globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: není VIN rámu
Zdar,
rad bych se zeptal jestli je resitelne, kdyz motorka nema VIN na ramu? Historicky to bylo bud nalepeno na stitku, nebo prinytovano, ale pred pripravou ramu na lak jsem nic nenasel. Jde o Ducati Monza 160, kolem roku 66-67. Bohuzel pro potvrzeni puvodu pry potrebuji lejstro od vyrobce/zastoupeni, jenze tam ho bez VIN pry nedostanu.

Díky za rady
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu

31.10.2020 v 17:34 | Nahoru | #1
VIN se používá až od roku 1983 a to ještě ne u všech strojů, někde daleko později. Už ti to docvaklo?

není VIN rámu

31.10.2020 v 17:35 | Nahoru | #2
Chceš to koupit, nebo už stalo?viděla to už stk?

Naposledy editováno 31.10.2020 17:35:59

není VIN rámu

31.10.2020 v 17:53 | Nahoru | #3

není VIN rámu

31.10.2020 v 18:03 | Nahoru | #4
Destroyer: Já bych s tím ražením počkal, ať to tím nezkurví nadobro. Napřed zjistit jak to opravdu má být, vyrazí VIN, pak s tím přijede někam kde tomu bude někdo rozumět a zeptá se ho, jak to že má VINko na motorce, kde nikdy nebylo

(reakce na) není VIN rámu

31.10.2020 v 18:20 | Nahoru | #5
OndraCB> je tedy číslo rámu přesnější?

je to bez papírák a dle všeho - je-li potvrzení původu, tak s tím jde něco dělat. Krom shození ze skály, nebo potkávání se s ostatními Ducatisty ráno v servisu na kafi :D

Destroyer> to je sice fajn, ale teď bych tam ohl vyrazit akorát svůj nick. Protože číslo rámu neni.

Naposledy editováno 31.10.2020 18:21:06

2 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu

31.10.2020 v 18:31 | Nahoru | #6
Pokud si dobře pamatuju, tak u těhle hřídeláků byl výrobák vyražený na krku.
Jestli to nemá žádný papíry, tak je to asi jedno, ne? Stejně to nepřihlásíš, ať s "vinkem", nebo bez. Teda, pokud nemáš hodně dobrý známosti, ale to by ses tu zas neptal, že.
Takže jedině veteránský, a tam je to zas jedno.

Naposledy editováno 31.10.2020 18:46:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

31.10.2020 v 18:34 | Nahoru | #7
sardel> jde právě o veteránky. Ale to jsem se zas dočel, že k testaci potřebuju papír, že je to fakt Ducati

není VIN rámu

31.10.2020 v 18:38 | Nahoru | #8
jo, našel jsem fotku jednoho scramblera. je to tam sice mizerně vidět, velkej výřez, ale číslo je patrný. vepředu naležato.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

31.10.2020 v 18:39 | Nahoru | #9
Kabik> ale nepotřebuješ...

1 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu

31.10.2020 v 18:39 | Nahoru | #10
99,9% fabrik co dělalo auta nebo motorky a dneska jsou z nich veteráni, dávno zaniklo. To maj psát veteránisti pomocí stroje času do minulosti?
Udělej veteránský testace a nevěř všemu, co se na netu píše.

(reakce na) není VIN rámu

31.10.2020 v 18:55 | Nahoru | #11
sardel> Tak to pak rád slyšim a snad mě to nevypeče, že to číslo rámu nedohledám.

(reakce na) není VIN rámu

31.10.2020 v 19:46 | Nahoru | #12

OndraCB píše: 99,9% fabrik co dělalo auta nebo motorky a dneska jsou z nich veteráni, dávno zaniklo. To maj psát veteránisti pomocí stroje času do minulosti?
Udělej veteránský testace a nevěř všemu, co se na netu píše.



OK, ale Ducati furt jede, ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

31.10.2020 v 20:04 | Nahoru | #13
sardel> Jedno to není, nějaké číslo to mít musí na rámu, ideálně takové na které nejsou platné doklady

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

31.10.2020 v 20:06 | Nahoru | #14
kokoška.> ale tak jistě... nebo to jde udělat i jinak. já tím myslel, že se nemustí trápit s nějakým "ověřením, že je to Ducati".

E: mimochodem, víš třeba o tom, že předválečný jawy nemaj číslo rámu? Resp. výrobák je číslo motoru a na rámu je pouze raženo montážně pořadové číslo. To samý předválečný škodovky. Výrobák se řídí motorem - prostě se vzal motor a ten obestavěl autem. Číslo rámu se dalo stejný jako motoru, kastle opět jen montážní dílenské číslo. Pravda je, že škodovka má štítek....

Naposledy editováno 31.10.2020 20:14:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

31.10.2020 v 22:44 | Nahoru | #15
sardel> To “jinak” zni zajimve

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2020 v 10:09 | Nahoru | #16
Kabik> sem nemyslel jinak jako jinak. To třeba taky, ale to bych sem nepsal, že? Sem myslel jinak jako jinak Prostě budeš deklarovat jako "vinko" číslo motoru. Do testačního protokolu se pak poznamená něco jako "číslo rámu nečitelné / nenalezeno". K tomu napíšeš nějakej čestnej liebesbrief ve smyslu: Motorku v.č. 123456 jsem neukradl, nýbrž koupil na burze v Horní Dolní od neznámého prodejce s ukrajinským přízvukem. (Ostatně, nějakej takovej canc o nabytí budeš muset mít stejně. Pokud nemáš normální kupní smlouvu, něco si vymysli, je to fuk.)

Tohle by mělo stačit. Ale... Bohužel, spoustě kolegů vlezlo kulatý razítko do hlavy a stali se děsně důležití. Když projdeš takle klubovou testací, můžeš ev. narazit u krajský. Ale i tam jsou stále ještě normální lidi. Většinou... Vidím, že jsi z Prahy, takže pro značky na registr na Bohdalec. Tam sedí ouřada C-K typu. Občas si vymejšlí kraviny. Nicméně, v poslední době je tak zavalen agendou, že už vyhořel a celkem neprudí. Už chce mít taky klid.

Takže, pokud můžu radit, osobně bych šel cestou nejmenšího odporu a vyrazil stejný číslo jako má motor svisle na krk, viz foto výše. Pokud bys z nějakýho důvodu nechtěl "prznit" rám (ačkoliv Monza zas není žádná rarita), vyrobil bych nějakej štítek a ten přilepil oboustrankou na krk. Pokud jsi trochu počítačově zdatnej, namaluješ si ho sám, jinak třeba nějaká reklamka.

Obavy z toho, že by snad někdo poznal, kde má být u dukny číslo a v jakým formátu jsou naprosto lichý. Jo, kdyby to byla džawa, bude mít každej plnou hubu keců. Tady na to v 99,9% případů budou jen tupě zírat a plkat kraviny o tom, jak byla Jawa dobrá, že ji kopírovali japonci, teď i Taliáni, protože rozvod OHC je přece vynález Jawy, stejně tak jako teleskopický pérování - a ostatně i motocykl jako takový vynalezli v Týnci!

Nicméně, nechce se mi věřit, že by na tom rámu nikde nic nebylo. Ani stopa. Už ho máš opískovaný?

Pokud máš stále obavy z testace, tak až to bude aktuální, pošli mi PM. Duknu ti uděláme, s tím celkem nemám problém. Tuším, že jsem si do odbornosti drze zapsal i Ducati.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

1.11.2020 v 11:28 | Nahoru | #17
sardel> To se rád ozvu :D ale nevidím to dřív jak na jaře. Díly opracovávám celkem pomalu.
A mockrát díky.
V noci jsem ještě zasurfoval na mnou zapomenutý Ducati singles forum na motoscrubs.com a tam mi člověk napsal to samé, že do nějakýho roku 70-80, kdy měla Ducati finanční problémy, se evidence řešila pramálo. A že se z 99% jako číslo rámu používá číslo motoru, vyražený na štítku - buď na krku, nebo někde v okolí baterky. Takže vlastně potvrzeno co si psal, resp. on. Tím líp pro mne :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

1.11.2020 v 15:38 | Nahoru | #18
sardel> Co vím tak třeba vrchová a spodová jawa ma číslo rámu na štítku, francouzké motorky - i ty řemenové z roku 25 mají číslo na rámu

(reakce na) není VIN rámu

1.11.2020 v 16:43 | Nahoru | #19
kokoška.> - od roku 1939. předtím štítek na motoru (v.č. = číslo motoru), na rámu na krku raženo pouze pořadové číslo.
- no a? tvrdím já snad něco jinýho?

1 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu

1.11.2020 v 19:52 | Nahoru | #20
první normy ISO, popisující problematiku VIN jsou z let 1983 - 1984, předtím logicky žádné VIN na motorkách nemohlo být, a to jak v ČR tak ani v Itálii, ale výrobci před převzetím této normy označovali své motocykly pořadovým nebo výrobním číslem, domnívám se že pokud jde o rám z motorky, musí mít výrobní číslo, minimálně ve formě nýtovaného štítku. Kde od kdy a jaké, to je na dotaz na výrobce. Předpokládejme že je to čórka s odstraněným číslem.

Naposledy editováno 01.11.2020 19:57:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

1.11.2020 v 20:36 | Nahoru | #21
CRF1000> ach jo.... ty jsi ouřada, viď? Přesně kvůli tomuhle by si tam měl to číslo vymlátit. Bejt slušnej a poctivej se zkrátka nevyplácí, jsou s tím jen problémy.

1. číslo bylo vyražený, ale vyrezlo, zmizelo po opískování atd. Podívej se mu do profilu, jak ta dukna vypadá.
2. byl tam štítek, ale upadl, shnil, urval ho sběratel atd. atd.
3. Italskej lempl tam to číslo prostě ve fabrice nevyrazil
4. Taliáni sami na nějaký čísla u těhle polo-mopedů prděli (což mu i potvrdili na italským značkovým fóru, jak píše), motocykl se evidoval na číslo motoru.

Asi bych si dokázal vymyslet i další důvody, proč tam to numero není. Kdyby to byla čorka, měl by nejspíš i vybroušený číslo motoru, ne?

Bavíme se tu o veteránu. No dobře, o skoroveteránu. Mohu tě ujistit, že číslo na rámu opravdu není 100% pravidlem. Znova opakuju, u veteránů.

Výraz "VIN" tady byl použit přeneseně, my víme, že v šedesátejch vinka nebyly. Děkujeme panu C&K pedantovi. Hele, neděláš náhodou na Bohdalci?

1 reakcí na tento příspěvek není VIN rámu

2.11.2020 v 08:09 | Nahoru | #22
Mimochodem, i "Žádost o provedení testování historického vozidla" vede kolonku výrobáku s označením "VIN", a to i v případě, že se testuje třeba parní válec z konce 19. století.



no a když nějaký číslo chybí, řeší se to takhle:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

2.11.2020 v 08:45 | Nahoru | #23
sardel> Nejvetsi tragedie je, ze za drtivou vetsinou “problemu” kolem registru a evidencky stoji stat/urednik/nesmyslny predpis a jde pouze o formalitu, kterou normalni smrtelnik k nicemu vubec nepotrebuje. Na veteranu mam barvou zalitou cast osmicky, takze pripomina trojku. Na posledni TK najenou óbr problem, ze by to mohla byt trojka. Jasne, ukradnul jsem jineho toho sameho veterana, kteremu az na tu trojku/osmicku souhlasi zbytek cisla. Zatimco STK v tom vidi problem, ja vidim problem v hajzlovi technikovi, co chce obdiv vedouciho nebo prachy bokem :(

(reakce na) není VIN rámu

2.11.2020 v 09:58 | Nahoru | #24
vilemx>mám pro tebe dobrou zprávu, ombudsman navrhuje poslancům prodloužit platnost evidenčky na 2 roky, při přepisu vlastníka /provozovatele jí úplně zrušit, při prvním zápisu do evidence ( dovozy/ a při exportu / vývozní značky/ bude nevyhovující evidenčka znamenat zamítnutí žádosti...teď to bude i na tvém poslanci, zda to schválí nebo zda bude ta evidenční buzerace pokračovat

Naposledy editováno 02.11.2020 09:59:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

2.11.2020 v 10:44 | Nahoru | #25
sardel> vidím, že v tom máš jasno....nic ti nebrání poskytnout tazateli pomoc a tento rám bez čísla "zlegalizovat"...můžeš to vysvětlit atestační komisi....

ale tazatel nemusí zoufat, může mít veterána doma v garáži, renovovat, leštit, kochat se, ale nemusí na něm jezdit, pak ty veteránské značky ani papíry nepotřebuje

Naposledy editováno 02.11.2020 10:48:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

2.11.2020 v 10:58 | Nahoru | #26
CRF1000> ano, jasno v tom mám. Pomoc jsem mu už nabídl. Atestační komisi nic vysvětlovat nemusí, jelikož žádná Atestační komise není. Testační komisi nic vysvětlovat taky nemusí, protože v ní budu já.
A tady aspoň názorně vidí, proč má použít raznice nebo reklamku. Ještě ani nic Atestovat nezačal a už tu blbě pyskuje každej, kdo má do prdele díru, ale ví úplný kulový.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

2.11.2020 v 11:39 | Nahoru | #27
sardel> pokud se ty a-testace pořád dělají na dálku, korespondenčně /za peníze/...tak lze i čerstvou zprasenou ražbu lehce přehlédnout... nic není nemožné....

Naposledy editováno 02.11.2020 11:52:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

2.11.2020 v 12:02 | Nahoru | #28
CRF1000> TVL, ty seš fakt tupej byrokrat. Ostatně, ta poslední věta jasně vypovídá o tvý frustraci. Ano, testování se dělá za peníze, představ si to. Soukromý subjekt stráví tím papírováním spoustu času, kterej se mu vůbec nevyplatí a dělá to vlastně pro druhý. To bys ale jako státní vyžírka nepochopil. A víš co je na nich nejdražší? To vydání kusu hliníkovýho plechu u státního subjektu....

Proč by měl "zprasit" ražbu? Vyrazit se to dá i tak, že nikdo nic nepozná. Stejně jako vyrobit repliku štítku. Sám jsem to tak měl před skoro čtvrt stoletím u předválečnýho mercedesu. Nikdo nepoznal repliku štítku, vesele procházel technickejma. Už jsem medvěda sice dávno prodal, ale myslím, že ten štítek bez problémů funguje dál.

Pořád je tu řeč o veteránu. Nálezový stav. A u toho se holt stává, že něco chybí. Tu štítek, tu kolo, tu vidlice, motor, rám... Spousta věcí se musí nahradit, často vyrobit znova. Kokoška nahoře zmiňoval Jawu 350 SV/OHC. Si představ, že na tu se dělá v replice prakticky vše. Máš pouze kus motoru? V poho, na netu si objednáš zbytek. Rám, vidlici, kola... A představ si, že to ani nemá vyražený homologační Éčko! To by tě muselo teprv mrdnout!

Takže výroba nějaký repliky štítku už je prkotina.

A teď znova, ještě jednou pro byrokraty. Máme tu motorku, veterána, předrenovační stav, u který se nedochoval štítek. To je prostě fakt. Tazatel potřebuje testovat. Takže, jaký je řešení? Jsou pouze dvě. Buď to poctivě přizná do protokolu (a tím se vystavuje riziku úřednické buzerace), nebo si prostě to číslo nějakým způsobem dodělá. (Teoreticky je ještě třetí varianta, že koupí jinej rám, ale to je v podstatě nesmysl.) Troufnu si tvrdit, že už teď vím, jakou zvolí variantu, když si tu přečetl tvoje vejšplechty.

E: koukám, že sis fofrem zeditoval ten svůj výkřik do tmy. Pročpak? Jen ho tam zas pěkně vrať, srrrrabe.

Naposledy editováno 02.11.2020 12:06:20

(reakce na) není VIN rámu

Skvělá odpověď, děkuji! 2.11.2020 v 12:52 | Nahoru | #29
Kabik> Řešení
a hele, přímo pro 160

a za mne, tohle se mi líbí úplně nejvíc. do toho bych osobně šel a měl klid.

Naposledy editováno 02.11.2020 12:57:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) není VIN rámu

2.11.2020 v 12:59 | Nahoru | #30
sardel> té negativní energie se můžeš zbavit i jinak, než slovním napadáním slušných motorkářů....jeď se raději projet enfieldem
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek

TOPlist