bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nové duše - všechny ztrácí tlak
 
9.11.2020 v 10:59
Přátelé řeším takovou záhadu . Mám na vícero starších motorkách nové gumy a nové duše .. Ty jsou všechny tuším Heidenau a všechny! ucházejí … ale to tak že za půl roku je tlak v gumě místo 2 Baru sotva 0,5. Můj dotaz zní … to všechny ty nové duše stojí tak strašně za hovno ? a nebo ten kdo to přezouval je všechny nějak poškodil ? Dá se s tím něco dělat ? .. Díky … Berry
Předchozí
1 2
Následující

Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 10:46 | Nahoru | #31
Tk co máme duše v crf a obou pitbajkách, tk pohoda, dofouknem něco málo jednou za rok, pár desetin atm, jinak pohoda, jsou tam duše mitas a michelin. Akorát na babetě, co vim v průběhu 30 let, co jí mam, tk už se tam vystřídalo x duší a vždycky všechny ucházely, tk jednou za měsíc je potřeba dofouknout.

1 reakcí na tento příspěvek Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 13:17 | Nahoru | #32
Já řešil nějaký čas něco podobného na kole. Myslím bicykl -)) Foukal to jako debil , kupoval nové a pořád nic.Potom jsem šel za kamošem , co kola opravuje a prodává a řekl mi ať si koupím duše od Rubeny Náchod . Stály stejně jako čínský , byly dvakrát tak tluščí a vydržely držet tlak 3 x déle. Jestli ale dělají i duše na moto nevím ...

(reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 14:09 | Nahoru | #33

otapa píše: Já řešil nějaký čas něco podobného na kole. Myslím bicykl -)) Foukal to jako debil , kupoval nové a pořád nic.Potom jsem šel za kamošem , co kola opravuje a prodává a řekl mi ať si koupím duše od Rubeny Náchod . Stály stejně jako čínský , byly dvakrát tak tluščí a vydržely držet tlak 3 x déle. Jestli ale dělají i duše na moto nevím ...



Jo, však to je Mitas...

Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 15:12 | Nahoru | #34
Na dvou Simsonech 4 kusy Heidenau, foukám na 2,5 baru, po cca 3 měsících maj tak 1,5-2 bary. Na šlapací krám jsem pořizoval duše Hutchinson, uchází taky. Obě.

2 reakcí na tento příspěvek Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 17:41 | Nahoru | #35
Já kupuju Dunlop a Pirelli a obojí drží bezvadně, ale stejně jsem větší fanda předělávání na bezdušáky, máš slušnou šanci snadné opravy, můžeš jezdit nižší tlaky, lépe se to přezouvá, nemáš co skřípnout při deformaci gumy a při nejhorším můžeš mít vždy po ruce duši, v případě většího poškození pláště .

Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 17:48 | Nahoru | #36
Ja jsem tedy menil dusi v prednim na kacene vloni a zadni nevim, ale vic jak 3 roky tam nebude. A nejak brutalne me to neuchazi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 18:22 | Nahoru | #37

Mr.Dreamer píše: Já kupuju Dunlop a Pirelli a obojí drží bezvadně, ale stejně jsem větší fanda předělávání na bezdušáky, máš slušnou šanci snadné opravy, můžeš jezdit nižší tlaky, lépe se to přezouvá, nemáš co skřípnout při deformaci gumy a při nejhorším můžeš mít vždy po ruce duši, v případě většího poškození pláště .



Zkoušel jsem speciální těsnící 3M pásku, fungovala do přezutí pneu, při tom se shrnula, zkoušel jsem utěsnit špice v niplech a niply v ráfku lepidlem Megafix (obdoba Mamuta), asi rok a půl to těsnilo, pak to začalo ucházet, po té jsem se potupně vrátil k duším.

Prozraď nám, jakým způsobem to máš utěsněné a jestli je to dlouhodobě spolehlivé?

P.S. teď při běžném defektu hřebíkem utěsním teflonovou páskou ventilek v ráfku (namotám pásku na ventilek a podložkou s maticí přitáhnu k ráfku), nafouknu jako bezdušovku i s tím hřebíkem a když ten hřebík trochu těsní, tak můžu pohodlně dojet do místa opravy, když to uchází rychle, tak musím použít tu sračku na utěsnění defektu v bezdušovce.

(reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 18:28 | Nahoru | #38

Maxipes_Fík píše: Zkoušel jsem speciální těsnící 3M pásku, fungovala do přezutí pneu, při tom se shrnula, zkoušel jsem utěsnit špice v niplech a niply v ráfku lepidlem Megafix (obdoba Mamuta), asi rok a půl to těsnilo, pak to začalo ucházet, po té jsem se potupně vrátil k duším.

Prozraď nám, jakým způsobem to máš utěsněné a jestli je to dlouhodobě spolehlivé?

P.S. teď při běžném defektu hřebíkem utěsním teflonovou páskou ventilek v ráfku (namotám pásku na ventilek a podložkou s maticí přitáhnu k ráfku), nafouknu jako bezdušovku i s tím hřebíkem a když ten hřebík trochu těsní, tak můžu pohodlně dojet do místa opravy, když to uchází rychle, tak musím použít tu sračku na utěsnění defektu v bezdušovce.



Na špicový kola existuje nějakej bazmek kterej to utěsní, viděl jsem to na e-bay, ale stálo to dost peněz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 20:14 | Nahoru | #39

Maxipes_Fík píše: Zkoušel jsem speciální těsnící 3M pásku, fungovala do přezutí pneu, při tom se shrnula, zkoušel jsem utěsnit špice v niplech a niply v ráfku lepidlem Megafix (obdoba Mamuta), asi rok a půl to těsnilo, pak to začalo ucházet, po té jsem se potupně vrátil k duším.

Prozraď nám, jakým způsobem to máš utěsněné a jestli je to dlouhodobě spolehlivé?

P.S. teď při běžném defektu hřebíkem utěsním teflonovou páskou ventilek v ráfku (namotám pásku na ventilek a podložkou s maticí přitáhnu k ráfku), nafouknu jako bezdušovku i s tím hřebíkem a když ten hřebík trochu těsní, tak můžu pohodlně dojet do místa opravy, když to uchází rychle, tak musím použít tu sračku na utěsnění defektu v bezdušovce.



Budget řešení je 3M páska + silikon, je důležité vzít tu tlustší 4412, plus dost dlouhou, aby objela celý ráfek, zdvojit na předělu a na ventilku. Ventilek co nejmenší, který jde do původního závitu. Vím o Outex a ještě jedné firmě, které dělají podobný systém, ale přesně pro toto určení, co jsem měl v ruce ráfky, na kterých to bylo, držely také dobře, ale posledně jsem nenašel nikoho v čechách, kdo by to měl a v zahraničí nikoho, kdo by to rozumně doručil, jména z hlavy nevím.

A pak na těžší terén mám Nuetech Tubliss, nebo jak se jmenují, prostě ten dvoukomorový systém, který drží patku pneu. Pokud by mě peníze nepálily, dal bych to na každou motorku (i když si teď nejsem jistý, jestli dělají 17, vím že mají 21,19,18. Každopádně to je zdaleka nejpokročilejší systém, umožní použít tlaky, které s dušema nejdou, je to strašný opruz nasadit, ale pak už jen radost používat .

Pokud bys to vyloženě plánoval pořizovat, můžu zkusit dohledat i tu třetí firmu, narychlo jsem našel ještě produkt BARTubeless, ty jsem ale naživo neviděl, strašně se to motá s tubless systémy pro cyklisty.

Pokud bys šel znovu DIY cestou, tak si také dej bacha, abys nekoupil galuskové ventilky :) .

(reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 20:17 | Nahoru | #40
Kafoholik> tak já jezdím i na kole a na duše i ventilky švalbe všichni nadávají, duším švalbe se mám vyhnout píše se na cyklofórech...řeší to samé co tady neustálou ztrátu tlaku

Nové duše - všechny ztrácí tlak

10.11.2020 v 22:38 | Nahoru | #41
Já mám zesílené Heidenau a ani jednu nemusím dofukovat - vůbec, nevím čím to je. Zkontroluju pro sychr tak dvakrát za sezonu, foukám jen po vypuštění a výměně gumy...

Naposledy editováno 10.11.2020 22:38:14

Nové duše - všechny ztrácí tlak

11.11.2020 v 08:03 | Nahoru | #42
Zdarec všichni tubbelesáci. Po nemalých zkušenostech s lepšímy "kondomy" různých výrobců u malých moto už jedině mitas butyl. Jsou teda malinko dražší ale jak píše Vici,prakticky nedofukuju...

Nové duše - všechny ztrácí tlak

11.11.2020 v 09:24 | Nahoru | #43
Na moto mam bezduše, ale na traktor jsme dávali do předu nový, protože starý ucházely... Ucházejí i nový ...

1 reakcí na tento příspěvek Nové duše - všechny ztrácí tlak

11.11.2020 v 11:34 | Nahoru | #44
to není dušema, spíš vzduch je nějakej řídkej

(reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

11.11.2020 v 14:07 | Nahoru | #45

Humusus píše: to není dušema, spíš vzduch je nějakej řídkej


...přesně, kdyby četli tohle vlákno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

11.11.2020 v 14:56 | Nahoru | #46

Mr.Dreamer píše: můžeš jezdit nižší tlaky

Ja som vždy myslel, že primárnou výhodou duší je, že môžeš jazdiť nižšie tlaky s nimi - vzduch totiž pomáha držať tie bezdušáky. Ako to je pls?

(reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

11.11.2020 v 15:06 | Nahoru | #47

Mr.Dreamer píše: Budget řešení je 3M páska + silikon, je důležité vzít tu tlustší 4412, plus dost dlouhou, aby objela celý ráfek, zdvojit na předělu a na ventilku. Ventilek co nejmenší, který jde do původního závitu. Vím o Outex a ještě jedné firmě, které dělají podobný systém, ale přesně pro toto určení, co jsem měl v ruce ráfky, na kterých to bylo, držely také dobře, ale posledně jsem nenašel nikoho v čechách, kdo by to měl a v zahraničí nikoho, kdo by to rozumně doručil, jména z hlavy nevím.

A pak na těžší terén mám Nuetech Tubliss, nebo jak se jmenují, prostě ten dvoukomorový systém, který drží patku pneu. Pokud by mě peníze nepálily, dal bych to na každou motorku (i když si teď nejsem jistý, jestli dělají 17, vím že mají 21,19,18. Každopádně to je zdaleka nejpokročilejší systém, umožní použít tlaky, které s dušema nejdou, je to strašný opruz nasadit, ale pak už jen radost používat .

Pokud bys to vyloženě plánoval pořizovat, můžu zkusit dohledat i tu třetí firmu, narychlo jsem našel ještě produkt BARTubeless, ty jsem ale naživo neviděl, strašně se to motá s tubless systémy pro cyklisty.

Pokud bys šel znovu DIY cestou, tak si také dej bacha, abys nekoupil galuskové ventilky :) .



Nevím proč bych si měl kupovat galuskové ventilky?, mám mosazné, poniklované, šroubovací bezdušové ventilky s gumovým těsněním na čelní dosedací ploše a s maticí z vnější strany.
3M pásku jsem použil 4411 ta tlustší by tam zavazela ještě víc a lépe by se shrnula při přezouvání (jedná se o pneu Heidenau K60 Scout a ta zadní má ukrutně tuhé bočnice, nějaká radiální, měkoučká silniční galuska by se asi dala přezout i bez shrnutí pásky).
S tím lepidlem jsem jezdil bez duší asi rok a půl, než to začalo trochu ucházet.
O Tubliss jsem uvažoval, ale 17" se nedělá a při troše smůly se jistě dá píchnout i ta vnitřní duše.
Kdyby Alpina Raggi vyráběla kola na Tenerky (r. v. 2009), tak to by bylo řešení, i když dost drahé.
Na Outex jsem se teď díval, ale to je kurevsky drahá lepící páska (a ještě by hrozilo, že to zadrží celníci a budou vymáhat výpalné DPH) zase s rizikem, že se shrne při přezouvání. Outex
Ty máš v ráfku vyplétaného kola v otvoru pro ventilek závit?, já tam mám válcový otvor bez závitu (ona by se tam ta duše dost blbě šroubovala).

Nové duše - všechny ztrácí tlak

11.11.2020 v 16:08 | Nahoru | #48
Disperzní lepidlo Herkules zředěné s vodou v poměru 1:1. Injekční stříkačkou aplikovat přes ventilek a pak projet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

11.11.2020 v 17:35 | Nahoru | #49

Metric píše: Ja som vždy myslel, že primárnou výhodou duší je, že môžeš jazdiť nižšie tlaky s nimi - vzduch totiž pomáha držať tie bezdušáky. Ako to je pls?



Ten Tubliss ti přitlačí patku k ráfku po celém obvodu, proto tam můžeš nechat třeba 0.4atm a i když ti hrozí kopnutí ráfku, nestane se ti, že bys skřípnul/žvejknul duši.

(reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

11.11.2020 v 20:46 | Nahoru | #50
Mr.Dreamer> Aha, ja som myslel, že hovoríš o dušiach vs bezdušových, nie o Tublisse... konieckoncov písal si bezdušáky, tak je to snáď pochopiteľný omyl.

Nové duše - všechny ztrácí tlak

12.11.2020 v 08:57 | Nahoru | #51
Dříve se do řídkých duší lilo mléko.
Zesilená Mitas drží tlak bez problémů a ani s Pirelkama nemám problémy.

(reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

12.11.2020 v 12:15 | Nahoru | #52
berry78> Pravda. Za starejch časů se tam lilo mlíko. Ovšem mlíko z cukrem. Nikdy jsem to nedělal, ale jednou jsem narazil při přezouvání na odporný smradlavý kekel, což teda asi bylo ono. Bylo toho plný kolo.

(reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

12.11.2020 v 12:18 | Nahoru | #53
berry78> Pravda. Za starejch časů se tam lilo mlíko. Ovšem mlíko z cukrem. Nikdy jsem to nedělal, ale jednou jsem narazil při přezouvání na odporný smradlavý kekel, což teda asi bylo ono. Bylo toho plný kolo.

Nové duše - všechny ztrácí tlak

12.11.2020 v 21:30 | Nahoru | #54
Odpověděl si sam správně..nové duše vesměs stojej za...nějak ošizená směs tuto informaci mam od kámoše pneuservisáka.Utíkala mi takhle Jawka a rudl na Jawu sem sehnal dvacet let starou Barumku a super klídek tlak drží.No a v rudlu tam ty čínský sračky nejde nahradit takže hlídám tlak a pumpuju..

1 reakcí na tento příspěvek Nové duše - všechny ztrácí tlak

13.11.2020 v 08:25 | Nahoru | #55
Takže pánové už víme že to je globálně na hovno … , také máme rozdělení na vyloženě průserové značky a ty lepší … a teď už jen vyřešit otázku jak zmenšit to pozvolné unikání … ale mělo by to být asi něco kapalného co se natlačí do těch mikropóru a zelepí je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

13.11.2020 v 09:14 | Nahoru | #56
berry78> Vždyť to máš nahoře - Herkules, Duvilax (mám odzkoušeno já), Latex. Prostě nějaká penetrace na bázi vodního roztoku vinylu nebo latexu, přiměřeně naředěná, aby se rozprostřela a hned nezasychala.

(reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak

13.11.2020 v 11:55 | Nahoru | #57
KohlsteDik za tip

Naposledy editováno 13.11.2020 11:55:55

Nové duše - všechny ztrácí tlak

15.8.2021 v 14:38 | Nahoru | #58
Dokument s vyčerpávajícímy informacemi.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist