globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Registrace přihlášení Rakousko po 20ti letech
 
8.11.2020 v 10:37
Ahojte,

chcem sa podeliť o moje skúsenosti s prihlásením moto z Rakuska ktoré bolo odhlásené 2000 a prihlásené 2020 do ČR.
V Rakúsku boli dlhý čas zaužívané TYPENSCHEIN ( malá knižka rozmeru A5 ) asi až do roku 2006-2007, neviem presne kedy to zrušili. Od tohto dátumu má Rakúsko Zulassungsbescheinigung Teil I a Zulassungsbescheinigung Teil II ktoré potrebujete k prihláseniu. Najdôležitejšie je mať moto odhlásené Abgemeldet am XX.XX.XXXX.

Písal som maily do Rakúska a aj na úrady v ČR a odpovede boli rôzne od typu: že nemôžu so mnou komunikovať nakoľko nevedia kto som, až po tvrdenia že moto nie je možné prihlásiť, alebo že mám prísť a uvidíme či to pôjde.

Spravil som "malú technickú" a evidenčku za 500Kč a šiel na úrad a moto prihlásil bez problémov a komplikácií napriek starým dokumentom a odhláške z roku 2000.
Nenechajte sa odradiť úradníkmi že moto musí mať Zulassungsbescheinigung Teil 1 a Teil 2. Proste pokiaľ ho štát nevydával nemôžete ho vykúzliť ani vydať tak ako si to úrady u nás žiadajú, musia robiť s tým čo bolo vydané k danému roku odhlášky.

1 reakcí na tento příspěvek Registrace přihlášení Rakousko po 20ti letech

8.11.2020 v 13:14 | Nahoru | #1
V uplynulých dvou letech jsem přihlašoval dva dovozy moto z Rakouska. V obou případech se jednalo o starší ročníky, takže měly jak původní Typenschein, tak aktuální Zulassungsbescheinigung Teil 1 a Teil 2. Typenschein je úžasný dokument, který obsahuje kompletní technické údaje o vozidle (včetně zatížení na nápravu), ba dokonce i jeho nákresy ze všech stran. Naštěstí mi tyhle knížky zůstaly, odebrali mi pouze ty aktuální doklady s vyznačenou odhláškou.
Při přihlašování měl úředník problém s tím, že u stroje z roku 1989 nebyla v původních dokladech zapsána emisní norma EHK. Tvrdil, že v té době už to tam být mělo. Jestli měl pravdu, to netuším, ale nakonec mi to přihlásil i bez toho.
Jinak zajímavé je, že v Rakousku obstarávají registrace vozidel pobočky komerčních pojišťoven. Což bude vzhledem k husté síti obchodních míst a každodenní otevírací době velice efektivní řešení...

Naposledy editováno 08.11.2020 13:16:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Registrace přihlášení Rakousko po 20ti letech

8.11.2020 v 19:24 | Nahoru | #2
RTourer> emisní norma se neurčuje podle roku ani jiného data, ale podle toho, co je vyznačeno výrobcem ve schvalovací dokumentaci...
pokud daný úředník neznal ani orientačně lhůty platnosti jednotlivých EU směrnic zavádějících emisní normy, měl se zdržet komentáře.....orientačně je emisní norma EURO 1 cca od roku 1991...takže to tam byt nemělo a ouřada to popletl.....

Najdôležitejšie je mať moto odhlásené Abgemeldet am XX.XX.XXXX. ???????????? Tak to platí na Slovensku,
protože tam není respektován volný pohyb zboží---

pokud jde o registraci motocyklu z Rakouska bez registračních dokladů, jen s šedou knížkou typenschein nebo datenblatt, mám informaci o tom že Rakouská republika dala Evroské unii k dispozici vzory platných rakouských registračních dokladů a je to jedna nebo dvě žluté kartičky, samotná šedá knížka to bohužel není....je to ne serveru Evropské komise, jsou tam vzory protokolů z technických prohlídek, vzory registračních dokladů a nějaké povídání o dané zemi....

navíc se domnívám že v rámci odhlašování na export měla rakouská pojišťovna vydat k typenscheinu i obě žluté kartičky....

Naposledy editováno 08.11.2020 19:39:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Registrace přihlášení Rakousko po 20ti letech

9.11.2020 v 02:17 | Nahoru | #3

CRF1000 píše: ...navíc se domnívám že v rámci odhlašování na export měla rakouská pojišťovna vydat k typenscheinu i obě žluté kartičky....



Zakladatel vlákna píše, že moto bylo odhlášeno v r. 2000, kdy ještě žluté kartičky neexistovaly, takže nemohly být při odhlášení vydány. A řekl bych, že při odhlašování v Rakousku nebo Německu nikdo neřeší, jestli vozidlo zůstane "doma," nebo ho případný nový majitel odveze do jiné země. Zrovna tak nikoho nezajímá, jak dlouho zůstane vozidlo odhlášené, na rozdíl od naší legislativy. Jak jednoduché to může být...

Naposledy editováno 09.11.2020 02:19:24

(reakce na) Registrace přihlášení Rakousko po 20ti letech

9.11.2020 v 09:18 | Nahoru | #4
RTourer> myslel jsem odhlašování na export, pokud jde o jiný druh rakouského odhlášení, dobovou legislativu rakouska zná málokdo...otázkou je jaké odhlášení je v TP vyznačeno a zda je předložený doklad platný a lze jej označit za osvědčení o registraci podle zákona......

pokud jde o nějaké variace na náš depozit nebo trvalé vyřazení, je takto označený doklad dle mého názoru nepoužitelný k přeregistraci v jiném ČS....ani českou motorku v depozitu nebo trvale vyřazenou nikde v EU nepřihlásíte....důležitý je obsah toho odhlašovacího záznamu, viděl jsme podobné záznamy a jejich obsah v překladu znamenal také že ".....schválení bylo zrušeno..." Takže souhlasím s tazatelem, odhlašovací záznam v TP je hodně důležitý, protože pokud původní schválení pozbylo platnosti, nelze bez nového schválení motocykl jen tak přeregistrovat......proto by se musel v ČR nejdříve schválit a až poté registrovat...

Takže rozhodující bude obsah toho záznamu.

Naposledy editováno 09.11.2020 09:45:57

Registrace přihlášení Rakousko po 20ti letech

9.11.2020 v 19:44 | Nahoru | #5
Musí tam být napsáno abgemeldet - odhlášeno. Ale o existenci "odhlášení pro export" pochybuju. Funguje to tak, že majitel vozidlo odhlásí a odevzdá značky, vozidlo pak samozřejmě nesmí na silnici. Pak čeká na kupce, přičemž nemůže předem vědět, jestli ten bude ze stejné země, nebo jestli vozidlo bude vyvezeno do zahraničí. Takto odhlášené může být vozidlo klidně i několik let a kupodivu to nikomu a ničemu nevadí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist