globalmoto_duben_nolan





Téma: vyndání klikovky z karteru
5.11.2020 v 14:59
Čau, asi to je blbá otázka, ale už nevím co s tím.
Rozpůlil jsem motor na fechtlu, chci vyměnit jen ložiska lamely a simeringy,
samozřejmě na půlení mám půlič z pásoviny, né šrubovák a kladivo.
Je to poprvé co ten motor půlím, proto otázka co se někomu bude zdát blbá.
No k věci, motor mám vejpul, všechno venku, jen dva kartery s ložisky a klikovkou.
Ale klikovku mi nejde vyndat, postupoval jsem podle videí od Pavla Ragnara a článku z jawa50.cz.
Tam píše, že mám motor dát na špalky a pod něj hadru ať se klikovka nepoškodí a pak přes dřevo klepnout kladivem do klikovky ze strany kde bylo zapalování, dělal jsem to tak 5x a klikovka tam furt drží.
Nemáte někdo nějaké typy co s tím a jak na to? jiné rady ke "GO" motoru fechtla taky uvítám


Naposledy editováno 05.11.2020 16:11:33
Předchozí
1 2
Následující

vyndání klikovky z karteru

8.11.2020 v 11:00 | Nahoru | #31
není to fichtl , ale na kartery PF 62 jsem použil ocelové účko , do toho si vrtal díry v různých rpztečích dle šteftů v karterech , ty jsem vyšroubovával a používal závitovky a uprosstřed šestihran do kterého jsem zašrouboval špičku a z druhé strany šroub, vše jsem s tím stáhnul i zalisoval je to stálo hodně přemýšlení

(reakce na) vyndání klikovky z karteru

8.11.2020 v 17:02 | Nahoru | #32

Valve píše: Nejde to silou,použij ještě větší!



Co můžeš to urvi a co nemůžeš tak to zkurvi.

1 reakcí na tento příspěvek vyndání klikovky z karteru

8.11.2020 v 17:03 | Nahoru | #33
Jinak jak už tu někdo psal, místo horkovzdušky stačí starý elektrický vařič a dle mě je to i lepší.

(reakce na) vyndání klikovky z karteru

8.11.2020 v 19:11 | Nahoru | #34

FJRPEPA píše: Jinak jak už tu někdo psal, místo horkovzdušky stačí starý elektrický vařič a dle mě je to i lepší.



Já sem 350/638 motor nahříval na plynovým dvoukoláku s tou litinovou plotýnkou, taky to šlo. Ten simsoní motor jsem dělal horkovzduškou, jak jsem psal

1 reakcí na tento příspěvek vyndání klikovky z karteru

9.11.2020 v 09:45 | Nahoru | #35
Ono je to tak. Před tím, než se člověk rozhodně udělat "generálku" motoru, je zapotřebí zhodnotit své možnosti. Bude se toho potřebovat opravdu víc, než šroubovák, kladivo, hasák a odvaha. Takže trošku slušnější vybavení a přípravky. Ve většině případů se přípravky dají vyrobit. Další věc je, jestli je opravdu nutné motor půlit. Jsou v háji ložiska? Nebývá to moc obvyklé. Zpravidla jsou špatná gufera a na to se motor půlit nemusí. Pokud ložiska nejdou z karteru, ohřál si karter málo. Ložiska zůstanou na klikovce. Zpravidla se pod ně nevejde stahovák. Pak je zapotřebí je od klikovky odtlačit ocelovými klínky, aby se pak stahovák vešel. Nová ložiska musejí mít v označení C3. Než to budeš montovat zpět, prohlédni, jak vypadají kolečka v převodovce a ostatní "drůbky". Vše opotřebené vyměnit. Jak zhodnotit co je nadměrné opotřebení vyžaduje zkušenost. Při montáži se nejdřív dávají ložiska do karteru. Karter opět ohřát a je-li ohřátý dostečně, měla by tam jít suvně. Pokud je potřeba je doklepnout, tak na vnější kroužek. Až půlky karteru zase stáhneš je nutné klikovku "odrazit". Jak vypadá válec? Jaká je vůle v zámcích pístních kroužku? Je potřeba je vyměnit, nebo udělat výbrus? Na demontáž pístu je opět zapotřebí přípravek na vytlačení pístního čepu. Až to budeš montovat zpět (píst se pro vložení čepu opět ohřívá), zkontroluj zúhlování pístu. Mezi pístem a válcem musí být dokola stejná vůle, (na to se potřebuje cvičené oko, nebo spárové měrky) jinak to může mít sklon k přidření. Zkouší se to, když na pístu nejsou kroužky. Ono je toho mnohem víc, co je zapotřebí vědět a udělat. Není to raketová technika, ale určitá pravidla a úskalí to má. Tak se vybav potřebným nářadím a přípravky, jukni třeba na You Tube jak se co dělá a uč se. Ono zase když se do toho člověk nepustí, tak se to nenaučí. Přeju úspěch.

Naposledy editováno 09.11.2020 13:06:08

(reakce na) vyndání klikovky z karteru

9.11.2020 v 11:16 | Nahoru | #36

Honza-TA950 píše: Ta rada je jednoduchá - karter se pro tento případ nahřívá - díky teplotní roztažnosti materiálu pak jdou věci z karteru líp ven než je jen vymlátit hrubou silou

na vkládání je to podobné - karter se nahřívá a ložiska ideálně ochladit (např. do mrazáku) a pak tam krásně vlezou



Dá se koupit mrazící sprej. Jde to rychleji a nesmrdí ti pak mrazák. Navíc já v něm mám raději hovězí, skopový a vepřový než kliky a ložiska.
A po nasazení pak promazat, protože ti na klice po tom zkondenzuje voda tak ať ti to nechytne lišku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyndání klikovky z karteru

10.11.2020 v 10:52 | Nahoru | #37

Milos1 píše: Ono je to tak. Před tím, než se člověk rozhodně udělat "generálku" motoru, je zapotřebí zhodnotit své možnosti. Bude se toho potřebovat opravdu víc, než šroubovák, kladivo, hasák a odvaha. Takže trošku slušnější vybavení a přípravky. Ve většině případů se přípravky dají vyrobit. Další věc je, jestli je opravdu nutné motor půlit. Jsou v háji ložiska? Nebývá to moc obvyklé. Zpravidla jsou špatná gufera a na to se motor půlit nemusí. Pokud ložiska nejdou z karteru, ohřál si karter málo. Ložiska zůstanou na klikovce. Zpravidla se pod ně nevejde stahovák. Pak je zapotřebí je od klikovky odtlačit ocelovými klínky, aby se pak stahovák vešel. Nová ložiska musejí mít v označení C3. Než to budeš montovat zpět, prohlédni, jak vypadají kolečka v převodovce a ostatní "drůbky". Vše opotřebené vyměnit. Jak zhodnotit co je nadměrné opotřebení vyžaduje zkušenost. Při montáži se nejdřív dávají ložiska do karteru. Karter opět ohřát a je-li ohřátý dostečně, měla by tam jít suvně. Pokud je potřeba je doklepnout, tak na vnější kroužek. Až půlky karteru zase stáhneš je nutné klikovku "odrazit". Jak vypadá válec? Jaká je vůle v zámcích pístních kroužku? Je potřeba je vyměnit, nebo udělat výbrus? Na demontáž pístu je opět zapotřebí přípravek na vytlačení pístního čepu. Až to budeš montovat zpět (píst se pro vložení čepu opět ohřívá), zkontroluj zúhlování pístu. Mezi pístem a válcem musí být dokola stejná vůle, (na to se potřebuje cvičené oko, nebo spárové měrky) jinak to může mít sklon k přidření. Zkouší se to, když na pístu nejsou kroužky. Ono je toho mnohem víc, co je zapotřebí vědět a udělat. Není to raketová technika, ale určitá pravidla a úskalí to má. Tak se vybav potřebným nářadím a přípravky, jukni třeba na You Tube jak se co dělá a uč se. Ono zase když se do toho člověk nepustí, tak se to nenaučí. Přeju úspěch.



Móóóc pěkně jsi to napsal...Až na ty "klínky"... Ty mají blahodárný vliv na vycentrování kliky.Na to používám stahovák viz.foto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyndání klikovky z karteru

10.11.2020 v 11:39 | Nahoru | #38
sekáčmagor> Ahoj, děkuji za pochvalu. Já ty klínky (dva) dávám z protilehlých stran mezi ložisko a klikovku a proti sobě stisknu čelistmi svěráku, což je vlastně působí stejně jako ten stahovák. Když někdo vezme majzlík (taky klínek) a natluče ho mezi kliku a ložisko, tak je vůl

Naposledy editováno 10.11.2020 11:47:53

(reakce na) vyndání klikovky z karteru

10.11.2020 v 13:28 | Nahoru | #39

Milos1 píše: sekáčmagor> Ahoj, děkuji za pochvalu. Já ty klínky (dva) dávám z protilehlých stran mezi ložisko a klikovku a proti sobě stisknu čelistmi svěráku, což je vlastně působí stejně jako ten stahovák. Když někdo vezme majzlík (taky klínek) a natluče ho mezi kliku a ložisko, tak je vůl



Teď je to správně. Příště to napiš hned bo 99% lidí by tam ty klínky zatlouklo kladivem bo to má doma každý

Naposledy editováno 10.11.2020 13:28:32
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto
Olej do methanolu Jawa 50/23 Mustang Matmote123 28 22.3.2024 v 11:55 assassin
Spojka jawa 50 Jawa 50/23 Mustang Matmote123 6 6.3.2024 v 07:00 Johny_Servis
12v klakson na fichtla Jawa 50/23 Mustang Matmote123 4 3.2.2024 v 00:00 Frantas

TOPlist