Téma: Aprilia tuono1000r únik oleje motoru
16.11.2020 v 17:25
Po nějaké době opět zdravím všechny. Otázka pro zasvecene,. Začnu od zacatku--nekdy začátkem září mi tuono po ranním staru a pak asi dvě min.jizdy svítilo mazání,pak ještě dvakrat. Po delsi jízdě optická kontrola na olej.nadobce byla na min. tak jsem dolil cca 0.2l.(rozdíl mezi min a max cca 0,4l) Pak bylo vše v pořádku než došlo k asi 500km.vyletu. No a koukám z pravé strany jakoby mezi víkem a karterem olej,nad tim je vodní pumpa a v tom víku jakási vyvrtaná dírka. Tak jsem to odvezl do servisu kde motocykl stal bez tří dnů dva měsíce. Prý vyměnily jak těsnění pod víkem tak pod vod.pupou. připadá mi to zvláštní,je Tam i spojka,anihop atd. No hlavně olej teče dál. Prý se to někdy stava a buď si to prý sedne a nebo to predelaji.
no tak jsem z toho takový rozpolcený, přelitý olej nebo nějaká zvláštní anomálie? Chci se zeptat jestli
nemáte někdo s timto nějakou zkušenost.(ta vrtaná dírka mi vrtá v hlavě) Předem díky T.G.
Naposledy editováno 16.11.2020 19:00:53



nemáte někdo s timto nějakou zkušenost.(ta vrtaná dírka mi vrtá v hlavě) Předem díky T.G.
Naposledy editováno 16.11.2020 19:00:53
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia tuono1000r únik oleje motoru
Svítilo mazání a dolil do olejové nádržky jenom dvě deci oleje? Po dvou minutách bez oleje už nemusí být motor v tak perfektní kondici, jako dřív.
Nebo do expanzní nádobky chlazení, jak rozumím z toho, co je v dotazu?
Dírka tam patří, je to odkap čerpadla chlazení.
Když papírové těsnění netěsní, pomáhá máznout ho jemně silikonem (na motory).

Nebo do expanzní nádobky chlazení, jak rozumím z toho, co je v dotazu?
Dírka tam patří, je to odkap čerpadla chlazení.
Když papírové těsnění netěsní, pomáhá máznout ho jemně silikonem (na motory).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia tuono1000r únik oleje motoru
Kohlstein> ??? suchá kliková skříň rotax 990bombardier?diky
gága0101> No já vím, že suchá skříň a Rotax. Jenom to chtělo to zadání napsat trochu víc srozumitelně.
Neutíká ti olej z odvětrání motoru na hlavě? Nebo přes vypínání spojky?
Kdyby tam bylo toho oleje opravdu hodně, tak by byla olejová nádrž až po vrch a muselo by ji to snad roztrhnout, protože je bez přepadu (divné, ale bez přepadu). Podle návodu je rozdíl mezi min. a max 0,5 litru a i když klesne lehce pod min, tak to nemůže za normálních okolností vadit.
Odsávací čerpadlo tlačí olej z motoru do nádrže přes chladič. Z nádrže to teče k mazacímu čerpadlu přes filtr, a tam může být tvůj problém - filtr se přicpe a ztuhlý studený olej neteče
Je to tahle trubka našroubovaná na spodu nádrže:

A ještě schéma mazání
Neutíká ti olej z odvětrání motoru na hlavě? Nebo přes vypínání spojky?
Kdyby tam bylo toho oleje opravdu hodně, tak by byla olejová nádrž až po vrch a muselo by ji to snad roztrhnout, protože je bez přepadu (divné, ale bez přepadu). Podle návodu je rozdíl mezi min. a max 0,5 litru a i když klesne lehce pod min, tak to nemůže za normálních okolností vadit.
Odsávací čerpadlo tlačí olej z motoru do nádrže přes chladič. Z nádrže to teče k mazacímu čerpadlu přes filtr, a tam může být tvůj problém - filtr se přicpe a ztuhlý studený olej neteče


A ještě schéma mazání
Tvl v tom tvém příspěvku prase aby se vyznalo. Na co že se to teda ptáš?
Kontrolka oleje - může způsobit víc věcí, nedostatek oleje (olej se měří 10 min po vypnutí motoru), vadné čidlo (tekl by z něj olej, pokud si vzpomínám, je vpravo vespod, ale je to deset let, tak nevim), ucpané sítko v olejové nádrži, vyběhané olejové čerpadlo (pro rsv notorické) nebo ti utíká tlak přes lágry, ale to bys asi slyšel.
Dírka na pumpě je přepad od těsnění, aby ti nešla voda do oleje a vice versa, když jedno z těsnění na pumpě selže. To je asi tvůj případ. Dá se to opravit, ale je to opruz, celej dekl dolů a aby ses dostal na gufero, musíš zničit těsnění pumpy. Dost často je v háji i osička. Ať tě ani nenapadne tu díru ucpat, to radši nech ať to chčije.
Naposledy editováno 16.11.2020 21:19:24
Kontrolka oleje - může způsobit víc věcí, nedostatek oleje (olej se měří 10 min po vypnutí motoru), vadné čidlo (tekl by z něj olej, pokud si vzpomínám, je vpravo vespod, ale je to deset let, tak nevim), ucpané sítko v olejové nádrži, vyběhané olejové čerpadlo (pro rsv notorické) nebo ti utíká tlak přes lágry, ale to bys asi slyšel.
Dírka na pumpě je přepad od těsnění, aby ti nešla voda do oleje a vice versa, když jedno z těsnění na pumpě selže. To je asi tvůj případ. Dá se to opravit, ale je to opruz, celej dekl dolů a aby ses dostal na gufero, musíš zničit těsnění pumpy. Dost často je v háji i osička. Ať tě ani nenapadne tu díru ucpat, to radši nech ať to chčije.
Naposledy editováno 16.11.2020 21:19:24
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia tuono1000r únik oleje motoru
Svítilo mazání-hlídá to tlak nebo hladinu?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia tuono1000r únik oleje motoru
karavanista> Ve schématu č. 13 - oil pressure switch
Já to tipuju na to sítko v nádrži - za studena byl tlak malý, za tepla OK. Kdyby to svítilo za tepla a na volnoběh, tak to bude to čerpadlo a nebo lágry.
Naposledy editováno 16.11.2020 21:53:29
Já to tipuju na to sítko v nádrži - za studena byl tlak malý, za tepla OK. Kdyby to svítilo za tepla a na volnoběh, tak to bude to čerpadlo a nebo lágry.
Naposledy editováno 16.11.2020 21:53:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia tuono1000r únik oleje motoru
Kohlstein>... a přepad má. Zpátky do motoru. Tenká hadice nahoře
A já to tipuju na čidlo. Italský čidla stojí za píču. Ale pro klid duše bych ten tlak změřil
Naposledy editováno 16.11.2020 21:59:56
A já to tipuju na čidlo. Italský čidla stojí za píču. Ale pro klid duše bych ten tlak změřil
Naposledy editováno 16.11.2020 21:59:56
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia tuono1000r únik oleje motoru
Díky,nejsem si jistý jestli u rv.2010 ještě sítko je,kontrolka nesvítí ale jde o ten únik oleje. Jde mi o to jestli si se mnou hoši v servisu nevytřeli chyndu. A na jaře nanovo i s guferem. V podstatě si odvezes ze servisu opatlanou motorku,"opravenou"a po 60km.zjistis že olej teče. Tak jsem se jen chtěl zeptat jestli(budu to místo úniku vyfotit)se s tim někdo nesetkal. Diky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia tuono1000r únik oleje motoru
gága0101> jestli vyměnili těsnění pod tím deklem a pod deklem wasrpumpy, tak je to sice hezký, ale zbytečná práce. Musí se přetěsnit ta vodní pumpa samotná.
Trochu mastný/mokrý to tam být může, z toho bych drama nedělal. Pokud to ale vyloženě chčije až na zem, tak přetěsnit.
Trochu mastný/mokrý to tam být může, z toho bych drama nedělal. Pokud to ale vyloženě chčije až na zem, tak přetěsnit.
FiZzeR> ?no právě,pred opravou to byla občas voda a ve finále olej,ne až na zem,ale až na-pod motor. Ale pak jsem to umyl a třeba 50km nic no a potom než jsem dojel do servisu cca40km zase vyron. Nyni po výměně těsnění pod deklem i wasrpumpou a ujetí 100km tam trochu olej zase vytekl. Proto sháním informace,protože nějaké to těsnění pod deklama už jsem měnil a většinou úspěšně.
Naposledy editováno 16.11.2020 23:52:21
Naposledy editováno 16.11.2020 23:52:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tuono 1000r Aprilia Tuono 1000R | cmirda | 9 | 31.12.2020 v 20:45 t_freedom |
Aprilia Tuono 1000R 2006 - chyba se... Aprilia Tuono 1000R | M.I.R.E.K. | 3 | 22.9.2020 v 07:33 M.I.R.E.K. |
vibrace Aprilia Tuono 1000R | gága0101 | 19 | 30.7.2020 v 18:00 Riddick |
Tuono nestartuje Aprilia Tuono 1000R | brzdimíň | 5 | 24.7.2020 v 21:32 petrtruhlar |
Tuono 1000R V2 - hlásiče náklonu Aprilia Tuono 1000R, Aprilia Tuono 1000 R Factory | Jarda89 | 13 | 29.6.2020 v 07:37 Jarda89 |