bmw_r1300gs_cartec

Téma: Maroko

3.11.2020 v 21:42
Hodně z vás má zájem o cestování na motorce do Maroka .Já také. Dlouho jsem připravoval mapu a různé zajímavosti a potřebné věci k cestě. Teď se mě za pomoci vás, hlavně Vlada-Katka ,který tam už jezdí roky, ji dokončit. Někde jsem se o ni zmínil a hodně z vás si o ni píše. Není to zaměřené pouze na Maroko, ale i na pobřeží Španělska, Francie a Itálie, Valencie, Barcelona, Marseille, Nice, Monaco a jiné. Cestu volím z Janova do Tangeru trajektem. Cena trajektu, když si ho zabukujete dopředu je asi 120 euro, ale ušetříte benzin za 2000 km a minimálně za 4 noclehy v Německu, ve Francii, v Itálii a ve Španělsku. Ale hlavně dojedete do Maroka odpočatí. Trasu si můžete upravit, třeba v Maroku prodloužit a projet Vysokým Atlasem na jih k dunám v Merzouga .A nebo nejet přes Švýcarsko St. Moritz, ale na Benátky a projet si průsmyk San Boldo. Je zajímavý tím, že se tam jezdí na semafor, tak že proti vám nikdo nepojede. Mám vypsaných spoustu zajímavých a užitečných věcí, které se můžou na cestě hodit. Mám to ve Wordu a nemůžu to sem dostat. Tady je odkaz na mapu.

Naposledy editováno 03.11.2020 21:45:25

Blokovaní uživatelé: KlostrmannP
1 2

3.11.2020 v 21:53 | Nahoru | #1

Jejda, obsah se nepodařilo načíst.

Možná neexistuje, nebo ho majitel nesdílí s ostatními.

Jste-li majitel tohoto obsahu, stačí se přihlásit.
Pokud jste nový uživatel a chcete využívat výhod ukládání do složek, můžete se registrovat.

3.11.2020 v 22:19 | Nahoru | #2
Ludku, posli odkaz na mapu jeste jednou. Diky Rous

3.11.2020 v 22:25 | Nahoru | #3
B52> odkaz na mapu Maroko.

3.11.2020 v 22:28 | Nahoru | #4
Ludku, nejak to nejde zobrazit B.Rous

3.11.2020 v 22:34 | Nahoru | #5
B52> Máš nainstalované Mapy cz .?

Naposledy editováno 03.11.2020 22:35:09

4.11.2020 v 00:37 | Nahoru | #6
Potvrzuji, že je pro zobrazení NUTNÉ mít v mobilu/tabletu nainstalovanou aplikaci MAPY.CZ.

4.11.2020 v 01:00 | Nahoru | #7
ludmal> Pozor na to, že tě pravděpodobně vyplivne trajekt z Janova nad Tangerem...........přístavitě Dalia - tak si to přemaluj. A jestli chceš do Ceuty, tak počítej s tak cca hodinou na hranicích..........je to španělské území, takže normální hranice mezi Afrikou a EU. Tak buď se jí vyhnout a při cestě zpět jet rovnou do Dalie, nebo už z Ceuty rovnou do Algerciras. Protože při opuštění Ceuty a jízdy do Dalie by jsi znovu vstupoval na území Maroka..........takže zase vypisovat papír na tebe a motorku za žebrání pyžamových pomahačů, co se na tebe okamžitě nalepí. A s čím tě jedině pomohou, je se snížením tvého budgetu. A před odjezdem z Maroka byla motorka pod rentgenem - mají tam na to takový portálový - do kolony, opustit vozidla, rentgen ............no a hurá na molo.
A když budeš na jihu Španělska, tak šup do Tarify...........nejjižnější místo Evropy, kde uvidíš, jak se střetává Středozemní moře s Atlantikem. Na ten poloostrov tě nepustí, je to vojenský prostor, ale po hrázi, kde budeš mít na každé straně jiné moře se projdeš.
Trajekt jede z Janova asi dva a půl dne, zastávka v Barceloně, ale docela to uteče. Jen jsem si koupil na loď v Janově jídlo a pití.........na lodi jsem si dával jen kafe a občas pivko, když jsem zevloval z baru k bazénu po "kočkách". Byl jsem tam trajektem v 2016 na cesťáku i s bábou v zádech...........no a potom párkrát s Vláďou bez bab
Na trajektu budeš muset vypsat tvojí i moto evidenci.............dělají to během plavby, jen jsou tam strašný fronty. Dobrá doba na to je ihned po vyplutí z Barcelony - ti, co plují z Janova už to mají skoro všichni vyřízené, a ti co přistoupili v Barce se ubytovávají a pobíhají po lodi, nebo zvědavě čumí na palubě na odplutí. Kde to budou celníci vyřizovat budou hlásit lodním rozhlasem (většinou nějaký discotékový sál - ten bývá přes den volný).

4.11.2020 v 05:00 | Nahoru | #8
Tak daleko já můžu tak maximálně na východ, páč z cizích řečí neumím ani fň! Kecám, skovensky umím .

Naposledy editováno 04.11.2020 05:03:35

4.11.2020 v 06:09 | Nahoru | #9
edymor> tak, to je to poslední, čeho se v zahraničí bojím. V mobilu mám překlad ač.

4.11.2020 v 06:35 | Nahoru | #10
ludmal> kontrolní otázka, máš nějaký cca časový plán? Myslím tím na kolik dnů to máš rozpočítáno....

4.11.2020 v 06:49 | Nahoru | #11
Zbyna72> vyrazit tak asi 10 května a návrat asi 5.června.Mě je celkem jedno, jestli tam budu o 2-3 dny déle.

4.11.2020 v 07:11 | Nahoru | #12
Brůča.> Dík za užitečné rady. Já vím, že v té mapě jsou drobné chyby. Proto jsem tady rád za každou připomínku .Je jasné, že z Cetua do Algeciras bude plavba přímo. To tak blbě zakreslil plánovač. On ty trajekty moc neumí. Třeba trajekt má vyplouvat z Janova a ne ze Savony. To už potom na cestě budu plánovat na Google Mapách a nebo na Sygic.

4.11.2020 v 07:53 | Nahoru | #13
tak hlavně bude záležet na tom, jestli se Maroko otevře pro turisty nebo ne.
Pokud chceš, dám ti kontakt na dopravu motorky do Malagy za € 250.Z Vídně do Malagy létá Wizz air. Za jeden den jsi v Maroku a neztratíš zbytečně čas na tranzitu.

4.11.2020 v 07:56 | Nahoru | #14
Ono vše je jinak, než si člověk naplánuje. Já koupil trajekt z Livorna............ten byl levnější. Vše OK, rezervace, platba, zaslání rezervačních kódů...........no, měl jsem odjížděl o půlnoci mezi sobotou a nedělí, takže na přesun z ČR dostatečná časová rezerva. Ve středu mail, že plavbu společnost zrušila........tak buď peníze zpět, nebo jako náhradu plavbu z Janova........jenže musíš být v přístavu cca 4hod. před vyplutím...........a vyplouvalo to někdy kolem sobotního oběda.
Bába šla ještě v pátek do práce - takže po práci hup na motorku a dálničním přesunem útok na Janov, aby tam byl stroj s posádkou okolo osmé ranní.

Ono to ale s tím dodržováním času není tak hrozný. Mě se jednou povedlo přilítnout na molo s motorkou v době, kdy už nakládali jedny z posledních náklaďáků a bylo cca 10min. do odplutí. To už mě lepilo - no, vyplutí jsem trávil někde mezi podpalubím a palubou ..................plavba z Benátek do Řecka. Času jsme měli dost, spali jsme poblíž starých Benátek, tak jsem ještě ráno zajel na prohlídku..................já jsem se tam tak zamotal, že když jsem bábě oznámil zabloudění, myslela, že si dělám prču. Jediný, co jsem měl byl lístek z parkování motorky..........bez telefonu, bez navigace (obojí jsme nechali v motorce).............a když už jsem se začal poptávat pikolíků, co otevírali restaurace, pochopila realitu. A jako perličku jsme odplouvali odněkud, kde název místa navigace neznala - super - jak jsem držkoval si asi dokážeš představit. Proč tam ty kurvy nedají souřadnice..............měli jsme jen nějaký černobílý plánek vytištěný na tiskárně, kde jsem skoro nepoznal, co je moře, nebo pole s loukou - lítal jsem s naloženou motorkou po Benátkách silně nad povolenou rychlostí a i barvičky na semaforech jsem lehce ignoroval...........občas to byla jen tmavě oranžová

4.11.2020 v 08:03 | Nahoru | #15
připadá mi to Maroko celkem odfláknuté, když už tam člověk dojede, tak bych to tam projel víc... Ale samozřejmě každý má jiné priority, nijak to nekritizuju...
Chtěl jsem letos, ale Maroko bylo zavřené a moje mapa vypadá takhle

Naposledy editováno 04.11.2020 08:04:14

4.11.2020 v 08:12 | Nahoru | #16
jets> já to tam píšu na začátku, moje priorita není jenom Maroko, ale i města na pobřeží .

4.11.2020 v 08:16 | Nahoru | #17
jets> bude dobře, když jsem dáš kontakt na přepravu z Vídně do Malagy, pomůže to ne jenom mě, ale i ostatním. Dík.

4.11.2020 v 10:05 | Nahoru | #18
souhlasím s jetsem - přijde mi škoda být v Maroku a nepřehoupnout se přes Atlas na saharskou stranu, klidně pohodovou cestou přes soutěsky tam a zpět

4.11.2020 v 11:10 | Nahoru | #19
Honza-TA950> Ja na začátku píšu, že ve hře je delší trasa projet Vysoký Atlas směrem na jih k dunám Merzouga..

4.11.2020 v 12:48 | Nahoru | #20
Tož dobré,ale vynechal bych trajekt a zpátky to vzal spodem krz Slovinsko.

4.11.2020 v 13:16 | Nahoru | #21
ludmal> Vzhledem k tomu, že se dá až k dunám dojet vcelku rychle a pohodlně po pěkném asfaltu, tak se mi zdá vynechání jihovýchodní části pod Atlasem jako obrovská škoda. Když kouknu na mapu, tak spíš než poznání "Afriky" je tvá trasa o poznání "arabské" kultury. Severně od Atlasu to je docela zelený (přírodou) cikánov (bordelákov).

Edit: že do Merzougy už vede krásný asfalt jsme se dozvěděli, až když jsme u jednoho z hotýlků na úpatí dun uviděli zaparkované čopry a připadalo nám, že další silniční motorky viděné na horizontu letí po tom písku nějak podezřele moc rychle. Vždycky jsme tam jezdili po pistě z Erfoudu a jeden rok bum - a z druhé strany nová asfaltka do Rissani

Naposledy editováno 04.11.2020 19:43:56

4.11.2020 v 13:55 | Nahoru | #22
Podle mých zážitků je škoda plýtvat časem na města pásu západního pobřeží, doporučuji tak jako vilemix neminout JV a J část.

4.11.2020 v 17:53 | Nahoru | #23
Kluci, ještě takový dotaz, nevíte, jak je to na dálnici v Maroku, platí se za motorku a ppř kolik?

4.11.2020 v 19:30 | Nahoru | #24
S trajektem ti neporadím, nejel jsem.
Na dálnici jsou mýtnice kde se platí podle ujeté vzdálenosti. Agadir - Marakeš cca 200km za auto 45 dir. = 120Kč.
Nejsem si jistý, jestli vůbec motorky na dálnici můžou. Musel bych se zeptat kluků v Maroku , nebo si možná vzpomene - BRŮČA.

Opravdu pouvažuj, jestli tu trasu v Maroku neupravit a projet si Vysoký Atlas. Já znám napříč min. 5 "asfaltových" silnic a pokud už budeš v Ouzoud, je obrovská škoda
nedojet na jih do Merzougy kam vede luxusní asfaltka.

Naposledy editováno 04.11.2020 19:33:25

4.11.2020 v 19:53 | Nahoru | #25
Vlada-Katka> už to mám pro sebe upravené. Pojedu do Merzougy na duny a potom na Féz. Ještě uvažuji, že bych vynechal vodopády Ouzoud. Záleží ještě na tom, kdo se mnou pojede a jak se domluvíme.

4.11.2020 v 20:07 | Nahoru | #26
My jeli z Casablancy do Marrakéše po dálnici a nic jsme neplatily a ještě jsme potkali fízly a nic neříkali. Ale je fakt, že jsem po tom nepátral, jestli se může nebo ne.

2 reakcí na tento příspěvek Maroko

4.11.2020 v 20:19 | Nahoru | #27
Na dálnici jsou Mýtnice. Takže pokud po tobě něco budou chtít, tak to nepřehlédneš.

Ouzoud bych určitě nevynechával. Příjemné protáhnutí.

Jel bych asi něco klasického. Pokud nechceš některý z fantastických Offroudů.

Naposledy editováno 04.11.2020 20:20:13

4.11.2020 v 21:19 | Nahoru | #28
Byl jsem tam ve stejném roce jako titus...........a neplatil jsem nic. Já se snažím dálnicím vyhýbat.
A Ouzoud - pozdravuj opičky u vodopádů.....alespoň nejsou tak drzé, jako na Gibraltaru

5.11.2020 v 05:54 | Nahoru | #29
Zdar, máš to nějak spočítané, rozpočet plus mínus, ubytování, jídlo, stan, nebo jak?

5.11.2020 v 07:24 | Nahoru | #30
Počítám to na 25 dní, většinou spaní v penzionech, ale něco i ve stanu na divoko. Benzin, trajekty, jídlo a já myslím, že do 30 tis, max 35 tis by se to vlezlo.