bmw_r1300gs_cartec





Téma: Chiptuning vseobecne
 
11.11.2020 v 20:39
Nepohybuje se tu nekdo kdo by se zabejval chiptuningem ? Potreboval bych predelat ECU od jednoho dizlu.
Předchozí
1 2
Následující

Chiptuning vseobecne

11.11.2020 v 20:42 | Nahoru | #1
Znáš Akaie?

Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 08:29 | Nahoru | #2
Zkus Petra - https://motorpower.cz/ . Ve VW komunitě je tenhle človíček celkem známý, a dělá to dost dlouho. Hodně lidí z VWC od něj auto upravené má, a pochvalují si ho.

Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 09:10 | Nahoru | #3
Dieselpower, nebo TDI Fun. Ale jak to není koncern, tak bych byl hodně opatrný. Jsou firmy, co ochipují všechno a nabízí i chip traktorů, nebo Bentley. Těm bych se zdaleka vyhnul. A EDC17 není program pro EET. Je to pravda o něco složitější. Vem si, že kolikrát výrobce valí různé verze SW. A když se po chipu vyskytne problém s DPF, tak kdo určí příčinu? Je to SW, jsou to vstřiky...? Jsou experti, který ti hustokrutě nakrmí motor, ono to nekouří, bo je tam DPF, ale to jde do háje pak třeba po 20000km.

Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 10:46 | Nahoru | #4
já sic nechal udělat auto ted, chtěl jsem puvodně Akaie ale nějak nekomunikoval tak jsem to nechal byt.

co si pamatuju tak Diselpower, TDI Fun, měli asi nejlepší ohlasy.

já to nakonec vzal od Quantum tuning a rozdíl tam je, jen to teda nebrzdili byla tam taky jiná cena

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 10:55 | Nahoru | #5
Gugo potrebuje dost specifickou upravu a tudiz nekoho kdo dokaze v tom softu najit a predelat dost specificke veci...

Ja jsem kdysi neco delal pro michala vojacka - profituning praha, na netu nick mvolesko a prislo mi ze vi co dela...

Jinak jestli znas maru matouska - stuntmana tak ten dela chiptuning taky, ma taky brzdu atd...

Gugo jinak ten motor + elektroniku hledej spis zenstarsiho modelu co nema jeste euro4 - nema dpf atd.

Naposledy editováno 12.11.2020 10:56:19

Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 12:06 | Nahoru | #6
Pokud koncern, tak Janda má slušný softy. Nedělá je, ale kupuje, tvrdil, že jsou totožné s MTM. Měl jsem ho od něho v A4 (B8) na 1,8 TFSI a bylo to fajn. Najezdil jsem s ním cca 60 t. km a žádný problém.
Pokud bych chtěl přímo jen pro sebe, t.j. na brzdu a napsat na to speciální software, tak bych asi byl mooooc opatrný. To by musel být někdo opravdu dobrý a myslím i dost drahé.

Naposledy editováno 12.11.2020 12:10:16

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 14:57 | Nahoru | #7
fakt je tam "sw", tedy algoritmus, a ne jen nejaka staticka tabulka/matice/fce ?

tak ciste ze zajmu, v jakym formatu jsou ta data se kterymi se pak pracuje, cisty zdrojovy kod nebo nejakej prelouskanej format C a pod ?

Assassin> mas nejaky materialy (specifikace, a pod) v tomhle smeru ? to by mohlo bejt urco zajimavejsi nez watchdogy pro lipolky nebo lokodekodery (btw watchdogy jsou furt ve fronte v procesu, vim o tom !! ale vse se tahne jak med,.. znas to, zesiky co snad konecne prijdou desky meli bejt hotovy koncem zari, klasika... ) hod kdyztak neco nekam na ulozto ci podobne..

Naposledy editováno 12.11.2020 14:58:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 15:12 | Nahoru | #8

kerut píše: fakt je tam "sw", tedy algoritmus, a ne jen nejaka staticka tabulka/matice/fce ?

tak ciste ze zajmu, v jakym formatu jsou ta data se kterymi se pak pracuje, cisty zdrojovy kod nebo nejakej prelouskanej format C a pod ?

Assassin> mas nejaky materialy (specifikace, a pod) v tomhle smeru ? to by mohlo bejt urco zajimavejsi nez watchdogy pro lipolky nebo lokodekodery (btw watchdogy jsou furt ve fronte v procesu, vim o tom !! ale vse se tahne jak med,.. znas to, zesiky co snad konecne prijdou desky meli bejt hotovy koncem zari, klasika... ) hod kdyztak neco nekam na ulozto ci podobne..



Je tam pomerne slozitej sw. Soucasti jsou i nejake "mapy", ale i tak to hodnoty z nich pouziva k vypoctum. Spousta soucasnych motoru ma i nejakou formu umele inteligence - prizpusobuji rizeni motoru pouzivani atd...

V jakym formatu se kdo k tem datum dostane je nejspis ruzny, ciste z procaku stahnes soft v podobe hromady znaku :) pak ho nekdo nejakym nastrojem musi zpetne rozebrat..

Ke zdrojum se mimo automobilku asi nikdo nedostane...

Auta jsou brutalne slozity, to me nikdy ani nelakalo zkoumat, ale u starsich motocyklovwjch ecu jsou naky nastroje, stazeny softy a dalsi moudra treba tady:
https://ecuhacking.activeboard.com/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 15:15 | Nahoru | #9
assassin> pokouknu, to by mohlo bejt "podnikatelsky zajimavy", v zasade mas data ze senzoru a nejakej vystup,..

fakt maji dnesni auta adaptivni algoritmy ? tzn dve stejny auta rizeny dvema technikou jizdy odlisnejma lidma se budou chovat ruzne ? (to neni pdnet k petistrankove diskusi a sporu, to je dotaz, zda je to fakt podlozene)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 15:24 | Nahoru | #10

kerut píše: assassin> pokouknu, to by mohlo bejt "podnikatelsky zajimavy", v zasade mas data ze senzoru a nejakej vystup,..

fakt maji dnesni auta adaptivni algoritmy ? tzn dve stejny auta rizeny dvema technikou jizdy odlisnejma lidma se budou chovat ruzne ? (to neni pdnet k petistrankove diskusi a sporu, to je dotaz, zda je to fakt podlozene)



Jo, nejake adaptacni tabulky byly uz v devadesatych letech .. tzn je tam zpetna vazba a jednotka si sama vymejsli korekce atd aby se dostala na vystupy co potrebuje - coz by se asi dalo povazovat za nejake prvni "uceni se" u jednotek. Motorkovy jednotky uz maji tyhle adaptacni tabulky taky, ale u aut to bylo mnohem driv.

Kazdopadne drahy auta maji tohle o dost slozitejsi a pouziva se to treba u automatickejch prevodovek, ty se uci radit podle toho jakym zpusobem jezdi ten ktery ridic...

Dneska jsou schopny si pripravit dalsi kvalt v prevodovce v zavislosti na gps - jednotka vidi v mape, ze nasleduje zatacka a vi ze bude podrazovat, prestoze ty jeste stale drzis plnej a bez toho by mela pripravenej naopak vyssi kvalt...

Naposledy editováno 12.11.2020 15:25:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 15:29 | Nahoru | #11
assassin> to muze bejt elektronika dost v pici kdyz vletis do zatacky v tunelu .. ne jen vtipek, proc ne, ted jsem podle ni jel taky z Frenu do Valmezu protoze mi to picu sviti i dalkovejma, tak jsem proste pokukoval do navigace co bude za zatacky a cyklisti na tour dle toho prej fakt jezdej sjezdy (v horach kdy nevidi za zatacku) kdyz to tam neznaj.. takze verim na to chipovani schvalne kouknu, to me zajima, blby je tam akorat ze kazda fabrika to bude mit trochu po svem..

(reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 15:38 | Nahoru | #12
Kerut:
Udajne podle toho prisli na ty machinace se sw u dieselgate, ale je to spis urban legend. Ten soft mel poznat, jestli jde o beznou jizdu a nebo o testovani, takze prave v tunelu bylo znat, ze to auto jede jinak nez jinde, protoze v tunelu stejne jako na valcove zkusebne neni signal z gps .. ale spis si myslim, ze ty zkousky maji normou predepsane procedury a snazsi je detekovat spis ty...

Dnes udelat lepsi sw nez ve fabrice uz nebude tak snadny, driv delali vsichni diesely, protoze tam staci nalejt naftu a zvednout tlak (jasne zjednodusuju) ale u benzinaku to je jina... zvlast kdyz uz dnes v serii foukaj benziny pred 2bary a detonace resi vrstveni smesi... to uz neni takova prdel vylepsit, rozhodne ne tak, ze v mape celej sloupec cisel necim vynasobis...

Naposledy editováno 12.11.2020 15:39:23

Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 18:10 | Nahoru | #13
U Jandy bych byl opatrný, na dieselpower fóru na něj nebyly pozitivní ohlasy.

U EDC ani s originální dokumentací nemusíš dojít ke zdárnému výsledku. Máš tam různé mapy, které Ti lezou do konečného vstřikovaného množství. Např. je tam limitace kouřivosti, různé korekce vstřiků, délky předvstřiků, hlavních vstřiků atd. A jestli tohle někdo dovede doma, bez origo dokumentace tak, aby to fungovalo, tak zaslouží uznání. Jak je napsáno výše, čím starší motor, tak tím je to na chip lepší.

Navíc už teď výrobci jsou dost opatrní a mluví se o nových homologacích celých motorů, když např. dojde k úpravě na pumpě vstřikovací..... Neřešitelný problém hoši

Naposledy editováno 12.11.2020 18:12:52

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 20:21 | Nahoru | #14
A co když by nebyl požadavek na navýšení výkonu nebo snížení spotřeby ale pouze na osazení tlačítka pro krátkodobé extrémní přesycení směsi? Umí to někdo?

Něco ve stylu rolling coal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 20:23 | Nahoru | #15

Číkus píše: A co když by nebyl požadavek na navýšení výkonu nebo snížení spotřeby ale pouze na osazení tlačítka pro krátkodobé extrémní přesycení směsi? Umí to někdo?

Něco ve stylu rolling coal.



Tak na to by sacila jen tryska do vyfuku a hrnout tam cerpadylkem naftu - jen to dela bilej kour, ne cernej,,,

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 20:28 | Nahoru | #16
assassin> To není ono, to chce saze a pořádnou černotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 20:31 | Nahoru | #17

Číkus píše: assassin> To není ono, to chce saze a pořádnou černotu.



To je potreba aby to tu naftu spalilo, tzn to musi jit skrz motor a malej motor toho nespali zas tak moc... ale teoreticky by to nemel byt tak velky problem, zbrojis na cyklisty? Taky u vas v asii buji ten nesvarek, ze si cyklisti usmysleli, ze s koronou maji vyhradni pravo na uzivani komunikaci a ze idealni pro vylet cele rodiny vcetne matky a deti co se na tom sotva udrzi je komunikace prvni tridy? Uz jsem potkal odbornika i na dalnici

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 20:39 | Nahoru | #18
assassin> Samozřejmě že na cyklobuzny, na koho jiného?

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 20:55 | Nahoru | #19
Úplně nejtriviálnější tuning je, že se připojí paralelně rezistor na váhu vzduchu. Takhle fungují všechny ty chiptuningboxy. A dalo by se to asi použít na tu Čikusouvu vyklobuznovou forsáž.

(reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 20:56 | Nahoru | #20
Číkus> Sežeň Wartburga a prováděj spanilé jízdy se sytičem. Olejem posílený kouř drží u země a nerozptyluje se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 21:34 | Nahoru | #21
Číkus,Assa> to je dle myho picovina cpat neco do motoru, koukni jak to resej akroskupiny, prifoukavaj do vejfuku,.. neni cas hledat, ale po strance chemie by to bylo zajimavy asi by se neco vymyslelo, ...a nebo proste voz trhaci barevnou dymovnici po ruce.. neb rovnou zasahovou vybusku jako chuligani

a vubec, bud na cyklobuzny hodnej darebaku

(reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 21:42 | Nahoru | #22
..

Naposledy editováno 15.11.2020 22:18:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 22:07 | Nahoru | #23

kerut píše: Číkus,Assa> to je dle myho picovina cpat neco do motoru, koukni jak to resej akroskupiny, prifoukavaj do vejfuku,.. neni cas hledat, ale po strance chemie by to bylo zajimavy asi by se neco vymyslelo, ...a nebo proste voz trhaci barevnou dymovnici po ruce.. neb rovnou zasahovou vybusku jako chuligani

a vubec, bud na cyklobuzny hodnej darebaku


u rc akrobatickych show se lila nafta do vyfuku, ale to byl bilej kour... to uz jsem psal...

Naposledy editováno 12.11.2020 22:07:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 22:22 | Nahoru | #24
assassin> u velkejch to cpou taky do vejfucku (ted nemyslim albatrosy, ale pistaky) a nafta to urcite neni, po vikendu (untrdererde) pohledam.. btw na bilej by typycky stacila glykolova napln do mlhovace, (disco) ale to je bily a je to mrdka mastna.. (i kdyz teda furt lepsi nez nafta asi)

(reakce na) Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 22:24 | Nahoru | #25

kerut píše: assassin> u velkejch to cpou taky do vejfucku (ted nemyslim albatrosy, ale pistaky) a nafta to urcite neni, po vikendu (untrdererde) pohledam.. btw na bilej by typycky stacila glykolova napln do mlhovace, (disco) ale to je bily a je to mrdka mastna.. (i kdyz teda furt lepsi nez nafta asi)



Jo tak nafta funguje a je levna, na velky uz asi musi mit neco eco friendly...

Kazdopadne cikus chce ty hnusny spinavy saze... takze toho odparena nafta nebo jina mlha neuspokoji...

2 reakcí na tento příspěvek Chiptuning vseobecne

12.11.2020 v 22:28 | Nahoru | #26
A nebylo by jednodušší mít v autě kýbl hoven a prostě to na ty buzny chrstnout z vokýnka?

(reakce na) Chiptuning vseobecne

13.11.2020 v 08:07 | Nahoru | #27
Borntobewild> tak to uz se tady pred par lety, tez resilo, tedy jak privazat pytliky s hovnama na motorku, pak z toho seslo, ze to bylo dost neprakticky a mohli se za jizdy protrhnout...
E: kybl hoven v aute asi taky nebude uplne prakticka vec...

Naposledy editováno 13.11.2020 08:22:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chiptuning vseobecne

13.11.2020 v 10:24 | Nahoru | #28

Borntobewild píše: A nebylo by jednodušší mít v autě kýbl hoven a prostě to na ty buzny chrstnout z vokýnka?



Jeden kámoš řešil airsoftkou, druhej paintballkou...když nespolupracoval, stáhnout pravý okýnko, najet vedle něj, natáhnout ruku a pořádně ho pokropit....obojí dokáže udělat slušný jelito. TO nepřišlo nikdy žádné.
Ale to neznamená, že to schvaluju

(reakce na) Chiptuning vseobecne

13.11.2020 v 12:28 | Nahoru | #29

PlusOne píše: Jeden kámoš řešil airsoftkou, druhej paintballkou...když nespolupracoval, stáhnout pravý okýnko, najet vedle něj, natáhnout ruku a pořádně ho pokropit....obojí dokáže udělat slušný jelito. TO nepřišlo nikdy žádné.
Ale to neznamená, že to schvaluju


Já to samozřejmě taky neschvaluju. Jenom tu s těma pitomcema krafu, aby řeč nestála.

1 reakcí na tento příspěvek Chiptuning vseobecne

14.11.2020 v 20:56 | Nahoru | #30
...chce to motor Cummins

Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist