Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Cestovní enduro okolo do 100 000Kč
Zdravím,

potřeboval bych poradit nějaké cestovní enduro do 100 000Kč. Díval jsem se na DL650 nebo XL700 Transalp.
Je něco vhodnějšího, spolehlivějšího?

Bude to moje první moto, přechod ze skútru 125ccm po dodělání papírů. V autoškole jsem jezdil na FZ6-N, což je moje záloha v případě, že bych nesehnal vhodný cestovní stroj. Budu jezdit převážně silnice 80% a tak 20% horší cesta.
Hodně jsem na scootru cestoval, takže to samé bude i na moto.
Nechci zase nic extra starého.

Díky za tipy.

2 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 06:59 | Nahoru | #31
Jako mě se osobně nejvíce líbí FZ6-n. Nicméně občas chci zajet po horší cestě někam k rozhledně a podobně... A to mám obavy, že by stálo za to... Ta FZ6-n mi sedí i velikostně,5h v kuse jsem na tom seděl a bez problému.

Co se týká BMW F650- nad tím jsem hodně uvažoval, nicméně to jsou staré ročníky v ceně okolo 100K, to se mi více zamlouvá ročník/design u XL700 Transalp. Jel jsem na XL600(nebo650) Transalpu,ročník 2000 a bylo to pro mě hodně pohodlné.

V-strom - pěkná motorka, viděl jsem ročník 2004 a už ten vypadal dobře. Zatím jsem na tom neseděl.

(reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 07:45 | Nahoru | #32

Kafoholik píše: ten DL650 bude za sto litrů slušnej a suchá je nějak 210 kilo myslím.
Varan je těžkej jak kráva, fakt moc. A zas tak to nejede, jak by mohlo. Ani nebrzdí a nic. Autobus pro postavy nad 120 kilo.



Neblázni.

210kg suchou má litr. 650 je o 20kg lehčí.

Varan je těžkej, uznávám, ale jen když ho tlačíš. Při jízdě naprosto v poho a vzhledem k dualním brzdám brzdí taky naprosto v pohodě. Otázka je, jestli pro začátečníka s tou váhou ...

V čem souhlasím, tak KLE500, to je výborná mašina. Rozhodně za 6tikilama nijak nezaostává ve výkonu, je relativně lehká, štíhlá, na danej segment umí bejt i dost terénní, když se daj dobrý gumy a ty kusy po faceliftu jsou a) hezký a b) maj myslím pořešený ty drobný nedostatky (pokud se nemýlím, tak magnety na altiku a ještě něco).

Je toho mraky a téma milion tady. Za mě třeba právě Strom 650 a nebo KLE 500.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 07:47 | Nahoru | #33

ihnaja píše: Jako mě se osobně nejvíce líbí FZ6-n. Nicméně občas chci zajet po horší cestě někam k rozhledně a podobně... A to mám obavy, že by stálo za to... Ta FZ6-n mi sedí i velikostně,5h v kuse jsem na tom seděl a bez problému.



Možná bys měl začít tím, že si ujasníš, co chceš .... líbí se ti naháč s výkonem 100 koní, ale vybíráš cendura s výkonem 50-60 koní. Jak asi myslíš, že tohle dopadne?

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 10:18 | Nahoru | #34
Proto sbírám postřehy, co doporučí jezdci a podobně

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 11:22 | Nahoru | #35
Kle 500 mám asi 6 let a 40 tis.km.Vyborna motorka,ale na velké cestování moc není.Boli prdel jaxvin . Ale dá se, já nejvíc 600 za den,ale prdel zažívá středověk.Na tacho 92tis a jen základní servis+věci s ohledem k nájezdu.A časem půjdu asi do stromka.Tenere 700 je bohužel mimo fin možnosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 11:25 | Nahoru | #36
ihnaja> Na dojetí po polňačce, nebo horší cestě k rozhledně nepotřebuješ cenduro. Naháče zvládnou kde co. Já osobně s jedním (hodně nevhodným) projel mnoho cest i necest a třeba fidlimydli tady z motorkářů projel na SV650 nesmysl. Pokud je v plánu primárně asfalt a líbí se FZ6, tak bych se toho nebál.

Naposledy editováno 04.11.2020 11:25:45

(reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 12:41 | Nahoru | #37

kotzitzaq píše: ihnaja> Na dojetí po polňačce, nebo horší cestě k rozhledně nepotřebuješ cenduro. Naháče zvládnou kde co. Já osobně s jedním (hodně nevhodným) projel mnoho cest i necest a třeba fidlimydli tady z motorkářů projel na SV650 nesmysl. Pokud je v plánu primárně asfalt a líbí se FZ6, tak bych se toho nebál.



Mám stejný názor. Je blbost si kupovat enduro kvůli dojetí 500 m k rozhledně. To dáš i na supersportu. Takže pokud to chceš jen kvuli tomu tak se na cenduro vyprdni.
Já osobně bych si to cenduro zdůvodnil spíše pohodlím na našich rozbitých cestách, že nemusíš brát ohled po jaké cestě jedeš a nebudeš z nějaké hrbolaté trojky rozbitý.

(reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 12:59 | Nahoru | #38

ihnaja píše: Proto sbírám postřehy, co doporučí jezdci a podobně



Ale přece si, bez urážky, nemyslíš, že jsi první, kdo tohle řeší, ne? Takových témat tu jsou stovky a to nepřeháním. Je na to i celá sekce "výběr moto". Máš tu motokatalog, kde najdeš vše včetně témat k dané motorce. Máš tu toho na týden čtení od rána do noci a získáš tím mnoho hodnotných informací. Jen nebýt línej.

Krom toho se stejně musíš jít a projet nějaké motorky.

(reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 13:01 | Nahoru | #39

mirapulec píše: Kle 500 mám asi 6 let a 40 tis.km.Vyborna motorka,ale na velké cestování moc není.Boli prdel jaxvin . Ale dá se, já nejvíc 600 za den,ale prdel zažívá středověk.Na tacho 92tis a jen základní servis+věci s ohledem k nájezdu.A časem půjdu asi do stromka.Tenere 700 je bohužel mimo fin možnosti



sedlo ihned přešít. Ten originál je nějaká pomsta vyhozeného technika od Kawasaki nebo si to nedokážu jinak vysvětlit. To se tak zvláštně shrbí a bolí z toho prdel jak sedět na šutrech. To kdo vymyslel toto

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 15:49 | Nahoru | #40
KLE je taky poměrně slabá moto výkonem, zase bych nebral úplně strep, za 100t se dá koupit poměrně slušná novější motorka , pokud z toho prodejce nedělá “státní poklad “ a dokáže nabídnout reálnou cenu...
Docela rozumný je si individuálně dovézt to se pak v té ceně dostaneš na mnohdy lepší motorku ....

(reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 16:39 | Nahoru | #41

Animals21 píše: Možná bys měl začít tím, že si ujasníš, co chceš .... líbí se ti naháč s výkonem 100 koní, ale vybíráš cendura s výkonem 50-60 koní. Jak asi myslíš, že tohle dopadne?



To je jasný Tiger ...

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 19:47 | Nahoru | #42
Měřím 185 cm,váha 80 kg.Mám Versyse 650 r.v.2010.Nevěř tomu že je těžkej a má vysoko těžiště.Motorka je naprosto v poho!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 20:08 | Nahoru | #43
[quote=Kafoholik]Jojo. To je pravda. Ale toho zvyšování nejsem kamarád, vždycky tím změníš geometrii a pak se hledá proč to plave když si sednu dopředu a podobně...

Strom je břichoplaz, ale do podmínek kam se s tím dá efektivně jet to je v klidu, stačí kryt abys nepoškodil filtr a výfuk. Do podmínek kde by ta výška vadila hodně, je rozumný koupit jinou motorku. Třeba i KLE, starýho Alpa... pokud to musí být dvouválec.
Ta KLE se nezdá, ale pro jednoho to je taky skvělá motorka. Za ty ceny co se prodávají to podle mě je hodně muziky i na dálky.

Nejvíc chyba by byla ( podle mě ) koupit novou a bez zkušenosí se to pokoušet vodit v terénu... Jednak CB500X není terénní motorka už vůbec, ani CFMOTO 650. TRK je těžká . To RVM bych volil já v této kategorii.
Chyba protože utratíš, budeš se bát abys to nepoškodil a ve finále to stejně poškodíš a to tě bude srát. Tak se jí zbavíš a ztráta jak hrom.

Já Stroma zvedal letos na jaře sadou od Marseluse, a musím říct, že když vyměníš kosti, a dáš redukce na vidle, tak se s geometrií nestane vůbec nic. Kromě světlé výšky nepozoruji žádnou změnu v chování. Jo když si někdo přehodí jenom kosti, nebo jenom zvedne vidlice. Tak to je jiná. Tam těch 60 mm rozdílu může udělat pěknou paseku. Ale to snad nikdo rozumný neudělá. K čemu by to bylo ? To by udělal jenom magor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

4.11.2020 v 21:27 | Nahoru | #44

PaMi píše: Ale to snad nikdo rozumný neudělá. K čemu by to bylo ? To by udělal jenom magor.



No, to bys koukal co se někdy vidí...

(reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

5.11.2020 v 05:54 | Nahoru | #45
Kafoholik> To je fakt. Ale já jsem napsal "rozumný"

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

5.11.2020 v 06:09 | Nahoru | #46
Versyse 650 se mi taky líbí. I posed je na tom v pohodě :).

Původně jsem chtěl moto dotažené ze zahraničí přímo na přání, nicméně jsem nesehnal nikoho spolehlivého v Olomouckém kraji

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

5.11.2020 v 17:49 | Nahoru | #47
Versys je strašnej drnčák, jak jsem již několikrát psal. To stejný Er6-tka- stejný motor. Vem Stroma a budeš spokojený. Motorka lehoučká a při jízdě je jako kolo. Máme i Fz6, která je taky výborná, je to zase něco jinýho, při jízdě už ale tupější, musíš použít více síly, ale to jsi už postřehl.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

5.11.2020 v 17:51 | Nahoru | #48
tak zvedni zadek a zajeď si tam sám Není to až tak složitý a nikomu neplatíš. Byl jsem kupovat moto v DE, v IT i na Slovensku a na Slovensku to bylo asi nejsložitější

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

5.11.2020 v 17:57 | Nahoru | #49
jak TA 700, V-stromem, tak i Versysem neuděláš chybu. Za mně TA 700, protože se mně jeví nejvíce vhodná i mimo silnic (stačí vyhodit kat a dát šustplech, vyšší řídítka a pořádný bástry a jde s tím jezdit i dost off). V-strom a Versys se mně ty úplně první modely nelíbí, ale to je věc vkusu. Na prvním Vstromu se mně i blbě sedělo a jezdilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

5.11.2020 v 18:24 | Nahoru | #50

Palomoto píše: tak zvedni zadek a zajeď si tam sám Není to až tak složitý a nikomu neplatíš. Byl jsem kupovat moto v DE, v IT i na Slovensku a na Slovensku to bylo asi nejsložitější


Jako vždy platí , jak moc je kdo schopen se domluvit cizím jazykem , vezli jsme motorku z Itálie náklady 7t ale domluvim se italsky a bylo to od autor servisu
Němci mluví většinou angl a mají při prodeji už připravené veškeré doklady ....

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

5.11.2020 v 20:58 | Nahoru | #51
Versys 650 není vůbec špatný není to na kros ale lehká polnacka v poho zkus si ho a uvidíš

(reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

5.11.2020 v 21:34 | Nahoru | #52

Gahan37 píše: Jako vždy platí , jak moc je kdo schopen se domluvit cizím jazykem , vezli jsme motorku z Itálie náklady 7t ale domluvim se italsky a bylo to od autor servisu
Němci mluví většinou angl a mají při prodeji už připravené veškeré doklady ....


Já se nedomluvim vůbec, ale mám kamarády a někteří se domluvi, tak jsem vzal kqmaráda na výlet I v IT stačila anglina. V DE je to jedno, domluvi se tam nemecky i anglicky.

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

5.11.2020 v 21:37 | Nahoru | #53
spis je otázka jak moc se dnes vyplatí jezdit nakupovat do DE Japonsky motorky s malo km tam nejsou vůbec výhodný. Dost tam padají na ceně KTM. V IT je mrak motoreek, tak i ty ceny tam jsou zajímavý, ale většinou az dole a to se nevyplatí tam jezdit a taky to jednání i stav stroje je tam pry o kus horší než na severu.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

6.11.2020 v 04:49 | Nahoru | #54
Ty vole to je zas dotaz, mam si dát svíčkovou nebo tatarák? Poraďte, chci znát váš názor. Jakou si mam nabrnknout holku? Bloncku nebo bruncvíka? Kam mam jít pracovat? Do mekáče nebo kfc? Chlape, jesli nevíš, co vlastně chceš a nemáš přehled, co je na trhu, tk se na to zatim vykašli a dej to k ledu. Přes zimu čti a studuj a na jaře budeš moudřejší.

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

6.11.2020 v 06:58 | Nahoru | #55
Pokud opravdu myslíš vážně 20% horší cesty (šotolina?), tak bych volil jak píšeš stroma nebo transalpa. Do silničních cestovních bych se nepouštěl, mimojiné cendura teď frčí a neuděláš s tím krok vedle. Transalpa 700 jsem nejel, jen toho staršího 600 a 650, ty jsou super stroje co se spolehlivosti týče (700 nebude vyjímkou), ale já jej kdysi nezvolil skrz 5ti kvalt. Stroma jsem zkoušel pár km a zdálo se mi to podle hondy jako strašný šroťák, ale sv 650 jezdí pěkně, tudíž zřejmě zkušenost se stromem je čistě subjektivní. Jezdí na tom šílených lidí a co znám kluka od vedle, jezdí na tom evropu a měnit se chystá teď, po asi 5ti letech (80t km), a to zase stroma, 1050.

Koukni na nabídku, vem peníze, sedni do auta, půjč si moto a svez se. Sám na tom budeš jezdit, koukat na to. Hlavně být spokojenej a jezdit.

(reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

6.11.2020 v 08:02 | Nahoru | #56
SuperSic58> a ty poznáš jak to chutná svíčková nebo tatarák ze čtení? Myslím, že na tohle ani cela zima nepomůže . Za mne obráceně, nečekat, ale hned vyrazit na nejbližší TA700, Vstrom650, pripadne Versys a zkusit sednout a aspon par km projet. Když se uvažuje o jízdě i off, tak zkusit na silnici aspon stoupnout do stoupaček a jet ve stoje. Prvni dojem udělá víc, než 100 názorů a testů. Ideální je projetí obou stroju v jednom bazaru, nebo aspoň v jeden den a kdyby to šlo na stejne trase, tak super.

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

6.11.2020 v 08:42 | Nahoru | #57
já sem zastánce že první motorka nemusí být hned za kilo, člověk co začíná to je největší nepřítel motorek. První pád na sebe nenechá dlouho čekat a je lepší mít nějakýho otlounkánka na kterým ti každý škrábanec nebude kazit spaní, navíc se na těch starších stojích se daleko lépe učí zakladní servis a když se něco nepovede za 10 000 máš jiný motor. A klidně bych koupil něco na půl cesty mezi ofem a silnicí, teď netušíš co tě bude bavit, já začínal na KLE a vydržel jsem na ní 5 let než mi přestala stačit. Jestli máš v blízkosti možnost jezdit po lesích endura bych se nebál.

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

6.11.2020 v 10:30 | Nahoru | #58
Jestli to nemá být starý a rozpočet je do 100 000,- tak mně z toho leze ten Versys (starý, první generace). Pokud terén má být maximálně pár km polňačka nebo krátký šotolinový úsek, tak bych jeho silniční schopnosti a s tím spojenou zábavu neobětoval terénním schopnostem, které v podstatě až tak moc nepotřebuješ. Jiná je, pokud plánuješ Balkán a podobně, to je ten Stromek vhodnější (dá se snáze a více naložit), ale je to už fyzicky docela velká kráva. Pokud nemáš více než 175cm a 80kg, tak si tu manipulaci vyzkoušej. Pokud budeš jezdit sám a maximálně okolní státy, ta CB500X je luxusní vozítko a jezdí za hubičku. Já bych nespěchal. Projeď si testy a ideálně i ty kandidáty.

Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

6.11.2020 v 11:04 | Nahoru | #59
Tak podobnou věc řešil kolega. Měl zkušenosti jen s Pionýrem a po dlouhých letech neježdění si chtěl koupit motorku, co půjde do lehkého terénu, ale převážně cestování po zpevněných silnicích bez batůžku. Uvažoval o DL650, ale pak připlatil a za 120k Kč pořídil BMW G650 GS. Nájezd má do 10k km. Moto krásná a je spokojený.

Naposledy editováno 06.11.2020 11:09:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro okolo do 100 000Kč

6.11.2020 v 11:53 | Nahoru | #60

Ubrus1 píše: Měřím 185 cm,váha 80 kg.Mám Versyse 650 r.v.2010.Nevěř tomu že je těžkej a má vysoko těžiště.Motorka je naprosto v poho!



A jel si na něčem jiným? Já měl Versyse víc jak 7let a jo, byl jsem spokojenej, dobrej stroj. Ale pokud sedneš na něco lepšího, tak už najednou není tak dobrej. Těžiště má opravdu zbytečně vysoko, stupačky taky, tím pádem nohy dost pokrčený, sedlo no, takový "stísněný". Dalo by se pokračovat.
Ale znova, neříkám, že je špatnej, vzpomínám na něj rád. Ale oproti novějším strojům už je znát, že je konstrukčně z roku 2006...

Naposledy editováno 06.11.2020 11:55:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
najeto 200 000 km [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom Roman2bk 56 20.1.2021 v 17:19 bisop
ABS Suzuki DL 650 V-Strom medvil 11 20.1.2021 v 16:11 drak0123
Enduro stupačky - co na to legislativa Suzuki DL 650 V-Strom Erenaethan 4 18.1.2021 v 16:20 Erenaethan
stavitelné Plexi Suzuki DL 650 V-Strom standa-vstrom 1 18.1.2021 v 12:38 Snozer
Nezpevnene cesty ve dvou, s batuzkem [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom sotra 53 9.1.2021 v 14:53 Šamot123

TOPlist