globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Veterani Jawa
7.11.2020 v 17:52
Zdravim příznivce veteránů jawa, snažím se dokompletovat a zrenovovat Jawu peraka, ale jak jde cas tak si kladu otázku, kam se ty ceny dilů a jawa peráků dostaly?? má to nějaké opodstatnění, dřív(cc 10 a vice let), byly ceny nekde jinde a dnes je cena tuctvého peráka řádově sto a vice tisic...
Předchozí
1 2
Následující

Veterani Jawa

7.11.2020 v 18:23 | Nahoru | #1
A v čem vidíš problém? Buď rád, že máš motorku u které cena stoupá.

Veterani Jawa

7.11.2020 v 18:32 | Nahoru | #2
Buď rád, že ho máš a to co je kolem? Já se jako ničemu nedivím, je to prostě poptávka x nabídka, lidi peníze asi mají. Za cca 7 let jsem si za volné finance nasyslil už jen nějaké kulatice, něco zrenovoval a něco dal na sklad, vraky zkompletoval a všechny motory dal na GO jednomu hodně starému osvědčenému motoráři, budu mít na důchod zábavu .

1 reakcí na tento příspěvek Veterani Jawa

8.11.2020 v 13:21 | Nahoru | #3
Taková záloha na důchod. Až nebudu mít co žrát, tak prodám nějakou Jawu.

(reakce na) Veterani Jawa

8.11.2020 v 13:33 | Nahoru | #4
Petan69>

Veterani Jawa

8.11.2020 v 16:54 | Nahoru | #5
Za ty peníze je to prodejný tak u nás, za hranicema je to neprodejný, taky vůbec nechápu proč je taková cena, když za ty peníze jsou veterány daleko lepší. Snad jenom nostalgie JAWA

1 reakcí na tento příspěvek Veterani Jawa

8.11.2020 v 17:12 | Nahoru | #6
tatrula za kolik kč na hodinu jsi pracoval před 20 -10 lety co stála barva co chromování, origo díly taky nepřibejvají.
Tak že cena jde na horu i u bezcennejch křápů.
Lidi mají dost peněz tak utrácejí,až nebude co žrát tak to vyměněj za kus žrádla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Veterani Jawa

8.11.2020 v 17:48 | Nahoru | #7
kratkej01> a motá se kolem "veteránů" i spousta podvodníčků, každej co udrží šroubovák i z opačný strany si udělal renovační dílnu , za lak berou běžně dvacku, nachromování bandasky vyjde i na osmičku. Když si dám na benzínce cigáro a přijde tatík obdivovat moji nechutnou leštěnku 47x po kompletní renovaci a pindá jak si taky zrenovuje tu kývačku co má ve stodole a pak se zeptá na kolik to jako vyšlo tak potom už rychle odchází.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Veterani Jawa

8.11.2020 v 18:22 | Nahoru | #8
cmiral> a za kolik ty lakuješ? Myslim opískování, posváření, vyklepání, tmel a broušení, plnič a broušení a vypalovák s linkama. Pokud to dokážeš pod dvacku, a není to jako od prasete tak mám doma deset motorek a málo času, takže čekají až seženu někoho šikovnýho. A nejsem překupník!

Naposledy editováno 08.11.2020 18:29:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Veterani Jawa

8.11.2020 v 18:58 | Nahoru | #9
alpe> no tak jsme už dva , nepsal jsem že lakuju .
Peníze není to co já až tak řeším, ale kvalitní práce a férový přístup k zákazníkovi. Postupně jsem zkusil několik renovátorů, ale jen lak samotný pro ně nebyl zase takovej kšeft jako renovace na klíč. S kvalitou byl v jednom případě taky velký problém, ale hlavně termíny a dohody byly pro všechny jen slova. Mám už na čem jezdit, další stroje si počkají ve stodole na svůj čas. Na kolik vyjde renovace dobře vím a respektuju to.

(reakce na) Veterani Jawa

8.11.2020 v 19:18 | Nahoru | #10
cmiral> ok, ale píšeš že za lak berou dvacku. Já jen, že za dvacku ti žádný dobrý lakýra dnes lak neudělá. Pokud ano, tak je to někde ošizeno, a že jsem už špatně nalakovaných a při tom hodnotných veteránů viděl nespočet.

Veterani Jawa

8.11.2020 v 19:31 | Nahoru | #11
Dvacet je skutečně minimum to beru, většinou jsem měl plechařinu nachystanou, vybral to nejlepší co jsem měl nebo sehnal bez velkého vyvařovavání, opískovat jsem si to mohl nechat taky, ale proč. Na linkování mám šikovnou paní, žádná linkovačka, nebo olepování jak to dělali oni. A finální skládání, opravy vidlic, tlumičů, elektrika ap. mě baví už samotného.

Naposledy editováno 08.11.2020 19:33:13

1 reakcí na tento příspěvek Veterani Jawa

8.11.2020 v 20:32 | Nahoru | #12
Všechny české 2t jawy stoupají na ceně. I hranaté 638 a výše. Dokonce i nová 640 s rokem výroby 2020 vůbec na cenně nepadá a borci za ně chtějí i 100k. Dneska koupit pěknou 640 do 40 tisíc je velmi obtížné. Jawy jsou i velmi drahé v zahraničí, ne jen u nás. Nedávno jsem viděl na mobile.de obyč 640 za 1900 euro. Jinak cena jaw do konopnice mi připadá dobrá. Ostatní veteráni stojí +- podobně. Růst cen u 638 a výše ale objasnit neumím. Jinak rostou všude, jediné levnější jawy v zahraničí jsou californiany atd., ale obyč verze stojí podobně jako u nás v ČR. Jinak kdyby byly ceny nadhodnocené, tak by to nikdo nekupoval. Zákon nabídky a poptávky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Veterani Jawa

8.11.2020 v 21:01 | Nahoru | #13
SkotyCZ> Ahoj, dost sleduji inzeráty a to několik let, asi jako většina lidí, které motorky zajímají. A inzeráty se neustále několik let opakují. Takže si myslím, že to moc lidí nekupuje a ceny jsou zvláštní. O šrot mají zájem mlaďoši, je to relativně levné na pořízení a já si to sám "zrenovuji". Po renovaci (tak jak ji známe) to moc lidí nechce, nikdo neví kolik replik tam je A je to drahý. No a původní zachovalý stav je nejdražší a dost lidí ho chce, ale ceny dosahují k zahraničním 4taktům. A co potom teprve předválečné stroje.Tak to cítím já, prostě začarovaný kruh.

(reakce na) Veterani Jawa

8.11.2020 v 21:31 | Nahoru | #14
Susu550> Ty staré "kulaté" jawy tak moc nesleduji, takže nevím. Pokud se ale na inzerci ukáže pěkná 638 s Vape do 40k Kč, tak je většinou do 2 dnů fuč. Pak je zde na motorkářích 2 měsíce opravdu top GPZ500 za 27k kč a ne a ne to prodat.
Ale jsou tady borci, kteří chtějí za panelku ve stavu vraku 50k kč, což je prostě moc a těmhle nasrat. Já myslel ceny těch s TP a v ok stavu. Dát 70k kč za 60 letého veterána v OK stavu se mi nezdá zas tak moc. Nedávno kupoval známý 350 panelku právě s TP a patinou za těch 70k a cena mi připadá přiměřená. Stačí se podívat na stejně staré baworáky nebo MZety, jak jsou drahé. Oproti tomu jsou ty jawy láce.
Jen u pincka se mi ty ceny zdají fakt hodně přestřelené. 10k kč max. Jsem kdysi dávno jako 13 letý koupil fichtla s TP a 2k km (jako nový) za 5000kč na burze v Bašce. Dneska za to chcou s tp i 30k kč.

Naposledy editováno 08.11.2020 21:32:25

Veterani Jawa

9.11.2020 v 07:19 | Nahoru | #15
Zdejší inzerce je obzvláště mimo mísu a k smíchu
https://www.motorkar...panelka-1563463.html

Naposledy editováno 09.11.2020 07:24:51

Veterani Jawa

9.11.2020 v 08:42 | Nahoru | #16
Já si myslím, že to je zbytečné tohle nějak.......řešit, hajpovat, fakovat nebo prostě nechat sloumat majestátem....
Prostě hlavy pokud jsou dnes kolem 3000 je to dobrá cena : https://aukro.cz/nd...ben-motor-6975267269 zde 5000,- víka na 350tek jsou taky dnes kolem 2000,- https://aukro.cz/nd...-p-kryt-1-6975260612
Zadní blatník pérák 13000??? https://aukro.cz/ja...atnik-top-6975627808
Nosič na Pérase 4700 - https://aukro.cz/ja...rak-nosic-6974513238
Tyto vydličky sem nechápal už vůbec - https://aukro.cz/or...ototechna-6973509215
A tu sem nepochopil už vůbec nic Zbrojovka nádrž za 21000?? - https://aukro.cz/na...zbrojovka-6973478612

Prostě ceny jsou takové, ale stejně tak jak tu není prodejný PUCH tak v rakousku je, v nemecku jejich značky také letí a popravdě je ceněná i Jawa. nekde mám aukční ceny z roku 2015-16? a v Anglii se nijak moc nelišili od našich,....popravdě tedy pokud počítám, že aukční cena není vůbec konečná..

Veterani Jawa

9.11.2020 v 08:53 | Nahoru | #17
ono ty ceny mají své opodstatnění..

1. kupní síla českého člověka pomalu a jistě roste
2. "veteránismus" je in, takže do toho jde stále více lidí, kteří o tom nemají příliš potuchy, ale peněženky plné. Viz kolik je dnes "renovačních ateliérů", kde se to dá nechat udělat a klíč
3. Ty motorky stárnou, pro mne byla kývačka vzorem vesnického svezení, osma tuctové motorky, devítka nového stroje. A dnes? Ta devítka má skoro 30let a kejvačkám táhne na 70.
4. Vliv hrají překupníci a internetová inzerce, kde najdete jen předražené ležáky. zboží za normální cenu je hned pryč. A když to něco může někdo prodávat za takovou cenu, já mohu taky..
5. Starší pánové, co vychovali děcka, postavili dům a jsou šťastně rozvedeni mají najednou čas a chuť a vrací se do mladých let, kdy sedlali Jawu a ČZ - roste poptávka
6. Dílů ubývá, spousta motorek je v provozu a díly se přirozeně opotřebovávají a spousta dochází
7. Spousta dílů prostě není. Rámy, nádrže... motorů a kol je dost, vše bylo a pracovalo v traktůrcích a jiných samohybech. Kola skončila na dvoukolákách.. Co zbylo, šlo do hutí.
8. V neposlední řadě v tom hraje vliv národní hrdost. Jsou to naše motocykly. V zahraničí to nikdo nechce, tady by lidi utrhali ruce. Ale to samé, co se děje u nás s Jawou a ČZ, to v Rakousku zažívá Puch, v Německu BMW, Ardie, Zundapp a jiné. Prostě nejvíc táhnou domácí značky. To platí vždy a všude.

Naposledy editováno 09.11.2020 08:55:37

Veterani Jawa

9.11.2020 v 10:42 | Nahoru | #18
Ano, ano chlapci je to tak

Taky mám třeba nějaký ty 350 hlavy a víka a už nic lacino nepustím. Loudící socky na burzách jsou z cen až agresivní a už na kvalitní renovace ani nemají. Když jsem tam něco levně pustil z přebytků, za chvíli to leželo vedle na prodej a o mnoho dráž, .....ano správně já tedy mohu taky prodat za víc viz. bod 4 a samozřejmě i 1,2,3,5,6.........

A ty "renovační ateliéry" no to mě fakt pobavilo svatá pravda

Naposledy editováno 09.11.2020 21:12:05

Veterani Jawa

9.11.2020 v 13:21 | Nahoru | #19
Navíc se silně už promítá i to že jsou repliky a dokonce dražší jako originály. Nyní je replika blatníku kývačky 4600,-, dnes sem viděl že udělají i přední blatníky půlbuben (bez falcu) a cena bude taky taková. Přitom sem u Prahy viděl na poslední letošní burze tři za ceny 1500 jeden a dva po 3500 kus a origošky. Je to tak i s rámama a blatníkama (i 9000,-ks, přední kolem 6000+ - http://www.motospic...ovnitr-kompleni.html ) na Péráky. Jen teda u něčeho ta kvalita,....třeba teda i tvar je děs (například horní kryt řetězu Pérák je uvarem úplně mimo).
Ale myslí, že časem bude stav něco jako Čechie - motor, maska a přední vidle a sem tam něco se sežene....a rám, nádrž, blatníky . tachometr a všechne chrom replika....taková 1/3 originálka.....

Je to dnes jinak, po revoluci koupili všichni ojeté japonce, a dnes se vrací (až na výnimky) j domáci produkci,.....

Na druhou stranu co je drahé? Poměr ceny tehdejšího Péráka a reálné mzdy je prostě furt celoroční plat..což je i dnes. A ceny dílů nebyly také nijak malé. Potah sedla stál 24Kčs, ale plat byl 1200,- takže potah koupený dnes za 350-500,- je při platu 32000 co se tabulkově píše,...... A dnes má polovina důchodců elektrokolo za 40000,. co je tedy 634 ve stejné ceně,..... tsss....

2 reakcí na tento příspěvek Veterani Jawa

9.11.2020 v 15:49 | Nahoru | #20
zajímavé, jak se to rozdebatilo, nikdy by me nenapadlo, že se třeba perák 350 da prodat za cenu zánovního BMW, ceny jaw zatím stále stoupaji a vozí se zpět do čr

(reakce na) Veterani Jawa

9.11.2020 v 16:10 | Nahoru | #21
tatrula> tak to už je minimálně 7 let co jsem se díky mladýmu do jedné stopy po desítkách let vrátil a dohledávám různé díly po baráku. Furt třeba hledám uložené kompletní zapalko z 353, když jsem měnil v traktorku za magneto z ruského pásáku DT
Toho prodejce z odkazu fakt nemusím , u jiných jsem osobně viděl turecké dovozce těch kvaliních replik.

(reakce na) Veterani Jawa

9.11.2020 v 16:37 | Nahoru | #22

tatrula píše: zajímavé, jak se to rozdebatilo, nikdy by me nenapadlo, že se třeba perák 350 da prodat za cenu zánovního BMW, ceny jaw zatím stále stoupaji a vozí se zpět do čr



Tak vozí se zpět do země, protože venku by je za tu cenu nikdo nekoupil, ale tady jo.

Veterani Jawa

10.11.2020 v 08:00 | Nahoru | #23
Tatrula :
Tak pérák je kdysi velice oblíbená a pěkná motorka a v dnešní době už je to veterán tak asi proto. Ale ceny už se zastavily,pořád to stoupat nemůže.

Jinak cena stoupá teď u novějších modelu (634,638..)což zase já nechápu. Měl jsem kdysi a jsou to krámy, nejsou hezký ani dobrý. Ale jsou to naše stroje, tak proto ty ceny.

Veterani Jawa

10.11.2020 v 10:03 | Nahoru | #24
Tak ono je to asi logické.......za 300000 tis byly ndávno Jawy 500,..ty se vyšplhali k 750+ a nad 200 jsou už Péráky 350, tedy zdražily i 250/11 protože je to "skoro" 350/18 :D,..takže se sáhna po kývačkách 250, ty vyletěly z 5000 (10000s TP v roce 2012) na dnes 40-50-60..... u 350 kývaček + 15000 takže se sáhne do segmentu 634-368-640 a logicky ten vyletí z 15000 na 40000........čistá poptávka. NIc jiného. A díly nejsou a nebudou za chvilku na nic.

Třeba tenhle soubor dílů je totální šrot na takovou práci nebo komplet vyměnit 2/3 věcí, že to vyjde lépe si koupit za 80000 (něco,...)
https://motorky.bazo...4/jawa-250-perak.php

Veterani Jawa

10.11.2020 v 10:08 | Nahoru | #25
Naprosto přebraný šrot co mu zbyl asi po nějaké renovaci

Veterani Jawa

10.11.2020 v 17:03 | Nahoru | #26
Kde jsou ty časy, když jsem potřeboval motor na kejvačku, zajel jsem v sobotu odpoledne do kovošrotu v Borohrádku, prolezl dírou v plotě a mohl jsem si vybírat motorů, kol, rámů atd. na Jawy nebo zetky, že se mi to ani nevešlo do kufru u tátova žigulika. Ale to se psala sedmdesátá léta.

Naposledy editováno 10.11.2020 17:04:36

1 reakcí na tento příspěvek Veterani Jawa

10.11.2020 v 17:22 | Nahoru | #27
myslim na cenu ma vliv jeste neco, kolik je dotycnech motorek v nabidce a zalezi zda to nabizi puvodni majitee, ci neco jako obchdnici...kdyz kouknete do inzerce...tak prevážná čáast prodavajicich jsou lide co to skoupili,.... koupit peraka od cloveka co na tom jezdil normálně to je dost nerealné(kolk by dotycnemu bylo dnes--v roce 1950 dejme tomu 20..tak dnes by mu bylo 90...že jo u tech 634 je to možna o tom, že peráku moc tedy volných od majitelu není, ale 634 se sehnat trebaz dovoz od majitelu daj - na 634 se da celkem normalne jezdit v provozu a to ze ceny rostou je pravda, mozna i proto, ze dily pekne orig. uý temer nejsou a dobra replika neco stoji, (dobrá--ne z mongolska)

(reakce na) Veterani Jawa

10.11.2020 v 17:55 | Nahoru | #28
tatrula> cenu určuje trh. A nikdo jiný. Pokud se najde nějaký trouba který motorku zdědil a dá ti ji téměř za darmo, tak to je jeden z tisíce. Ostatní jsou překupníci, kteří prodávají za nejvyšší možnou cenu. A byli by hlupáci, kdyby to tak nedělali, je to tak i se vším jiným zbožím na trhu, od sirek až po nemovitosti. A nevidím na tom nic špatného.

1 reakcí na tento příspěvek Veterani Jawa

10.11.2020 v 19:37 | Nahoru | #29
Alpe :
Já pamatuji devadesátá léta, kdy kyvacky a péráci se váleli na hromadě na smetišti a nikdo po nich netoužil.
Celkově jawu nikdo nechtěl.

Jinak k těm překupnikum... Mám pocit že už jsou všichni.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Veterani Jawa

10.11.2020 v 21:34 | Nahoru | #30
PajaZR> a ty si nikdy nic nepotřebného výhodně neprodal? Já ano. Takže správně jsi měl napsat: "Mám pocit, že překupníci jsme všichni".
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3855, 3856] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 115670 Dnes v 10:58 Milan1963
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 312 23.3.2024 v 23:30 KAWAHAB
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák Borntobewild 45 22.12.2023 v 00:57 strecmen

TOPlist