vím že není nic jednoduššího než se podívat na bazar a cenu si porovnat, ale chtěl bych znáš váš názor...
mám v plánu koupit jawa panelku,stav celkem hrozný ale kompletní, motor jde prošlápnout a je na papírech ...
prodává se za cenu 43 tisíc. Je to v DNEŠNÍ době adekvátní cena ? motorku bych si rád zrenovoval. Popřípadě kdyby někdo něco prodával v okolí zlínského kraje s papírama,tak prosím o nabídku do zpráv. Předem děkuji a přeji příjemný den Hoff
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
sniper17 píše: Zdarec, 559 Jawku za tuto cenu neber, je to drahý jak sviňa. Jsou to šmejdi, koupil jsem si panelu 592, má alespoň 3 ložiska na klice oproti 559, která má jen dvě ložiska a dá se koupit solidní do 60 litrů. Osobně jsem renovoval 592 a renovace samotná stála se vším šudy 60 litrů, tak si myslím, že koupit 559 za 43 litrů + renovace cca 60 litrů, tak seš na stovce jako prd + práca, starosti, ježdění, zhánění atd. Už byh do toho nikdy nešel a koupil bych si třebas za těh 60 až 100 litrů něco pěkného (Japončíka) a hlaně bez práce a nervů...Jawu 559 určitě ne, když už tak solidní Jawu 595 ...Pak dej vědět, jak si se rozhodl.
No pokud jsi dal do renovace 60 tis.tak to bylo něco co se renovací nedá nazvat.To bylo nakoupení dílů turecké,indické a taiwanské výroby po eshopech a následné poskládání "jakože Jawy" veteránské renovace se dělají tak že se zachrání co nejvíce původních dílů a ne že pak někdo napíše že jen za "leštění jsem dal ranec..."
A za druhé čo to také Jawa 595?
Naposledy editováno 12.11.2020 14:47:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
sniper17 píše: sekáčmagor> Opravuji JAWA 592 na místo 595, má chyba, jinak jsou to všechny české díly budˇ v replice nebo opravené a žádný!!! turek, či další země !!! Jen pro představu, origoš nádrž, zakoupená na staro ( koupě 2500,- + vyrovnání, chrom - "český", 6.000,- + lakování a vylití 3.500,- + víčko " české s korkem" 550,- + znaky, včetně gum 1.200,- = cca 13.750,-Kč) a to je jenom nádrž... dál už nebudu psát, protože to každého trkne, co to dneska stojí a nebudu se s tebou vubec přít, jestli to bylo tak, či onak. Nemám na takové srandičky chuť- kapišto ???
Nevím co to je kapišto a nerozumím tomu origoš nádrž zakoupená na staro.A pak nějak nechápu že dáš na vyrovnání a chrom nádrž tak špatnou že ji pak necháš vylít?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
sekáčmagor píše: Nevím co to je kapišto a nerozumím tomu origoš nádrž zakoupená na staro.A pak nějak nechápu že dáš na vyrovnání a chrom nádrž tak špatnou že ji pak necháš vylít?
staro bude aukro, a vylejt to treba nechal preventivne, aby se do budoucna netrapil s korozi?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
sniper17 píše: Zdarec, 559 Jawku za tuto cenu neber, je to drahý jak sviňa. Jsou to šmejdi, koupil jsem si panelu 592, má alespoň 3 ložiska na klice oproti 559, která má jen dvě ložiska a dá se koupit solidní do 60 litrů.....
Máš mylné informace. 559 měly také tři ložiska (který roky ano, a který ne ti tvrdit nebudu)
Naposledy editováno 12.11.2020 18:55:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
udinar píše: Budeš se divit, ale na svých veteránech jezdím poměrně veliké vzdálenosti a navštěvuji srazy i v zahraničí a tak jsem vděčný za bílé RZ. Je totiž snaha nám ježdění na véčkách neustále znepřijemňovat. Pokud vím, tak má přijít v platnost nařízení, že stroj s veteránskými RZ bude moci vycestovat do zahraničí jen s povolení a jen na srazy, takže sbohem dovolená s veteránem ve Francii
Jé, to jsou zase drby... Máš to něčím podložený? Já myslím, že asi ne. Tak je lepší abys nešířil nesmysly.
Před časem se objevila petice za zachování současného systému testací. Tolik polopravd a lží jsem dlouho nečetl. Až teprve, když jsem si přečetl argumenty obou protistran, jsem si udělal svůj názor. Měl bys udělat to samé a nevěřit jednomu strejcovi, kterej slyšel v hospodě, že jedna paní povídala....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559 cena
PS.: hodně lidí mi říká, že tu motorku brali před 8 roky za 5 tisíc a druzí ji měnili za flašku slivovice ,ale ta doba jak jsem pochopil je dávno pryč :( levnější to už asi nebude ..
Naposledy editováno 14.11.2020 10:26:07
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559 cena
Od prvního a jediného majitele, najeto 52k km dosud bez GO motoru, místy proleštěná barva na základ, chromy ko, výfuky domlácené, na starým TP i SPZ i fakturou z Mototechny, naprosto origo vč. matic a šroubů, jediná neoriginalita bylo zpětné zrcátko a zástěrky , které se v době výroby ještě neřešily. Z dnešního pohledu za hubičku, tuším 6k.
Dal jsem nové výfuky od Hadrávka, výplety s ráfky kol taky čs. provenience + samozřejmě pneu, aku, řetězovku a další co bylo před smrtí typu lanka atp.
GO motoru jsem zadal někam na Vysočinu.. Potvrdili mi, že v motoru opravdu nikdo dosud nebyl. Žádné nesmyslné leštění karterů, jen stříknutý válec na černo bo ta litina prostě rezne.
Celkem v cenách let 2003-2005 jsem do tohoto typu "renovace" zahučel cca 25k + své hodiny samozřejmě.
No a pak se pokoušel s 559 jezdit.
Pár let mi to vydrželo s nájezdem cca 2k/rok než jsem konečně pochopil, že tudy cesta pro mne již nevede.
Opravdový veterán z těchto standardních panelek stejně nikdy nebude a ve svém věku už nemám potřebu sedlat něco tak nebezpečného a nepohodlného ..
Jawka šla do kouta a já začal provozovat normální, pravda stále trochu retrolook, ale už moderní mašiny. Skončil jsem zatím u W800 a doufám , že není poslední.
Pak šla jawička před 5 lety do světa. Jo, slzu jsem ukáp ale dnes už rozhodně nelituji. Rád se na originální kousky na srazech podívám ale jezdit na nich touhu už nemám.
No a závěrem ?
stála mne sice jen 6, k tomu cca 25 "renovace" a hodiny. Prodal za 39.
Jinými slovy, v podstatě se žádným "veteránským ziskem".
Dnes ta čísla vypadají v absolutní hodnotě samozřejmě jinak ale ve finále to u tuctových jaw bude vždy spíš prodělek bez ohledu na aktuální reálné ceny...
Naposledy editováno 14.11.2020 18:29:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
pps2 píše: Jawka šla do kouta a já začal provozovat normální, pravda stále trochu retrolook, ale už moderní mašiny. Skončil jsem zatím u W800 a doufám , že není poslední.
Záleží na tom co si představuješ pod pojmem "normální" Vyměnit 250/559 za jednobuch enduro XT, XR, TT, DR by mi přišlo "normální". Jízda pořád ve stejném režimu tj. vesnické trojky, okresky, polńačky.... Ale tahat se tam s autobusem W800 mi moc "normální" nepřijde. Ale je to tvoje volba a respektuji ji.
Brux>
Záleží na tom co máš dál s Jawkou v plánu. Jestli se ti líbí super zrenovované s novým lakem a chromy, nebo cílíš na původní provedení barvy, chromů, povrchu karterů. Druhá důležitá věc je SPZ, jestli chceš původní komunistickou nebo ti nevadí nová plachta.
Z nově nalakované a nachromované už původní zpátky neuděláš, opačně to jde vždycky. Proto jsou ty v původním stavu nejvíce cenné, v budoucnu nejlépe prodejné, ale je k tomu nutné pamatovat i na tu SPZ, pokud ji neplánuješ strčit na půdu mezi pavouky.
a) Jawka v původním stavu s původní SPZ to je prostě radost pohledět. Za tou se otočí každý chlap stejně jako za fešnou 25-cítkou v sukni nad kolena.
b) Nově zrenovovaná s původní SPZ už není tak vyhledávaná, je dražší - protože tam hraje roli cena renovace, ale přitom není tak historicky cenná jako ta původní.
To je jako když si ta 25-cítka z minulé věty povede za ruku dítě. Každý chlap se otočí, ale to děcko tam, no.
c) A potom tu jsou Jawky osazené plachtou SPZ. Na to se dá říct jen to co Keliška v Slunce seno, "to je hnus velebnosti" a je jedno jestli je to stav původní či zrenovovaný.
d) Na posledním místě jsou motorky dotažené z východu se štítky v azbuce a s doklady na přihlášení. To je jako když na ulici potkáš malou, tlustou, prdelatou cigánku. To se otočíš na druhou stranu a budeš myslet na cyklonB.
Když to vezmu na příkladu těch dvou z odpovědi #11.
Ta Liberecká nemá téměř chybu. Časem seženeš chybějící půlku krytu řetězu a budeš jen leštit a jezdit.
Do té z Nymburka ještě nasypeš to samé o co je levnější než ta Liberecká aby jsi ji vrátil do podobného stavu, protože ty chromy už nerozleštíš ty buďto nové nebo stříbřenka. Nádrž a kryt reflektoru budeš muset dosehnat v původním laku a to chce čas a ježdění po inzerátech. To už bude lepší prodat původní použitelnou plechařinu, sehnat levnější ve štětkolaku a celou ji nově zrenovovat. Což ve výsledku bude 2x dražší jak ta Liberecká plus moře času.
Doba kdy zde zmiňovaný stroj stál 10L pálenky a karton Peter už je pryč, tak jako pivo za 2,50 za 6,- i za 14,- Teď je za 28,- a kdo z Vás ho kvůli tomu přestal pít? Možná ho chlemtáte míň jak za mlada, ale úplně jste na něj kvůli ceně nezanevřeli. A to si můžete dopřát lepší, ano, čtete dobře, lepší z ciziny (protože ten kdo tvrdí že České pivo je nejlepší na světě je omezený hňup) a stejně sedíme v knajpě u toho našeho samoseru.
Ceny určuje poptávka, někdy zdravý rozum, někdy touha vlastnit zrovna teď danou věc. Běžte zainzerovat Zundapa nebo NSU do země kde zpívají Über alles in der Welt. U nás po něm neštěkne pes, tam se po něm jen zapráší. Hodně velkou roli v tom hraje to naše domácí cítění, že jezdím na tom co sem historicky patří, do té naší uprdnuté České kotliny. Jezdil na tom praděd, děd, otec, já a třeba to zůstane i mladýmu když ho to chytne.
Nemá cenu srovnávat jízdní vlastnosti Jawa vs. západní motorka stejného r.v.. Kvůli měření pindíků si ji už nepořizujeme. To skončilo když se na Václaváku zazvonilo klíčema.
Naposledy editováno 23.11.2020 10:53:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
Všeobecný odpor znalé veřejnosti k renovované panelce či kývačke chápu, ale ta neznalá se otočí za leštěnkou vždy. Vidím na akcích spoustu "renovací" a z 90% bastlů s díly napříč celým spektrem typů. Obrácené držáky klaksonů, nezalakované konce zadního madla, lavice místo kytary, kastlíky z panelky na kývačce ap. a jsou naprosto běžné a od mladých vykladačů historie vznikla teorie, že "v Jawě dávali co bylo skladem", i tak se sá zdůvodnit nepůvodnost a hlavně neschopnost. Sám jsem zrenovoval podokapové vraky v relaci 50-100 tis. za které se nemusím stydět i když mají jistě své mouchy, ale mám taky patinovky na kterých jsem vyměnil jen pár nepůvodních dílů. Jestli to má starou spz nebo novou euplachtu je to jen o štěstí a s tím už nic neudělám a je mi to zcela jedno jaký plech vozím. Nějaká historická původnost této tuctové kategorie veteránů je stejně k smíchu, když už tak předválky, nebo ještě péroš, kterých se zase vynořilo mraky v ekonomické armádní renovaci, tolik jich snad ani Čsla nesloužilo .
Naposledy editováno 23.11.2020 11:40:42
Chodit půl života kolem motorky na které straši velká SPZ když se dala sehnat ješte ta stará, fuj, hrozná představa. Prosrali jsme jinde jinší prachy, tak když to ještě jde je lepší zrovna přihodit pár tisícišušňů a pořídit stroj s SPZ která tam patří, než se potom drbat za uchem při každém pohledu na tu hliníkovou zrůdu.
Nebo TP vůbec neřešit a tím pádem koupit mašinu o 1/2 levnější a jezdít jen kolem komína.
Jo, jo, perako-manie to je kapitola:) Když mě začali 20-ti letí veteránisti poučovat co je a co není na ten který typ správně tak jsem jim toho nervózního hada s ůsměvem prodal a pořídil Sportku na které se dá narozdíl od péráka trošku slušně jezdit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559 cena
Naposledy editováno 23.11.2020 12:45:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
Psal že doma nemá níc starého a že si chce pořídit panelku-kývačku na občasné ježdění, tak jsem mu nastínil jaká je dnes situace. Ty toho máš doma víc, protože už do toho nějaký ten pátek děláš a to je úplně jiná situace, ale stejně máš jednu oblíbenou na které jezdíš a na ostatní se práší. Ty už TP řešíš jen okrajově a jde ti hlavně o železo které přistavíš do řady k těm co už máš, ale stejně, když je možnost staré SPZ tak asi nepohrdneš.
Někdo je Jawař, někdo Čezeťák, jiný dělá jen soutěžáky, další pouze předválky no a někdo bere všechno a má to jako investici pro stáří kdyby něco tak ať je z čeho brát..
Jinak samo mohu jezdit i 634, která jede taky kilo v pohodě,..ale posaz, tvrdost sedla je něco jiného jak japonský chopper :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 cena
Po delší době jsem vyvětral oblíbenou 475 a málem mě sundal slepý soused a hned pak mladá káča v suv co se točila skoro na přejezdu *unda, těch názvů co schytala, nosím reflex bundu, čumím kolem sebe, svítím....
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559 cena
Přiznám se, že sám sem platil za rychlou "jízdu v obci", kdy sem valil už 100 metrů za zástavbou v polích 80km/hod, ale cedule konec obce byla ještě asi dalších 100 merů dál (moje chyba) 2000 flastr,....ale co už,....
Ad ceny,..i dnes se dá sehnat, ale jde o to že supů je tolik, že se v podstatě nedá nic sehnat, hned to někdo sebere,...a že to někdy skončí? Prodával jsem Péráka a za den to bylo 50 telefonů reálných kupců!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116051 | Dnes v 16:12 kuba350 |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | Dnes v 08:04 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 5 | Dnes v 07:51 cmiral |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |