nabíječku tak to ani jednou neudělalo. Co se týče odladění výkonu, tak najezdím s Monsterem trochu více a pokud si budu jistý že si ho nechám na furt tak klidně do toho půjdu. Ale mám nutkání vyzkoušet příští sezonu nějaký moderní mašiny se všemi těmi traction controls, quickshiftrami atd. Chtěl bych zkusit Tuono V 4 1100 , MT 10, Superduka. Jestli mě nějaká motka fakt chytne tak prostě nějaká jedna z mašin co mám půjde na prodej, ale uvidíme. Zatím Monster fakt baví, ale dlouho jsem nejzdil kvůli zdraví tak až se rozjezdím zase na okruhu tak třeba mi bude něco chybět. Koukal jsem na videa jak jezdí nové Tuono a to je brutus. Má to kratký kvalty a zvedá se to plynem i na trojku i čtyřku. V provozu asi možná trochu moc ale na okruhu to musí být prdel pořád krotit tu mašinu. Nejlepší je že s těma moderníma technlogiemi člověk zapne antiwheelie a najednou to je poslušný.

Naposledy editováno 21.11.2020 17:35:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

21.11.2020 v 21:45 | Nahoru | #54
Alexandr> yo, souhlas. kromě MT10 jsem na obou jel a nechci to...raději

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

21.11.2020 v 21:52 | Nahoru | #55
t_freedom> Takže je to už překonovaná magořina ty nový super nakedy do běžného provozu i s těmi všemi elektronickými pomůckami?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

21.11.2020 v 22:53 | Nahoru | #56
radi5> a když přidáš naftu, není náhodou potřeba také více vzduchu?

1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

22.11.2020 v 07:53 | Nahoru | #57
To je sranda to tady číst
Chceš nejlevněji zvýšit výkon?A o hodně?Prodej motorku a kup si silnější.
U atmosferických motorů to bez zásahu do mechanických částí nejde.Oni to mají v sérii dobře udělané.Max se dá zlepšit spodní pásmo,přechodové režimy a odezva na plyn,kde to mají kvůli emisím dost posunuté.

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

22.11.2020 v 09:36 | Nahoru | #58
Murkin> Hele myslel jsem to spíše jako srandu . Proto píšu že pokud by tam šla nahrát mapa přímo do origo jednotky, tak bych do toho šel, ale co jsem se díval tak powercommander stojí na monster 1100 okolo 10000Kč a za prácí to bude, předpokládám dalších cca 5000Kč, to je pak opravdu lepší neřešit, případně prodat a přidat par peněz na silnější motorku. Ale jak píšu zatím Monster vyhovuje baví a i výkon stačí a to mám doma GSXR 1000. Když časem si budu jistý, že si mašinu nechám napořád, tak bych klidně zainvestoval a zlepšil i spodní a střední pásmo. Myslím že ten vzducháč je docela povedený motor do provozu s hezkým průběhem výkonu, tak proč ho ještě nezlepšit lehce, ale zase nevím jak je na tom oproti moderním mašinám typy MT-09, Superduke 890, z 900. Ty co jsem koukal tak mají taky hezký kroutak ve spodním, středním pásmu a i ještě ve vrchy pár koní navíc oproti Monsteru.

Nemáš náhodou v kompu jak se ti povedlo zlepšit křivku Mosteru 1100, případně Hypermotarda 1100, předpokládám že by to měly být úplně stejný motory i se stejným naladěním od výroby.

(reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

22.11.2020 v 18:26 | Nahoru | #59
karavanista> Náhodou ne, proč?

Naposledy editováno 22.11.2020 18:38:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení výkonu Ducati Monstera 1100 (Chiptuning)

22.11.2020 v 18:38 | Nahoru | #60

karavanista píše: radi5> a když přidáš naftu, není náhodou potřeba také více vzduchu?



Naftak je rizenej jen mnozstvim nafty, nema skrtici klapku, vzduchu tam jde stale maximum (v principu, moderni naftaky maji ruzne blbosti co by mohl nekdo za skrtici klapku vydavat)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Smyk předního kola na rovném místě ... [1, 2] Ducati Monster 1100 Alexandr 41 21.11.2020 v 17:41 Alexandr
Monster 1100 (2009) řídicí jednotka Ducati Monster 1100 Alexandr 7 19.6.2020 v 10:07 Anti
Rozvody Monster 1100 Ducati Monster 1100 Alexandr 3 31.5.2020 v 23:32 Ivos
Ducati Monster 1100 spojka Ducati Hypermotard 1100/1100S, Ducati Monster 1100, ... Jakub.Pycha 23 2.1.2020 v 22:08 robozaho
Ducati monster 1100 kolísání volnob... Ducati Hypermotard 1100/1100S, Ducati Monster 1100, ... ENEMY 8 5.11.2019 v 11:49 wocasňák

TOPlist